قصة المشعوذة الصغيرة البارت العاشر10 بقلم نجلاء فتحي


قصة المشعوذة الصغيرة
البارت العاشر10
بقلم نجلاء فتحي



""فى عربية  رحيم ""

وضع دموع على المقعد الخلفى بجانبة وليس فى المقعد الخلفى

 ذى كل مرة وبقا ينظر إلى شكلها اللى قرفان منة  ويقول انا 

مش شايف فيكى حاجة مميزة  مجرد كتلة من البشاعة جنبى 

وتذكر ما سوف كان يحدث لها اذا لم يلحقها واستغرب لماذا يشعر 

بالغضب وهذة أثنى لا تستحق الشفقة لأنهم شياطين من وجة

 نظرة  وبحركة غير ارادية منه  لمس جروحها اللى موجودة فى

 وشها الصغير ونظر الى يديها مكان الربطة يتفقدة وجدة مازال 

ازرق اللون وشعر بألم فى قلبة 

رحيم / وبعدين بققققا هو كل شوية اتعب انا مالى انهاردة اظاهر 

من نومة الكنبة تعبت ظلوعى  ونظر الى دموع الفاقدة للوعى

 وقال اعمل فيكى اية يا بلوه ،قطع  تفكيرة  رنين  الهاتف 

📞رحيم/ افندم 

📞زينة/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

📞رحيم/ لا مش فى البلد رجعت القاهرة باليل 

📞زينة/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

📞رحيم/ قولت بلاش الكلمة دى مش بحبها اسمعى انا لاعايزك 

تقوليها ولا انا نقولها كلمة مالهاش معنى فى حياة الدكتور رحيم
 سامعة
 
📞زينة/٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

📞رحيم/ انتى ايه اظن انتى عارفة احنا علاقتنا اية فابلاش شغل المراهقين دة كل الناس عارفة حتى العيال الصغار  علاقة رحيم باى واحدة اية ولا نسيتي 

📞زينة/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

📞رحيم/ انا مش بضرب اى واحدة على ايدها عايزة تشتكى

 براحتك بس عاتقولى للقاضي اية  ها كلة بمزاجك وانتى عارفة انا اية 
📞زينة/٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

📞رحيم/ انتى قابظة الثمن ولا نسيتي، ماليش فية رحيم مش 

بياكل ولابيشرب ولا بيلمس حاجة مرتين سلام يا مدام زينة

 ههههههههههه ،،بعد لما قفل الفون عبيطة قال حب قال كلمة 

مالهاش وجود  ونظر الى دموع وذهب الى بيتة بيها مرة أخرى 

وبعد وقت وصل القصر بتاعة  وهو يحملها كأنها عصفور جريح 

ينام على ريش نعام ووضعها على سريرة ونظر لها وقال معلش بقا 

يا ملكة القذارة الدم اللى على سريرك دمك اللى بغباءك شلتى 

الإبرة ونزفتى وبدأ يشم هدومة 

رحيم/ ايه الارف دة انا عمرى ماريحتى  كانت  كدة اوووف طبعا 

طول اليوم بجرى فى الشمس وانفعالات وأرف وشايل الزفتة دى 

عايز يكون ريحتى اععععع ودخل اخذ شاور والحمد لله انها كانت 

فاقدة  وعيها لانة خرج من الحمام براحتة ولبس هدومة البيت 

المريحة وواقف امام المراية يسرح شعرة وجد انعكاسها فى 

المراية  اتعصب وقال يوةةةةة بققققا وراح يفوقها لم تستجيب معة 

رحيم/ اخر محاولة انا مش عافضل رايح جاى بيكى  واحضر 

برفانة اللى أصبح إدمان بالنسبة لدموع وبدأت  فعلا تفوق وجلس 

على الكرسى بعيد شوية عن سريرها وهو متعصب منها لان 

مافيش أنثى جلس معاة اليوم كلة كدة 

دموع/ ريحة برفانة اللى شامتها وهى فى مكتب مدير الدار لما 

نقذها وكانت فى احلام وردية  وحرفيا فاقت واول لما فتحت 

عنيها صرخت وقامت من على السرير واختل توازنها لكن هناك 

من الأسرع  ومنعها من الوقوع وحملها ووضعها فى الفراش وهو 

يلعن نفسة لماذا تصرف هكذا  دموع كانت مستسلمه لأنها حست 

معاه بالأمان وحمدت الله بينها وبين نفسها ان لما فاقت وجدة هو

وانها معاة مش مع حد تانى لكن استغربت الغرفة اللى فيها 

للتوضيح( الغرفة نفس الغرفة بس اول لما فاقت اول مرة 

ماكنتش منتبة للمكان واستغربت الدم وماكنتش فاهمة انة من اديها )

وبعد وقت دخل رحيم وبيدة صنية عليها اكل ووضعها أمامها وهو 

يلعن ويسب انة يخدم أنثى وشاور انها تاكل وجلس يدخن سيجار 

أمامها وكأنها تلفاز يشاهده 

دموع/ نظرت الى الاكل ثم إلية وتبربش بعيونها وقامت من على 

السرير وتوجهت امامة ووضعت الصنية على الأرض وجلست 

تحت أقدام رحيم وجدتة يضع رجل على رجل زقت رجلة من على

 بعض وسحبتة من ايدة وأصبح رحيم فى لمح البصر بعد ما كان 

على كرسى ووضع رجل على رجل أصبح على الأرض بجوارها 

وداخل فمة معلقة من الأرز لكن مش بملعقة دى كانت بأيد دموع 

لان دموع مش بتعرف تتعامل بالملعقة وبتاكل بايدها وأخذت 

تضحك على منظرة من قلبها 

رحيم

تعليقات