قصة عشق وانتقام البارت الاول 1بقلم اية محمد






قصة عشق وانتقام

البارت الاول 1

بقلم اية محمد

في قسم الشرطه الخاص بمكافحه المخدرات 

كان هناك شابا يبكي كالنساء لحتي ينال الرحمه التي لم يعرفها قلبه الذي دعس علي احلام وطموحات كثيره بتجاره السموم القاتله ولكن من لايرحم لا يرحمه احد ولكنك اخطاءت بالواقوع مع الديناصور نعم انه لقب اكتساحه بمهاره بعد ان قضا علي اخطر المافيا الخاصه بالمخدرات 

الشاب :انا برئ معملتش حاجه الحاجات دي اتحطت في شنطه عربيتي 

لم يستمع الشاب من الديناصور سوي لكمه قويه اصابته بنزيف قوي للغايه 

وظل يكيل له الضربات 

الديناصور :انت فاكر ان الحوارات دي بتدخل عليا يالا 

الشاب بخوفا لم يري له مثيل :والله معملت حاجه فعلا الحاجه دي معرفش عنها حاجه 

الديناصور:انت بتكلم الديناصور عارف يعني ايه ورد عليا اخطر تجار مخدرات وكان مصيرهم الهلاك فمتظنش ان حته عيل ذيك ممكن يضحك عليا فتكلم بالذوق كدا وقولي مين الا وراك

الشاب بخوفا شديد؛صدقيني انا معرفش حاجه عن الحاجات دي 

الديناصور :وانا بقا هخليك تعرف 

واخذ الديناصور يكل له الضربات القاضيه فلم لا وهو مقدم محترف استطاع ان يصل للرتبه في وقت قياسي رغم صغر سنه

صرخ الشاب من شده ما تعرض له من كدمات مميته 

كان الصرخ يستحوذ علي الثسم فواقف عدد من الضباط يتاملون ما يحدث في خوفا شديد لم يتحرك احدا عندما امرهم العميد بتحرك لانقاذ الشاب من براثين الديناصور 

وكالعاده اتي الحصن القوي الوحيد القادر علي الوقوف بوجه الديناصور ولما لا فقوتهم واحده فهو الصديق الوحيد له والرفيق الاقرب لقلبه فهم كالحصن القوي صنعوا اسمائهم في قوات مكافحه المخدرات في اقل مده ممكنه 

اقتحم عدي الغرفه وحال بين رفيقه والشاب

عدي :سيف خلاص اهدي 

الديناصور (سيف الانصاري شاب وسيم جدااا ذات العيون الرماديه والشعر البني الكثيف يمتلك بشره قمحيه اللون قاسي الملامح لما تعرض له استطاع في وقت قصير ان يلقب بالديناصور لانقرض تلك النوعيه من جهات الشرطه )

عدي :سيف خلاص 

لم يستمع له سيف وظل يكيل الضربات للشاب الواشك علي الموت 

عدي:كفيا ياسيف الواد هيموت في ايدك 

العميد بغضب :الولد دا طرف الخيط ياعدي اتصرف 

وبالفعل استمع عدي لريئسه والكم سيف لكمه اوقعته ارضا فهو لا يقل قوه عنه 

(عدي الجندي شاب جذاب بعيناه العسلي والشعر الاسود القصير وبشرته البيضاء وما يميزه الجسد الرياضي فهو مفتول العضلات بفعل التمارين التي يمارسها هو وسيف نفس القوه فهم فريقا قوي للغايه ولكن مع اختلاف بسيط فعدي في العمل قاسي وجاف ولكن في حياته الشخصيه شئ اخر يفصل بين عمله وحياته الخاصه )

عدي وهو يواجه كلامه للشرطي :خد الواد دا من هنا 

الشرطي:تمام يافندم ادامي 

واخذه الشرطي وخرج من براثين الديناصور 

العميد بغضب :مفيش فايده فيك ياسيف لحد امته هتفضل كدا 

سيف :لحد اما اخلص علي الاشكال الزباله دي 

العميد :مفيش حاجه بتخلص ياسيف كله مع الوقت مش كدا انت كنت هتموت الولد في ايدك 

سيف بغضب:ما يموت ولا يولع بجاز هو يعني عامل عمل بطولي وحضرتك خايف عليه دا تاجر مخدرات 

العميد بدهشه:ودا هو الخيط الا هيوصلنا لزعيم بتاعهم اذي مكنش عندك تفكير في النقطه دي

سيف بصوتا مرتفع بعض الشئ:تفكيري كان في الزفت الا بيتاجر فيه الا بسببه بنخسر كل يوم ملايين الارواح لو كان بايدي كنت خلصت عليه ومش هيهمني اي حد 

العميد بغضب:ااانتباه ياسياده المقدم

فوقف سيف مستقيما وحي عميده 

العميد بغضب :دا اخر تحذير ليك فاهم 

سيف :فاهم يافندم 

العميد :اما اشوف ثم وجه حديثه لعدي: عدي ياريت تخلي بالك من تصرفات صحابك 

عدي :حاضر يافندم 

وانصرف العميد تاركا سيف يغلي غضبا من رفيقه فمن يجرء علي رفع يده عليه 

اقترب سيف منه وعدي يقف كما هو لا يتراجع ابدا فالضعيف هو من يتراجع الي الخلف اما هو فكالجبل ساكننا 

سيف بغضب :ايه الا انت عمالته دا 

عدي :عمالت ايه فوقتك من الا انت فيه 

سيف :ايه الا انا فيه 

عدي :انت فاهم كويس انا اقصد ايه ياسيف 

سيف :خلاص ياعدي قولتلك ميت مره بلاش نتكلم في الموضوع دا 

عدي :ماده الا انا بقوله بلاش نفكر او نتكلم في الموضوع دا 

سيف :خلاص ياعدي الله 

عدي :ماشي ياسيف انا علي مكتبي ياريت اما تهدا كدا تحصالني في خيط جديد ظهر في قضيه صلاح ايوب 

وتركه عدي واتجه الي مكتبه بطالته الرجوليه التي يخشاها الجميع 

ذهب وترك صديقه يغرق بدومه الحساب الذي دفعه نتيجه تفانيه بعمله ولكن لا يعلم ما يخبائه له المجهول ؟

اتجه عدي الي مكتبه لدرسه خطه الهجوم علي اكبر رأس في مافيا تجاره المخدرات 

تعب كثيرا هو والديناصور لتواصل له نعم بالنسبه للجميع فعلوا المستحيل للتواصل له في بضعه شهور بالنسبه لرتبات اعلي استغرق البحث عنه سنوات ولم يتواصلوا لشئ 

فاستطاع الديناصور وعدي الجندي التواصل له فهم قوه وحمايه للقسم وهذا ما يعلمه العميد ولا يريد خساره سيف رغم ما اصبح عليه فيحاول جاهدا في جعله يعود كما كان سابقا قبل ان ينال مكافئته التي ذبحت قلبه فلم يعد لديه قلبا ليدق من جديد 

جلس عدي وبدا برسم خطه الهجوم فقطعه دلوف الشرطي وقال :الرائد رياض بره وعايز يقابل حضرتك يافندم 

عدي :خاليه يدخل 

الشرطي :تمام يافندم 

وبالفعل دلف رياض وعلي وجهه خوف شديد علم لاجله عدي بحدوث كارثه 

عدي :في ايه

رياض بخوفا شديد :ها لا مفيش

عدي :انا مش فاضي لحضرتك فانجز وقولي في ايه 

رياض :مفيش المخبر الا كنت زارعه مع العصابه اتكشف وقال كل حاجه 

واقف عدي وبدت علامات الغضب تحتل وجهه فقال بغضبا جامح: يعني ايه اتكشف اذي 

رياض بخوفا منه فعدي في عمله شئ وبالخارج شئ اخر 

رياض :كنت بكلمه اعرف اخبار اخر مهمه

عدي بغضب :كنت بتكلمه علي تلفونه 

رياض بخوف:اول مره والله وحصل الا حصل 

عدي بصوتا ارعب رياض :انتي غبي ولا بتستهبل اذي تكلمه علي التلفون ياغبي اكيد متراقب 

رياض :مجاش في دماغي 

عدي :هو انت عندك دماغ اصلا انا معرفش انت بقيت ضابط اذي 

رياض :في ايه ياعدي ماتتكلم براحه شويه 

عدي:ماشي يارياض ابقا وريني هتعمل ايه لما سياده العميد يعرف 

رياض بخوف :هو هيعرف اذي 

عدي :والله انت محساسني اننا بنبيع لب هنا فوق يارياض

كاد عدي ان ينفجر من قمه الغضب ولكن قاطع حديثه رنين هاتفه معلنا عن محبوبته التي سرقت قلبه وتوجت نفسها ملكه لعرشه 

تعجب رياض لتبدل حاله عدي من الغضب الجامع الي الهدوء المميت

فرفع هاتفه وقال :اهلا ياحبيبتي 

ثم وضع يدها علي الهاتف لكي لا تستمع لما يقال 

عدي :علي مكتبك ياسياده الرائد وهنشوف سياده العميد هيقول ايه

رياض :طب بس 

عدي بنظرات جامحه ادت الي هراوله رياض الي مكتبه 

فعدي عندما يحدث معشوقته لا يرغب بوجود من يعكر باله 

عدي بعشق :وحشتيني 

نورسين بخجل :عدي الله 

عدي :قلب عدي وروحه 

ابتسمت نورسين وقالت بغضب مصطنع :مش سالت عليا طول النهار قولت اسال انا 

عدي :غصب عني والله ياحبيبتي عندي مهمه صعبه اووي ولازم تركيز عالي وكمان سيف مش عايز يرجع عن العصبيه دي مش عارف اشتغل كل شويه القاي كارثه واخلص ارواح من تحت ايده 

نورسين بحزن :لسه ما نساش 

عدي بالم :ولا عمره هينسا يانورسين صعبه اووي في اليوم الا استلم فيه ترقيته يستلم خبر قتلها كرد فعل علي انه قبض علي الكلب دا 

نورسين :حاجه صعبه اوي ربنا يرحمها 

عدي :امين يارب عامله ايه ياحبيبتي واياد اخباره ايه 

نورسين :انا الحمد لله ياحبيبي واياد كويس ونجح في الامتحان 

كمان اخد المركز التاني 

عدي بفرحه :بجد لازم اجبله العربيه الا وعدته بيه

نورسين بخجل :لا ياعدي انت مش مخالينا محتاجين حاجه كدا كتير اووي وانا مش عارفه اقولك ايه والا ارودلك كل دا اذي

عدي بغضب:اسمعك تقولي كدا تاني وقسمن بالله يانور هتشوفي تصرف مش هبعجبك 

نورسين بلهفه :لااا خلاص 

عدي :ايوا كدا انتي فين 

نورسين "في كافيا الجامعه عندي محضره كمان ربع ساعه 

عدي :اوك ياحبيبتي خالي بالك من نفسك وانا هفوت عليكي بعد اما تخلصي اوصلك

نورسين :لا متجش انا مش ناقصه مشاكل تاني 

انفجر عدي ضاحكا وقال :مشاكل ولا خايفه اتعاكس ذي كل مره هههههههه 

نورسين بغضب:اه وحضرتك بتبقا مبسوط اووي وانت بتتعاكس صح

عدي :بصراحه ايوا بكون سعيد وانا شايفك هتموتي عليا 

نورسين :عشان بحبك اووي ياعدي 

عدي :وانا بمووت فيكي ياقلب عدي روحي محضرتك وهستانكي ادام الجامعه كمان ساعه تمام 

نورسين :تمام سلام 

عدي :مع السلامه ياحبيبتي 

واغلق عدي الهاتف وهو في حاله من السعاده التي لاتوصف فمعشوقته تنجح دائما بتغير موده 

رفع عدي هاتفه وطلب اياد 

اياد :السلام عليكم 

عدي :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اهلا يابطل الف مبروك 

اياد :الله يبارك فيك يا ديدو 

عدي بغضب :يابني مش قولتلك الف مره بلاش الدلع الزباله دا لو حد من هنا سمع الدلع دا هبقا التريقه بتاعتهم 

اياد :خلاص يااستاذ عدي مرضي يابا 

عدي :مرضي ياخويا ابقا عدي عليا بكره نختارلك العربيه الا انت عايزها 

اياد بابتسامه تملؤها الحب لذلك الاخ الاكبر كما يعتبره :شكرااا ياديدو اكيد هكون عندك من النجمه 

ابتسم عدي للفرحه التي ادخلها لقلبه فقال :تمام ياسياده الرائد 

اياد :رائد ايه ياخويا انا عايز اكون ذيك وذي سيف مقدم 

عدي :ههههه مقدم مره واحده يابني احنا تعبنا اووي لما وصلنا للاحنا فيه دا 

اياد :وماله يابو نسب متقلقش وراك رجاله 

عدي :ربنا يستر ههههه 

اياد :ماشي ياعدي بتريق سيادتك 

قاطع حديث عدي دلوف سيف وعلي وجهه الجديه فقال عدي :هنكمل كلامنا بعدين سلام 

فجلس سيف بثقته المعتاده وضعا قدما فوق الاخري وقال :وصلت لايه في القضيه 

عدي محاولا تغير مزاج رفيقه :مالك داخل حامي كدليه مفيش اذيك ياعدي اخبارك كدا يعني

سيف بجديه :وصلت لايه ياعدي 

علم عدي بحده مزاج رفيقه فتحدث بالعمل مباشره 

عدي :المصادر اكدت ان التفيذ النهارده ومختارين ساعه محدش يشك فيها 4العصر

سيف بنظراته الجامحه :وقعت برجلك ياصلاح 

ثم التفت الي عدي وقال :وريني خطه الهجوم الا عملتها

فاخرج عدي الخطه التي وضعها وعرضها علي رفيقه الذي اظهر اعجابه الشديد لتفكير صديقه 

سيف :برافو عليك ياعدي فعلا خطه موزونه

عدي :امال انت فاكر انك الديناصور بس 

ابتسم سيف علي حديث رفيقه وقال :عارف يالا المهم عملتوا ايه في الشحنه الا اتمسكت من كام يوم

عدي : سيف ممكن بقا تسيب الشغل وتفوق ليا شويه

سيف :فوقت نعم

عدي :مش بترجع الفيلا ليه بقالك كام شهر 

سيف :مين الا قالك 

عدي :مش مهم ياسيف مين قالي 

ارجع لبيتك حرام الا بتعمله في والدتك دا

سيف بغضب :معتش بيتي ياعدي مش قادر اقعد فيه ثانيه من غيرها بفتكر كل ايامنا مع بعض بجد مش قادر انا كدا تمام اوي 

عدي :ياسيف صدقني الا بتعمله دا بيأثر علي الاحوليك ومامتك كمان تعبانه بسبب عمايلك دي 

سيف :انا غلطان ان جيتلك اشوفك كمان ساعتين سلام 

وتوجه الديناصور الي منزله لينال بعض الراحه قبل المهمه التي وكل بها هو ورفيقه 

اما عدي فارتدا الجاكيت الخاص به 

وتوجه للخروج ففتح له الشرطي باب السياره الخاصه بمنصب هكذا 

ابتسم له عدي وقال :لا ياعادل انا هركب عربيتي الخاصه النهارده 

ابتسم الشاب له لعلمه ان ريئسه لا يعتلي سيارته الا عندما يكون مع حبيبته 

فقال :الا تشوفه حضرتك 

فتركه عدي واتجه الي سيارته الخاصه التي طلبها من احد حراس القصر فاحضرها له وتوجه الي معشوقته او كما يظن ذلك لا يعلم ما تخطط له 

وبالفعل وجدها تنتظرها امام جامعتها 

فتح لها باب السياره وقال بابتسامه :ايه الجمال دا بس 

نورسين :الجمال دا ليك انت ياسياده المقدم

عدي :بلاش مقدم دي مش هيبقا هناك وهنا المهم سيبك عمالتي ايه النهارده 

فعدي دائما يسالها عن يومها سوء بالمنزل او بالجامعه وهذا ما تعشقه النساء 

رفعت نورسين يداها كالمسجون وقالت بخوفا مصطنع:والله ما عملت حاجه بريئه والله يافندم 

انفجر عدي ضاحكا وقال :متاكده هسال اياد لو قالي حاجه كدا ولا كدا هحبسك اربع ايام علي ذمه التحقيق 

لحظه 

نورسين بخوف:هتعمل ايه ياعدي 

عدي ولا حاجه هتاكد من مصادري الخاصه 

ورفع عدي الهاتف وطالب رقم اخاها 

فاجابه اياد بسرعه 

اياد :ايه غيرت رايك وهتشترهالي النهارده 

عدي :مجنون والله ما فاضي النهارده المهم عايزك في تحقيق سريع 

اياد :اومرني ياكبير 

عدي :نورسين كلت اي شبسي 

اياد :ههههههه قول كلت كام واحد وانا اقول 

عدي بغضب :طب سلام انت 

واغلق عدي الهاتف ونظر لها بغضب وقال:انت برضو مش عايزه تبطلي القرف دا انا مش نبهت عليكي يانور 

نورسين :معرفتش ياعدي والله بحب الشبسي جدا 

عدي :بس مضر ياحبيبتي وسببلك امراض كتير 

نورسين :حاولت والله بس بموت فيه ولا الشيتوذ والكرانشي ادمان 

ابتسم عدي وقال :اوك انا هعرف اعالجك اذي منه ماتقلقيش 

نورسين بستغراب :اذي 

عدي وهو يوقف السياره امام احد المطاعم الفخمه 

هقولك فاضل علي جوازنا اسبوعين هعرف اخليكي تبطلي الادمان دا وبطريقتي

نورسين بغضب :طب روحني لو سمحت مش هاكل معاك روحني 

عدي :خلاص هديكي واحد في اليوم 

نورسين "روحني بقولك 

عدي :خلاص اتنين ودا اخر كلام عندي سامعه 

نورسين بابتسامه وهي تقبله قبله صغيره :كدا احبك ياديدو 

ابتسم عدي وقال :مجنونه

نورسين بحب :بس بموت فيك 

اقترب عدي منها وقال :وانا بعشقك 

نورسين بخجل :طب مش هناكل بقا ولا ايه يا سياده المقدم 

عدي :هههههههه اموت انا فيك وانت احمر كدا ههههه 

نورسين بغضب:عدي 

عدي :خلاص انزلي 

وبالفعل هبطت نورسين وعدي الي المطعم وتناول غدائهم بجوا من الحب والعشق 

فعدي يعشقها عشقا اعجز عن وصفه ولكن عندما ينقلب العشق علي العاشق يصبح هلاك لصاحبه في احد المنازل البسيطه 

كان يجلس بطلنا سيف وهو في حاله من الهدوء المميت يجلس بحزن علي حاله 

يغرق بدوامه العشق المدفوع تمنه من حياه وكسر قلبه 

فلاش باك 

جاسمين :سيف وحشتيني اوي هترجع امته

سيف بحب :خلاص ياقلبي المهمه خلصت هرجع بكره ان شاء الله 

جاسمين بفرحه :بجد ايوا كدا والله حرام الا بيحصل دا بعد اما اخدت حبيبي وخطفته من الدنيا دي كله يسبني كدا ومافتش علي جوازنا غير شهرين بس 

ابتسم سيف وقال :معندهمش دم بس هعوضك ياحبيبتي اول ما ارجع باذن الله هحاول اخد اجازه ونسافر لاي مكان 

جاسمين بفرحه :بجد ياسيف 

سيف :بجد ياقلب سيف 

جاسمين :ياريت لان عندي ليك مفاجئه حلوه اوي وهتعجبك 

سيف بستغراب :مفاجئه اي دي 

جاسمين :لو قولت متبقاش مفاجئه ياسياده المقدم 

ابتسم سيف وقال :ماشي ياجيسي عموما هتعجبني اي حاجه منك حلوه ياحبيبتي 

صوتا قويا دوي في القصر كله صوت لرصاص حي 

سيف بقلق :ايه الصوت دا ياجاسمين 

جاسمين بخوف شديد :معرفش يا سيف 

سيف باستغراب :فين الحرس وفين بابا وماما 

جاسمين :بابا في الشركه وماما خرجت مع اصدقائها بس الحرس بره مش بتحركوا من الفيلا

علم سيف ما يحدث فقال بخوفا لمعشوقته جاسمين اخرجي من عندك فورا 

جاسمين :ليه ياسيف 

سيف بعصبيه :مش وقته كلام اخرجي 

استمعت جاسمين لما قال لها سيف وحملت الهاتف وركضت وتوقفت فجاءه وقالت بدموع:سيف 

سيف بخوفا علي محبوبته :في ايه 

جاسمين :النور اتقطع 

سيف بصراخ لها :ما توقفيش ياجاسمين اهربي من عندك فورا من باب المطبخ بسرعه 

فاكملت جاسمين طريقها ودلفت الي المطبخ ولكن وجدت احد ما يدلف منه وبيده سكين ويتجه لها 

فسقط الهاتف منها وظلت تتراجع للخلف بخوفا لم تري له مثيل 

اقترب منها هذا الرجل المقنع وبيده السكين لينتزع منها حياتها نعم اعتاد علي ذلك علي قبض الارواح لا يهتم بالقلوب التي تكسر بعد فراقهم لا يهتم بالواحد الاحد المنتقم الجبار فقال تعالى: (مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا) [سورة المائدة ـ الآية 32]

لم يهتم لاي شئ فقترب منها وظلت هي تتراجع للخلف بخوفا شديد 

راي هذا الرجل الهاتف الملقي علي الارض فالتقته وسمع صوت سيف الثائر 

سيف :جاسمين 

الرجل :مكنتش اعرف ان مراتك بالجمال دا حرام والله خساره فيها الموت 

سيف بغضب :انت مين ياذباله ودخلت عندك اذي 

ابتسم الرجل بصوتا مقزز وقال :انا خدام ياسياده المقدم اه نسيت اباركلك علي الترقيه بس البوص بتاعي بعتلك معيا الهديه وانا متكفل بتوصلها 

واغلق الهاتف دون ان يستمع لصوت سيف الحامل للغضب الجامح واقترب منها وقتلها نعم قتلها بدون ذره رحمه لديه قتلها ولم يكتفي بذلك فالقي بوجهها ماء النار ( حمض النتريك)ولم يهتم لصرخها او الترجاء له بالرحمه 

افاق سيف من ذكرياته الاليمه التي فقد لاجلها معشوقتها علي صوت طرقات الباب 

فاتجه اليها وفتح فتفجاء بوالدته 

سيف :اهلا ياماما اتفضلي 

وبالفعل دلفت والدته الي المنزل البسيط بالنسبه لها فهي زوجه عثمان الانصاري صاحب اكبر مصانع للحديد والصلب

نورهان :لحد امته ياسيف هتفضل هنا في البيت دا 

جلس سيف بهدوء وقال :ماما انا قولت لحضرتك اني كدا كويس صدقيني انا مش محتاج حاجه 

نورهان بعصبيه شديده :بس انا محتاجه محتاجه ابني حبيبي يرجع لحضن امه ثم اكملت ببكاء يابني حرام عليك الا بتعمله دا انت بتعاقبتي علي ايه انا معملتش فيك حاجه تستدعي كل دا 

اقترب سيف منها واحتضنها وقال بصوتا يكسوه الالام والانكسار :عارف ياامي بس غصب عني صدقيني مش قادر ارجع بشوفها في كل حته في الفيلا حتي الحديقه 

ارجوكي متبكيش صدقيني حاولت كتيير ارجع بس فشلت والله 

نورهان :خلاص ننقل في الفيلا التانيه هو اصغر منها بس مش مشكله المهم يابني تكون معنا 

سيف بابتسامه :حاضر ياماما هرجع 

ابتسمت نورهان واحتضنته وظلت معه تعد له الغداء ثم غادرت لكي تعد استعددها للنقل بفيلا الاخري فوالدها مازال لا يستطيع نسيان ما حدث لزوجته 


حان الموعد المحدد للقبض علي زعيم المافيا صلاح ايوب 

وتم تنفيذ الخطه التي وضعها عدي 

في مكتب سيف الانصاري

عدي : هاه يا سيف كله جاهز 

سيف : كله تمام هنتحرك امتي ؟؟ 

عدي : حالاً .. لازم نفاجأهم بالنهار وسط الدوشه علشان ميلحقوش يآخدوا حذرهم كل ما نباغتهم اسرع كل ما انجزنا المهمه اسرع 

سيف : تمام يا عدي.. القوه جاهزه وفي انتظار الاوامر بالتحرك 

عدي : تمام ياله بينا 

سيف : توكلنا علي الله 

بعد نصف ساعه وصلت القوه لمكان الهدف 


 فلاش باك 

محمود : ايوه يا باشا الامور كلها في السليم والعصفور في العش ذي العاده 

عدي : في اي جديد في تحركاتهم ؟؟ 

محمود : لا يا باشا مفيش تغيير ذي العاده متجمعين ولسه محدش نزل وذي ما حضرتك عارف بييجوا الصبح في الزحمه وبينزلوا العصر 

عدي : هتركب عربيتك وهتكمل المراقبه ذي ما احنا متفقين .. ولو حسيت بأي تحركات مش عاديه تبلغني علي طول 

محمود : حاضر يا فندم 


نرجع لأحداثنا 

تحرك عدي وسيف حسب الخطه الموضوعه 

عدي مع المجموعه الاولي التي ستقوم بمداهمه الشقه وكر تجمع العصابه 

سيف بمرافقه المجموعه التانيه التي ستحاصر البيت مكان التجمع 

في اقل من لحظات تمت مداهمه الشقه وتم كسر الباب وهجم عدي ومجموعته علي اعضاء العصابه 

عدي : ارفعوا ايديكم لفوق واي حد هيتحرك من مكانه مفيش غير السلاح 

وقف عدي كالجبل الشامخ امام رئيس المافيا ووجه فم المسدس امام عينيه 

عدي : اهلا يا باشا .. اييه كنت فاكر انك هتفضل هربان كتير اشهدلك انك مدبر حكيم لكن مش عليا كان غيرك اشطر وكنت هجيبك هجيبك حتي لو مستخبي جواا بطن الحوت 

سلم نفسك بهدوء علشان منزعلش من بعض 

رئيس العصابه : حضرتك بتقبض علياا ليه هو انت لقيت حاجه معانا ؟؟ 

عدي : لا متقلقش هنلاقي قوم معايا 

وجذبها عدي من ملابسه بقوه

تحرك معه رئيس العصابه وتم القبض علي جميع الافراد دون مقاومه 

اما سيف فحدث ما توقعه واخبار عدي انه سيتولي تلك المجموعه ليكون في استقبال المجموعه الاخري من العصابه وهذه اصعب من المهمه الاولي 

وبالفعل وجدهم يترجعون بعد ان علموا بوجود الشرطه فكانت خطه عدي القبض علي المجموعتين 

اما سيف فاقسمهم مجموعتين للضروره وبالفعل حدث ماتوقعه سيف وعلمت المجموعه الاخري بوجود الشرطه فقامت بالانسحاب ليتفاجئوا بالديناصور 

استطاع سيف بمهارته ان يتفادي اطلاق الرصاص لوجودهم بمكان عام فلم يستخدمه الا في اضيق الحدود واستطاع بنجاح القبض علي جميع افراد العصابه 

سيف : اتحرك انت وهو قدامي من غير اي حركه تندموا عليها بعدين

وبالفعل خرج الجميع الي سياره الشرطه وتمت العمليه بنجاح وتم القبض علي جمييع افراد العصابه

 في مديريه الامن 

في مكتب اللواء 

عدي : تمام يا فندم تمت العمليه بخير 

اللواء بثقه : دايما علي ثقه فيكم مبروك يا عدي مبروك يا سيف ولا اقول يا ديناصور 

ابتسم سيف وقال :ذي ماتحب يافندم 

اللواء :بجد تستهلوا الترقيات والمكانه الا انتم فيها في كل مهمه بتثبتولي انكم ادها وان المكانه دي فعلا ليكم 

عدي بابتسامه :شكرا يافندم 

اللواء :الشكر ده ليكم اتفضلوا علي شغلكم واتمني تحافظوا علي المستوي دا 

سيف بثقه :اكيد 

عدي :باذن الله عن اذنك يافندم

وخرج عدي والديناصور واعتلوا سياره سيف 

كان الصمت هو السائد الي ان راي عدي البحر فتحدث مبتسم قائلا :سيف 

سيف دون ان يرفع عيناه عن الطريق :امم 

عدي بابتسامه :تعال نتجنن ذي زمان 

نظر له سيف بغضب ثم نظر امامه مجددا واكمل طريقه ولم يعر له اهتمام 

فاوقف السياره فجاءه مما انتج صوت اصطدام قوي ارعب عدي فنظر له بفزع 

فقال الديناصور :وليه لا يالا 

فابتسم عدي لصديق دربه 

وركض من السياره وخلع قميصه والقي بنفسه بالمياه وكذلك فعل الديناصور واخذوا يتاسبقون بالسباحه وهم في غايه السعاده علي الرغم من المكانه التي وصلوا بها الا انهم جعلوا جزءا مخصصا للجنون 

فربح عدي الجوله الاولي 

عدي بفرحه ؛فزت ياديناصور 

لم يلتفت له سيف واكمل سباحه وقال بثقه :لسه المعركه مخلصتش 

وبالفعل ربح الديناصور في المعركه الاخري 

فاصبحوا متعادلان 

فخرجوا من المياه الي السياره فقال عدي بابتسامه وهو يرتدي قميصه :تفتكر العساكر والعميد لو شافتنا كدا هيكون رد فعلهم ايه 

سيف :انا عن نفسي حياتي الشخصيه خط احمر محدش له دخل فيها انا ملزوم ادمهم بالمطلوب وبس بره انا ملكي نفسي 

عدي :ههههههه ربنا يستر مش خايف الا منك 

ابتسم سيف وقال :اطمن يالا 

ثم نظر له وقال ممزاحا :بس مش اوي 

عدي :قربلي كدا وانا ادفنك هنا 

سيف :يابني انا وانت مستحيل نتماشا مع بعض ممكن نفضل شهور ومحدش هيفوز 

ابتسم عدي عندما تذكر الجولات التي دخلها امام صديقه في تمارين الشرطه فجن الجميع الاثنين بنفس القوه ولم يستطيع احد ان يغلب الاخر 

لذلك تم تعينهم كالفريق لاصعب المهمات

ماهو المجهول لسيف ؟؟

ماذا سيحدث لعدي عند اختفاء ملف هاما من مكتبه ؟؟

ما العقاب الذي سيقع عليه ؟؟

من سيثبت براءه عدي ومن المجرم الحقيقي.

               البارت الثاني من هنا

        لقراءة جميع الحلقات من هنا  

        

تعليقات