قصة اختارتك انتى
البارت السابع والعشرون27
بقلم نجلاء فتحي
*أتى المساء *
( فى شقة زياد ونوارة)
أستيقظ زياد من نومة وجلس نصف جلسة يتذكر ماذا حدث نظر بعينة وجد نفسة فى غرفة النوم ومفرش السرير الأبيض فى الأرض ومغير لملابس بيتى كيف حدث هذا وبعد وقت لما أفتكر أبتسم بوجع وقال يوم م أدخل الأوضة دى بنوارة أدخلها وهى سندانى تعبان منك لله يا بسملة أنتى وعمتى ثم قام من نومة ورجع المفرش الأبيض وضبط السرير فهو متعود على شغل البيت منذو زواجة من بسملة وأستغرب أين الورد الذى كان على السرير فتش فى الغرفة وبسهولة وجدة فقد أخذتة نوارة وجففتة على صنية فى بلكونة الغرفة فهم دماغها أنها ناوية تحتفظ بية ثم خرج للصالة وهنا أتسعت عيناة من منظر نوارة وطة وصبحى أبنة فكانت نوارة ترتدى عباية بيتية فضفاضة بنصف كم وشعرها كحكة واضح واخذة شاور وهذا واضح وأبنة كمان لأنة أخذة بهدوم البيت وهو نايم لا الولد نضيف ومسرح شعرة وطة كذلك والثلاثة يجلسون على الكنبة يشاهدون قناة الاطفال ونوارة على قدميها صنية عليها فاكهة وحلويات وبتأكل طة وصبحى كأنهم عيالها نظر زياد للبيت جو هادى بدون مشاكل حياة طبيعية دعى الله أن يستمر هذا النعيم ثم دخل الحمام يأخذ شور من أثر النوم
أنتبهت نوارة على أغلاق الحمام لانة مثل بيوت كثير الحمام قريب من الصالة وليس داخل غرف النوم وضعت الصنية على الطاولة وترجلت للحمام وطرقت علية
نوارة/ زياد أنت جوة صحيت
زياد/ أيوة
نوارة/ أنت بخير
زياد/ فتح الباب وسحبها للداخل وهنا أستوب 🤭🤭🤭🤭
وبعد وقت :" يقف زياد أمام المراية يصفف شعرة وهو يصفر ويغنى ثم خرج للصالة لكى يتناول الغداء فهذة أول وجبة تجمعهم فى البيت وهم أزواج أبتسم لما وجدها عملة صنية بطاطس بالفراخ وأرز بالشعرية وسلطة فهو يعشق هذة الأكلة وأهم شئ كوب ماء مثلج مغرى وهى حورية ترتدى عباية فضفاضة بنصف كم
جلس وهو يقول فين طة وصبحى
نوارة/ أنت فاكر هيستنوا لما أنت تصحى من النوم ثم أنكسفت
زياد بخبث/ وإللى حصل فى الحمام هو مش مكتوب علينا نجرب السرير ولا أية
نوارة/ أخذت قطعة فراخ ووضعتها أمامة بتوتر وقالت عيب كدة
زياد/ ههههه، ،،،،إللى يسمعك كدة يقول مؤدبة يجى يشوفك وأنتى ***** هههههههه
نوارة بضيق/ كلمة زيادة أقوم وأقلب عليك أنا مؤدبة غصب عنك
زياد/ بأمارة كمان يا أبية أنت**** يا أبية أيوووووخ ذى القطط تاكلى وتنكرى وبعدين أية جو العبايات أم نصف كم دى أنت عروسة من أنبارح يا مدام
نوارة بغضب/ زياااااااد أنا ساكتالك من الصبح وأقول هيتلم مش بيتلم ولاااااا عايزنى ألبسلك أية وطة وصبحى معانا ها وبعدين أنت بيهمك لابس دة أنت مفترى أوووووف
زياد بصدمة/ أنتى مين انتى نوارة بتتتتتت بتعلى صوتك عليا هو أنا واحد بشتري من دكان أبوكى ودايقك لا فى عقاب
واقفت قدامة بتحدى وهى تتنفض أسمع الشارع علمني و٠٠،،ثم شهقت لما وجدت نفسها على ظهرها على الكنبة وزياد جثى فوفها بشكل كامل وأنقض على شيفاها لعنت نفسها فهو سيطر عليها بدون مجهود و🤭🤭🤭وبعد دقايق معدودة أبتعد زياد عن نوارة ونوارة أتنفضت فى وقفتها وتعدل فى ملابسها وقالت فى أية يا حبيبى
صبحى بأثر النوم/ بتعملوا أية
صبحى بتوتر/ طنط نوارة تعبانة وكنت بفوقها
صبحى/ ماشى عايز أشرب
نوارة/ تعال ياحبيبى ثم مرت بجوار زياد وخبطتة فى بطنة ضربة جامدة بأديها ونظرت لة بعتاب
زياد/ وهو يتوجع ،،،يا أبن 🐕 يا صبحى من أولها قلة المزاج ماشى ثم أبتسم وقال أظاهر يا نوارة الخمس سنين إللى فاتوا غيروكى بس برضو بحبك وذهب وراها وجدها مع صبحى وعاقبتة ورفضت تنام جنبة ونامت جنب صبحى وطة
مرت شهر كامل وأيام داق زياد جو الأسرة الذى رسمة فى خيالة مع نوارة وداق طقم السعادة
فى صباح يوم جديد
نوارة/ زياد أصحى هتتأخر على شغلك
زياد/ صباح الخير صبحى لابس
نوارة/ صباح اليوم أيوة بلاش حضانة
زياد/ لية
نوارة / أبلة هناك قالتلة أبوك أتجوز على أمك أبوك ثم سكتت أحترمآ لزوجها
زياد/ الأبلة قالت أية يا نوارة
نوارة/ قطع لسانى يا زياد لو قولت عليكى كلمة وحشة
زياد بصوت كلة غضب / صبحى
نوارة بلهفة / براحة على الواد صبحى مش راضى يروح الحضانة براحة مش كدة
زياد بغضب/ ملكيش دعوة بأبنى أنا حر فى تربيتة لما يكون أبنك أبقا أتحكمى فية
نوارة / ألتقطت صبحى الذى حضر داخل أحضانها ،،وقالت بغضب براحة علية
زياد/ دى أمك مش بتعمل علية كدة أنتى مرات أبوة هاتى الواد
نوارة/ بينى وبين أبنك ربنا فى المعاملة قولت براحة الواد مرعوب
زياد/ نظر لأبنة الذى يرتجف وعمل حمام على نفسة من الخوف وهو يقول أنا خايف يا نوارة بابا هيضربنى لية مش بعمل حاجة أهئ أهئ ،،،،،حاول زياد يشد الواد بعنف من نوارة وبدون قصد وقعت نوارة على الأرض بعد ما ألتقط زياد أبنة
نوارة/ أةةةةة ظهرى أةةةةةةةة ظهرى
زياااااااد/