رواية تخطى حدود العشق الفصل العشرون 20 بقلم/يارا عبد العزيز


رواية تخطى حدود العشق
الفصل العشرون 20
بقلم/يارا عبد العزيز
 

عمر :- انا بعشقك يا ملك 
ملك بصتله بصدمة شديدة كانت بالنسبالها الكلام اكبر مفاجأة عديت عليها في حياتها
ملك :- هااااا
عمر ببأبتسامة على طفولتها و على شكلها بس كان خايف جدا من رد فعلها بس قرر انه كفاية كدا لازم تعرف مشاعره من ناحيتها احساسه اللي مخبيه من سنين
عمر :- بحبك يا ملك بحبك مش زي اختي بحبك الحب اللي بيبقى ما بينا اي اتنين متجوزين بحبك من ساعة ما كنتي طفلة كنت بتمنى ان الفستان الابيض يتلبس ليا أنا من و انتي طفلة و انا بعشقك و حبي ليكي بيزيد يوم عن يوم 
ملك مكنتش مستوعبة كلامه رديت بتوتر و خجل شديد
 ابيه أنا
عمر بحزن :- تمام يا ملك جوابك وصلي يلا نطلع من هنا 
ملك مسكت فيه بقوة لاقيت نفسها بتحط راسها على صدره
 انا بس مش عارفه ارد اقول ايه انا مصدومة و الله اللي انت قولته دا اخر حاجه انا ممكن اتوقعها و الله أنا مش قصدي ازعلك بس انت عارف اللي مريت بيه 
عمر بصوت مخنوق ملك اول مرة تلاحظه في نبرة صوته
 لسه بتحبيه
ملك : و الله العظيم لأ بس انا خايفة كل اللي حصل معايا بقى بيخوفني من اني افتح قلبي لحد انا اسفة يا ابيه انا و الله الموضوع مش بأيدي
كملت بخجل شديد:- بس لو انت يعني عايز حقوقك انا اكيد مش هشيل ذنب زي دا و ابعدك عني 
عمر :- انت مفكرة اني قولت بحبك عشان كدا 
كانت هتطلع من حضنه جذبها ليه اكتر و شدها عليه لتصبح قريبة جداً منه شدد من مسكته عليها و كأنه بينتقم من نفسه فيها انه قالها حاجة زي كدا حسيت ان ضلوعها هتتـ..كسر اتوترت بشدة و خافت
عمر و هو بيبص في عينيها:- متخافيش يا ملك مش انا اللي اعمل كدا او انا اللي اطلب منك حاجه هتكون فوق طاقتك خدي وقتك و فكري و انا اسف اعتبريني مقولتش حاجه
ملك متكلمتش من شدة الأ..لم اللي حسيت بيه من اثر مسكته عينيها اتمليت بالدموع ، ادرك اللي هو بيعمله بعد ايده عنها بسرعة و بص على ايديها لاقها ازرقـ..ت فعمر قوي جدا و ملك قدامه لا شىء بصلها بخوف شديد و هو بيلعـ..ن نفسه على اللي عمله
عمر :- ملك انا اسف و الله ما اقصد يمكن انفعلت شوية و محستش بنفسي انا اسف و الله 
ملك وهي بتمسك ايديها:- ولا يهمك حصل خير انا هطلع ادهنها و هتبقى كويسة باذن الله 
شالها بحب كبير و طالعها من المياه ، طلع بيها الاوضة و قعدها على السرير برفق و حنية راح بسرعة جاب فوطة و نشفلها شعرها
ملك :- انا هنشفه

عمر بحنية و صرامة اب :- هششش انتي ايدك و جعاكي خليني انا هساعدك
ملك بصتله بخجل شديد و خصوصاً انه قريب منها و بصات الحب الكبير اللي في عينيه كل دا بدأ يوترها
راح جاب مرهم من علبة الإسعافات ، و كشف ايديها في كان المكان في اول ايديها من فوق ملك بصتله بخجل شديد و توتر 
ملك بتوتر :- انا هعمله
عمر بحنية و هو بيحط ايده على فمها :- هششش متخافيش 
ملك بصيت لعينيها و هي تايهة كليا في نظرات حبه ليها اما هو فبدأ يحطلها المرهم برفق و حنية مفرطة
لاقيت نفسها بتغمض عينيها بتلقائية و هي حاسة براحة كبيرة من قربه منها ، اتفكت حصونه وقتها و حط ايده على رقبتها و ميل على وشها و طبع قبـ..لة صغيرة على خدها لاول مرة يكون قريب منها كدا 
ملك بهمس و هي لسه مغمضة عينيها :- عمر 
قلبه نبض بشدة اثر سمعه اسمه منها و أخيراً اتكلم بحنية مفرطة و هو بيقرب منها اكتر 
 عيون عمر انتي يا ملك 
سندت بضهرها على السرير و هو بيقرب منها اكتر ، فجأة فون الارضي رن
عمر بهمس و توهان فيها:- متبعديش يا ملك 
سمعت كلامه و هي بتستسلم كليا و اصبحت ملك زوجة عمر قولا و فعلاً 
سارة قامت من النوع و هي حاسة بوجع شديد في بطنها و ضهرها ، بصيت على احمد لاقته نايم ، حاولت تتحكم في المها بس مقدرتش مكنتش عايزة تصحيه لانها لسه بتخاف منه بس مقدرتش تتحكم في المها
سارة بدموع :- ااااااااه
صحي على صوتها العالي بصلها بخوف شديد و اتكلم بخضة
 مالك فيه ايه
سارة بدموع و ألم:- مش قادرة تعبانة اوي حاسة اني بولد الحقني
احمد :- طب اهدي حاولي تاخدي نفس ماشي اهدي
سارة :- مش قادرة يا احمد اااااه شكلي بولد
احمد :- سارة انتي لسه في الخامس ولادة ايه دلوقتي
سارة :- مش قادرة و الله الحقني اااااه
احمد بخوف شديد شالها بحنية مفرطة و خوف و نزل بيها بسرعة و حاطها في العربية و طلع بيها على المستشفى
في العربية
سارة بألم :- رن على ماما قولها تجيلي انا مش قادرة
احمد :- متخافيش يا سارة انا معاكي
سارة ببكاء:- خايفة اكون بسقـ..ط دا مش ميعاد ولادتي ابني يا احمد 
احمد بخوف شديد:- متخافيش و الله هتكوني كويسة و الله مش هيحصلك حاجة انتي و ابني بس حاولي تهدي
وصل بيها المستشفى في رقم قياسي دخل بيها المستشفى و هو شايلها حاطوها على كرسي متحرك و دخلوا بيها اوضة الكشف كان لسه جاي يدخل الممرضة وقفته
احمد بخوف شديد :- انا جوزها و عايز اطمن عليها
 ممنوع يا استاذ الدكتور هتكشف عليها و تيجي تطمنك
احمد :- خدي بالك منها ارجوكي
دخلت الممرضة الاوضة و احمد فضل رايح جاي قدام اوضة الكشف
احمد بخوف شديد:- يا رب انا عارف اني غلطت كتير يا رب سامحني و عاقبني بس متاذنيش فيها و الله ما هقدر استحمل يحصلها حاجه ربنا يطمني عليكي يا سارة يا رب 
خرجت الدكتورة من غرفة الكشف احمد راح عندها بسرعة
احمد :- هي كويسة صح 
 ايوا متقلقش هي تمام دا كان طلق كاذب ساعات الحامل بتحس بيه في نص الحمل و بيبقى مؤلم شوية انا اديته مسكن و الوجع راح و هي دلوقتي نايمة لو حضرتك حابب تاخدها معاك دلوقتي عادي و لو حابب تستنى اما تفوق و تصحى مفيش مشكلة برضوا المهم بس تهتم بأكلها شوية و تبعد عنها اي توتر و خوف لان اصلا جسمها و سنها ميستحملوش انها كانت تحمل دلوقتي فهي تتعامل معاملة خاصة شوية 
احمد :- تمام شكراً ليكي
احمد دخل الاوضة بصلها بحب كبير و عيونه دمعت مسك ايديها بحب و قبـ..ل ايديها
احمد :- كدا تقلقيني عليكى يا سارة مكنتش اعرف اني بخاف عليكي اوي كدا اسف لاني انا السبب في اللي انتي فيه بسببي انتي بقيتي حامل و انتي لسه ١٧ سنة اسف لاني استغلت برائتك و حبك ليا اسف يا سارة بس و الله لهعوضك عشان انا بجد اكتشفت اني محبتش و لا هحب حد غيرك تخيلي عيلة زيك غيرت احمد الألفي و خليت قلبه يدق لأول مرة في حياته و هي برضوا نفسها اللي هتخليه اب كمان كام شهر بحبك يا سارة
قال كلامه و شالها برفق و حاطها في العربية و طلع بيها على بيتهم طلع بيها على الاوضة و حاطها على السرير و سحبها لحضنه و حط ايده على بطنها و ذهب في نوم عميق
ملك كانت قاعدة في حضن عمر بخجل شديد و هو ماسك ايديها
عمر :- ملك
ملك بخجل شديد:- نعم
عمر :- ندمانة على اللي حصل 
ملك بخجل :- لا بس
عمر و هو يقبـ..ل ايديها:- فاهماك من غير ما تقولي اي حاجه و اسف عشان مكنش المفروض اعمل كدا دلوقتي بس اعمل ايه مقدرتش اتحكم في نفسي و الله 
ملك :- اممممم مش عارفه اقول ايه انا عايزة انام يا عمر 
قبل رأسها بحب كبير و حنية :- تصبحي على جنة يقلب و روح عمر 
شروق كانت قاعدة في بيتها و بتفكر في كل اللى حصلها ، مرة واحدة لاقيت أسر داخل هو معاه مفتاح الشقة
شروق بخوف شديد: جاي ليه 
أسر :- انتي عارفه كويس اوي انا جاي ليه يا شروق مش انتي اللي هتقفي قصاد أسر زايد و تفرضي عليه حاجه هو مش عايزاه يلا قومي البسي و تعالي معايا هنروح لدكتور انا اعرفه عشان تنزلـ..ي اللي في بطنك
شروق بخوف شديد:- مش جاية معاك يا اسر انا عايزاه و مش عايزة انز..له 
أسر :- تمام يبقى انتي اللي اختارتي 
بصله بخوف شديد خدت فونها من على التربيزة و جريت دخلت اوضة من الاوض و قفلت عليها بالمفتاح
أسر بغضب  :- افتحي يشروق
شروق :- مش فاتحة ابعد عني بقى و سابني في حالي حرام عليك

أسر :- افتحي بدل ما هكـ..سر الباب بقولك افتحي
شروق : مش فاتحة
اسر :- تمام
ز...ق الباب بكل قوته و كسـ ره 
شروق فضلت ترجع لورا بخوف و هو يقرب لحد اما لازقت في الحيطة بصتله بخوف شديد ، خدت السكـ..ينة من طبق الفاكهة اللي كان موجود على التربيزة وقتها



تعليقات