قصة ايد لا ترحم البارت التاسع9 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت التاسع9
بقلم نجلاء فتحي


صقر / لسعها قلم على قفاها بخفة متوسطة وقال على قفا أمك يا رووووح أمك   يا  بنت****

نبض/ أرتجفت  ودخلت فى حالة صراخ وتململت فى الأرض  لم تراعى جروحها وتنادى بأسم أمها  وأبوها  صقر أنصدم من تصرفها  أغلق الباب والشباك حتى لا يظن أحد يفعل شئ مع فتاة غير لائق  حاول يمسكها فشل فهى ترفص وتلطم وبدون قصد جذبها لحضنة دقائق وأستكنت حتى هدأت وكالعادة هربت فى النوم العميق حالة أول مرة يتعرض ليها وليس ليها أى تفسير معاة  لم يجد حل غير الرجوع بيها لشقتة   حتى غير ملابسها  لملابس نظيفة بعد م جعل الغرفة ظلام دامس حتى لا يرى تفاصيلها وسطحها على بطنها وهى مثل المتخدرة   ثم جلس أمامها على كرسى ينظر ليها ويدخن فى أنتظار أن تفوق يريد فهم ما حدث لها 

فى نفس الوقت  ذهب مدحت المستشفى ليتكلم مع الدكتورة نبض كى ترجع فى قرارها وترفض العمل معهم  فهى صعبانة علية لكنة وقف فى ممر المستشفى محتار  فهو لم يعرف شكل نبض  وأثناء وهو يلتفت ويخرج لانة علم هى فى مؤتمر برا مصر فتأكد  هى مع صقر  ،،   أتصدم بفتاة  وقبل سقوطها فى الأرض ألتقاطها بخفة من ظهرها لصدرة ف زقتة  وقالت بأحراج أسفة 

مدحت/ بأبتسامة   أنا إللى  أسف أنا كنت بدور على دكتورة ومخدش بالى هو حضرتك  دكتورة هنا  ممكن تساعدينى 

سلوى بأحراج/ لا  بس ليا صاحبتى دكتورة  هنا وخالها صاحب المستشفى ممكن تساعد حضرتك 

مدحت بصدمة/ تقصدى الدكتورة نبض 

سلوى بعدم فهم/ أيوة حضرتك تعرفها 

مدحت / أعرف أسمها  بس شكلها لا ماهى دى إللى أنا عايزها 

سلوى/ من أنبارح مختفية وجيت هنا وسايبة شغلى  قولت جايز عندها نبطشية  ولا حاجة

مدحت بأبتسامة/ هو حضرتك بتشتغلى آية يا انسة

سلوى/ مدرسة

مدحت/ مدرسة آية 

سلوى/ موسيقى 

مدحت بأبتسامة ساحرة/ صباح الاحساس العالى 

سلوى  برفع حاجب/ أفندم   ،،،،بعد أذنك 

مدحت/ جرى وراها وقال أستنى من فضلك يا فنانة أقصد يا ميس أستنى أدور معاكى عليها 

سلوى/ أتفضل  ،،هو حضرتك دكتور 

مدحت/ يع ،،،أقصد مش بحب الدكاترة أنا ضابط  ثم غمز ليها 

سلوى بأنبهار / ضابط  مش باين على حضرتك  ربنا يحمي حضرتك أنت وإللى زيك

مدحت أنبسط من دعوتها ،،ثم قال،،أمال كنتى فاكرانى أية

سلوى/ مش عارفة أى حاجة غير ضابط يعنى فى خيالى فكرة عنهم أنهم جد ومش بيحبوا الهزار  وشخصيتم قوية وكلمتهم هى وبس إللى تمشى و٠٠
مدحت  بتسرع/ لية مش بنى أدمين تؤتؤ يمكن طبيعة شغلنا بتخلى بعض مننا كدة وبعدين مش كل إللى تسمعية تصدقية ،،،ثم هرش فى أنفة وقال أسم العسلية أية 

سلوى/سلوى يا حضرة الضابط 

مدحت/ أسمى مدحت من غير ضابط دى رتبتى رائد يا زينة البنات

سلوى بأحراج/ فى أدارة أية أو جهاز أنا مش عارفة أسمها أية 

مدحت بثقة  وكذب قال  / ضابط مرور فهو فى جهاز ومنصب هام لا يريد أى يعلن عنة لأحد حتى أهلة لم يعلموا بذلك 

سلوى بفرحة / بجد ممكن أستغل حضرتك   

مدحت/ تحت أمر العسلية

سلوى/ عربيتى عندك ينفع تطلعها

مدحت لنفسه/ أهو هو دة إللى مكنتش عامل حسابة أشرب يا معلم يلا هو أنا هشوفها فين تانى  ،،  ثم قال ،،   تعالى بكرا أدارة المرور وأسألى على الضابط مدحت  وورقك هيخلص سلام يا عسلية ثم قال لنفسة بعد ما أرتدى النظارة  أبقى قابليني لو حد عارف يوصلى 

سلوى/ دة مالة دة على العموم شكرا  هيساعدنى يوةةةة نسيت أخذ باقى أسمة طلعت تجرى وراة لم تجدة خرجت خارج المستشفى وجدتة يركب سيارتة وهى بتنزل من على السلم وبتنادى ،،،،يا حضرة الرائد مدحت   ،،،وقعت من على السلم  

😂تفتكروا مدحت يبص ويحرام  يلحقها  ويقع فى غرامها لاااااا لا مش عندى  الواد مشى بعربيتة ماهو كان بيكلم سيادة اللواء فى الفون وبلغة نبض مش موجودة  والكلام إللى سمعة عن سفرها برا مصر فى مؤتمر طبى    ومش سمع ولا شاف إللى متكعورة فى الأرض ههههه

سلوى/ أعتدلت ونفضت هدومها ومشيت عادى ولا كأن فى حاجة حصلت   وعقلها مشغول على صاحبتها  لأنها سألت أحد العاملين بالأمن وبلغها أن الدكتورة نبض فى مؤتمر برا مصر 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

(أتى المساء )

أستيقظت نبض من نومها وأفتكرت ما حدث   شعرت بألم فى ظهرها  لكن هذة المرة لم تصرخ فهى فى منزل صقر  خرجت برا الغرفة وهى تستند على الأشياء لم تجد أحد ثم دخلت المطبخ  وفتحت الثلاجة فيها أكل لابد من طهية   وهى لم تعرف تقلى بيضة حتى   ،،،فأخذت خيار وطماطم وجبنة وعيش  و أكلت على طاولة المطبخ وهى واقفة     
،،أتسعت عيناها لما وجدت شخص غريب أول مرة تشوفة دخل من باب الشقة   رغم ألامها  تحملت وأمسكت طاسة كانت متعلقة على الحائط  وتسحبت على أطراف أصابع رجليها  وقالت بينها وبين نفسها  أكيد حرامى ولا حد عايز يخلص علية لا أحمى نفسى أنا بنت برضو بدل ميعمل فيا حاجة ويفكرنى قريبتة وينتقم منى   وبسبب قصر قامتها لم ينتبة ليها الشخص وهوباااااا   ضربتة بالطاسة على رأسة من الخلف  وبحركة خفيفة أمسكها الشخص  من رأسها  وثبتها وسلا'حة على رأسها ،، يا بنت***** أنتى مين وأزاى تضربينى وبالطاسة هى حصلت وربى لسجنك وضربها بمقدمة رأسة فى جبينها عدة ضربات وهو يقول  ،ليييية لييييية

نبض/ أةةةةة حرامى وداخل بيتى أعمل أية أرقصلك أةةةة سيب ياااااض 

مدحت/ حرامى فى عينك وأية يا بت بيتك دة هو  أنتى تعرفى صاحب الشقة  ولا أنتى خدامة ولا فتاة ليل ولا نظامك أية مع أنى أشك ولا شكلك يقول كدة ولا صاحب الشقة لية فى الشما'ل

نبض ببكاء/ للأسف  أعرفة ،،،،   وأنت يا حرامى  أهرب  وأنا مسمحاك على ضربك ليا أنت فى شقة ضابط  وأسمة  صقر  ووقرصنى فى رقبتى علشان معرفش مكان الساحة الكبيرة  أصلة بيدربنى علشان أكون معاة  ومبهدلنى أةةة ظهرى متسلخ عقبال ظهرك كدة قريب  شكلك متمرس أكلمة يخدك وتعلمهم يفتحوا الشقق بدل الجرى والبهدلة 

مدحت بصدمة/ أنتى الدكتورة نبض 

نبض ببكاء/ عرفتني أزاى أنا مش مشهورة

مدحت بسخرية/ صقر لو عرف إللى قولتيه  يبقا الله يرحمك شكلك عيلة  أووى أسف منظرك يقول كدة  ثم رجع سلا'حة لمكانة 

نبض بعصبية/ قوم يااااض من على الكنية هو بيت أبوك  على فكرة صقر دة  جوزى  

وهنا دخل صقر من باب الشقة  لانة نزل شغل  وتقدروا تقولوا  كان سامع وشايف الحوار كأنة كان معاهم بسبب الكاميرات المتوصلة للفون وشافها حتى وهى بتاكل     ،،تقدم ليها وهى ترجع للخلف حتى أصتدم ظهرها بباب الغرفة   غمضت عيونها فظهرها وجعها  أنحنى صقر ليها وقال بهدوء مريب  ،،،،لو عيلة أقول ماشى محدش بيأخذ على كلام العيال  أنما أنتى دكتورة وكبيرة وفاهمة بتعملى أية ثم رفع رجلية وأخرج سلا'حة أمام وشها كأنه بيتفرج علية، ،،،

نبض/ أخذت تنظر لسلا'حة  تارة ولعيونة تارة ثم أمسكت إيدة إللى ماسكة السلا'ح    وثبتتها  وقَبلت السلاح عدة قبولات  متتالية وقالت  بتوتر  ،،،أأأنا بهزر معاك ثم أبعدت مقدمة السلا'ح  عن وجهها وجريت تحتمى فى ظهر مدحت على أساس أنة حرامى 

مدحت/ ههههه  ليك حق الصراحة بس سيبها متأكد دى دكتورة هههههههههه دى عبيطة أووى 

نبض بغل / قرصتة فى ظهرة وقالت  مش عجباك يا حرامى مبقاش غير الحرامية إللى  يتكلموا  كمان 

مدحت قفز من مكانة / أةةة  وربى لضربك 

ألتقطها صقر من قفاها وراء ظهرة بحماية ووضع أيدة فى خصرة وقال  عايز حاجة يا حضرة الرائد 

مدحت بغيظ/ هى بقت كدة يا صاحبى  دى قرصتني وضربتنى بالطاسة مفكرة نفسها ريبنزل

نبض/ طلعت لية لسانها ،،  لسة هيلطقتها مدحت من شعرها أبعدة صقر وزقة على الكنبة ثم أمسك نبض من  العلامة التجارية الموجودة فى الملابس أسفل الرأس كأنة ماسك صرصار وقرفان وزقها على الكرسى فصرخت بسبب ألم ظهرها و واقفت تانى  ولحظها السئ كانت قريبة من مدحت فلسعها كف خماسي على ظهرها لأنها قرصتة  
،، لطمت نبض على وجهها ،كفاية بقا أهئ أهئ الضابط والحرامى عليا أهئ أهئ 
صقر بعصبية/ أنت غبى ظهرها متسلخ يا عر*  أنت 

مدحت بعدم فهم/ مين إية 

نبض بتسرع / حكت لة 

مدحت بندم حقيقى ربت على شعرها بحنان أخ وقال  أسف حقك عليا ممكن تقبلى أعتزارى

نبض شعرت بأحساس حلو فقالت ،،هو هو أنت عندك أخوات بنات

مدحت بأبتسامة  أثنين تقدرى تقولى أبوهم، ،أبويا أستشهد وأحنا صغرين  

نبض/ أنت أبن شهيد 

مدحت  بفخر / أيوة 

نبض/ ممكن تقبلنى أخت معنديش أخ يحمينى 

مدحت /صعبت علية   ،،،،فهز رأسة بالموافقة 

نبض/ تعلقت فى رقبتة وقالت شكرا 

أتسع عين مدحت  فأبعدها برفق حتى لا يحرجها  وقال ها يا أختى مين زعلك وأنا أنسفة 

نبض/ لو حد من أخواتك البنات حد دايقهم تعمل أية

مدحت بغضب/ هطلع *****

نبض بكسوف/ إللى واقف جنبك دة

مدحت نظر لصقر الذى يتابع الحوار بهدوء   وقال  لا خلينى فى نظرك حرامى أحسن أنا عايز أربى أخواتى البنات 

نبض بضيق/ شكلك مش جامد

مدحت/ يا دكتورة صقر دة إللى يقرب منة أنتحا'ر 

نبض/ برطمت بكلام غير مفهوم 

وهنا صقر سحبها بعنف للغرفة تحت أعتراض مدحت  وأغلق الباب بالمفتاح  وقال بخبث بقا أنتى  مراتى  ضاقت بيا الدنيا  مفيش غيرك ٠٠٠٠٠٠





تعليقات