قصة المشعوذة الصغيرة
البارت الخامس والعشرون25
بقلم نجلاء فتحي
{{فى قصر رحيم }}
رحيم وصل إلى القصر واخذ شاور وارتدى بدلة
كلاسيكية وصفف شعرة بعناية وقام برش عطرة
المفضل والذى على علم ان دموع تعشقة ووضعة
بزيادة ونزل الى الاسفل بسرعة وقام برش هذا العطر
فى غرفة الطعام وجلس على كرسى الطاولة بكامل
اناقتة وفى انتظار جنيتة بقلم نجلاء فتحى
وكانت الطاولة عليها طعام خاص ف هو لم يعرف
ماذا تحب جنيتة من الطعام فأمر بصنع طعام كثير لها
وبعد وقت قررت دموع تنزل وهى خايفة لأنها عمرها
ما اكلت معة او شافها قبل كدة كما تعتقد وقد بذلت
سعيدة مجهود خرافي فى أقنعها
دموع / نزلت من على السلم الداخلي للقصر وتوجهت
الى غرفة الطعام وكانت ترتدى العباية السمراء
الفضفاضة وعليها طرحة طويلة ونقاب وجوانتى فى
يدها حتى عيونها كانت مش باينة لان كانت مدارية
ولكن وقفت امام الغرفة شمت ريحة برفانة فأخذت
نفس عميق لأستنشاق عطرة الفريد داخل رئتها
وكأنها تحتفظ به داخلها لحين ضيق نفسها فاتتنفس
عطرة الفريد فيما بعد
رحيم/ استغرب من الوضع ومن ملابسها اللى مش
عارف هى وشها له ام ظهرها وقام وتوجة اليها
فارجعت دموع للخلف فاعرف انها خايفة ف شاور
انها تجلس لكى تاكل وذهب الى مكانة وانتظر انها
تأتى
دموع / بعد وقت ذهبت وجلست بعيد جدا عنة
رحيم / لنفسة طول عمرى فرحان بالسفرة ٢٤ كرسى
اول مرة اكرهها كدة وقام وجلس فى الكرسى المقابل
لها مباشرة
دموع / وقفت بسرعة وراحت جلست فى الطرف
الآخر مكان ما كان جالس فى الاول
رحيم / بكل هدوء جلس أمامها وتكرر الموقف ب٦ او
٧ مرات بدون نطق حرف
رحيم/ أعطى لها الأمان كأنه زهق وعايخرج من
الغرفة ودموع اخذت نفس وكانت عنيها على
الجمبرى اول مرة تشوفة وكانت عايزة تدوقة
دموع / لنفسها هو فالة ثاكت لة اخة البفاع
دة فويث انة عايفرج
(هو مالة ساكت لة اية البتاع دة كويس انة خرج )
دموع / اتأكدت أنة خرج رفعت النقاب وخلعت
الجوانتى وحتى العباية السمرا وكانت لابسة فستان
بيبى بلو تحت الركبة بشوية وكات وماشى مع عيونها
التى اخذ البحر لونة منها وشعرها مفرود على ظهرها
كانة سلاسل ذهب فقد كان ينزل من على ظهرها
للكرسى للأرض وهى جالسة من طولة ولم تضع اى
مساحيق فجمالها رباني ولسة عاتمد اديها البيضاء
للجمبرى
رحيم / بخ مسكتك يا جنيتى
دموع/ شهقت ووضعت الجمبرى فى فمة وجات
تجرى رحيم بثق الجمبرى فى الأرض ومسكها وكانت
ترتعش وتتنفض من الرعب وبسبب هذا فقد فلتت
السماعة من أذنها
بقلم نجلاء فتحى اهدى مالك انا رحيم بطلك الخارق
كل دة وهى مش سامعة اصلا
وحالتها بتسوء ف جذبها داخل أحضانة ووضع
شعرها خلف اذنها ف لاحظ عدم وجود السماعة وبعد
وقت على تلك الحالة دموع احست بالأمان وبدل ما
كانت ماسكة فى ملابسة ومغمضة عنيها لافت أديها
على خصرة وهديت شوية رحيم أعطى لها وقت
علشان توصل لحالة السكينة دى وادرك انها تعتقد
هذا الوضع حلم أيضا وجلس على كرسى وهى
مازالت داخل احضانة ومد ايدة فى الأرض اخذ
السماعات بصعوبة وركب لها السماعات بسهولة أيضا
طبطب على ظهرها كأنها طفلة مدللة بين احضان
ابيها وكل ما يحاول يبعدها علشان يتكلم تتمسك بة
اكتر
رحيم / دموع كفاية كدة اقسم باللة انا بشر واللى
حايشنى عندك انى بحبك ابعدى احسن انتى حرة
وما تجيش تعيطى
دموع / اتمسكت اكتر لأنها أدركت انة حقيقة مش
حلم ذى كل مرة وانها مكسوفة
رحيم/ دموع تمسكك دة ماتعرفيش بيعمل فيا اية
ابعدى شوية ،،طب على فكرة بقا انا عارف انك
بتسمعي وبتتكلمى وعارف انك ذى القمر يا جنيتى
وانك بتقولى عليا بطلك الخارق بقلم نجلاء فتحى
دموع / بعدت عنة ووضعت اديها الاثنين على فمها
وعيونها تنظر لة ومتسعة من الصدمة وهى مازالت
مثبتها على رجلة ،،وقالت
دموع / إنك عفرت (انت عرفت )
رحيم/ طبع قبلة رقيقة سريعة على جفن
عنيها، ،عرفت دى بعد غلب يا جنيتى بس اية الدرس
الجامد دة ***** اخ عاتعملى فيا اية
دموع / عيف يا لاحيم واتكسفت (عيب يا رحيم )
رحيم/ والنبى اية والكسوف دة من امتى ان شاء اللة
دموع / من الكسوف دفنت رأسها داخل صدرة لأنها
تمنت هذا فى الواقع ولم تعلم أن أحلامها كانت واقع
(((وبعد وقت من الحديث )))
دموع / لاحيم
رحيم كان مغمض عينة ويستنشق عطر شعرها وقال
اممممممم
دموع/ آنك بتفم ثعكى فية
(انت بتشم شعرى لية )
رحيم/ بتعب مالكيش فية
دموع / لاحيم إنك عفيط
(رحيم انت عبيط )
رحيم/ تصدقى انت بت مالكيش فى الرومانسية
وبعد شعرها عنة
دموع / لاحيم يفنى اية روفاثية
(رحيم يعنى اية رومانسية )
رحيم / هههههههههه روفا اية يا آخرة صبرى
دموع / فيب انا زحلانة
( طيب انا زحلانة )
رحيم / طيب مش الزعلان دة ينزل من على رجل
اللى مزعلة ولا انتى عجباك الوضع
دموع / لا عافجنى و زحلانة
(لا عاجبني وزعلانة )
رحيم / هرش فى دماغة وقال هو انا لو قولت لكى
ان الأحلام اللى انا ظهرت فيها بعد اللى شوفتية فى
المكتب كان جد ذى دلوقتى يا جنيتى عايزة إمارة
بأمارة انبارح لما سهرنا فى البلكونة
دموع / يا فليف الاكب ( يا قليل الادب )
رحيم / مش ملاحظة انك لسانك طويل انهاردة
دموع / يفنى الكى حفل انفارح كان بفد
(يعنى إللى حصل انبارح كان بجد )
رحيم/ ايون وبعدين عادى وانتى قولتى دة حلم
عادى ولا نسيتى
دموع / بفركك يا لاحيم اةةةةةة
(بكرهك يا رحيم اةةةةةة)
رحيم /وانا بعشقك وكتم عياطها ب
عدى شهور واصبحت دموع عندها ١٨ سنة
{{ مطار القاهرة الدولي }}
رحيم / ماسك الفون وينظر فية وفى اليد
الأخرى ورد وبسبب اناقتة كان ملفت الانظار
((بنت منقبة خبطت على كتف رحيم ))
رحيم/ ماشى يا بت من هنا
البنت / خبطت تانى على كتفة
رحيم / يوةةةة بطلت من زمان
البنت / خبطت ثالت على كتفة
رحيم/ ماقولت بطلت *** من زمان غورى وضربها
برجلة فى بطنها
البنت / اتفادت الضربة وخبطت رابع على كتفة
رحيم/ اقسم باللة لو ما غورتى لكون **** فى قلب
أم المطار ومش عايهمنى حد أمشى بت ش***
البنت / اتغاطت راحت ضربتة على كتفة جامد
رحيم / رمى الورد فى الأرض وقال طيب تعالى بقا
انا عامل حساب انك بت من ساعتها ومحترم نفسى
وانتى شوراح ماسك دماغها تحت باطة واخذ
يعض فى رأسها ويضربها على دماغها ويشتمها
ويقول اةةة يا ش *** يا حرامية دى نوع جديد دة
يا بت فى النصب اهو وقعتى تحت ايد وباط عدو
الأنثى دة انا الدكتور رحيم يا بنت *******،
********* ،*******
البنت/ كفاية يا خرببتك اةةةةةة ولاااااا
رحيم/ وكمان ولااااا دة رجالة بشنبات مش يقدروا
يقولوا كدة واخذ يعض رأسها
البنت / اةةةةة رأسى يا بن العضاضة الحقونى يا
ناس من المفتري دة
رحيم/ ماسكها من قفاها ،انتى بتشتمى مين يا بت
وحيات امك لاتباتى فى الحبس والبسك قضية
***** انطقى مين اللى زقك عليا وضربها فى بطنها
البنت / اااةةة لاحيم كفاية بقا بطنى
رحيم / سابها وقعت فى الأرض وقال لاحيم
احييييية فلوسى ضاعت فى الأرض نزل بسرعة فى
الأرض ورفع النقاب بسرعة ونزلة تانى يا نهار ابويا
اسود دموع