قصة عشق وانتقام البارت الثامن عشر 18بقلم اية محمد






قصة عشق وانتقام

البارت الثامن عشر 18

بقلم اية محمد

تصلب مازن بمكانه متواهما انه لم يستمع لشئ ولكن عاد صوتها من جديد لياكد له انها معشوقته 

مريم بضعف :مازن 

هرول مازن اليها بسعاده لا توصف قائلا حبيبتي حمدلله علي سلامتك ياعمري 

ابتسمت مريم بتعب وقالت :مش مصدقه بجد انك موجود 

مازن بابتسامه جاذبه :لا صدقي حبيبتي انا موجود جانبك وهفضل معاكي علي طول 

اقترب نصر من ابنته وعلي وجهه علامات السرور فها هي ابنته تسترد وعيها 

نصر:حمد لله علي السلامه يابنتي 

نظرت له مريم بخوفا شديد وتمسكت بيد مازن بقوه وبكت 

نصر:ماتقلقيش ياحبيبتي انا مستحيل افرق بينكم تاني ابدا 

نظرت اه مريم نظرات عدم تصديق فتحدث مازن مؤكدا لها انه بالفعل وافق علي عودتهم وايضا عاد ابيه وهو كما كانوا من قبل 

سعدت مريم للغايه بعد ما تعرضت له علي يد ذلك المجرم الحقير الذي دمرهم جميعا ولكن بالنهايه انتصر العشق

بغرفه اسر

دلف عدي الي الغرفه ليجد اخاه يجلس بشرود علي الفراش حتي لم ينتبه لدلوفه 

عدي :اسر 

اسر بدهشه :عدي 

جلس عدي بجانبه وصمت قليلا ثم قال :انا عارف انك زعلان مني بس كان غصب عني اسر انا بعتبرك ابني 

نظر له اسر باستغراب فاكمل النمر قائلا:متستغربش عارف ان الفرق بينا مش كبير بس دا احساسي ناحيتك 

ابتسم اسر وقال:انا مش زعلان ياعدي انا محروج منك علي اني عملت كدا وبالعكس انت انقذتني من الطريق الا كنت ماشي فيه دا كان اخره معروف الموت وعصيان ربنا وبكدا اكون خسرت الدنيا والاخره انا بجد فخور اني ليا اخ ذيك 

سعد قلب عدي بما استمع اليه فقام واحتضنه بسعاده وقال :مرحب برجوعك لينا يا بشمهندس 

ضحك اسر بصوتا مسموع قائلا :ههه البركه فيك يا سياده المقدم ولا اقول النمر افضل 

عدي:لا ياعم قول عدي بس مش هيبقا هنا وهناك 

كانت سوسن علي وشك الدلوف فرات اجتماع الاخوه اخذت تنظر لهم باعين تفيض بالدموع 

سوسن بصوتا يكسوه الدمع:اخيرا اتجمعتم ذي الاول 

اتجه اليها الاثنين واحتضونها فقالت بسعاده:ربنا يباركلي فيكم يارب 

فاتاها صوت نورسين من خلفها :طب وانا يا سوسو ماليش من الحب جانب 

ابتسمت سوسن والتفت لها وقالت بسعاده:لا دانتي الحب كله 

ابتسمت نورسين ودفشت النمر واسر قائله:واسع انت وهو ماقالت انا الحب كله 

واحتضنتها بحب شديد فقد منا الله عليها بهذه السيده العظيمه تعويضا عن فقدان الام 

كان عدي بنظر لها بسعاده فاخيرا عادت البسمه لتزين وجه معشوقته فتزيدها جمالا وجاذبيه 

اما اسر فوجد اروي تخرج من غرفتها وتتجه اليهم فتتابعها لعين تفيض بالحب اكتشفه عدي فهو النمر 

اروي:اي دا من غيري 

ابتسنت نورسين وقالت:ههه كفيا عليكي حضن رياض ممكن تدعوني العب بيه شويه

انفجر عدي من الضحك قالا :ليه هو فرده شراب اسمها العب معاه ياحبيبتي 

نورسين بزعل مصطنع :شايفه ابنك ياماما 

اسر:معلش يانوري هو عدي كدا لو معلقش علي اي موضوع يبقا اكيد تعبان 

اروي:ههه بعد الشر عليه ههههههههه

عدي :بقا كدا بتعملوا معيا الجلاشه 

سوسن :هههههههه يالهووي لو حد سمع المقدم بيقول جلاشه عههععع 

اسر:هيقا مسخره 

التقطت نورسين الرضيع من والدته واخذت تنظر له بحبا شديد 

واخذته الي غرفته تتامل جماله واخذت تلهو معاه ودعت الله ان يعجل بلقاء فلذه كبدها

لتجد معشوقها يحتضنها من الخلف قائلا بصوتا منخفض:بتعملي ايه مسكتك 

نورسين بدلع :بريئه يا فندم معملتش حاجه 

عدي بنظرات عاشقه :لا انتي عملتي جريمه بشعه يعاقب عليها القانون 

نورسين بابتسامه :جريمه ايه دي با سياده المقدم 

عدي :خطفتي قلب سياده المقدم 

اسر :طب بالنسبه للاخ الا قاعد يتعلم من حضرتك دا هيكون وضعه ايه لو علق بنت من الجيران هيصرف عليها اذي بمبرز ولبن 

صرخت نورسين :يامامي خضتني يااسر الله 

اسر؛ماهو واضح انكم بتتخضوا الولد بيصرخ وانتو بتحبولي في بعض ولا الا لسه عرسان جداد

عدي وهو يقبض عليه من التيشرت الخاص به :وانت مال اهلك حد قالك اننا متجوزين بقالنا قرن وبعدين يابني الرجل هو الا يقدر يخلي حياته كانهم لسه عرسان جداد بس هقولك ايه مانت غبي مش عارف حتي تعترف بحبك 

اسر بتوتر:حب ايه ياعم انت مجنون

عدي :بغض النظر عن قله ادلك الا ممكن كنت اشيل رقبتك عن جسمك بس هقولك اني مش صغير وحفظك صم 

اسر :بلاش كلام فاضي انا هخد رياض ثم حمله وقال بسخريه: وانتو كملوا رومانسيتكم دي مع نفسكم الولد هينحرف الله يكون في عون ابنك هيعلق من كي جي وان

وخرج اسر من الغرفه باكملها وهو يتمتم بكلام غير مفهوم اقتربت نورسين من عدي وقالت بدهشه:هو اسر بيحب 

ابتسم لها عدي قائلا :لا انا الا واقع بحبك يا جميل

نورسين :عدي الله بتكلم جاد 

عدي :حبيبتي هفهمك علي كل حاجه بعدين لاني هحتاج مساعدتك بس الوقتي البسي عشان خارجين مع سيف وتاج عزمنا هنحتفل  بمناسبه حمل تاج

نورسين بفرحه :هي تاج حامل 

عدي بفرحه فهو يحب ان يري صديقه سعيد فقال :ايوا حامل 

نورسين :لازم اباركلها علي الفون الاول 

عدي :مجنونه ماحنا هنتحرك دلوقتي 

نورسين :لا مش هقدر استنا 

وبالفعل جذبت الفون وطلبت رقم تاج 

بغرفه الديناصور 

كانت تاج تقف امام خزانه الملابس لتلبس شيئا يليق بالخروج الي المكان الذي ستذهب اليه مع زوجها وعدي ونورسين وكان الاختيار صعبا لها فهي منتقبه ولا يليق لها الا لبسا خاصا 

فوجدت فستانا فضفاض ملقي امامها فالتفتت باندهاش لتجد الديناصور من يحمله 

تاج بفرحه :دا ليا انا 

الديناصور:ايوا حبيبتي ومش بس دا تعالي 

وجذبها الديناصور لتجد علي الفراش مجموعه مميزه من الفساتين الفضفاضه حديثه الطراز من افخم ما يكون الكلا اجمل من الاخر  

نظرت له بسعاده وقالت :بحبك

اقترب الديناصور وحملها بين يده قائلا:وانا بموت فيكي يالا اختاري فستان والبسيه عما اغير انا كمان

تاج بفرحه :اوك نازلني 

سيف :لا انا مبسوط كدا 

ضحكت تاج وقالت :طب مش كنت بتقول هتغير 

سيف :ايوا 

تاج :طب نازلني عشان تغير

سيف بخبث:انا من رايئ نعتذر عن العشا دا 

انفجرت تاج ضاحكه فقال بتعجب:بتضحكي علي ايه 

تاج ؛انت الا عزمهم مش هما الا عزمينك 

انزلها سيف وقال :ايوا صح عدي اقرب شخص ليا وبحب اشاركه في كل حاجه فرحي حزني 

تاج بابتسامه :ربنا يخليكم لبعض ياحبيبي 

سيف :هههه وانتي حاسس بتطوير العلاقه بينك وبين نورسين  

تاج بفرحه :ايوا نورسين دي اجدع صديقه انا قبلتها كفيا انعا كانت بتخاليني اشوفك كل يوم وانت بعيد عني وكانت بتساعدني ادخلك كل يوم من غير ما حد بحس وكمان كانت بتجيلي علي طول وتشوف احتياجاتي 

اقترب سيف منها وقال "يعني انتي كنتي لتجيني فعلا 

ابتسمت تاج وقالت :ايوا يا ديناصور بس كنت بستغراب اذي بتحس بيا 

سيف وهو يمسك يدها بحب :دا العشق يا تاج 

نظرت له والدموع تترقرق بعيناها فمحبوبيه صار الان يكن العشق لها 

فمحي دموعها وقال :ايوا انا بعشقك 

ابتسمت له بحبا شديد فقال هو :

لازم اغير هدومي اتاخرنا اوي عدي هيضيق 

وتركها وتوجه الي الخزانه اما هي فتوجهت الي الفراش وجذبت فستانا باللون الاسود وعليه بعض النقوش البسيطه الغير ملفته للانظار وانهت لبسها بانتظار الديناصور لتجد هاتفها يدق معلننا عن رفيقتها 

تاج :السلام عليكم 

نورسين :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته حبيبتي الف الف الف مبروووك 

ابتسمت تاج وقالت :الله يبارك فيكي يا قلبي 

نورسين :زعلانه منك اعرف من عدي مش منك انتي 

في ذلك الوقت خرج كلامن اانمر والديناصور وهم يكملوا ارتداء ملابسهم 

تاج :بتستهبلي صح انا بعتلك اول واحده علي الماسنجر 

نورسين :اوبس عندي دي اصلا ما مفتحتش اللاب خالص والا الفون 

عدي بصوتا سمعته تاج :مدام نورسين ممكن حضرتك تلبسي وتبقي تكملي كلامك اما تشوفوا بعض 

نورسين :ثواتي بس يا عدي 

تاج :ههههه عنده حق انتي لسه مش لبستي 

نورسين :لا قولت ابارك الاول يا بت 

سيف :اصيله يا نورسين 

نورسين :اهلا بالديناصور مبرووك 

سيف :الله يبارك فيكي افتحي الاسبيكر عايز اكلم عدي 

وبالفعل فتحت نورسين الاسبيكر للامير الوسيم الذي يتالق بافضل طالته امام المرأه 

سيف :عدي 

عدي وهو يصفف شعره :نعمين 

سيف :خد التلفون من مراتك يا خويا وخليها تلبس لاننا اتاخرنا اوي وهستانا حضرتك  كتير 

نورسين :كدا يا سيف ماشي 

تاج :ههههههه 

عدي:سمعتي هاتي بقا اتكلم وانتي غيري هدومك

وبالفعل اخذ الهاتف وتكلم مع الديناصور

عدي :مفيش اخبار عن مازن يا سيف 

سيف:ايوا كلمته وبيقول انها الحمد لله فاقت 

عدي :طب كويس الحمد لله 

سيف :كمان الفرح اتحدد اول ما تخرج من المشفي هيعملوه 

عدي :ربنا يفرحه شاف كتير اوي واتعذب 

سبف بالم :كاس عذاب وكلنا بندوقه يانمر 

النمر:معاك حق يا سيف 

قاطع حديثهم صوت نورسين :انا جاهزه يا عدي 

تاه عدي في جمال تلك الساحره التي امامه بفستان من اللون الافو ويت وحجابا بنفس اللون كانت كالساحره التي تقع سحرها علي الاخرين اقترب منها عدي وقال: الحلاوه دي كلها اخاف تتحسدي 

تبسمت نورسين وقالت :مش عارفه اعمل ايه بالكلام الحلو دا 

عدي :هقولك بعدين وجذب يدها قائلا:نمشي بقا ولا ايه

نورسين بابتسامه "يالا 

اما بغرفه الديناصور فنظر لتاج بحبا وقال احلي حاجه ان محدش شاسف الجمال دا الا انا 

تاج :بس بقا يا سيف الله 

ضحك الديناصور بصوته الرجولي الجذاب فبدا اكثر وسامه علي وسامته التي تجعله كالملك :الله عهههه مش عايزه تبطلي الاسلوب الطفولي دا 

تاج بزعل مصطنع :كدا يا سيف طب مش خارجه معاك 

جذبها الديناصور الي احضانه قائلا :قلب سيف بهزر الله 

تاج :رخم 

انقلبت نظراته الي نظرات جعلته تخطو بخطوات سريعه وهي تقول :بهزر يا ديناصور الله 

اتبعها الديناصور بطالته الجذابه قائلا :عشان خاطر مالك عفوت عنك 

تاج :ههه مش كانت ريناد عههه 

الديناصور:عندي احساس انه ولد 

تاج :اسم مالك جميل اووي يا سيف 

سيف :انتي اجمل يا قلب سيف مش يالا والا اعتذر 

اسرعت تاج الي السياره قائله :لا يالا 

ابتسم الدبناصور وتوجه الي المطعم ليجد رفيقه ينتظره وعلي وجهه ابتسامه جاذبه 

فجلسوا يتناولون العشاء بجوا ممزوج بالعشق وحب الاخوه او الاصدقاء ليتسع  العالم بهم وبحبهم والعشق الذي سطر اساطير بقلم النمر والديناصور.

            البارت التاسع عشر من هنا 

          لقراءة جميع الحلقات من هنا   


تعليقات