قصة اختارتك انتى البارت الخامس والعشرون25 بقلم نجلاء فتحي


قصة اختارتك انتى
البارت الخامس والعشرون25
بقلم نجلاء فتحي


((وبعد وقت ))

وصل زياد شقتة وسمع بكاء الصغير  ،فتح بالمفتاح   بسرعة وأنصدم وأحمرت عيونة  عندما وجد أبنة صبحى فى الأرض عيونة حمراء وأنفة أحمر من البكاء وعرقان بفعل الجو والأنفعال وعامل حمام على نفسة  ويتلوى فى الأرض ويبكى وبسملة وثريا يأكلون فراخ وأرز وشوربة وسلطة ولا فى دماغهم حد بسملة بلعت ريقها بخوف وأتتفضت 
زياد بهدوء / يعنى رجعتي البيت وأستحميتى وغيرتى وبتطفحى وسايبة أبنك كدة فى الأرض وهو 💩على نفسة وببدلة الفرح   

نظرت بسملة بعيونها لأمها لكى تنجدها فقالت ثريا ،،جرا أية يا بن أخويا داخل على كافرة متقول السلام عليكم كنت فين بقينا وش الصبح

زياد بهدوء/ ألتقط أبنة من الأرض وضمة لصدرة بحماية رغم حالتة الصعبة وقال وهو مبتسم تعال يا روح بابا نستحما عارف أبوك كان فين كان مع عروستة نوارة و***** هههههههه أنتى صغير مش فاهم ثم دخلوا الغرفة وهو يبتسم بخبث فهو قاصد  أن يسمع عمتة وبنتها الكلام 

بسملة/ ي ي يقصد أية 

ثريا بتوهان وصدمة/ جوزك *** مع نوارة  ،،ثم أمسكت بنتها رايحة فين 

بسملة بصراخ/ هفرج علية العمارة

ثريا/ بس يا بنت الخايبة  ،،،أووووف طب أزاى وأمتى وفين  أنا مفكرة هتعيش معاكى هنا زياد مش غنى علشان يفتح بيتين  لازم نوارة تجى تعيش هنا وتكون تحت عنيكى لازم و٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ فاهمتى

بسملة/ أيه الدماغ دى بس بردة عايزة أنتقم منها

ثريا/ كلة بوقته يا عين أمك ثم ضحكوا وهم يتوعدون  لنوارة 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
________

     [فى شقة زياد ونوارة ]

خرجت نوارة من الحمام وبعد وقت دخلت غرفة أخرى وأطمنت على طة ثم تسطحت بجوارة على السرير وأخذت تمرر أناملها فى شعرة وهو نايم تعبان  وتذكرت
《《 فلاااااااش بااااااك 》》

زياد بعد ما أشترى طقم جديد لنوارة بدل فستان الفرح ولابستة سند طة هو ونوارة لانة تحت تأثير المخدر وركبوا تاكسى من المستشفى لمكان لانة عربيتة أمام قاعة الفرح ثم توقف التاكسي قدام عمارة 

نوارة/ بيت مين 
زياد/ بيتنا 
سكتت نوارة بسبب نظرة زياد حتى لا تلفت نظر السائق لها   ثم ساندت طة مع زياد وواقفوا أمام الشقة وأخرجت من جيب زوجها المفتاح  وفتح زياد هو الباب

زياد/ خليكى هنا ،، ثم أدخل طة وأطمن علية فى غرفة وخرج لنوارة وبدون مقدمات حملها على زراعة وقال أدخلى برجلك اليمين يا عروسة،،،
 نوارة/ شهقت  يالهوووى نزلنى أنا تقيلة عليك 

زياد/ أنزلها برفق للكرسي وجلس على ركبتها أمامها وأمسك أديها  وقال عينك فيها أسئلة كتير هجوبك عليها   فى قصة

نوارة بضيق/ هو دة وقتة

زياد بهزار أمسك خدودها برفق وقال، ، يابت بتفكري فى الحاجات دى لا مش دلوقتى كفاية المستشفى أصل نونتى مش تستحمل الأسد زيزو ثم ضحك بسبب كسوفها ههههههههههه ههههههههههه ههههههههههه ههههههههههه ههههههههههه ههههههههههه ههههههههههه 

نوارة بكسوف/ رخم على فكرة 

زياد/ عارف بس بحبك  ،،القصة،  كان فى شاب هيموت على بنت ١٧ سنة وأشترى ليها الشقة دى وجهزها وقرر لما يتقدم ليها يشترى الهدوم وكدة تبقا الشقة جهزت لكن الظروف خلتة يتجوز ويخلف وهى تتجوز وتبعد مش يأس أتمسك بحبة وعافر وكانت تحت عينة فى وقت لا تجوز تكون لية والنظرة حرام علية ولما بقت لية أشترى جرى هدومها على مزاجة طبعا مش بعد دة كلة تلبس خيمة فى البيت ههههه أخخخخ أمنية وربنا حقهها فهمتى أقصد إية

نوارة بدون مقدمات حضنتة  وحاوطت وشة بين راحة إيديها  وقالت فهمت ثم لأول مرة قبلتة 
شدها زياد ليه  ورجع للخلف وتسطح على ظهرة بسبب انها تجلس على الكرسى وهو على الأرض و🤭🤭🤭🤭🤭

      《《بااااااااك》》

نوارة بكسوف/ طلعت سا'فل يا أبية أووووى وأنا كمان وعد منى بعد إللى حصل من شوية وفى المستشفى هكون أم قريب لازم صبحى أبنك يكون أبنى وأخواتك إللى لسة مش جم الدنيا يعرفوا ليهم أخ والمعاملة واحدة ودة وعد نوارة رجب صبحى يا يارب ثم أمسكت  مخدة ووضعتها على وشها بكسوف  مما حدث ونامت 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

((فى الصباح الباكر ))

 بسملة /واخد الشنطة والواد على فين 

زياد/ألتقط أبنة وهو نايم ثم جر الحقيبة وقال أبنى نوارة أحق بتربيتة  وتركها وتجاهل صراخها 

ثريا بنعاس/ فى أيه يا بت على الصبح جوزك واخد الشنطة وأبنك فين

بسملة بصراخ/ نوارة  خدت جوزى  وأبنى  هق'تلها  هق'تلها 

ثريا /😲😲😲😲😲

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

 (فى شقة زياد ونوارة )
تسحب زياد للداخل ودخل الغرفة لكى يضع أبنة بجوار طة عقد حواجبة فوجد نوارة التى تنام نوم عميق وتذكر قُبلتة  الأولى لما جربها وهى نايمة بجوارة فى العربية لما راحوا لشرم الشيخ أنحنى للأمام بالقرب من وجهها ثم نفخ بنفسة وقبل أن تصوت وضع إيدة على  فمها  وقال هوششس أنا جوزك نايمة جنب طة وسيبانى
 نوارة بنعاس / نايمة جنب أخويا   أيةإللى جابك أنت قولت هتكون هنا بالليل أو العصر 

زياد بزعل مصتنع/ أمشى 

نوارة بتسرع/ بعد إللى  حصل أنبارح وإللى حصل لما دخلنا الشقة مينفعش تمشى بقيت جوزى 

زياد/ أبتسم بوجع وجلس بجوارها على السرير ونظر للأرض وقال تعبت يا نونتى  لية بيحصل كدة طاقتى خلصت مش قادر أحارب المشاكل لواحدى مش عارف لية بيحصل كدة معايا 

نوارة/ أتعدلت فى جلوسها  وشدتة لحضنها وغلغلت أناملها لشعرة وغمضت عيونها من الألم فزياد ضغط على خصرها دون عمد ومع كل شهقة وصرخة وجع تتنفض نوارة وتضمة وتكتم صوت زوجها فى صدرها  وهنا  ظهر جانب الضعف فى زياد كان فى هذة اللحظة ليس المحاسب زياد بل زياد الطفل الذى يشتكى لأمة على فقدان لعبة لا يمتلكها  ،،،نوارة لم تنفر منة لم تبعدة رغم نفسها تقل من وزن زياد قالت  بحنان الدنيا   أية إللى  وجعك

زياد وقد وصل لحافة الضياع وببكاء/ أمى وأبوبا على قيد الحياة ومش قابل أكلمهم غير  فى أديق الحدود  وأخويا مش قادر أحمية من الحيوا'نية إللى بقت مرتين  وأبنى وحكى ليها وضعة لما رجع البيت  وأنتى أمك قفلت السكة فى وشى لما بلغتها بجوازنا ،،،نوارة ممكن تربى أبنى وأخويا عارف بتقل عليكى  قدرك تكون ذى الملجأ
نوارة/ لا
زياد/ 😲😲😲




تعليقات