قصة استغلال الحب البارت الرابع عشر14 بقلم نجلاء فتحي


قصة استغلال الحب
البارت الرابع عشر14 
بقلم نجلاء فتحي

"" فى المستشفى ""

دخل نادر مكتب احمد ومسك  فى لياقة قميصة  وقالة :

نادر/  البت بتموت  مافيش وقت  

احمد/ وانا  مالى ماتموت ولا تروح  فى داهية  

نادر / عاملت  فيها  اية  قووول 

احمد/ انت اتجننت عانعمل اية  ما انت لاحقتها  واظن  انت  

عارف كدة كويس  نزل ايدك  بقولك 

نادر  /  نوع المخدر  يا**** اللى  حقنتها به   

احمد / لا رد 

نادر / ما بدل ما تشكرني لانى نقذتك من قضية  اغت***، وكمان  

قضية قت*ل  عمد  لية   عامل كدة  نور  بتموت  نوع المخدر اية 

احمد / خاف على اسمة   بقلم نجلاء فتحى وكيانة  نزل ايد نادر  وجلس  على كرسى  

مكتبة  ووضع رجل على رجل وقال   وايه اللى يضمنى  انك  بعد 

ما تنقذها  ماتبلغش  عنى 

نادر/ المفروض دة الصح مكانك السجن  لان المريضة كلها على 

بعضها  أمانة  حتى لو كانت جميلة  يا*** 

احمد/ بلاش غلط جميلة جميلة  ايه  نور جميلة حد الفتنة دى بنت *

نادر / تصدق  خسارة فيك لقب دكتور   بعد اللى قولتيه  دة  

مافيش  ضمان   للمرة الثانية  بقولك  عندك  اخت  حرام عليك 

احمد / انا مش عارف  اشمعنى هى ماانت عالطول  بتشوف بنات  

معايا  وهما ***  يعنى مش اول مرة 

نادر/ بعصبية علشان البنات دول بمزاجهم   لكن نور غصب عنها   

وحيات امك واختك  نوع المخدر اية 

احمد/ ماشى نوعة ٠٠٠٠ وحقنتها مرتين 

نادر/ يانهار اسود   دة غلط على مريض الفشل الكلوى ، 
وخرج يجرى ذى المجنون يبحث عن حقنة مضادة  تفسد  مفعول  المخدر 

احمد بعد ما خرج نادر  ،ماشى يا نادر وربى لو نطقت بحرف  

لتكون معفن فى السجن  ثم اغمض عينة  وقال نور  

""فى بيت محمود ""

ام محمود / مالك يا بنى  مش عاتتعشى 

محمود/ لا 

ام محمود/ فيك ايه من ساعت ماجيت  من برة وانت كدة  ايمان 

مش عاجبتك 

محمود/  أغلق اللاب توب💻   وجلس أمامها   ابنك   محتار   يا ام  

محمود  واخذ نفس  وخرجة  وقال  عاتجنن  ساعات بحس 

عاموت عليها  وساعات بحس انى مخنوق 

ام محمود/ هههههههههه دة شىء طبيعى يا حبيبى وبعدين مش 

دى ايمان اللى قولت عنها قصايد شعر لما شوفتها فى  الشركة من 

مرة  واحدة  وانا حبتها قبل  لما اشوفها   مالها يعنى ولا علشان 

الناس رحبوا بينا  نقول لا 

محمود / يا ماما انا مش صغير  ولا طايش انا شوفتها اول مرة 

ماكنتش اعرف اسمها حتى هى البنت الوحيدة اللى لافتت  نظرى  

حتى عنيها فيها خجلة كدة غريبة انا اول لما شوفتها قولت دى ام 

عيالى دى عانقبها  وعانكتب الكتاب حتى قبل الشبكة ولما روحنا 

بيتها انبارح وهى فاتحت الباب حاسيت انى اخترت صح وكنت 

عاكلم اخوها ان كتب الكتاب بعد يومين  بس لما دخلت وجلست 

معانا واول لما سمعت أسمى منها  اتخنقت   وانهاردة كنت عندها  

ورايح اشوف الاحساس المتلخبط دة  وحكيت لكى على سوء 

الظن  منى  وخارجنا   طول الخروجة  مركز فى عنيها مش شايف  

اللى شوفتة  اول مرة  المفروض  ان انا راجل غريب عنها  لا هى 

بتتعامل  مع كانى جوزها  شوفتى 

الام / بس يا بنى دى جميلة اوى  عادى ممكن تكون بتتعامل  عشم 

محمود/ عشم دى وقاحة استغفر الله العظيم، ،وبعدين انا اللى 

عاجبنى فى ايمان  مش جمالها الجمال الصح جمال  الروح  جمال 

التربية  تكون بنت أصول  تحافظ على بيتها ونفسها  وكرامتى  

من كرامتها  

الام/ مش عارفة نقولك  اية البنت حلوة الصراحة  وانا 

مش عايزها تضيع اسمع  انت مش معزوم عندهم بكرة  حاول 

تعطى لها فرصة  تانية  انا عايزاها يا محمود فاهم   

محمود/ بعد ما أمة مشيت  نام على السرير بتعب  وقال  حاضر 

يا ماما  مانشوف  أخرتك اية   وانتبة على صوت الفون  

📱 محمود / ازيك 

📱/٠٠٠٠٠٠٠٠٠

📱محمود / دلوقتى 

📱/٠٠٠٠٠٠٠٠

📱محمود / تمام عانجيب شنطة ليك فيها هدوم وفلوس  عايز 

حاجة تانية 

📱/٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

📱محمود/ يابنى مادام انت دكتور كدة  وبتبات فى المستشفى  

خلى فى شنطة فى القسم عندك  بدل ما انت مامرمطنى  معاك 

📱/٠٠٠٠٠٠٠٠

📱محمود/ لا خلاص ولا تزعل يا بن خالتي وبالمرة ندردش 

للصبح  فى موضوع كده  سلام 

📱/٠٠٠٠٠سلام 

واستعد محمود للذهاب  لشقة  ابن خالتة  الدكتور  لجلب ملابس 

وفلوس   وبالمرة  يعرض علية بقلم  نجلاء فتحى مشكلة مشاعرة  مع ايمان  اللى 

لسة  مش بلغة انة أتقدم ليها ويذهب الى المستشفى 


""فى منزل نور ""

مصطفى جالس على اريكة  وبجوارة  هبة  وإيمان مشغولة مع الفون 

الام/ هبة قومى  من جنب مصطفى   اصل طول  ماانتى جانبة  

مش عانخلص  روحى اجلسى جانب ايمان  والبسى استرى نفسك 

مصطفى/ ليه  كدة يا ماما ماهى  كانت  مرتاحة جنبى لازم  شغل 
الحموات دة  

الام/ حموات فى عينك دى قبل ماتكون مرات ابنى دى بنت اختى

يعنى بنتى وبعدين مايصحش اللى بتعملة دة واختك ايمان قاعدة 

عيب يا اللى بتصلى وعارف ربنا 

مصطفى/ حس انة كلام أمة صح فقال  احم اسف  وبعدين  

بينتك جبلة كانت قامت  لكن هى قاعدة   

الام / خلاص عندك اوضك  او فى شقتك  هنا وادامنا لا  

فاهم ،،وبعدين يا بنى النهار  قرب يطلع  واختك ولا  حس  و لا 

خبر 
مصطفى/ كان مركز مع هبة وخبر حملها   احم ماشى حاضر 

الام/ مصطففففففى  ركز معايا عانعمل  اية 

مصطفى/ ماما قولت الصبح  خلاص فاضل على النهار لما يطلع 

ساعتين  عادخل عاريح علشان ادور عليها وانا فايق  واتصنع النوم 

تصبحي على خير يا ماما يلا يا هبة علشان تنامى 

هبة / فهمت كلام جوزها ولسة عاتقوم 

ايمان / بتسرع لا سيب هبة يا ابية علشان نذاكر سوى وشدها 

بالقوة لكى تجلس 

مصطفى/ بعصبية  انتى  غبية  انتى مش عارفة انها حامل فى 

الشهر الأول  براحة عليها يا جاموسة انتى على رأى ماما جبلة  

ومرة  واحدة شال هبة بين ايدة وقال ولا يهمك يا قمر ي ام الولد 

 اصل ام الولد تتشال 

هبة / تصنعت الخجل كالعادة 

مصطفى/ الله واكبر ثم نظر الى ايمان وقال اتعلمى الكسوف منها 

مع ان دة بيكون فى الدم  وذهب بيها الى غرفتة 

ايمان/ بعد ما مصطفى دخل غرفتة   قالت  دم اية ماشى انا 

اتشتم طيب حلال فيكى المقلب  الكبير يا ابو الواد ههههههه 

ودخلت تنام  وكأن اللى غايبة دى ليست توأمها 

الام/ يا ترى انتى فين يا نور انا بدأت أصدق كلام  ايمان  النهار 

يطلع بس  


""فى المستشفى ""
محمود   / كان يسير فى  المستشفى وحاسس انة قلبة بيدق  

جامد  وكأنة  داخل يزور  حد عزيز  اووى عندة   وقال لو سمحتى 

الدكتور نادر  فين 

الممرضة /  فى الغرفة اللى أدام  حضرتك  مع حالة  

ذهب  محمود الى امام الغرفة  وحاسس انة عايموت من القلق 

والتعب  ومد ايدة  على مقبض الباب 

 استوب 


تعليقات