اسير الملكة البارت العاشر10 بقلم نجلاء فتحي
















 
اسير الملكة
البارت العاشر10
بقلم نجلاء فتحي



سلطان/ أةةة ياابن **&& طبعا كلت الفلوس فى كرشك أوعاااااااا يغرك شكلك وانت شبه النسوان كدة رجالتى دى هسيبها عليك ونشوف تحت الهدوم  دة مرا ولا راجل وشاور للرجالة 

أحدالرجالة / عنيا يا معلم سلطان  ما أنت عارف دة مزاجى 

سلطان/ ههخخخ شوف شغلك عايزة يولول ذى المرا  واكسر عينة 

نوح/ أبتسم وقال ومالة تدريب عملى بالحضن يا غالى  ثم ضرب الراجل بالرأس فى مقدمة رأسة وفى دقايق معدودة فنش الليلة كلها لسوء الحظ هرب سلطان 

🤣🤣لوووووووى معقول دة نوح اللى كان بينضرب كل شوية   يالله شغل روايات صح🤣🤣🤣

نظر نوح للرجالة المرمية فى الأرض وهو ينهج  وبثق عليهم ،،     قال تكسروا عينى قال     ،،،،،أمممم فلوس التدريب مرحتش على الأرض    ثم ذهب  للثلاجة وهنا أفتكر كلام سلطان لما قال  ((والله ووقعتى ومحدش سمى عليكى يا ملكة ))  لحظة أستيعاب  معقول تكون بالداخل  جرى وفتح المفتاح  وجدة   تك   سؤال فى رأسة لماذا المفتاح مع الصبى فتجاهل هذا ودخل الثلاجة  كح  من شدة البرودة الخارجة من الداخل فى وشة وشغل أضاءة الفون   وسمى بالله  وسار للداخل  منظر اللحمة وهى متعلقة وببخار البرودة يخرج منها  يقبض القلب   

نوح/ يامااا  هو أنا فى فيلم رعب   وعند خروجة للشارع فجسدة لم يتحمل البرودة    أتشنكل ووقع على وشة  وقال اةةةةة انا دوست فى حاجة طرية هو الجن  طرى روحية  ألحقى أبنك  حرك الضوء ليرى ما هذا الشئ إللى كومة فى الأرض بيد مرتعشة   وأنتبة على جلباب أبيض يعرفة عز المعرفة  وقال يخربيتك  وقعتى قلبى شمس حد ينام كدة الجو حر عارف بس مش لدرجة تنامى فى ثلاجة اللحمة شمس  يوةةةة وسار على ركبتة  ليها ياساتر  عجل فريزيا نايم  بت يا  شمسسسسسس وحين  هزها وجدها قطعة تلج  قرب أضاءة الفون من وشها  أنصدم من لونة الأزرق   بدون تفكير حملها وخرج للحارة  وجسدها أصبح يخرج بخار بسبب صدمتة بحرارة الجو العليا ماذا يفعل أخذ يجرى حرفيا بيها حتى خرج برا الحارة ولحسن الحظ وقفت سيارة ملاكى  من تلقاء نفسها  بدون تفكير وأنطلقوا للمستشفى   ،،  الله عليكى يا مصر  🇪🇬   يا أم الدنيا  الموقف دة بجد أى حد بيطلب مساعدة ومن غير م يطلب بيجد الناس فى الشارع تساعد  على طول  فخورة ببلدى  تحيا مصر 🇪🇬 

طول الطريق  والملكة فى حضن نوح  ولية لا فهى زوجتة  وينفخ بنفسة فى كف أديها حتى تحصل على الدفء    
وبعد مدة  من وصولة المستشفى  فقد ذهب لمستشفى  الدكتور منتصف صاحبة   إللى شغال فيها    ونفس الوقت فيها أبو زينب  

منتصف/ الملكة ربنا بيحبها دى أعضائها الداخلية كانت  على تكة و توقف   تفتكر لية أتحبست كدة 

نوح بتوهان/   دى دى   جر يمة  شروع  فى    قت٠ل     

منتصف/ أنت لية كتبت فى الأستبيان  بتاع المستشفى  الملكة مراتك  عادى مش لازم تورط نفسك الحالة مش مستقرة وممكن تدخل فى س و  ج 

نوح/ لأنها فعلا مراتى  وهى متعرفش  وحكى لة الحوار 

منتصف/ يخربيت أبوك  يا جدع  أنت أتجننت  البت إللى جوة دى  أديها طايلة لو عرفت بحاجة ذى دى هدمرك يا صاحبى 

نوح/ كان لازم أتجوزها دى جريئة  وممكن   أحم أقصد أقصد 

منتصف  بغمزة/ حبيتها

نوح بحنق/ لا طبعا  كل الحكاية برد الجميل أبوها شايل أمى فى عينة وطلب أتجوزها وأربيها وبينى وبينك البت داخلة دماغى الصراحة  ملبن طرى  حاجة كدة سمن بلدى على أصوله 

منتصف/ تتاكل 

نوح بغضب/ دى مراتى يا جدع 

منتصف/ ههههههه ومراتك تبقا أختى يا نوح  شكلك ومنظرك وأنت جايبها يقول  ثم سكت 

نوح بحنق/ يقول أية

منتصف بخبث/ أسير الملكة 

نوح/ غمض عينة  بسبب لخبطة مشاعرة  فهو لحد الأن لم يطاق أسمها  وحين وجدها فى الثلاجة قلبة كان هيقف ولا يهدأ إلا عند خروج منتصف وأطمئن عليها منة   فقال  بسخرية  أسير مرة واحدة لا  أخرى أربيها المهم أوعا حد يعرف مفيش غير أمى وأبوها وأنت وبس دة سر يا منتصف 

منتصف/ سرك فى بير يا صاحبى  وكويس أنك أتعلمت تدافع عن نفسك أوعا تفوت التدريب شكلك وقعت فى فخ التعالب والوحوش 

نوح/ ربنا معايا 

منتصف/ لو محتاج حاجة أنا موجود 

نوح/ ههههه لا يا عم شكرا دة المدرب بتاعك أرحم منك  

منتصف/ برضو   يبنى المدرب دة أنا إللى معلمة أصل اللعبه  المهم  أدخل لمراتك يوةةة أقصد الملكة لحد ما اشوف  أبو الآنسة زينب 

نوح/ لسة تعبان 

منتصف/ أدعيلة  

نوح/ ربنا يخفف عنة  وزينبو عاملة أية

منتصف / أبتسم عند سماع أسمها 

نوح/ أنت يا زفت  البت عاملة أية 

منتصف/ ها  بخير  طول الوقت تصلى وتقرأ قرآن لأبوها 

نوح بصدق/ على فكرة زينب  بنت حلال ودة طبعها تعشق  العبادة   بغض النظر عن شكلها الجمال جمال الروح 

منتصف بتوتر/ وانت بتقول الكلام دة لية 

نوح بخبث  / أبدآ  عادى يعنى 

منتصف/ شكلها بتحبك 

نوح/ أيوة  وأنا بحبها ذى أختى رغم معرفتى بيها شهور بس ومدام الشاب شعر الأحساس دة للبنت تبقا أتحرمت علية تبقا خلصت    هى لو كانت بتحبنى صح كانت حاولت معايا  زينب طيبة وعلى الفطرة على فكرة مش متعلمة   وقلبها أبيض  وإللى يتجوزها  ووقع هتقف فى ظهرة أوعا يغرك الشكل يا صاحبى  دور على الجوهر  

منتصف/ سرح بكلام نوح 

نوح/ أبتسم وربت على كتفة بحنان  وقال  أدى نفسك فرصة  فاكر لما كنا صغيرين وقولت نفسى أتجوز  واحدة مش بتشتغل كفاية عليها شغل البيت والأولاد وتدلعنى وألف لفتى وأرجع تكون فى أنتظارى  واحدة شبهة أمى  فى الطبع وأهو نصف حلمك أتحقق وبقيت دكتور كمل باقى حلمك ولو وحشة ومش عايز حد يشوفها   تلبس النقاب بطريقة شيك مش تجرحها   ،،،،،أنا كشاب لو سمعت صوتها وهى متنقبه أقول النقاب مخبى ملكة جمال  

منتصف/ بصراحة   حاسس من ساعة م ظهرت  الآنسة زينب فى حياتى والخير زاد يابنى عن قريب هغير العربية لموديل  جديد  بدل التاكسي إللى معايا دة 

نوح/ هههههه تاكسى أحمد ربنا غيرك مش عندة عجلة 

منتصف/ طب أية رأيك تاخدها هدية لما أشترى الجديدة 

نوح/ بجد ياريت   دى تبقا احسن حاجة بس بشرط هقسط تمنها 

منتصف/ مفيش فايدة فيك بقولك هدية يا جدع  

نوح / شكرا  أنا شايف العربية حالتها حلوة وجديدة 

منتصف/ بالنسبة ليكى ، لكن بالنسبة ليا لا أنا دكتور  وشايف المستشفى إللى شغال فيها بيهتموا بالمظاهر  وهما هنا بيدفعوا كويس أووووى تعرف حوشت مبلغ كأنى مسافر برا

نوح/ ماشاء الله ربنا يزيدك من نعيم الله 

منتصف/ آللهم آمين  أنا وأنت يارب  روح شوف الملكة الله يعينك 

نوح بغمزة/ وأنت روح شوف زينبو أقصد أبوها 

منتصف/ هههههه   بلاش بقا زينبو دى خلاص بقت  بتاعتى 

نوح/ لااااا يالاه  دى أختى وتركة ودخل غرفة الملكة وأغلق الباب بقوة  فى وشة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

      ((داخل غرفة الملكة ))

واقف نوح بجوار سريرها  وأنحنى للأمام  وأغلق الزاير  العلوية للعباية  الرجالى التى ترتديها  وسحب الغطاء عليها  حتى يحجب تفاصيل جسدها الكيرفى عن الناظرين  ولم شعرها المفرود بفردة من شرابة  🤗   وأتنفس براحة فلون بشرتها رجع لطبيعتة   ومدد على كنبة وعيونة معلقة عليها حتى غلبة النوم ونام 💤

        ((فى صباح يوم جديد ))

سويلم/ أهدأ أزاى البت مش باتت فى فرشتها

روحية/ تلقيها مسافرة 

سويلم بغضب/ من غير متقول دى عمرها محصلت حتى لما بنتخانق بتعرفنى هى فين   روحى شوفى نوح يمكن يعرف طريقها 

روحية/ عنيا حاضر  ،،،،ثم توجهت لشقه نوح فى نفس الدور وفتحت بالمفتاح وبعد وقت جريت لسويلم  ألحقنى نوح فرشتة نظيفة ذى مرتبتها الصبح 

سويلم / أيةةةةة راحوا فييين 

روحية ببكاء/ يبقا بنتك عرفت بموضوع الجواز وعملت فية حاجة 

سويلم/ لنفسة  ،،  ممكن   ثم قال لكى يطمن قلبها  وممكن سافروا سوا فى طلبية 

روحية بعويل/  بتضحك على نفسك ولا عليا هما بيطيقوا بعض علشان يسافروا سوا  بنتك قادرة   أكيد أذت الواد يا نوووووح يا نور عين أمك يا ضنايا  هاتلى أبنى أهئ أهئ 

سويلم  بغضب/ روحييييييية 

روحية/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

سويلم/ 😲😲😲😲
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

      ((فى المستشفى ))

أستيقظت الملكة وفتحت عنيها وجدت نفسها فى مكان غريب حاولت تفتكر ماحدث  لحد لما سقطت فى الأرض مش قادرة تأخد نفسها   وانتبهت على شخص ينام على الكنبة  مسحت عنيها كذا مرة لتوضيح الرؤية  ثم أظلمت عينها  من تحديد هوية الشخص    فقالت نوووووووووووووووح

نوح/٠٠٠٠٠٠٠٠٠


تعليقات