قصةتزوجت جميلةولكن معاقة البارت السابع والعشرون 27 بقلم دنيا فادي

قصةتزوجت جميلةولكن معاقة

البارت السابع والعشرون 27

بقلم دنيا فادي

عزيز ويمسك ايديها : محتاجك جنبي يازينه 

زينه : هو انت شارب حاجه؟ بقولك اي انا مش ناقصه قرف

ولسه بتفتح باب العربيه

عزيز ويشد ايديها : رايحه فين

زينه بزعيق : سيب ايدي 

عزيز : لا مش هسيبك انا بحبك يا زينه

زينه : قولتلك ميت مره انا مبحبكش انت ايي مش بتفهممم

عزيز : لييي في حد في حياتك غيري !! 

زينه : ايوا في وبحبو 

عزيز بعدم وعي : لا انتي بتحبيني انا ومحدش وهيخدك غيرييي ،، انتي لياا انا وبسس ملكي لوحدي

زينه : انت شكلك اتجننت رسمي

وتفتح باب العربيه

عزيز ويقفلو وبيمشي بالعربيه

زينه بزعيق : وقففف العربيه وقففف

عزيز ويضحك بعدم وعي : مش هسيبك لحد غيريي يا زيننه و هاخدك لمكان بعيد بعيدددد عن الدنيا عشان محدش يقربلك غيري

زينه بخوف وعياط و تعلي صوتها : لااااا سيبنيييي انا مش عايزززه اروح معاااك سيبنيي

عزيز : لا هتيجي غصب عنك

ويمشي ب أقصى سرعه

زينه بعدم استيعاب وتفتح باب العربيه وترمي نفسها وفي نفس اللحظه بتيجي عربيه وتشيلها والدنيا تسود في عينها 

زينه بصريخ : لاااا

ادم بفزع ويقوم من مكانو ويقعد جنبها  : في ايي

زينه بعياط : لا ضلمه لا

ادم ويفتح النور : اهدي نورتو اهو 

زينه بتلمحو وتدخل اي حضنو 

ادم : انا مش فاهم اي الي بيحصلك الايام دي

ويخرجها من حضنو ويمسحلها دموعها : حلمتي بحاجه

زينه : كابوس

ادم : شوفتي اي

زينه : شوفت يوم الحادثه 

ادم : هي الحادثه حصلت ازاي

زينه : عربيه خبططني

ادم : وشوفتني شكل الي خبطك

زينه وتهز راسها بمعنى لا : الدنيا اسودت في عيني 

ادم : مش يمكن بسبب كده بتحلمي باليوم ده وتفتكريه

زينه : قصدك اي

ادم : قصدي ان ممكن شوفتي حاجه فكرتك باليوم ده او حصل موقف لي علاقه بالحادثه

زينه بتفكير : اه يمكن

وتركز في هدومها

زينه بصدمه : اي ده؟ انا مكنتش لابسه دول انت استغليت فرصه ان انا نايمه ؟؟؟

ادم بضحك : استغليت اي؟؟ انا غيرتلك عادي مجتش جنبك متفهمنيش غلط

زينه : وعملت كده لي

ادم : انتي قولتي انك مش بترتاحي في النوم غير باللبس ده انا بس فكرت في راحتك

زينه بإبتسامه : ممم وانت يهمك راحتي لي

ادم : متهمنيش في حاجه

زينه : بجد

ادم : اه

ويقوم من مكانو

زينه بخوف وتمسك ايدو : لا والنبي خليك 

ادم : انتي كويسه اهو سَمي وارجعي نامي تاني 

زينه : خليك جنبي الليله دي بس

ادم وهو مديها ضهرو ويبتسم ويستوعب الي حصل ويخفي ابتسامتو بسرعه

ادم : دي بس

زينه : اه

10:45AMالصبح

مروه بتوتر : هو استاذ ادم موجود

منال : اه

مروه : تمام

وتخبط وتدخل المكتب

مروه : انا اسفه على التأخير

ادم : اقعدي

مروه : انا تعبت اوي امبارح معلش عشان كده اتأخرت راحت عليا نومه من التعب

ادم : كان مالك

مروه : دوخت وجسمي كان واجعني 

ادم ويبصلها بحده : عشان كده تصرفاتك كانت غريبه قصاد زينه

مروه : زينه مين

ادم : الي كانت معايا امبارح

مروه بتساؤل : ايوا عارفه ،، هي بقي تبقي مين

ادم ويسكت للحظات : بنت عمي

مروه وتداري صدمتها : بجد 

ادم : انتي لي كنتي خايفه منها 

مروه بتردد : خايفه منها؟ لا انت فهمت غلط انا قولتلك كنت تعبانه بس

ادم بإبتسامة : طيب هحاول اصدقك

مروه بلامبالاه : براحتك 

ادم : روحي علي شغلك 

مروه بإستغراب : حاضر

وتخرج من المكتب

مروه وتاخد نفسها : هوف الحمد لله

سام بتركيز : ادخل

زياد بيدخل ويقفل وراه الباب

زياد بإبتسامه : صباح الخير

سام وتبادلو الابتسامه : صباح النور

زياد : شكلك مركزه اوي في الشغل

سام : اه انا بحب الشغل زي ادم

وتكمل بإبتسامه : فينا صفات من بعض

زياد وابتسامتو تختفي : ممم

ويكمل بإبتسامه امل : طيب انتي عارفه ان انا بدعم الست الي بتشتغل ويكون ليها كارير

سام بفهم : عارف رغم ان بحب الشغل بس بحب الراجل الي ميخليش مراتو تشتغل ويعيشها ملكه في بيتو 

زياد : عارفه بقي سبحان الله انا بحب برضو الست الي تقعد في بيتها معززه مكرمه منغير تعب الشغل

سام وتبتسم بخجل : انتت عايز اي.

زياد : انا عايز اعزمك على الغدا انهارده بس منغير ما ادم يعرف

سام : لي

زياد : عشان مش هيوافق

سام : مم خلاص انا موافقه هو انا لسه هاخد اذنو يعني؟؟

زياد بتلقائيه : هستناكي برا الشركه الساعه 5

سام بضحك : اي ده في اي 

زينه بصدمه وعدم تصديق : انا واقفه 

بهاء بفرحه : ايوا 

زينه بوجع وتقعد علي الكرسي 

سهيله بإبتسامه : دي نتيجه التزامك بالتمارين والعلاجات دلوقتي بس هتحسي بشويه وجع لما تقفي شويه بس مع العلاج والتمارين هترجعي احسن من الاول بكتير

زينه : عايزه اكمل التمارين انا عايزه ارجع امشي و انهارده قبل بكرا

وبعد ساعات

ادم بعصبيه : انتي فين.

سام بغيظ : وانت مالك

ادم : هو اي الي و انت مالك انتي فين بقولك

سام : في البيت.

ادم : ازاي تمشي من غيري ومشيتي من امتي

سام : اهو الي حصل ومشيت من 7

ادم : ماشي يا سام

ويقفل في وشها

مروه بإنشغال : مالك في اي

ادم بزعيق : وانتي مالك بيا

مروه : لا اهديَ انا غلطانه ان سألت وانا مالي فعلا

ادم : انتي مروحتيش لي الكل روح

مروه : اهو هخلص الورق ده و اروح انا بس عايزه امضتك عليه

َوتخلص وتحط الورق قصادو

ادم بيراجع عليه ويمضي

ادم : خلاص كده ؟

مروه : اه

وبتمشي خطوه وبترجع تاني 

مروه : انا مش عايزه اعرف مالك بس انا عارفه مكان ينسيك كل حاجه وقريب مننا

ادم : ينسيني همومي ؟

مروه بإبتسامه : ينسيك الدنيا

وبعد نص ساعه

ادم بإنبهار : انتي بتيجي هنا

مروه : باجي لما اعوز انسيَ قرف الدنيا او انسيَ الي حصل في يومي المهم انسيَ عشان اعرف اكمل 

ادم ويقعد : عجبتني دماغك

مروه وتبص لشخص وتغمزلو ويفهم قصدها

     لقراءة البارت الثامن والعشرون من هنا 

تعليقات