قصة ايد لا ترحم البارت الثامن8 بقلم نجلاء فتحي


قصة ايد لا ترحم
البارت الثامن8 
بقلم نجلاء فتحي


صقر بصراخ/  أضربى يا رووووح أمك

نبض / ضربت لكنها  لم يصيبة فقد خلصت الطلقات على اللوحة  ثم صفعها بقوة على وشها  فوقعت على الأرض  جثى لها وشدها من شعرها وقال لو فى رصاص عايزة تخلصى عليا  وحيات أمك لعلمك الأدب أنتى حشرة ملكيش لازمة فى الدنيا  ثم واقف أمامها وشاور بأيدة لشخص فأتى بالخيل  طلع على ظهرة برشاقة بعد ما ربط رجليها فى حبل ومسكة فى إيدة   و أنطلق بالخيل فى أرض الساحة التى تحتوى على رمال وحصى صغير  ومع درجة الحرارة العليا الأمر صعب 

نبض/ لييييية بتعمل كدة أةةةةةة وقف أنا خايفة أنا أسفة بجد أسفة 

صقر/ لم يرد عليها والماضى أتجسد أمامة فيركل الخيل برجلة فيزيد سرعتة 
نبض/ وقف أةةةة  ظهرى أةةةةةةةة حد ينجدى يا ناااااس 

وبعد وقت أنتبة صقر للحبل الذى فى إيدة خفيف نظر للخلف وجدة مقطوع ونبض على بعد مسافة منه   ترجل ليها وأخذ يطوف بالخيل حوالين منها ثم نزل للأرض وجدها متبهدلة هو لم يقصد بهدلتها هكذا فقد سرح مع ماضية فهو أراد معاقبتها وخوفها فقط  وضع إيدة على رقبتها وجدها فيها نبض  نفخ بعصبية  ف التيشيرت  من الزحف أنقطع وأصبحت بشئ داخلى فوق فقط 🤭 خلع التيشيرت  بتاعة وجعلها تلبسة وهى مكسوفة لانة رأها بهذا الوضع ثم حملها وأدخلها غرفة تغير الملابس ووضعها برفق على الكنبة فصرخت فظهرها مجرووووح  نامت على بطنها وهى تبكى    ،،،،بحث بعينة على شئ حتى وجدة  ثم وضعة عليها فالبنطلون أيضا متبهدل   ثم واقف أمامها لكى يبرر موقفة فقال  أنتى إللى  بدأتى

نبض ببكاء  / تصدق صح أنا إللى روحت ليك المستشفى وكل مكان تطلعلى  وبدل متشكرنى هساعدكم وأنا معرفش دورى أية تبهدلنى كدة هو ظهرى مكتوب علية التشو'ة  مش كفاية إللى فية أهئ أهئ أهئ

لم يفهم صقر كلامها  وماذا تقصد فقال ببرود " تقصدى آية

نبض ببكاء/ أقصد مش هقضى حياتى نايمة على بطنى  أنت النهاردة عضتنى فى إيدى ووجعتنى  وضربتنى بالقلم على وشى  وكبيت ماية ساقعة فى وشى فزعتنى  وقرصتنى فى رقبتى ووجعتنى  وسحلتنى  وبرضو وجعتنى أووووى  يارب تموت أهئ أهئ غير قلة أدبك يا محترم 

صقر بعصبية/ دة دة تدريب 

نبض/ غبية أصدق الكلام دة لية هو أنا ضابط  دى التدريبات بتاعتكم مفيش فيها خساير بشرية ولا بتجربوا فيا  أنا بحب بلدى وبعشق شرطة وجيش بلدى وأفدى بلدى بروحى  بس إللى بيحصل معايا دة كتييير أنا دكتورة والأهم بنت يا حضرة الضابط 

صقر / كل إللى قولتيه عن بلدك أنا أكثر منك  ومستعد أضحى بنفسى فى سبيل بلدى ولو أبنى روحة تمن أنقذ حد هقدمة  ،،،،ثم خرج برا الغرفة يدخن لأنها أخذت عنة فكرة مش حلوة  وهو عكس ذلك 

نبض/ بكرهك أةةةةة ظهرى فدنى الطب فى أية وأنا فى الوضع دة أةةةة منك لله يا صقر أشوفك محشور رقبتك فى شجرة يا بعيد وأنت طاير وتعافر فى رياح الخمسين   أةةةةةةة أةةةةةةةةة  ومفيش فايدة وتموت وتعفن وأنت كدة

صقر لنفسة/  مالك أهدأ متاخد عنك فكرة حلوة ولا وحشة دول حشرات ركز فى المهمة وأسمك بعديها وترقيتك 

القلب/ بس دى معملتش حاجة ليك 

العقل/ دى ضربتى وبتشنمنى

القلب/ أنت إللى بدأت كدة بهدلتها  لو مشيت هتعمل أية من حقها رفض المهمة  بعد البهدلة دى 

العقل/ خليك فى حالك أنت بتتكلم لية أخرس خالص

القلب/ خليك ماشى وراة لحد متندم وبرضو أنت غلطان دى مش أخلاقك  دى روح بريئه 
صقر بصوت عالى / باااااس كفاية أنتم الأثنين فاكرينى هسمع كلامكم لا  أنا الصقر محدش يدينى أوامر  ثم أنطلق ليها وضرب الباب برجلة فأصتدم فى الحائط  أتفزعت نبض فوقعت من الكنبة للأرض وقالت أةةةةة ظهرى موتني وريحنى  بقا لو كل دة أختبار أنا سقط وشوف حد تانى 

حملها صقر برفق ووضعها على الكنبة على بطنها ثم رفع ملابسها العلوية 

نبض/ ولااااا أبعد أنت هتستغل الموقف بص أجلها لحد مأخف علشان أستغل  أنا الموقف  وأدافع عن نفسى  وأضربك خلى عندك روح المنافسة الشريفة 

صقر / أخذ بعض من الكريم  ثم ألقاها على ظهرها وبدأ يشبع جرو'حها    بية  برفق ونعومة لا تتناسب  مع  شخصيتة   فى هذة اللحظة الصدمة ألجمتها  لا تنطق أم كسوف الله أعلم بحالها ثم  غمضت  عنيها وعضت فى مسند الكنبة بعد الانتهاء  عقد صقر بين حاجبة  وقال بلاش تطلعي غلك فى الكنبة دى عُهدة   ثم ترجل للحوض يغسل إيدة  وهو يلعن نفسة  لماذا ساعدها 

 نبض نظرت لة وهو يجفف إيدة فى منشفة وأنتبهت أنة بالبنطلون فقط كل هذا الوقت فالتيشرت تبعة عليها قالت بخجل  قليل الأدب   ،،،ثم فتح خزانة  وأخرج تيشرت أخر وأرتداها وهو قرفان من نبض وأسمها وكل حاجة فيها  وقال يلا قومى نكمل تدريب

نبض بصدمة/ البعيد غبى  

صقر ضرب الطاولة برجلة،،،  وبغضب / لمى لساااااانك دة مش مسؤول عن أى تصرف يصدر منننننى يا رووووح أممممك

نبض بعصبية/ فى حد عاقل يعمل كدة أنت مجنون وربنا مجنون  هبلغ عنك لضابط  القسم إللى فى الشارع بتاعنا

رفع صقر حاجبة وعاقد ساعديه على صدرة وقال  ،،،وأية تانى كملى من رأيي بلاش ضابط القسم بتاعكم دة ليسة عريس مدخلش دنيا  بدل مخرجة منها أنا الكبير يا بتتتتت

نبض بتفكير/  🤔🤔 يكون لواء وصابغ شعرة لا لا دة صغير أمين شرطة لا  يوةةةة وقطع تفكيرها  حين جذبها من زراعها وأوقفها أمامة  

نبض/ أةةةةة فين زرار البطارية بتاعتك  

صقر/ أقولك فين ولا تزعلى 

نبض/ بلعت ريقها  بخوف منة وقالت بشجاعة مصتنعة   ،،،،فين وأنا أخربة 

صقر / لسعها قلم على قفاها بخفة متوسطة وقال على قفا أمك يا رووووح أمك   يا بنت****

نبض/ أرتجفت  ودخلت فى حالة صراخ وتململت فى الأرض  لم تراعى جروحها وتنادى بأسم أمها  وأبوها  صقر أنصدم من تصرفها  أغلق الباب والشباك حتى لا يظن أحد يفعل شئ مع فتاة غير لائق  حاول يمسكها فشل فهى ترفص وتلطم وبدون قصد جذبها لحضنة دقائق وأستكنت حتى هدأت وكالعادة هربت فى النوم العميق حالة أول مرة يتعرض ليها وليس ليها أى تفسير معاة  لم يجد حل غير الرجوع بيها لشقتة   حتى غير ملابسها  لملابس نظيفة بعد م جعل الغرفة ظلام دامس حتى لا يرى تفاصيلها وسطحها على بطنها وهى مثل المتخدرة   ثم جلس أمامها على كرسى ينظر ليها ويدخن فى أنتظار أن تفوق يريد فهم ما حدث لها 


                      البارت التاسع من هنا 


تعليقات