قصة اختارتك انتى
البارت الثامن عشر18
بقلم نجلاء فتحي
نوارة/ شهقت فهى أول مرة تسمع كدة بسبب أغلاق أبوها عليها نظرت لطة بترجى وقالت أوعاااااا تعمل فيا كدة
طة بحزن/ هتروحى لحد غيرى
مش هوجعك زى البت بتاعة التليفون
نوارة مش فاهمة بيقول أية ،،،، وبتبكى
السيدة/ خلصنا يا عريس بقاااا
طة/ تجرد من ملابسة زى السيدة مقالت لكنة أنكسف يتجرد بشكل كامل وقبل أن يقرب منها توقف من منظرها رفض وضرب الست إللى مكتفة نوارة لية
دخلت مرفت ثم خرجت لزكريا فدخل زكريا وهو يتجنب النظر لبنت أخوة ،
لا راجل بجد حنين ومؤدب يا زكريا أتفوووة🥺
مرفت بغضب / أوعى يختى مش عارفة تكتفيها ثم كتفتها هى تحت صراخ نوارة وأتت الست الثانية شلت حركة رجليها
زكريا/ خلص يا طة زى مقلتلك إللى بتعملة نوارة حاجة عادية وأى بنت كدة لو عايز نونو من نوارة بدل متروح لغيرك هات نونو ألعب بية فرح نوارة
طة بتوهان / بسملة كانت كدة وماما وعمتى ومرات عمى
زكريا بكذب/ أيوة أى عروسة كدة أول مرة
طة / أقترب منها وطبطب على خدها بحنان وقال بابا بيقول أول مرة بس أنا بحبك هنجيب نونو نلعب بية سوا ماشى يا عروستى
نوارة بصراخ/ بلااااااش يا طةة أنا خايفة بلاش أكرهك متسمعش كلامهم لو بتحبنى
زكريا/ وجد التردد فى عيون أبنة وشوية ويبكى منها شجعه وفتح الفون على فيديوهات ليتشجع وقال لة ماذا يفعل حتى صرخت نوارة فى إيدة بأسم زيااااااااد أةةةةةةةةة لم يكتفى العم بذلك بل جعله أبنة يمارس حقوقة وكأنة يعلمة عملى حتى غابت عن الوعي فطة ليس سليم العقل وبشهادة الطب عقل ٥ سنين وأتعامل بجهل وغشومية
الست بخوف / كفاية يابية كنا فاكرين البنت منعة نفسها فى آنة الحمد لله طلعت ست البنات هو أبنك مش مظبوط البت أغمى عليها خلية يوقف كدة هتموت شكل أبنك عقلة تعبان أول مرة يمر علينا عريس كدة
مرفت/ أخرسى أبنى سليم خلية يكمل ويفرح
الست/ لا كدة جناية سلامو عليكم ومش عايزة فلوس ثم شاورت للسيدة التى معها وفروا هاربين
طة/ أنا مبسوط اوووووى كدة نوارة مش هتروح لحد غيرى لية نامت بابا أوقف ولا أكمل
الأب بتوتر/ خليك كمل إللى أنت فية دة طبيعى
وبعد وقت شهقت مرفت وضربت على صدرها ،،كفاية يا طة البت نزفت وتجذبة من زراعة بعيد عن نوارة
طة/ لااااااا بابا بيقول هتروح لحد غيرى
الأب بغضب/ بقولك كفاية يا ولد كفايييية
طة / بدون عقل فكان يتعامل بجهل وفى نفس الوقت ليس علية عتاب
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
______
((وفى صباح اليوم التالى ))
الدكتور / لازم أعمل محضر دى أغتصا 'ب
شاكر / وطى صوتك يا دكتور دى بنت أخويا ومتجوزة ابنى ودخلتهم كانت أنبارح
الدكتور/ دى همجية البت مأذية جامد
شاكر/ عريس فرحان بعرستة هى إللى ضعيفة مستحملتش
الدكتور/ لازم عملية
التهتك
غير طبيعى لازم خياطة
مرفت بتوتر/ يعنى أية
الدكتور/ جوزها أتعامل بوحشية وقوة وعنف ومش راعى أنها أول مرة ولو النزيف موقفش لمدة ٢٤ ساعة يبقا العملية هتتعمل ومش يقرب منها لمدة سنة قدام تحت أى ظرف وكمان سنها صغير وعندها عيب خلقي رغم جسدها الضخم لكن تكونها الداخلى غير مكتمل يعنى رحم طفلة بالبلدي كدة يكتمل على ٢١ سنة أو بعديها ودة سبب فى تدهور الحالة يعنى بنلغى سن ال١٨ سنة ونقول طفلة ٦ إلى ١٠ سنين ودة مينفعش فى علاقة أبدآ فهمتوا
لو جوزها اتعامل براحة كان الموضع عدى طبيعى وعرفنا مشكلتها لو تأخر الحمل من خلال الفحوصات
بلع شاكر ريقة من كلام الطبيب
🌷دمرتونى هل ألقى اللوم على من ،،،،،على أهلى أم نفسى لم أجد من ينصفنى هل هذة الأمانة يا عمى فأنا بنت أخوك لماذا فعلت بى هكذا لو أنا بنتك هتقبل بهذا الوضع لماذا لم تراعى أنى فتاة صاحبة ال١٨ عام لماذا لم تراعى ليس لدى ذرة معلومة عن مثل هذة الأمور ذنبى فى رقبة مين لقد أختارتنى الظروف لتكون قاسية عليا سوف أشتكى إلى الله ليأخذ حقى هل هذة الحياة يا أبى التى وعدتني بيها هل هذا الأمان الذى سوف أجدة فى بيت عمى بأى حق يرتكب معى هذة الجر يمة
بأسم الزواج مش مسامحة أى شخص كان السبب فى ذلك لماذا لم تعرفنى يا أمى بمثل هذة الأمور أنتى مشاركة فى ألمى ووجعى أنتى مشاركة فى عذابى يارتنى ظليت طفلة لم أكبر ولم أتزوج🥺🥺🌷
الرجاء مش عايزة أموشن أغضبى على البارت وصل نقدك بذوق أوقات البنت بتكون فى بيت أبوها ملكة رغم ظروفة المادية الصعبة وأول لما تتجوز تفتكر نفسها فى الجنة وهذا ما حدث مع نوارة للتذكير جوزها أبن عمها وحماها عمها وأختار مصلحة أبنة عن الأمانة إللى تركها لة أخوة وهى بنتة للأسف🥺🥺
الأم لم توعى بنتها ولم تقول لها أى شئ عن الزواج فندعو الله أن نوارة يعدى الموضوع على خير عليها كنت أتمنى أكتب أكثر من كدة لكنة كان ممكن البارت يطير
_______
((فى الإسكندرية ))
بسملة/ تعال ننزل الماية نتفسح نعمل أى حاجة غير الحبسة دى زهقت
زياد مشغول فى الفون / عايزة تخرجى وتشمى هوا عندك البلكونة أدام البحر غير كدة مليش مزاج متوتر وقلبى مقبوض
بسملة/ خلاص أنزل لوحدى
زياد/ نظر ليها وقال،،،،طول ما أنتى على أسمى تسمعى كلامى لما أطلقك هانت كلها أقل من شهرين أبقا أعملى إللى أنتى عايزاة
بسملة/ بس أنا مش عايزة أطلق
شكلى حبيتك
زياد بعقل/ أتفاقى مع عمتى جواز ٦ شهور وأطلق وأنا بعملك أختى بغض النظر بعملك أزاى أدام الناس،،،، ليا حبيبة وعمتى عارفة قبل متجوزك بكدة
بسملة/ ماما عارفة بجد مصدومة نوارة صح
زياد أتوتر وقال / أشمعنى هى،،،،، دى دى مرات أخويا
بسملة بقوة/ لا هى معملتك دفاعك عنها نظرة عينك خوفك عليها قربك وهى فى حضنك مش أخ لا دى عاشق كنت شاكة وكلامك دلوقتى أتأكدت أنها هى ولا ناسى لما دخلت المطبخ وهدتنى لو قربتلها هتموتنى رد
زياد أتوتر زيادة/ محصلش أثبتى وبعدين ملكيش دعوة بحياتى سامعة هنرجع القاهرة دلوقتى وأقول أننا حصلت بيا مشكلة وبعدين بكام يوم أطلقك ويبقا كدة كرامتك محفوظة يا بنت عمتى ثم تركها وذهب يلبس
بسملة/ أحنا لحقنا لسة جايبن أنبارح مستفز على فكرة بعينك نطلق وماما كان عندها حق لازم أخلف منك غصب عنك يا زياد ومدام نوارة هى نقطة ضعفك يبقا يبقا أستغل دة أنت أختارتك دة وغصب عنك ،،،،،،،
جريت لشنطة يدها وأخذت منها حبوب 🤭 ووضعتها فى كوب العصير الذى لم يشرب منة شئ وأنتظرت حين خروجة من الحمام
وبعد وقت أدخلى ألبسى،،،، بسملة بأبتسامة حاضر بس العصير بتاعك مشربتهوش
زياد بضيق/ مليش نفس بسرعة مفيش وقت أجهزى بسرعة
بسملة / حاضر نظرت فى الخفاء وجدتة جلس على الكرسى وألتقط الكوب وبدأ يشرب منة ،، وقال خرجتى لية مش ناقص تأخير
بسملة/ نسيت هدومى ثم أخذت فى الخفاء قميص نوم جرئ وبعض مستحضرات التجميل ودخلت الحمام وبعد وقت خرجت لة فبسملة جميلة جسدها
مغرى كانت ترتدى قميص نوم لمنتصف فخذها وبحمالة رفيعة ومقدمة الصدر تعتبر لا يداريها شئ وتاركه لشعرها الحرية
أتنفض زياد من هول المنظر وأعطى لها ظهره ،،،، تقدمت لة ولفت أيدة على خصرة وساندت رأسها على ظهرة
أبعدها وزعق ليها ودخل البلكونة يدخن سيجارة يشعر بأشياء داخلة أستغرب حالة فلا يوجد أى أنثى تستطيع تحريك ذرة منة حتى لو كانت مثل ما أمها ولدتها الفتاة التى تحركة هى نوارة حتى لو ترتدى خيمة شعر بالحر شعر ب🤭🤭🤭 أخذ يأخد نفسة بقوة
خرجت وراة وقالت زياد
زياد/يخربيت أبوكى حد يخرج كدة وزقها فى كتفها للداخل ولسوء الحظ أصتدمت رجليها فى حرف السيجادة فوقعت على الأرض وهو فوقها تعلقت فى رقبتة رغم ألم ظهرها ،،،، بحبك زياد أنا مراتك أعتبرنى نوارة وبقولك أنا ملكك هى بتقولك يا أبية ،،،، يا أبية أعمل فيا إللى نفسك تعملة بحبك يا أبية ثم جذبت وجهة لرقبتها
زياد بضعف فقد أشتغل / لااااا أبية طلعة منك سم أوعى
بسملة/ تعلقت فى رقبتة ،،وقالت أنا أدامك نوارة عايزة نونو يا أبية أممممم من زمان عينى عليك أنت حلو قوى يا أبية بوسنى
زياد/ بدأ حبات العرق تسيل فقال وهو ينهج أعقلى يا بسملة لو فاكرة كدة هقرب منك بتحملى هقرب منك علشان أخلص من حالتى مش عارف مالى بعملك أختى وزقها وترجل على الحمام وهو يستند ويشعر بعدم أتزان و🤭🤭🤭ودخل بملابسة تحت المياة لعلة يهدأ ويفوق
أتصلت بسرعة بسملة على ثريا وبلغتها لازم وراة
دخلت بسملة الحمام وجدتة هكذا ومغمض عيونة فى الخفاء نظرت بعيونها فى الحمام حتى وجدت محبس المياة وأغلقتة فتوقفت المياة فى الدش فتح عيونة وجد بسملة بدون
ملابس فقال بغضب أنتى أختى لاااااااااا مستحيل ثم غمض عيونة تانى
ألتصقت بسملة بية وقبلتة فهى متعودة مع طارق ومش مكسوفة
حملها زياد وخرج من الحمام فقد وصل لأقصى درجة معاها وقال نوارة بتحبينى
بسملة بخبث/ عيون نوارة قلب نوارة قرب يا أبية أنا مراتك تعال
زياد الشيطان صور نوارة أمامة فقد شرب زياد سيجارة
حشيش بدون علمة فهو مزاجة يلف لفاف التبع ويشربة وبسملة أستغلت أنة فى الحمام ووضعت لة حبوب🤭 فى العصير وأخرجت سيجارة من شنطتها ووضعتها فى علبة السجاير تبعة ودى فكرة ثريا وللأسف شربها زياد لأنها الوحيدة فى العلبة حتى طعمها لم ينتبه لها بسبب غضبة من بسملة وشكلها مثل باقى السجاير التى يلفها فكل هذا عمل مكس معاة
كنت أتمنى أعيش القارئ جو المشهد لكن فى ناس هتعترض ف أترك لك الخيال شايفة زياد مش علية عتاب صح ولا أنا غلطانة 🥺🥺🥺 إللى لسة متابع زياد وبسملة متجوزين طب لية كدة تابع القصة من الأول، ،،
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
منة/ أشرف أرجوك مش قادرة أعيش من غيرك
أشرف/ ههههههه أهلا يا
رخيصة شكلك ***** هههههه
منة بدموع وصدق / مش قادرة على بعدك بحبك من يوم معرفتك بحملى شوفت وشك الأصلى عندك حق أنا أستاهل لازم تعرف جوايا حتة منك وأدام ربنا قولتلى أنتى مراتك وربنا كان شاهد مش حتة ورقة إللى هتخلينى مراتك أنا فاكرة كنت خايفة قولت بحبك ربنا شاهد يا حبيبتى أزاى تنكر وجودة أزاى أهئ أهئ
أشرف بملل/ بقولك أية أحنا فى زمن محدش يعرف يضحك فية على بنت ولما قولتلك نضرب ورقة عرفى الأعلان والدراما والناس والمجتمع ضدد الفكرة دى وأنتى مش قاصر لا أنتى موظفة وفاهمة بتعملى أية ووافقتى وبمزاجك جاية دلوقتى تعيطى
منة بدموع/ خاف الله
أشرف/ وأنتى مش خفتى منة لية
منة بصراخ/ قولتلك أنت دخلت حياتى وأنا على حافة اليأس والأكتئاب كلامك كان أمل فى ظلمة سودة حنيتك كانت وردة فى جنينة صبار بشوكة ومره ،،،مطلبتش منك فلوس أكتب عليا رسمى وصدقني مش هتشوف وشى ولا حد هيعرف عايزة لما أخلف وأربى أبنى أو بنتى تكون ليها شهادة ميلاد وهبلغها أنك ميت وهسافر الصعيد أو الأرياف ومحدش يعرف السر بس أكتب عليا
أشرف بعدم أهتمام / خلصتى على فكرة ورقة العرفى مقطعة من أول يوم قربتلك فيها ماهى ملهاش لازمة
منة/ هيتعمل فى أختك هيتعمل فى أختك ربنا هو المنتقم الجبار
أشرف بثقة ،، لا أخواتى أشرف منك ثم أغلق الفون فى وشها ووهو يسبها🤭🤭🤭
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
منة/ لازم أهلك يعرفوا
_______
(فى المستشفى )
زكريا/ أخويا رجب كلمنى عايز يطمن على نوارة
مرفت بأنتباة/ أوعا تكون قولتلة البت هنا
زكريا/ لا قولتلة أحنا مسافرين أسكندرية و و نوارة مع جوزها فى الماية بيلعبوا داريت الموضوع
مرفت/ خايفة يا زكريا البت كل متفوق تصرخ والممرضة تديها حقنة منوم وبعدين لازم تعمل العملية دى واخدة ٦ أكياس دم من أنبارح للنهاردة ومش نافع بتنزف شكلنا غلطنا وتحدينا ربنا والطب فى حالة طة
زكريا بتوهان/ إللى حصل حصل نصيبها كدة أحنا هنقول عندها عيب خلقي وناخد كلام الدكتور شماعة وأبننا سليم وكلة عارف طة طيب وحنين فهمتى
مرفت/ لو البت قالت الحقيقة
زكريا بخبث/ دى لعبتى أنا بقا فين طة
مرفت/ حبساه فى البيت وقفلة علية لو جبتة هنا وعمل حاجة هندخل فى سين وجيم لازم نوارة تخف قبل زياد ميجى من السفر ولسة أبوك لما يعرف
زكريا/ أبويا بعد عنى من يوم جوازة زياد
مرفت/ أتصرف البت لازم تختفى لحد م تخف
زكريا بضيق / تعمل العملية الأول أوووف دة أنا هدفع فلوس ذى الرز هتفلسنا بنت رجب
مرفت بتوتر/ أدفع وخلاص دى جناية يا زكريا جناية
بلع ريقة من كلام زوجتة
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
[[فى الإسكندرية ]]
[[فى المساء ]]
أسيقظ زياد بصداع نصفى جلس نصف جلسة وأتفزع من حالة ومن التى تنام بجوارة وهى 🤭🤭 أبعد الغطاء الخفيف الذى علية و🤭😡😡 شد شعرة بعنف وأخذ يتذكر ماحدث وبالفعل بصعوبة تذكر فكان الأمر كأنة حلم سالت دموعه نعم سالت وهو صامت ينظر لنقطة وهمية أمامة يعلم لم يرتكب ذنب فهى زوجتة لكن أمام نفسة خان نوارة كان يتمنى أول علاقة كاملة فى حياتة مع الفتاة التى أختارها قلبة كيف حدث هذا كيف كان عقلة ملغى الحب والعشق يمنع أن ينظر صاحبة لفتاة أخرى معقوله قلبة رحب ببسملة ونسا نوارة نظر لملاية السرير ومنظر الغرفة كانت 🤭🤭
بمعنى ذلك بموافقة الطرفين أعتدل فى جلستة وقام وألتقط بنطلون وأرتداة وقال بسملة بسملة
بسملة / أمممم صباح الخير يا حبيبى أية الدموع دى ،،،وتتاوبت
زياد بهدوء وكذب/ مش دموع عرقان بس
بسملة/ بأبتسامة وقحة كنت جامد أنبارح يا زيزو
زياد وقد تذكر ماحدث/ أزاى كنتى معايا كدة والمفروض تنكسفى حتى الحادثة إللى حصلتلك مغصوبة عليكى فين الكسوف
بسملة بتوتر / أنت جوزى يا زياد مالك ودة وضع طبيعى
زياد ببركان/ لااااااااا إللى حصل تخيلتك نوارة وأنتى وافقتى كدة غلط سامعة يعنى أية غلططططط كدة حراااااااام نوارة بقت مرات أخوياااااااااا من يوم جوازها بحاول أخليها أختى وبعملتك دى ضيعتينى أنتى وبااااااء مش عارف حصل أزاى هتجنن كنت معاكى مش حب لا دى شهو* مكنتش بعملك مراتى وأنتى معايا كنت حاسك خبرة بت أنتى مكنتيش مخطوفة أنا صحيح معملتش علاقة كاملة قبل كدة بس أزاى أنتى كدة حتى لو حصلك حاجة مرة واحدة بس على كلام عمتى مش هتكونى كدة أنتى كأنك متجوزة سنين و**&** سهل أنطقى حكايتك أية
بسملة بتوتر / أنا كنت مخطوفه وأغت'صبت وفوقت لاقيت نفسى فى المستشفى وأنتى أتجوزتنى
زياد/ عايز الرواية الحقيقية أنتى فى حد كان فى حياتك وغلطى معايا أكثر من مرة ال**** بيقول كدة أنا مش أهبل قولى الحقيقة بدل منروح لدكتور والطب أتقدم دلوقتى
بسملة/٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ياترى بسملة هتنكر 🤔🤔