قصة دموع زهرة
البارت التاسع عشر19
بقلم حورية مصطفى
علي قفل الفون وقال بصدمه يعني قمر اخت زهره..
ادم بصدمه هو الاخر: اخت زهره..
ساره بجديه: مالكوا انتوا الاتنين مصدومين كده ليه..
ادم بهدوء: انا اتفاجت انها اخت زهره وعايشه مع عيله مش عيلتها..
ساره بتفكير: مش يمكن اتخطفت من اهلها وهي صغيره..
علي بسخريه: ابوها اللي با"عها اكيد..
ساره بصدمه: انت بتقول ايه يــا علي مستحيل اب يعمل كده ويا"ذي بنته..
علي بسخريه: والد زهره عاصم ممكن يعمل حاجه عشان الفلوووس.. ويكون مبسووط..
ادم بهدوء: بس مش لدرجه ان يبيع بنته يــا علي مفيش اب في الدنيا يعمل كده..
علي باستهزاء: ههههه لا في عاصم والد زهره..
ساره : حسبي الله ونعم الوكيل فيه ازاي يعمل كده في بنته.. ده الناس بتمني ضافر طفل..
ادم بجديه: المفروض قمـر تعرف من اهلها الحقيقين لانها مخدوعه في الناس اللي عايشه معاهم..
علي بتفكير: معاك حق..
ساره بإبتسامة: لازم زهره تشوف قمـر او العكس..
في قصر الشرقاوي
زهره بإبتسامة: عشان خاطري يــا ليـل خلينا نروح الملاهي..
ليـل بحب: مينفعش يــا زهرتي انتي حامل وهتتعبي يــا حبيبتي..
زهره بغيظ: بس انا عايزه اروح ماليش دعوه..
ليـل بإبتسامةحب: مينفعش يــا قلب ليل انا خايف عليكي..
زهره بحزن: طيب..
ليل بحب: ايه رايك نخرج نتعشي بره النهرده..
زهره بسعاده: موافقه..
ليل بحب حضن زهره وهمس في اذنها بحبك
زهره بإبتسامة: وزهره بتحبك.
في الغردقه في منزل قمـر
قمر بحب: انا ماشيه يــا ماما لاني اتاخرت علي الشغل وده اول يوم ليا..
بسمه بحنان: طيب استني عشان تفطري يــا حبيبتي..
قمر بإبتسامة: لا يــا ماما هاكل في الشغل..
بسمه بحب: طيب خدي الاكل ده معاكي عشان لو جعوتي..
قمر بإبتسامة: حاضر ياقلبي يلا مع السلامه..
بسمه بحب: خدي بالك من نفسك يــا قمر..
قمر بإبتسامة: حاضر يــا مامتي..
بعد مرور نصف ساعه وصلت قمـر الي مقر الشركه..
في مكتب علي
باب المكتب خبط..
علي بجديه: اتفضل..
قمر بتوتر دخلت..
علي بجديه: تاخير خمس دقايق مخصووم منك يوم..
قمر بغيظ: اسفه يــا فندم بس كان في زحامه علي الطريق..
علي بهدوء: مش يخصني ده انت ليكي معاد المفروض تحترميه..
قمر بهدوء: بس ده مش ذنبي يــا فندم..
علي ببرود: بره علي شغلك يلا..
قمر خرجت بعيون دامعه من وقاحته معاها..
قمر بعصبيه: واحد مغرور وشايف نفسه..
في المساء..🤍"
في احد المطاعم الشهيره..♡
زهره بحب: المكان حلوو اوووي يــا ليل وهادي..
ليل بحب: انتي اللي عيونك احلي يــا زهرتي..
زهره بخجل: تسلم يــا روحي.
ليل طلب من الجرسون الاكل وبعد فتره انتهوا من تناول الطعام..
زهره بحزن: ليل هو احنا هنروح دلوقتي..
ليل بحب: ايوه يــا زهرتي..
زهره بحزن: طيب خليني نتمشي شويه يــا ليل علي البحر و بعدين نروح..
ليل بحب: حاضر يــا اميرتي..
ليل و زهره خرجوا واتمشوا علي البحر وكانوا في غايه السعاده والفرح..
علي الكورنيش..
زهره وليل كانوا بياكوا حمص الشام ومبسوطين..
زهره بسعاده: انا مبسوطه اووي يــا ليل..
ليل بحب: وليل مبسوط عشان زهرته مبسوطه..
في صباح يوم جديد.
في منزل ادم الشناوي..
في غرفه علي..
وتين ببراءه: اصحي بقا يــا علي هتتاخر علي الشغل كده..
علي بغيظ: خلاص يــا وتيني قومت اهو..
وتين بعصبيه طفله: كل شويه هقوم اهو يــا وتيني ومش قومت يا علي..
علي بضحك: ههههه بقا كده يــا وتين بتتريقي عليا..
وتين بضحك: ساره بتقولك الاكل جاهز يــا علي..
وانا بصحي فيك من وقت طويل زمان ادم وساره خلصوا الاكل كله لوحدهم..
علي بضحك: عشان هما طفسين يــا قلب علي..
وتين بإبتسامة: يلا نطلع عشان ناكل..
علي بحب: يلا يــا حبيبتي..
على طاوله الطعام..
ادم بجديه: ليل و زهره هيجوا كمان يومين الغردقه عشان افتتاح الفرع الجديد للشركه..
علي بجديه: في اليومين دول ننفذ خطتنا ونخلي زهره تقابل قمر..