اسير الملكة البارت الحادي عشر11 بقلم نجلاء فتحي
















 
اسير الملكة
البارت الحادي عشر11 
بقلم نجلاء فتحي


(( فى المستشفى ))

أستيقظت الملكة وفتحت عنيها وجدت نفسها فى مكان غريب حاولت تفتكر ماحدث  لحد لما سقطت فى الأرض مش قادرة تأخد نفسها   وأنتبهت على شخص ينام على الكنبة  مسحت عنيها كذا مرة لتوضيح الرؤية  ثم أظلمت عينها  من تحديد هوية الشخص    فقالت نوووووووووووووووح

نوح/ أتفزع من نومة  ،،،،فى ايةةةةةة يا بت المسروعة  قلبى وقف مش كفاية أنبارح حرام عليكى أنا شاب وعايز أخلف  وأفرح روحية بعيالى منك لله  يا بعيدة  ،،،ثم جلس يلتقط أنفاسة 

الملكة/ تجاهلت كلامة فهى تريد معرفة ما حدت وتشعر بتعب خفيف فى جسدها  وقالت   ،،أية إللى حصل 

نوح/ بضيق'     المفروض أنا إللى أسألك

الملكة/ لية كنت جوزى ،،،،،الملكة تسأل وبس 

نوح/ حلو يا ملكة يبقا دورى على حد بقا يعرفك إللى حصل سلام 

الملكة/ رايح فين 

نوح/ همشى 

الملكة/ أخذت نفس لعلها تهدأ وقالت بهدوء  ،،،خليك عايزاك جنبى أقصد أنا لسة تعبانة لحد ما سويلم يجى وبعدين روح  

نوح/ لمس فى كلامها الحزن  وقرر البقاء  على شرط تحكى ما حدث لعلة يجد الحلقة  المفقودة  فيما حدث 

الملكة/ حاولت تجلس نصف جلسة لم تستطيع  ،،،،فتقدم نوح ورفعها ووضع مخدة وراء ظهرها حتى هى سندت أديها على كتفة  شعرت بشعور حلو  وكانت تريد أن يحضنها  لكنها تجاهلت مشاعرها وقالت  كنت فى المحل بشيش والصبى قال فى فأر فى الثلاجة و٠٠٠٠٠٠٠ ثم حكت الحوار وقالت بس كدة مش حسيت غير نفسى بينحاش وفوقت لاقيت نفسى هنا وأنت مرزوع معايا  لا وأية  ونايم وبتشخر كمان  كملت 

نوح/ بغض النظر عن طولت لسانك دى  لازم أنام وأشخر أعمل أية كنت شايل بقرة مزارع فلاحى   صاحبها حابسها للأكل وبس وقبليها ضربت رجالة المعلم سلطان  وحكى ليها الحوار الذى تم ذكرة معدا الجزء إللى قالة سلطان  وهو كسر عين نوح  ولما دخل الثلاجة وخاف منها ووقع على وشة  من الأخر قال بطولاته فقط 
تبآ للعقل البشرى الذى يحذف أشياء حدثت بالفعل ولا يقبل تشو"ة صورتة أمام الجميع 

الملكة/ ياسلام  بقا أنت تقدر على رجالتة سلطان  صحيح إيش جابك يا صعلوك بين الملوك

نوح/ أقترب منها وأنحنى كأنة محاصرها  وقال بهدوء،،الصعلوك دة نقذك وجابك هنا أنتى مدينة ليا  بحياتك، ،،،ومد أيدة خلف رأسها 

الملكة/ مش مركزة فى كلامة كل تفكيرها قربة وأعتقدت لما مد أيدة انة هيقرب رأسها ليقبلها وجواها سعادة وانتبهت على بعدة وهو قد شد شعرها وجلس يرتدى الشراب 

نوح/ أبتسم بخبث، ،،،،،،أية بتبصيلى لية خدت الشراب بتاعى 

الملكة بعدم فهم / شراب أية 

نوح/ كنت رابط شعرك بية 

الملكة/ يااااااا معفن  شرااااابك على شعرى طول الليل يا أبن روحية ال********،******* يا أبن ****** ورحمة أمى لكون ****** يا نوح ال********،******** أنت 

نوح تحول لبركان / ورفع أيدة وضربها بالقلم على وشها ،  طخخخخخخ  وقال أياكى أسمعك تغلطي فى أمى وأبويا تانى يا بت أنتى أبوكى راجل طيب ميستهلش أغلط فية  هى كلمة الشيشة دى تنسيها ولابس الرجالة دة مش يتلبس تانى ياتك الهم فيكى وفى اليوم إللى رمانى عليكى ثم خرج من الغرفة وأغلق الباب بقوة وجلس بالخارج زعلان من نفسة فلا يصح يمد يدة على أنثى   لكن هى السبب لذلك 

       ((فى الداخل))

مصدومة  فمندو ميلادها حتى الآن لم تدوق طعم الضر'ب  حتى من طرف أبوها سويلم والأن  جربتة  وضعت أديها على خدها مكان الصفعة وبكت نعم الملكة بكت فقد وجعتها  وشعرت كأن خدها كرباج نزل علية  سل"خة     وصدرها يعلو ويهبط بقوة  وبسبب ماحدث ليلة أمس   لم تقدر على أخذ نفسها   فقالت بصوت مهزوز وضعيف  
  ن و ح     ثم أخذت نفسها  نوح ألحقنى أةةةة  

نوح سمع صوتها بسبب قُربة من الباب  ،،ودخل ليها بعد سماع كلمة اةةة وجدها فى حالة صعبة  أقترب منها وقال مالك

الملكة / شاورت بمعنى مش قادرة تأخد نفسها وبتبكى 

نوح بدون تفكير وصل ليها جهاز الاكسجين  وضغط على  زر بجوار سريرها لطلب المساعدة  وجلس بجوارها على السرير وسند رأسها على صدرة  وقال متخافيش هتكونى بخير 

الملكة/ بصوت ضعيف ومتقطع قالت هموت 

نوح/ هوووش بلاش كلام حاولى تأخدى نفسك براحة 

الملكة/ سمعت ضربات قلبة السريعه ونفسة الغير منتظم بسبب قربها منة  وشافت فى عينة خوف ولهفة عليها  ثم رفعت أديها ومسكتها فى قميصة وقالت خليك جنبى خايفة  وقبل سماع  ردة  سقطت أيديها  بسبب أغمائها 

نوح/ مثل المجنون   عليها  شمس فوقى أسف مش من طبعى أمد أيدى على واحدة    دكتوررررررر  مراتى يا ناس  بتضيع منى   شمس شكلى حبيتك أيوة بعترف بحبك  يا ملكة قلبى  قومى طب فتحى عينك وأشتمينى  موافق شمسسسسس لااااااااا
وعند دخول الممرضة  

نوح بغضب/ لسة جاية بقالى ساعة برن الجرس   مراتى  أبوس رجلك أنقذيها

أتى منتصف على صوتة  /  أستنا برا مش ينفع إللى بتعملة دة 

نوح / مرااااااتى

منتصف/ أهدأ مكنتش كدة عليها أنبارح  وهى قاطعة النفس برضو   أقولك  أخرج برا كدة الوقت بيضيع علشان أقدر أنقذها

نوح بحزن/ ضربتها  جامد ومش قدرت مرضها 

منتصف/ أيةةةة   طب أهدأ أن شاء الله خير 

            [وبعد وقت ]

نوح/ خير فاقت 

منتصف/ الحمد لله  تقريبا على كلامك من البكاء صدرها قفل وبسبب اللى عملتة بسرعة وأخذت الأكسجين   وصلت الأكسجين للمخ لكن الإغماء دة ممكن يكون إيجهاد  صدمة يعنى نفسى مش عضوى  هى نايمة بفعل المهدأ متقلقش بخير أن شاء الله  اةةة قبل منسى لازم الملكة تبطل شرب شيشة وسجاير الفترة الجاية  الرئة بعد إللى حصل كسلت شوية ومش هتستحمل الأرف  إللى داخلها  شوية بس الدنيا تظبط وترجع تشرب تانى

نوح/ لا يرد وجرى لغرفتها جرى 

منتصف / جرى وراه وشافة وأبتسم  وأغلق باب الغرفه للخصوصية وقال  أنا قولت أسير الملكة مش صدقنى  ثم أنطلق لعملة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

(داخل الغرفه )

أنحنى نوح وقبل😘 خدها  الذى صفعة لأول مرة يقبل😘 أنثى وقال  أسف  ثم مسح دموعها العالقة على خدها وجلس بجوارها حتى تفوق ثم انتبة على رن الفون وجدة سويلم وبلغة بما حدث معدا أمر الصفعة  

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

فى مكان أخر 

سلطان/ بقا حتة عيل صبى يعلم على رجالتى بس مش مهم المهم الملكة خلصت زمانها أنتهت اكيد محدش لحقها وحتى لو حسوا بيها من التبريد بقت حتة تلجة   ههههههه أخخخخ يما كان نفسى أدوقك يا ملكة يلا فى  داهية ودى جزات إللى يقف أدام  المعلم سلطان يا شمس 

((أتى المساء ))
((فى المستشفى ))
روحية/  كُل  لقمة تلاقيك مكلتش من أنبارح 

نوح/ مليش نفس 

روحية/ حبيتها  ولا أية

نوح/ شكلى كدة 

روحية  بضيق/ لية وافقت على كتب الكتاب كنت أرفض 

نوح/ سيبك من إللى لسانة بيقولة ليها من أول مرة شوفتها وهى واقفة فى الحارة خطفت قلبى  وكنت بعناد لحد أنبارح تأكدت من مشاعرى

الام/ ملقتش غير دى

نوح/ أعمل أية فى قلبى 

روحية/ هتتعبك 

نوح/ سكت 

الام/ مش عايزاها مراتك 

نوح/ نظر لأمة  ،،بس أنتى أتجوزتى أبوها 

الام/ أنا حاجة وأنت حاجة  البت ناقصة رباية دى ممكن تمد أديها عليك 

نوح بوجع/ أنا ضربتها وحكى لة الحوار 

الام بشماتة/ راجل يالاة  برافو عليك تربية راجل صح

نوح/ مش من الرجولة أمد أيدى على واحدة المفروض دى مراتى ولغة الحوار و٠٠

الام / هوووش شمس مش عايزة كلام المتعلمين دة خلية لو مراتك دكتورة ولا معاها شهادة  دى عايزة القوى الشخصية  إللى يحسسها أن فى رجالة بجد ويشكموها 

نوح/  منطقك غريب يا روحية 

الأم/ أسمع كلام أمك  ألغى شهادتك وأتعامل معها   عربجى   وخليك فاكر إللى ذى شمس دى هتهينك فى يوم لو عرفت أنك جوزها ومن وراها يابنى أبوها بيقول كبارات البلد فى جيبها  هتمسحك من على وش الدنيا يا نهار أحوس يا ولااااد أمال 
لما تكمل ال٣٠ سنة هتعمل فينا أية دى قادرة ومفترية 

نوح/ حاول يغير مجرى الحوار، وقال جوزك شايفة بعيد عنك لية 

روحية/ بلوية بوز،،،  يتفلق مقصوص منى

نوح/ لييية ما  كنت عايشة دور العروسة الجديدة

روحية/ عينك راشقة بقا فى حياتى ،،،الأصد علشان قولتلة بنتك أذت أبنى وغَلط فى المحروسة  

نوح/ لية قولتى كدة 

روحية/ المحروسة مش باتت فى فرشتها وهو لاحظ كدة  أدايق قالى روحى شوفى نوح  برضو لاقيتك مش موجود  قولتلة بنتك خلصت على ابنى أكيد عارفت بجوازها وهوب أتقمص 

نوح/ أنا عارفك تلاقيكى جبتى أصل الشتيمة فى معناها الأولى والاصلى لعيلتة
الام/ لاااا انا مؤدبة   غلط فى بنتة وأبوها بس

نوح بحنق/ مهو  أبوها يبقا جوزك يا روحية 

روحية/ هئهئهئ تصدق صح والعمل الراجل قموصة أوووى 

نوح/ بلاش ضحك جوزك يقول شمتانه فى بنتة أسمعى شوفى كنتى بتعملى أية مع ابويا وهو زعلان  وأعملية 

روحية/ تشدقت بفمها  ،،،،هو فى زى أبوك دة كان أسد  تعرف خلفتك وأنا عروسة 

نوح/ طيب يا عروسة شوفى جوزك وراضية فى ظروف ذى دى   وأنا اشوف مراتى وغمز ليها 

الام/ يارب تكرها ،،،ثم قامت وجلست بجوار سويلم الذى أعطى ليها ظهرة

روحية/ مالك يا راجل عامل ذى السلفة المرة كدة ألاة  مكنش كلمتين قولتهم 

سويلم/ أبعدى عنى السعادى

روحية/ لا مش أبعد خلاص بقا خلى قلبك أبيض يا سلومتى 

سويلم/ من دلعها بدأ يلين،،وقال أنتى شتمتينى جامد

روحية/ حقك عليا يا راجلى بقولك سيب المحروسة يوةةة أقصد شمس مع نوح متخفش عليها دى فى أمان وتعال نروح وأعتذر ليكى براحتى 

سويلم/ طبعا فى أمان كفاية نقذ حياتها  وبعدين أهدى مش قدك راعى عديت السبعين سنة 

روحية/ هئهئهئهئ ياراجل دة أنت عليك صحة وحاجات مش عند شاب العشرين سنة 

سويلم / م كلة بمساعدة مش ربانى يعنى

روحية/ مش مهم المهم المصلحة واحدة زعلان 

سويلم/ لا
 
روحية/ صفية لبن
سويلم/ حليب يا قشطة 

🤣🤣 يالهوووووى عليكى يا روحية بلفتى الراجل صح ههههههه🤣🤣
مين اللى قال الأنثى ضعيفة لا بالعكس هى بتكسل تشغل دماغها وعايشة دور مكسورة الجناح أهى روحية أدامكم لو ليها مزاج تخاصم  تصالح بتعملها وبلفت سويلم بكلمتين والزعل طار ذى م حاجات حلوة طارت من حياتنا  تصدقوا ساعات بيصعب عليا الراجل أيييية سمعت إللى غلط فيا  ،،،مش كل الرجالة ملايكة عارفة ومش كل الستات ملايكة فى الأول والآخر كلنا بشر وفينا صفات الخير والشر  والشاطر إللى يرجع ويلحق نفسة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

((فى غرفة الملكة ))
بدأت فى الأستيقاظ   شعر بيها نوح بعد عن سريرها وجلس بعيد عنها على كرسى   
الملكة/ فتحت عنيها  وجدت نوح قالت  بتعب  ٠٠٠٠٠
نوح/ ٠٠٠٠٠


تعليقات