قصةتزوجت جميلةولكن معاقة البارت السادس عشر 16 بقلم دنيا فادي

قصةتزوجت جميلةولكن معاقة

البارت السادس عشر 16

بقلم دنيا فادي

ساره : طيب يا بنتي ردي عليه هو هيفضل يقرفنا كده

مروه وترد : الو

حسن : الحقي ابوكي اتقبض عليه من شويه

مروه بصدمه : ايييييي.

ساره : في ايي؟؟ 

مروه : بابا اتقبض عليه

ساره : يالهوي طيب اعرفي مكانو فين 

مروه بتسرع : هو فين دلوقتي

زياد : نصااب؟

ادم : انا مش عارف ازاي بابا كان مأمنلو للدرجه دي 

زياد : الحمد لله انها جت على قد كده 

سام : اه فعلا الحمد لله

زياد وايدو على خدو بسرحان وابتسامه : هيح ازيك

سام بضحك : اي ده مالك؟

زياد : انا تمام اوي 

ادم : خلاص روح انت كمل الي كنت بتعملو 

زياد : لي ما تخليني شويه 

ادم بتحذير : زياااد 

زياد : خلاص ياعم هقوم اهو

ويقوم يخرج من المكتب 

سام : لذيذ اوي صاحبك ده

ادم بعصبيه : ما تتلمي

سام بإبتسامه : اي ده انت بتغير 

ادم : ومتضحكيش مع أي حد كده وخلاص 

سام : خلاص بقي يا ادم وبعدين ده صاحبك عادي 

ادم بحده : كلامي يتسمع وانتي ساكته

سام : ماشي قولي بقي هشتغل اي هنا

ادم : هتبقي مديره الشئون الاداريه زي مكنتي هناك 

سام بزهق : يووه تاني

ادم : الحاجه الوحيده الي بتفهمي فيها

زينه : براحه والنبي 

نسمه بضحك : انا الاطفال مبيعملوش معايا كده بقالنا نص ساعه على الحال دده 

زينه وجسمها يأشعر : مبحبش الحقن مبحبهاشش 

نسمه : دي شكه بسيطه خالص مش هتحسي بيها 

زينه بإستسلام وتمد ايديها وتاخد نفس طويل : اتفضلي ياله بسرعه قبل ما اغير رأيي

وبعد لحظات وتكون سحبت منها عينه دم

نسمه بإبتسامه : شوفتي مش قولتلك بسيطه 

زينه بإحراج : انا شكلي فعلا كنت مكبره الموضوع 

نسمه بضحك : اوي بجد  

كوثر : ساميه يا بت انتي فين 

زهره : خرجت من بدري يا هانم.

كوثر بإستغراب : خرجت على فين؟

زهره : معرفش بس انا شوفتها خارجه من البيت

كوثر : ممم يعني كلو خرج و مبقاش غيري

زهره : اعملك حاجه تشربيها يا هانم 

كوثر : اعمليلي ق..

وبيقاطعها خبط الباب 

كوثر : روحي افتحي

زهره : حاضر 

وتروح تفتح

كوثر : مين يا زهره

زهره : واحد اسمو وليد

كوثر : خليه يدخل

وليد : اسف ان جيت منغير معاد بس كنت معدي من هنا قولت اجي اطمن علي زينه

كوثر بإبتسامه : لا انت تيجي في اي وقت براحتك ،، زهره اعمللنا قهوه

زهره : حاضر 

كوثر بإبتسامه : بس متغيرتش يا وليد 

وليد : بس انتي اتغيرتي

كوثر بفضول : بجد!! للاحلى ولا للاوحش

وليد : اكيد للاحلي

كوثر : بس انا مكنش قصدي على الشكل انا قصدي على الطبع

وليد : وهو مين بيقدر يغير طبعو

كوثر : ممم عندك حق ومين برضو يقدر ينسيَ الماضي

وليد ويفهم قصدها : الايام بتنسيَ كل حاجه

كوثر بضحك : بجد؟؟ اومال انا لسه منستش لي

وليد : ارجوكي يا كوثر بلاش كلام في الماضي 

كوثر بلوم : بس انا لسه فاكره يا وليد انا كل ما بشوفك بفتكر كل حاجه عدي سنين بس منستش

وليد : دي مشكلتك مش مشكلتي

كوثر بعلو الصوت : بس انت السبب انت الي عشمتني

وليد : وطي صوتك ولو انا عشمتك فا انتي غدرتي بيا

كوثر : انا مغدرتش بيك الظروف هي الي اجبرتني على الي حصل

وليد : وقتها مكنتش اعرف يا كوثر كل الي شوفتو غدرك ليا

كوثر : انا كنت ببررلك بس انت لو كنت فعلا بتحبني مكنتش سيبتني كنت عملت المستحيل عشاني بس انت سكت

وليد بإستعجاب : انتي مكنتيش شايفه الي بعملو عشانك 

كوثر ودموعها تنرل : انت معملتش حاجه قصاد الي انا استحملتو انا اتجوزت واحد مبحبوش غصب عني وانت كنت ساكت ورجعتلك تاني عشان نتجوز عشان بحبك بس انت كسرتني

وليد : عشان مكنش ينفع يا كوثر مكنششش ينفع

زهره : احم القهوه يا هانم

كوثر وتمسح دموعها وتكمل بزعيق : حطيها هنا وشوفي كنتي بتعملي اييي يااااله

زهره وتمشي بسرعه من قدامها

وليد : كفايه يا كوثر اللوم والعتاب مش هيرجعو الماضي ولا هيغيرو الواقع 

كوثر : وانا مش عايز حاجه ترجع من الماضي انا عايزاك تختفي من حياتي

الساعه 6:25PM بليل

ادم : تقدري تستلمي شغلك من بكرا

مريم  بفرحه : بجد؟؟ يعني انا اتقبلت

ادم : ايوا

مريم : بس غريبه مش هتقولي هنبقي نكلمك ونبلغك اذا كنتي اتقبلتي ولا

ادم : لا انا محتاج موظفين وبعدين انتي مؤهلك عالي وعندك خبره في المجال وانا الي محظوظ انك هتبقي معانا

مريم : انا مش عارفه اشكر حضرتك ازاي بجد

ادم بإبتسامة : متشكرنيش انتي ممتازه وتستهلي

مريم : ميرسي يا استاذ ادم ،، استأذن كده خلاص ولا في حاجه تانيه

ادم : لا خلاص اتفضلي

سام وهي قاعده ومتابعه الحوار من البدايه

مريم وتقوم وتخرج من المكتب

سام بتريقه : ميرسي يا استاذ ادم

ادم بضحك : يخربيتك قلدتيها بالظبط

سام : ابقي خف نحنحه

ادم : رايحه فين

سام : هروح مكتبي قبل ما تيجي واحده تجيبلي جلطه 

منال : في واحده عايزه تدخل لحضرتك

سام وتخرج من المكتب

ادم : دخليها 

منال : اتفضلي

وتدخل البنت

ادم ويبتسم بعد ما يشوفها ويرجع بالكرسي لورا ويرفع رجلو على المكتب

       لقراءة البارت السابع عشر من هنا 

تعليقات