قصة الوردة الباكيه البارت الثالث3 بقلم نجلاء فتحي
















 
قصة الوردة الباكيه
البارت الثالث3
بقلم نجلاء فتحي


ورد/ نعم دى عاليا  عليا طب أطلع وأنا أجبها 

فؤاد/ لا هتيها دلوقتى 

ورد/ مينفعش لازم أطلع على كرسى وأدامك غلط 

فؤاد/ لو شبيتى هطوليها 

ورد/ بدون تفكير نفذت الأمر أبتسم فؤاد وأغلق باب المطبخ برفق وواقف وراها وهنا أنفتح الباب فجأة فرجع فؤاد ٣ خطوات للوراء وألتقط زجاجة الماية وأمسكها  كأنة بيشرب 

مروة / قفلين الباب عليكم لية 

ورد/ هيتقفل لية  

مروة بعصبية خفيفة/ مقفول 

ورد/ مروة مش فايقة لكلامك دة قولتلك الباب مفتوح عايزة تصدقى صدقى مش عايزة أنتى حرة أوعى من وشى مش كفاية عملة نفسك ضيفة فى ظروفنا دى حتى بؤ الماية مش قادرة تنولية  لجوزك أوعى من وشى  بقاااااا  ،،،،،،ثم ألتقطت طبق الأرز وخرجت للخارج  

نظرت مروة لفؤاد وقالت ،،،وأنت كمان هتكدب عينى وتقول الباب مقفول داخل هنا ليييية

فؤاد/ بشرب يا ولية عطشان 

نظرت مروة للزجاجة فى يدة وقالت / عطشان وبتشرب أمممم ما أنت كدة عمرك مهتشبع ،،غطاء الأزازة  مقفول 

نظر فؤاد للزجاجة وأتوتر وقال هههههههه عليكى حاجات أأصل كنت بفتحها ببؤقى   أختك قفلها جامد 

أخذتها منة وفتحتها بسهولة ونظرت لة برفع حاجب وقالت  مبتعرفش تحور يا فؤاد

فؤاد/ أمسكها من كتفها،،،،،،تقصدى أية يا مرا  فؤاد مبيحورش ثم زقها فى الحائط  وخرج للسفرة 

[[على طاولة السفرة ]]

تجلس مروة وجوزها فؤاد جنب بعض وأمام فؤاد ورد  وعلى مقدمة السفرة الأب  

الأب/ كنا أستنينا  منة أختك تأكل فى وسط اللمة 

مروة /  الغندورة تتكرم وتأكل معانا هههههه 

ورد/ شيللها منابها،،،ثم قالت لنفسها   تأكل وفؤاد معانا دى بتقر"ف منة  ,,,,ثم نظرت لة  وجدتة ينظر لها ولعق طرف شيفاه العلوية  عملت لة بوشها حركة بمعنى قر"فت  أتغاظ منها فقال الأكل مش حلو 

ورد/ واضح بدليل لهفت تلت تربعة بس 

مروة بهجوم/ صلى على النبي يا ياختى الراجل شقيان   ثم خبطت على ظهرة

فؤاد/ كح كح كح براحة يا ولية ظهرى أيييه طوبة دب دب دب أيةةةةةةة
مروة بأحراج/ والنبى مأقصد  

ورد/ ولا تقصدي  فى ناس متقدرش  

فؤاد/ قصدك أيه يا ورد 

الأب/ ولا حاجة يا بنى ورد أختك وبتهزر معاك أمسحها فيا المرادى 

فؤاد/ علشان خاطرك يا حج بس بشرط

الأب/ أية هو 

فؤاد/ نظر لورد بتحدى ورجع ظهرة على الكرسى  وقال  تغسل رجلى 

الأب/ أيييييه

شرقت ورد وقالت / أنت مجنون رجل مين إللى أغسلها لا هبت منك على الأخر
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
مروة بتوتر/ أيه الكلام دة مينفعش كدة أغسلها أنا أنت عمرك مطلبت منى كدة 

فؤاد/ زق مروة فى كتفها وقال ،أخرسى أنتى

الأب/ أستهدا بالله يا بنى شوف حاجة تانية عمرى مطلبت الطلب دة من بناتى ولا مراتى 

فؤاد بتحدى وهو ينظر لورد المصدومة والغضبانة/  أخر مرة بقول ورد تغسل رجلى ولحد أنا مقول كفاية  ألا أنت عارفنى يا حج هتصرف تصرف يزعلك منى الشهر دة جامد 

أتنفض الأب/ لا وعلى أيه قومى يا ورد يا بنتى سخنى شوية ماية وأغسلى رجل جوز أختك ذى أخوكى برضو

ورد بصدمة / لييييييه

فؤاد بأستفزاز / تؤتؤ ملكش كلمة على بنتك يا حمايا العزيز  

الأب بعصبية/ قومى يا ورد 

مروة/ أنا مراتك أغسلها أنا 

فؤاد/ صفعها على وشها وقال  بغضب  أخرسى يا بنت**** مرا بومة ونحس 

الأب/ لية كدة مش عامل حساب ليا 

فؤاد/ لااااااا  قومى يا  ورد  شطفى رجلى  و لا أجيبك من شعرك وأخليكى تعملى حاجة تانية وأنتى فى الأرض ليا ،،،،، وأبتسم بخبث 

الأب/ تقصد أية

فؤاد بكذب/ تلمع جزمتى  

أخذ صدر ورد يعلو ويهبط من قوة الأنفعال  المكتوم  ونظرت لأبوها وأختها و٠٠٠٠٠٠
ماذا تفعل ورد ولو أنتى مكانها هتواف


                   البارت الرابع من هنا



تعليقات