قصة استغلال الحب البارت السادس عشر16بقلم نجلاء فتحي


قصة استغلال الحب
البارت السادس عشر16 
بقلم نجلاء فتحي


""فى بيت نور ""

محمود جالس مع ايمان فى 

الصالة وجرس الباب رن 

فقامت هبة بفتح الباب 

وانصدمت ان حماتها او خالتها 

ومعها نور وشهقت واغلقت 

الباب بعد ما خرجت برة 

وأصبح هبة و نور والأم على 

السلم 

""على السلم ""

الام / ينفع اللى عملتية دة يا 

هبة انا جاية تعبانة طول النهار 

وفى الاخر تقفلى الباب الناس 

تقول اية 

هبة/ ماهو يعنى فى فار 

ياخالتى فى الشقة ونور 

بتخاف فاقولت نقول بس 

وراحت قالت فى اذن خالتها 

محمود جوة 

الام/ ابتسمت يتصنع وقالت 

احم نور يا قلب امك حطى 

الطرحة على رأسك اصل يعنى 

اة صاحب اخوكى جوة وجالس 

براحتة ف ماينفعش انك 

تشوفية فى الوضع دة 

نور / بتعجب يعنى انا اللى 

أغطى وشى وبالنسبة لايمان 

جوة وهبة عادى يعنى 

الام/ بزعيق ولم تراعى ان نور 

لسة خارجة من المستشفى 

بقلم نجلاء فتحى وبعدين 

معاكى بقا اسمعى الكلام 

وراحت سحب الطرحة على 

وجهها وفتحت ودخلت الشقة 

بالمفتاح اللى معاها 

نور / زعلت ان مامتها زعقت 

ليها أدام هبة

" فى الصالة " 
الأم/ السلام عليكم ازيك يا محمود 

محمود / الحمد للة ازيك يا حجة 

وكانت عينة على التى تقف 

خلف مامتها وحس نفس 

الاحساس اللى بيحسة ساعات 

وكان قلبة بيدق جامد وكان 

عايز يشوف وشها لكن ليس لة 

الحق ان يطلب هذا الطلب 

الأم / لاحظت ذلك ف زقت نور 

للداخل 

محمود/ انحرج ووضع وشة فى 

الأرض ورجع الى حالتة العادية 

بس تجاهل هذا الشعور وفسرة 

انة لايمان اللى قاعدة جنبة 

ايمان/ لاحظت عيون محمود 

على توأمها ،استأذنت منه 

ودخلت غرفة نور ب هم فاضح

نور / انخضت من دخول ايمان 

المفاجئ ليها وفسرته انها 

مشتاقة لها 

ايمان/ انتى ايه ها كل حاجة نور 

نور ارحميني ان٠٠

نور/ بمقاطعة استنى يا ايمان 

ليه الدخلة دى انا كنت فى 

غيبوبة و٠٠

ايمان/ هههههه غيبوبة امممم طب 

بذمتك فى واحدة طلعة من 

غيبوبة تكون ذى القردة كدة 

وقالتها وهى وضعة اديها فى 

وسطها 

نور / تقصدى اية 

ايمان/ اقصد انك كنتى مع شاب 

ولما الوقت اتأخر عملتى حجة 

الغيبوبة 

نور / بصدمة ازى تقولى كدة انا 

انا توأمك لييييية 

ايمان / وحدة صاحبيتى شافتك 

وانتى راكبة عربية وجانب شاب 

يبقا اية يا محترمة اكيد روحتى 

بيتة وحصل  طبعا ماانتى 

مريضة ومش عاتتجوزى ولا 

تحلمي انك تلبسى الأبيض 

فامش عاتتعرف انك *** صح 

نور / ضربت لأول مرة ايمان 

بالقلم على وشها اخرسى بكرة 

انتى ٠٠ وقطع كلامها دخول مصطفى 

مصطفى/ شاف ايمان بتبكى 

وواضعة اديها على خدها وتبكى 

وهى اول لما شافتة جريت فى 

حضنة وبكت اكتر

ايمان/ الحقنى يا ابية انا 

سبت خطيبى جيت اطمن على 

توأمى واول لما عرفت ان 

محمود برة وان انقرى فتحتى 

قالت اشمعنى انا لازم تسبية 

اشمعنى انا لية انا مريضة 

وانتى تعيشى حياتك لا يا ابية 

انا مش عايزة اتجوز نور عندها 

حق 

مصطفى/ وضربتك بالقلم لية 

ايمان / علشان بقولها اللى انتى 

عايزاة عانعملة بس اهدى انتى 

لسة خارجة من المستشفى بس 

نقول لمحمود سبب الانفصال اية 

فقالت لى انك مش 

فاأنا رفضت فاضربتنى بالقلم 

اةةةة الناس تقول عليا اية نور 

بقت وحشة يا ابية ولازم 

اهئ اهئ النهاردة شككت فى 

تربيتك لى بكرة تقول ان هبة 

حامل استغفر الله اتصرف يا 

ابية 

نور / من الصدمة لم تنطق بحرف 

مصطفى/ باس راس ايمان 

معلش يا قلب اخوكى انا عارف 

تربيتك دة انا اللى مربيكى انتى 

وهبة مراتى والظاهر تربيتى 

خابت ونظر بقلم نجلاء فتحى 

لنور روحى اغسلى 

وشك علشان خطيبك لما اشوف 

الهانم كانت فين 

ايمان/ بتقول انها كانت فى 

غيبوبة بس صاحبتى شافتها مع 

واحد وانا زعقت لصاحبتى 

وقطعت علاقتى بيها ازاى تقول 

على توأمى كدة وخرجت برة 

الغرفة وعلى فمها ابتسامة شر 

مصطفى/ وانا  اللى  جيت  اطمن  عليكى  وقلع  حزامة  و

نور /  بلعت  ريقها  وبقت  ترجع  للخلف 
       

تعليقات