قصة المشعوذة الصغيرة
البارت العشرون20
بقلم نجلاء فتحي
{ فى غرفة نوم رحيم}
دخلت دموع الغرفة وجلس بجوارة على السرير بخوف
لأن سعيدة قالت لها ماذا يفعل رحيم مع البنات
ووضعت اديها الرقيقة على ملامح وشة كأنها تحفظها
او ترسمها وفجأة كانت فى حضن رحيم
رحيم / قال بنبرة يغلب عليها آثار النوم انتى ظهرتى تانى
هو انتى اللى شوفتك الصبح فى الحديقة وكان محاصرها
ب زراعة تعرفى انك اجمل بنت شوفتها انتى جنية بس
ازاى تظهرى بالنهار عنيكى فيهم سحر غريب حتى شعرك
اللى جننى دة واخذ يستنشق شعرها ويقول حاسس انى
اعرفك وحاول
دموع / انتبهت للوضع وزفتة وكانت عاتتدخل فى حالة
الرعب لكن تغلبت على خوفها وقررت تساعدة وهى مش
سمعت قال اية عقلها صور انة عايعمل فيها ذى البنات اللى
سعيدة حزرتها منه وخرجت برة الغرفة على الفور
رحيم / وقع على الأرض ووضع يدة على صدرة مكان
ضرب دموع وقال اةة اللى بقلم نجلاء فتحى وقعنى على الأرض ولية فى ألم
فى صدرى وقام من على الأرض واستعد لينام بس تذكر ما
حدث بينة وبين الجنية وقال اما حتة حلم عنب بس الظاهر
الجنية دى من عائلة محافظة هو انا لحقت اممم يمكن هى
اللى وقعتنى ههههههههههههه احلى جنية شوفتها فى حياتى
وحاول ينام علشان يشوفها تانى
{ فى غرفة دموع }
دخلت غرفتها وجلست على السرير و حاطة اديها على
وجهها من الكسوف وقلبها يدق بسرعة من مشاعر اول مرة
تتعرض لها لكن فرت دمعة من عنيها لأنها شافت انة
بيتكلم لكن كانت عايزة تعرف بيقول اية لما شافها وأخذت
تبكى لحد مانامت
عدت إيام كثير اوى اوى على أبطالنا
رحيم من ساعت لما رجع من السفر رافض يسمع اى شىء عن
دموع وفى نفس الوقت كل لما يقرر يخرجها برة حياتة
يشعر بشيء داخلى يرفض ف قرر انة يتجاهل وجودها وكل
تركيزة مع الجنية اللى ظهرت لة مرتين وطبعا صفية
خلفت ٣ اولاد ذكور توأم ملحوظة دموع من ساعت ما
دخلت القصر ماخرجتش برة فى الشارع مش محبوسة لا
هى عايزة تفضل فى امان رحيم
《 اللهم ارزق كل مشتاق بالذرية الصالحة يا رحيم ولطيف بعبادك يا رب ، اللهم آمين
وفى يوم دموع كانت تقف فى شرفة غرفتها فاوجدت رحيم
فى الاسفل وكأنة بيبحث عن شىء ف قررت أن تنفذ
مخططها بقلم نجلاء فتحى ونزلت الى الاسفل فى الحديقة
وسعيدة معها سعيدة كانت فرحانة فى رحيم علشان كل
لما يشوفها يقول لها زرقا لأن سعيدة كل ملابسها باللون
الأزرق لانة اللون المفضل لها وهى ودموع أصبحوا أصحاب
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
{فى حديقة القصر }
دموع تجلس على حرف البسين وكانت تردى فستان ابيض
فضفاض سادة وواسع والمطرز بالكرستال وتركت لشعرها
العنان لأن هى بتحبة مفرود ووضعت علية طوق من الورد
فكان منظرها خرافي خصوصا الكرستال مع ضى القمر
عامل شغل جامد
وسعيدة وقفت فى زاوية علشان تشوف رحيم وتسمعة وتبلغ
دموع بالاشارة لأن لحد الأن دموع مش عارفة رحيم بيقول
عليها غير انها بشعة والبنت اللى شافها فى الجنينة حلوة
بس
رحيم / ابتسم لانة وجد جنيتة كما اطلق عليها وقال
كانت عاتجنن عليكى انت دخلتى غرفتى وانا كنت عايز
احم يعنى سورى وعلى العموم انا اول مرة اعتذر لوحدة بس
انتى جنية فاعادى
دموع/ عنيها مع سعيدة وفهمت كلامة وابتسمت لة
بفرحة انة اعتذر
رحيم / انتى جميلة اوى عايز المسك ينفع
دموع/ قامت بسرعة وشاورت لة لا وزعلت
رحيم / لا انت فاهمتى غلط اقصد انى ارقص معاكى
وعاكون مؤدب ومد ايدة لها وانحنى وقال تسمحى بالرقصة
دى يا جنية رحيم
دموع / فهمت وهز رأسها بمعنى ايوه نبضات قلبها ذاد لما
قال جنية رحيم وكانت نفسها يقول دموع رحيم ووافقت
انها ترقص معاه
سعيدة / شاورت لها ان مافيش موسيقى
دموع / شاورت لرحيم مافيش موسيقى
رحيم / خلى قلبى هو الموسيقى مش انتى جنية اسمعى
قلبى الموسيقى لها وقت وتنتهى والرقصة كمان تنتهى لكن
انا عايز أفضل معاكى وكان حديثة بصدق
دموع / ماكنتش مصدقة
رحيم/ هو لية انتى مش بتردي عليا وبتشورى ذى المشوهة
اللى فوق دى لا اخس ايش جاب لجاب المهم مش مهم
تنطقى المهم انك بين ايدى
دموع/ سعيدة ترجمت لها كلام رحيم وفجأة دموع زقت
رحيم فى البسين وطلعت لة لسانها وعملت لة إشارة انة
عبيط ومجنون وفرت هاربة
رحيم / وهو فى البسين اةةةةة يا بنت المجنونة يا بت المية
ساقعة اقصد يا جنية
اممممممم بس حلو تطفى الناس اللى جوايا واخذ
يغطس وهو مش مصدق انه معة جنيتة الخاصة وسؤال
محير فى ذهنة لماذا غضبت و هو لم ينتبه اليها لأنها
اختفت وراء الشجر
دموع/ لنفسها هو انت فاكرني جنية حلو اووى عاكون ٠٠٠٠٠٠٠
(دموع بقت شريرة صح هههههه)