قصة ايد لا ترحم البارت الثالث عشر13بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الثالث عشر13 
بقلم نجلاء فتحي


نبض/ سمعتة ولم ترد كانوع من العقاب  لانة تركها تسافر لوحدها  ،،،،،شعر صقر بالخوف عليها  فقال،،أنتى كويسة بخير حد قربلك  يا بت ردى علياااااااا

نبض أبتسمت وهى بتغسل أيدها من أثر السفر   ولم ترد  
صقر / سامع صوت الماية لكنة مش محدد أية دة حتى حديثها  مع البنت  كان فاصل السماعة من وقت ما كلت اللب  وهنا سمع صوت صراخ وصوت رجالى يتحدث بالايطالية (( أخيرا وقعتى يا عاهر'ة ))
صقر / نننننبضضض  ثم جرى لمدحت  ،،،نبض  أتكشفت 
مدحت/😲😲😲 يانهار مزحلق هى لاحقت  
صقر/ لازم أتصرف 

مدحت/ أهدأ رايح فين أحنا هنا مش فى أرضنا الخطوة بحساب أكيد فى حاجة غلط مصدرنا بتقول نبض فى أمان وأحنا إللى هنزرعها أكيد فى سوء تفاهم 

صقر/ أنا سامع أبن ***&& بيقول أخيرا وقعتى 

مدحت / وقطع كلامة حين وجد نبض تسير مع فتاة وماسكة فيها كأنها تحتمى من شئ ونبض أسد ماشى  نظر لصقر بعدم فهم 

صقر بضيق/ وربى لقتلها  ثم ضيق عينة وقال يانهار أبن *****  مش دى فيونا أخت زعيم المافيا  مالها ومال البلوة دى

مدحت/ أعقل وجود فيونا ولوحدها مش معقول تعال نتابع الموضوع من بعيد ونستعد لأى غدر 

صقر/ الله يخربيتك المهمة باظت قبل م تبتدى  ،،،ثم أنطلقوا يتابعونهم من بعيد   وركب صقر السماعة حتى يسمع أى كلمة ويفهم الحوار 

نبض بالانجليزية/ هل أنتى بخير 

فيونا برعب/ أتحدث العربية 

نبض/ طب أنتى كويسة ومين الناس دول 

فيونا ببكاء/ أنا زهقت من حياتى أخويا شخصية مهمة ودة يسبب لى المشاكل كثيرا 

نبض/ وزير  ولا ضابط

فيونا أتوترت / أعلى مما تتصوري كنت  فى عطة حتى أهدأ نفسيا لكننى الان أسوء مما تتصوري أنا لا أعرفكى لكنك صنعتى لى معروفآ حقا أسمع عن شهامة المصريين  لكنى لا أقتنع بيها آما الأن أود أن أكون مصرية 

نبض/ ياحبيتى مصر مرحبة بيكى دى الأم الحنون وفاتحة دراعاتها لأى حد يلجأ ليها،،،  المهم أنتى أسمك أية وبشتغلى إية 

فيونا/ فيونا وبشتغل مع أخى أكثر من ذلك لم أقدر أن أبوح بية 

نبض/ بعدم أهتمام  على العموم تشرفنا أسمى نبض مصرية وأفتخر وجاية أشتغل دكتورة هنا ثم قالت بأحراج تعرفى توصلينى لميلانو  

فيونا بترحيب/ أكيد هذة منطقتى لكن وجودك معى خطر على حياتك

نبض/ ياختى بلا خطر بلا بتنجان يعنى مثلآ أنتى من المافيا وأنا هتزرع فى وسطكم ههههههههههههه

فيونا/ ثانية أثنين ثم ضحكت على أعتقاد أنها دعابة  ،،والأن يلا نذهب 

صقر / يا بنت ال*****  دى  دى وصلت لفيونا الدراع اليمين لأخوها  بسهولة 

مدحت/ لو مقصودة مش هتجى كدة

صقر بضيق/ فيونا تبان مغلوبة على آمرها  بس تعبان  وعقرب 

مدحت/ ربنا يستر ربما صدفة وخير من عند الله 

صقر بخبث/ عندك حق يبقا المدخل فيونا 

مدحت بقلق/ تقصد أية لا أرمى نبض لأريان  أخوها أرحم فيونا أخطر منة وللأسف مفيش حاجة ضدها نقدر نمسكها بيها 

صقر/ عندك حق بس برضو فيونا المدخل  والبت البلوة دى هى ونصيبها معاها  ثم جرى  مدحت معاة  جرى  لكى يلحقه أو بمعنى يتابع سيارة فيونا ومعها نبض فى طريقهم لميلانو  ومركب السماعة وسمع الاتى 

فيونا/ هل جربتى الحب

نبض/ معرفش هو آية علشان أجربة ،،،،أنتى جربتى

فيونا بحزن حقيقى / نعم لكنة جريمة لدينا أقصد فى عرف أخى 

نبض بأهتمام/  لو حبيبك حبك بجد هيعافر علشان دة إللى أنا أعرفة 

فيونا / حبيبى ترك لى روما ولا أعلم عنة شئ فهو يخشى من أخى وقرر الانسحاب أمممم كم أشتقت إلية كثيرا

نبض/ ربنا يقرب المسافات بينكم 

فيونا بعدم فهم / ماذا تقصدين

نبض/يعنى تتجوزا

فيونا بفرحة حقيقية / أتمنى ذلك فقد فرحت بتلك الشخصية التى قابلتها صدفة ودخلت قلبها  فقالت  لماذا تركتى بلدك وأتيتى روما

نبض بثبات/ عايزة أتجوز عريس مز من بتوع الشعر الأصفر والعين الزرق 

فيونا/ ههههههههه لا أصدق هل أنتى طبيبة هههههههههه  لديكى روح الفكاهة عالية هههههههه

نبض/ هههههه 
فيونا/ ممكن نكون أصحاب 

نبض بدون تفكير  قالت موافقة  رغم صقر منبهة عليها ممنوع تثقى فى حد ولا تكونى علاقات  

فيونا أبتسمت وقالت بخبث / والأن يا صديقتي  المصرية مرحبا بيكى فى عالمى  ،،،هل لديكى مكان تقمين فية فى ميلانو

نبض بلوية بوز مصرية أصيلة / كان على عينى دلعوا يا دلعلوا دبسنى صقرُ  وخلعوا 
فيونا/ لا أفهم هذة دعابة مصرية أم ماذا 

نبض/ لا دى فضفضة  نسوان يا أختى 

فيونا نظرت لها بتفحص ثم ضحكت فهى أقنعت نفسها أن هذة الفتاة ساذجة وصاحبة دعابة فقالت الان سوف أصطحبك لمنزلى  ومرحب بيكى 

نبض أنحرجت وفكرت أزاى صقر ومدحت هيوصلوا ليها لكنها لم تعرف أحد وحمدت الله أن فيونا ظهرت  فقالت ممكن أدايقك

فيونا بمكر/ تؤتؤ بالعكس هتفدينى أقصد كأصحاب  وأعتبرى المنزل منزلك وتتصرفى فية براحتك عزيزتي الطبيبة 

نبض/ ماشى وشكرا 

فيونا/ أبتسمت لا الشكر من جانبى أنا 

مدحت/ أنت فاهمت آية ولا أنا إللى مأفور 

صقر بصدمة/ حاجة من الاتنين  ،،،فيونا فعلا قابلت البلوة دى صدفة وحبت تستغلها علشان دكتورة    أو أتكشفت  وهتصفيها 

مدحت/ محدش يقدر يدخل قصر أريان بسهولة ومهمتنا  أزاى ندخل نبض فى وسطهم فجأه تدخل بدون مجهود  قلبى مش مطمن فيونا مش بتثق فى حد لية أختارت نبض وأية إللى حصل فى الحمام خلاها تقرب منها كدة 🤔🤔
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

وبعد وقت وصلت السيارة لقصر كبير علية حراسة تقبض القلب وأجساد ضخمة كأنهم ملاكمين متمارسين  
نبض/ عايزة أمشى 

فيونا/ خائفة

نبض/ مرعوبة 

فيونا/ لا تقلقى هذة حراسة المنزل  كأنهم غير موجودين تعاملى عادى

نبض بتلقائية/ عادى أزاى  دول شبهة إللى فى التلفزيون  

فيونا/أنزلى 

وبعد وقت ترجلت للداخل وهى ماسكة إيد نبض المبهورة بالمكان  ونسيت صقر  وبالمهمة التى كانت تذهب ليها 

أريان بالايطالية/ فيونا مرحبا بيكى ثم حضنها 

فيونا بالايطالية/ معى هدية لك أخى 

أريان/ نظر إلى ما تشير إلية وجدها فتاة محجبة لا تلبس الضيق ولا تضع مستحضرات التجميل أقترب منها ونظر لعيونها البنى الواسعة التى تشبة عيون الغزالة  أبتسم وقال بالايطالية/ ما قصتها 

فيونا بالايطالية/  سوف نتحدث فيما بعد أنها طبيبة مصرية ولا يوجد لها مأوى سوف تنفعنا  لا يوجد لها غير شخص واحد بس خالها و دكتور 

نبض بضيق/ أنتم بتنموا عليا لا  مش عايزنى أمشى 

أريان بأبتسامة ساحرة فهو جذاب للغاية   تحدث بالعربية وقال،،أنتى مصرية مرحبا بيكى فى منزلى المتواضع إيتها الطبيبة ثم أنحنى ليها كانوع من الاتكيت 
وعيونة تتفحصها 

نبض / أنحرجت من فعلتة وقالت شكرا يا يا 

أريان / أمسك أديها وقبلها وقال أسمى أريان أيتها الجميلة 

نبض/ أسمى نبض  دكتورة 

أريان/ أعجب بكسوفها ثم  نظر لأختة نظرة ذات معنى  

فيونا/  نبض تعالى أعرفك على غرفتك 

نبض/ نظرت لأريان  الذى سحرها بأبتسامتة الساحرة ونظرت للأرض بخجل  وصعدت للغرفة 

(فى الخارج )

صقر/ دى قابلت أريان بسهولة معقول هيقبل بيها فى بيتة بسهولة 

مدحت/ قلبى مقبوض نبض فى خطر 

صقر / 



تعليقات