قصة دموع زهرة
البارت الثامن8
بقلم حورية مصطفى
ليــل بخوف: زهـره مالك..
زهـره بدموع: جسمي كله بيوجعني يـــــا ليــل..
ليــل بصراخ لـ سعاد: اطلبي الدكتور بسرعه يــــا داده..
سعاد بخوف ودموع: حاضر يـــــا بني..
علي هو داخل من باب القصر.. في ايه يـــــا ليــل ليه بتصرخ كده..
ليــل شال زهره ومردش علي علي
وده غاظ علي..
سعاد لسه هترن علي الدكتور..
علي شد منها الفون وقال بضحك.. خليكي انتي انا هرن علي دكتوره معرفه..
سعاد بخوف: تمام يـــــا بيه..
في جناح ليــل و زهـره
زهـره كانت نايمه علي السرير وكانت بتصرخ من كتر الوجع.. ليــل كان قاعد جمبها علي السرير وحاسس انو عاجز لانه مش قادر يساعدها ويخفف عنها وجعها..
بعد ربع ساعه سعاد طلعت لـ ليل الجناح ودخلت وقالت.
سعاد: ليل يا ابني الدكتوره وصلت بره...
ليل: دخليها بسرعه يا داده...
سعاد بايماء: حاضر يا ابني
سعاد خرجت ونادت لـ الدكتوره..
الدكتوره بعمليه: لو سمحت يــــا ليــل بيه ممكن تخرج بره لحد ما اكشف عليها..
ليــل برفض: لا انا هفضل هنا..
علي بحزن مزيف.. شد ليــل من ايده وقاله تعال نخرج عشان تعرف تشوف شغلها..
وفعلا ليــل وعلي خرجوا برا..
مر الوقت في خوف وتوتر..
بعد نصف ساعه الدكتوره خرجت..
ليــل بخوف: زهـره كويسه يــــا دكتوره..
الدكتوره بعمليه: مفيش داعي للخوف يـــــا ليــل بيه ده برد في العظام وانا كتبت علي شويه ادويه يـــــا ريت تجيبها وان شاءلله هتكون في تحسن..
ليــل بايماء: تمام يا دكتوره..وبعدين قال لو سمحت يــــا علي وصل الدكتوره..
علي بابتسامة: تمام يـــــا ليــل..
قدام بوابه قصر الشرقاوي
الدكتوره بعمليه: ايدك علي باقي الفلووس يـــــا بيبي..
علي بضحك طلع مبلغ مالي من جيبه وقال.. خدي يـــــا قلب البيبي..
الدكتوره بجراءه: هستناك في شقتي زي ما اتفقنا هدلعك وابسطك علي الاخر يـــــا بيبي..
علي بضحك: تعيشي وتدلعيني يـــــا نوجه..
نوجه بابتسامة: سلام بقا يـــــا روحي..
علي بابتسامة : سلام
عند زهره وليل
ليــل كان نايم وحاضن زهره جامد من خوفه عليها..
زهره بتعب: ليــل..
ليــل بخوف: فيكي حاجه يـــــا زهرتي..
ليــل بتعب: ممكن تبعد شويه..
زهـره بحزن: ليــل انت كنت بتعيط..
ليــل كانت عيونه حمره من كتر الدموع..
ليــل بابتسامة: من خوفي عليكي يــــا زهرتي.. كنت خايفه لاخسرك..
زهره ابتسمت وقالت: انت بتحبني يـــــا ليــل..
ليــل بابتسامة: بعشقك يـــــا قلب ليــل.. سامحيني يـــــا زهـره صديقني هتغير عشانك انت..
زهـره بابتسامة: مسامحك يـــــا ليل بس انت لازم تتغير عشان نفسك مش عشاني..
وهم بيتكلموا اذان الظهر اذن..
زهره بابتسامة: ممكن تساعدني اقوم اتوضي عشان اصلي..
ليــل بهدوء: بس انتي تعبانه..
زهره بابتسامة: لا انا كويسه ساعدني بقا وبعدين انت معايا اهو
ليــل بهدوء: طيب..
وفعلا ليــل ساعد زهره عشان تتوضي..
زهره بابتسامة: مش هتتوضي وتصلي يـــــا ليل..
ليــل بخجل من نفسه: مبعرفش..
زهره ابتسمت وقالت.. طيب اقف جمبي واعمل زي ما انا بعمل..
وفعلا ليــل بدا يعمل زي ما زهره بتعمل..
زهره كانت فرشت سجاده الصلاه عشان تصلي..
زهره بابتسامة: يلا يــــا ليــل عشان انت هتكون امامي.
ليــل بخجل: بس انا مش حافظ ايات قرانيه يـــــا زهـره..
زهره جابت مصحف وقعدت علي الكرسي وقالت تعال اقعد جمبي يــــا ليــل..
ليــل راح قعد جمب زهره.. وزهره بدات تحفظه سور صغيره من القران..
زهره بابتسامة: يلا عشان نصلي..
ليــل بحب: يلا..
وفعلا ليــل صلي بزهره وكان صوته حلو اوووي..
ليــل بابتسامة: حاسس اني ارتحت لما صليت..
زهره بحب: ده الطبيعي.. عشان الصلاه عباره عن تواصل بينك وبين ربنا..
ليــل بحزن: انا عملت ذنبوب في حياتي كتير مكنتش اتوقع لما انا هصلي هرتاح كده..
زهره: محدش مننا مش بيعمل ذنوب واكيد لما يتوب ربنا هيتقبل توبته واكملت بمرح بس انت يمكن ذنبك كبير شويه صغننين ليل انا نفسي معتيش تعمل اي حاجه غلط انا مش عايزه اعيش معاك وانت بتعمل حاجه غلط توعدني انك هتسيب الشغل ده
ليــل بحب: اوعدك يـــــا زهرتي..
مر اليوم بدون احداث تذكر..
في الساعه 3 فجرا..
زهـره بعطش: ليــل اصحي..
ليــل بخوف: مالك يـــــا زهرتي..
زهره بابتسامة: انا كويسه.. انا بس عطشانه ومفيش هنا ميه ومش قادره اقوم..
ليــل بابتسامة: ارتاحي يــــا حبيبتي وانا هنزل اجيب من تحت..
زهره بابتسامة: طيب..
وفعلا ليــل نزل عشان يجيب ميه..
سمع سعاد وهي بتعيط وبتقول.. يارب سامحني علي اللي عملته في زهره.. يــــارب اغفرلي ذنبي.. انا كنت مجبوره اعمل كده..
ليــل بهدوء: كنت مجبوره علي ايه يــــا داده..
سعاد بخوف: ولا حاجه يـــــا ليــل يـــــا بني..
ليــل بعصبيه: انا سمعت كلامك كله مفيش داعي للانكار.. انتي عملتي ايه في زهره..
سعاد بخوف من عصبيته: انا بحط س'م في اكل مدام زهـره من فتره بأمر من علي بيه..