قصة المشعوذة الصغيرة البارت الواحد والثلاثون31 بقلم نجلاء فتحي


قصة المشعوذة الصغيرة
البارت الواحد والثلاثون31
بقلم نجلاء فتحى

دموع / نزلنى يا رحيم فى عريس  يشيل  

عروستة   على كتف  واحد بوظت الرومانسية 

رحيم/ نزل  دموع  امام  غرفتها  اللى فى 

الأساس غرفة  رحيم واستحوذت عليها دموع  

دموع / انت انت بتبصلى لية انت  عينك  فيها  

حاجة  رحييييييييم  ابعد الجو حر الله 

رحيم/  انصدم  ، ابعد والجو  حر  امممم طب 

على فكرة  بقا  النهاردة  يعنى يعنى من  الاخر  

انتى مراتى  وو عادى ان ان اووف هو الكلام 

صعب لية مراتى فاهمة واللى عايزة اعملة 

دموع / مش فاهمة وخلعت النقاب  وشهقت 

وقالت انا مراتك ايوة  بقا انا مرات رحيم انا 

مراتة وبقت تصقف وتطنطط  وبعد شوية  

حطت ايدها  على كتفة   والأيد    الأخرى  على 

خصرها  وقالت  انت مصدق انك تتجوز يا  اخ 

و تتجوز  مين  دموع  ياةةةةة اما  الدنيا  دى  

غريبةيا  جدع  بشكل  و بقت  تهز  رأسها 

رحيم / بعد اخ و جدع اللى  انتى  قولتيها انا  

انطفيك  خلاص ،بقلم نجلاء فتحى 

دموع/ اتعلقت فى رقبتة  وبعدم  فهم،  يعنى  

اية  يا  رحيم  

رحيم / فك  اديها  من  على  رقبتة  وفتح 

الغرفة  وذقها  وقال خشى شوفى  العلبة  اللى  

على السرير وبعدين  قولى يا  زفت اقصد  يا  

رحيم  

دموع/  ماشي يا  زفت  اقصد يا رحيم انت  

رايح فين  

رحيم /  غرفتى وسابها ومشى 

دموع/ احسن بردوة  اهو  الواحد ينام  براحتة 

و ياخذ  السرير رايح  جاى هههههه 

رحيم / واقف امام غرفتها وشايفها فى الفون  

لان  غرفتها  متوصلة بالكاميرا على الفون  من  

غير  لما  تعرف  ،،،،هههههه  بقا فرحانة  انك  

عاتنامى  وتاخدى  السرير رايح  جاى 

هههههههههه   دا أنتى   عاتتفرمى اللية وسكت  

لما  شافها ٠٠٠

(غرفة دموع )
دموع/ اممممممم اية العلبه  الكبيرة  دة  

افتحها  ولا   اقول يا زفت  اممممم بس  هو  

قالى شوفيها  وبالفعل شالت غطا  العلبة  

وصوتت  ووقعت  فى  الأرض  لان  خرج  من  

العلبه  فراشات بلاستك بألوان جميلة  

دموع /  قامت  من  الأرض  ووضعت  أديها 

على صدرها من الخضة ،،يا خربيتك يا رحيم  يا 

مجنون اية  اللى  خرج من  العلبة  دة  ونظرت  

فى  الأرض  وجد  الفراشات   وبسرعة  بقت  

تدوس  عليها  برجلها  لأنها  اتخضيت  وتقول  

موتى  بقا  موتى موتى وبثقت عليها ،،فراشة  

رخمة  ذى  اللى  جابك وراحت  للصندوق   مرة  

تانية  ،،اما  نشوف  جايب  اية  تانى  ليكون 

جايب  أسد ويطلع ياكلني  ونخلص  وشهقت 

وقالت اية  دة دة فستان  اخرجتة وحضنتة 

ولفت  بية وتوقفت وقالت  بس  بس   ما  

فيش  فرح  يقصد  اية  عم  الغامض  دة وجدت  ورقة  مكتوب عليها  البسي  

الفستان   يا  آخرة  صبرى  ومن  غير  مكياج  

لان  القصر  كلة  مافيش  مكياج    فية فاممكن   

سعيدة  معاها اوعى  تحطى   فاهمة  

دموع /  انا  قولت  لازم  يحط  التاتش بتاعة 

رحيم / فى غرفتة بيضحك  على جنيتة اللى  

أصبحت  لسانها طويل وشقية واتصل على 

سعيدة انها تطلع  غرفة  دموع  علشان  

تساعدها  فى اللبس   لأنها مش  عارفة  تلبس  

الفستان  وبكت 
و سعيدة تخرج   تانى وتروح  

غرفتها    ،،حتى  دموع  استغربت  هى سعيدة  

عرفت  ازاى  بس مش  علقت  

وبعد  وقت  رحيم  شاف  فى  الفون  ان  

دموع  خلصت  وتوجة  الى  غرفتها  وكالعادة 

دون  استئذان 

دموع /  شهقت   انت  ازى  تدخل  كدة  

وعرفت  ازاى  انى  خلصت  

رحيم  شاور  لسعيدة  انها  تلتزم  غرفتها  

الموجودة  فى  الطابق  السفلى  ومهما  حصل  

مش  تطلع هنا   غير  بأذن منة  حتى  لو  دموع  

بتطلب  استغاثة 

دموع / بت يا سعيدة اةة يا  جبانة رحيم سعيدة    

رحيم / سيبك  منها بس  اية  الجمدان دة  تعالى  

دموع / لااااااا انا  عايزززززة  افهم فستان  

الفرح  معناة  اية  واية  البدلة  الحلوة دى  احسن   

من  التانية وعانروح فين 

رحيم / بعصبية كلمة زيادة   عارمييكى برة 

قولتى  اية تعالى بققققققا 

دموع / حمش وسارت معة 

رحيم/ ههههههههه ماشى يا  آخرة  صبرى 
بقلم نجلاء فتحى 


وصل دموع  ورحيم  فى مكان ما فى القصر 

دموع / اية  دة  يا  رحيم   

رحيم  /  المكان  دة  انا  شوفتك  فية  

وافتكرتك  جنية وبعدين  ضحكتى  عليا  

وكنتى   بتظهرى   هنا جنب  البسين   فاكرة 

فاقولت  نعمل  حفلة  خاصة  صغيرة كدة 

دموع /  بأعجاب  كل  دى  وصغيرة  دى دى 

وهم  دى  خيال  

رحيم / فرح  انها فرحانة  و قال طبعا  لازم 

تكون  وهم  علشان  جنيتى اللى  ظهرت  هنا 

وفى  المكان  دة كنت  فاكرة مكانها   جنيتى 

جاية  من  عالم  آخر عالم  ليس  لة  علاقة  

بالبشر  قلبها  نقى عقلها بكر  جنيتى  على 

الفطرة  ساعات بتكون  عايزة  ترويض  لكن  

بحبها  بكل  حالتها 

دموع / رحيم  انا   بحبك  اوى 

رحيم /  أخذها  فى  حضنة  ،، وانا  بعشقك يا  

من  امتلكت قلبى وتغلغلت فى كياني يا  من  

أحيت   روحى  انتى  جنيتى  و سوف  تظلين  

جنيتى إلى الأبد 

دموع / مش لاقية  كلام  تقولة غير  دموعها  

اللى  عرفت طريقها على  خدها  

رحيم/  لا بلاش  دموع  ووبعد وقت 

دموع / رحيم  فين  الناس 

رحيم / انتى فى حاجة فى عقلك ولا ايه  انتى  

مش شايفة  الفستان اللى انتى لابساه عامل  ازاى 

دموع /مش  انت اللى جايبة 

رحيم /  دموع  خلى الليلة  تعدى 

دموع / هو انت عاملت كل دة  ازاى  

رحيم / اوووف  مالكيش فية  وبعدين انتى  كنتى  

عايزة  فستان  فرح  ولابستى فستان  فرح   كنتى  

عايزة  فرح  اهو فرح  عايزة  فيديو  يتسجل أحدث 

تقنية بتسجل عايزة اية تانى 

دموع / برضو لمة الاهل حلوة  وبعدين  افتكرت انها 

ماعندهاش  اهل سكتت ،،ماشى  يا رحيم  شكرا 

بجد هو  احنا  عانفضل  هنا 

رحيم / لو عايزة  تطلعى ياريت  احنا بقالنا ٤ 

ساعات  وفاضل ساعتين والنهار يطلع 

دموع / يلا 

رحيم / بخبث  متأكدة 

دموع / اممم الفستان مكشوف وبردانه 

رحيم / ماشى يلا 

دموع / رحيم 

رحيم/ اممممممم قالها بغضب 

دموع / ههههههه كنت بهزر خلينا شوية 

رحيم/ بت انتى وسكت شوية وبعدين  راح حملها 

على كتفة تانى 

دموع / رحيم هو انا شوال نزلنى 

رحيم/  لا اتخنى  شوية علشان مش  اعرف اشيلك 

،،وتوجة بيها داخل القصر بقلم نجلاء فتحى 

(داخل القصر )

دخل رحيم وهو حامل  دموع  على كتفة فى مشهد 

مضحك لان دموع كل ما تحرر نفسها   تخاف تقع 

فاتتمسك بة اكثر  

دموع / لاحظت ان رحيم  فوت غرفتها وغرفتة  

،،رحيم غرفتى وغرفتك انت فوتهم انت رايح فين 

رحيم / مش انتى مرتاحة وانتى فوق  كدة مالكيش 

فيةبقا

 دموع / يعنى خاطفنى 

رحيم / هو فى  واحد عايخطف مراتى 

دموع / امال لما بيتخنق منها بيعمل اية 

رحيم / بس بقا خلى الرواية تعدى على خير وغيرى  

الموضوع 🆗 

دموع / رحيم 

رحيم / خلاص وصلنا، ونزل دموع  امام ستارة 

حمرا فى نفس الدور اللى فية غرفتها وغرفتة   

،،افتحى الستارة ياجنيتى  وابتسم 

دموع / فتحت الستارة الحمراء   القطينة  وجدت 

خلفها  باب كبير كانة  بوابة  قصر استورى  بقت 

تغمض وتفتح علشان تتأكد انها حقيقة  

رحيم / انتى  ما شوفتيش دة وانتى هنا 

دموع / لا كنت مفكرة  اللى وراء  الستارة  دى  

حمام  ولا حاجة 

رحيم / يع بصراحة  بتفصلينى  على العموم  الغرفة 

دى كانت بتاعت  ابويا وامى   من  كتر حب  ابويا 

لامى عمل الغرفة دى  الأثاث من الذهب 

والمفروشات من الحرير الطبيعى حتى حبات 

الكرستال للتزيين  فهو اصلى بس  ومن ساعت ما  

ابويا  مات  الاول امى رفضت   تبات ليلة  واحدة  

هنا وبعدها  ماتت  وراة على طول والغرفة فاضلت 

مغلقة   جبت الستارة دى علشان افصلها عن القصر   

حتى محدش بينظفها انا اللى بنظفها  وقررت انها 

تكون ليكى ويكون الجناح الخاص بينا وشلت 

متعلقات بابا وماما وحطيت حاجتنا ومسك اديها 

علشان تدخل الجناح 

دموع / لا مش داخلة 

رحيم / نعم  ليييية 

دموع /  الجناح اللى بتقول  علية  دة  ملك لمامتك 

وباباك  وفى  ذكريات رجع كل حاجة ذى  مكانها  انا 

عايزة  غرفتنا نفس  الغرفة  اللى لما دخلت  القصر 

ببات فيها  اللى هى  غرفتك  بالأساس ومش 

عانخرج منها  غير على قبرى 

رحيم/ بس مش جاهزة تعالى بس انتى ماشوفتيش 

الجناح عايعجبك 

دموع / علشان تجبر رحيم انة يمشى مشيت  

وواقفت  امام  غرفتها  وقالت إياك تغير حاجة فى 

الغرفة انا بحبها كدة 

رحيم / بيأس رضخ لها وراح وقف معها امام  الغرفة 

  ومسك اديها وطبع قبلة  حنونة  على كف  اديها    

دموع اللى يفصلنا عن حياتنا  الجديدة باب وأخذ 

يطمنها بعبارات تدل على مدى  عشقة  لها وبث  

الطمأنينه  داخلها وفتح باب الغرفة وهو حاملها  

على يدة 
رحيم/ انتى مين 

/ انا نجلاء فتحى الكاتبة  يا عنيا 

رحيم/ نظر لها  بعدم فهم لأنها كانت  تجلس مربعة 

فى منتصف السرير وتاكل من طبق التسالى  وتتفرج 

 على فيلم فى التلفزيون  ،،اتعصب ورمى دموع فى 

الأرض او نسى  انة يحملها وقال بصوت عالى مين 

اللى سمح ليكى  انك تتدخلي غرفتى او قصرى 

نجلاء / بكل هدوء  ومازالت تأكل انا اللى سمحت  

لنفسى وبعدين صوتك ميعلاش عليا  فاهم 

رحيم / امممممم حلو بقا الشغل دة  واسرع لكى ينقض عليها 

نجلاء/ وقفت  بسرعة فوق السرير ، ولاااااا   اثبت 

كدة  وخليك  راجل هى دى معاملة الضيوف 

رحيم/ والله  الضيوف تحت مش فى غرفة نوم 

عريس وعروسه  وبيحاول يمسكها وهى تتنطط على 

السرير 

دموع / قامت من الأرض وتقول يا ترى  عين مين 

اللى راشقة معايا وقالت  رحيم  سيبها بقا 

دى ذى ما دخلت  غرفتنا بتقدر تدخل دماغنا   اية  

اللى جابك 

نجلاء/ جاية اخذ حقى يا مشعوذة 

دموع / حق اية 

نجلاء / نزلت من  على السرير وواقفت امام دموع 

بعد ما زقت رحيم  على الكرسى وقالت انتى قولتى 

انى مجنونة وخليتى المتابعين بيكتبوا مجنونة 

وشتمتينى  و٠

رحيم / وقالت عليكى روايتك كئيبة  

دموع / بلعت ريقها ،اسكت يا رحيم خليك محضر 

خير 

نجلاء/ علشان كدة جاية اعمل الجواب معاكى يا 

جنية رحيم  وبقت دموع تجرى ونجلاء تجرى وراها 

 ورحيم  يجرى  وراء  نجلاء  لانة  أدرك  لو  نوجا  

الكيوتة   مسكت  جنينة   عاتقطعها 

رحيم / وهو بيجرى   كفاية بقا سبيها دة  انا مستنى 

اليوم  دة والمتابعين  كمان  قولت  سبيها 

نجلاء / بقولك اية خليكى على جنب يا خالة فهيمة 

انتى اثنين بنات بيتحسبوا  اخلى منها 

رحيم / بقا انا  خالة فهيمة وتحول رحيم الى وحش 

وبدل ما كانت نجلاء بتجرى وراء  دموع بقت تجرى 

ورحيم وراها ودموع تصوت لان صعبان عليها نجلاء 

نجلاء / صلى على النبي  يا بية  بص دموع هناك 

روح لها أمشى  أمشى هوف هوف  يا لهووووووى 

رحيم / وبعد غلب مسكها وقال مسكتك دة يومك 

اسود  جيتى لعدو الأنثى ههههههخ

نجلاء / عملت لة حركة بمعنى اركب الهوا  وطلعت 

تجرى وتقولة سلامى لعدو المرأة   رحيم  طلع  

يجرى وراها  كانت نجلاء  اختفت من  امامة الى 

الابد 

رحيم / لاااااااااااااااااااا

 محدش ينكر انة كان مستنى  حاجة يين دموع ورحيم لفيت دماغكم صح طب بذمتكم  فى خاتمة عسل وكيوت وآخرها ابتسامة  حلوة اترسمت على وشكم  الحلو دة وانا شايفة ان روايتى مميزة علشان عندى  متابعين مميزين وولاد ناس ويمتلكون  الذوق العالى الرفيع 


تعليقات