رواية شهد الفصل السابع عشر 17 يارا عبد السلام


رواية شهد
الفصل السابع عشر 17
يارا عبد السلام




شوية مكنوش طايقين بعض
ميرنا وهي تنظر لهم بإعجاب لايقين ع بعض اوي ما شاء الله ربنا يخليهم لبعض
جاكي الا قوليلي ي ميرنا نفسك تتقتلي صح 
ميرنا لا يختي شكرا 
جاكي يبقى تخرسي والله ما ههنيهم والخطة دي منجحتش نجرب خطة تانية اما نشوف اخرتها
في المساء
اسيل وهي في غرفتها انا لازم اعمل اي حاجة بس هعمل ايه لما روحت اوضته المرة ال فاتت طردني بس انا لازم اتحرك بدل ما اټقتل انا هروح تاني 
وخرجت من عرفتها متجهة نحو غرفة مروان
طق طق طق
مروان لنفسه دي اكيد الزفتة يارب صبرني وخلي الليلة دي تعدي ع خير والخطة تنجح 
مروان بعد فتح الباب نعم 
اسيل بدلع هتدخلني المرادي ولا زي المرة ال فاتت 
مروان بغمز معقول هسيب القمر دا واقف ع الباب ادخلي 
اسيل اوووه ع طول كدا 
مروان طبعا انت تدخلي المكان ال انت عاوزاه في اي وقت ي قلب مارو 
مروان لنفسه استغفر الله العظيم ع الكذب دا 
مروان اتفضلي ي حبيبتي
اسيل بعد دخولها الغرفة اوضتك حلوة اوي 
مروان بقت احلى لما دخلتيها
اسيل ايه الروقان ال انت فيه دا 

مروان ماهو مش معقول مراتي ام بنتي هتكون بالجمال دا ومزاجي ميكونش رايق ولا انت ايه رأيك 
اسيل وهي تضحك بصوت عالي هههههه لا دا انت رايق اوي 
مروان تشربي ايه بقى ي قمر 
اسيل اي حاجة منك هشربها 
مروان حلو دا
وذهب مروان ليسكب كأسين من المشروب وقام بوضع منوم في كأسها 
مروان احلى كاس لأحلى اسيل في الدنيا 
واخذت تشرب الكأس وهم يتحدثون 
اسيل انا نعوست اوي اول مرة ابقى عاوزة انام بدري كدا 
مروان ليه كدا 
اسيل وهي تحاول التحرك من مكانها معرفش بس انا دايخة اوي هقوم اغسل وشي كدا 
مروان اساعدك 
اسيل لا 
وفجأة سقطت في الارض مغشيا عليها 
مروان بإبتسامة نصر حلو اوي كدا هو دا ال احنا عاوزينه

طق طق طق
شهد مين بيخبط دلوقتي ونهضت لفتح الباب 
شهد فهد في حاجة 
فهد لا مفيش 
شهد امال جاي ليه
فهد مش عاوزة تنامي في اوضتي النهاردة 
شهد لا ي عم ضهري اتكسر من النوم ع الارض 
فهد مش خليتك تنامي ع السرير مرة 
شهد لا كتر خيرك 
فهد يعني مش هتيجي 

شهد لا شكرا 
فهد انا خاېف عليكي لحسن يطلعلك فار ولا حاجة 
شهد لا متخفش وانا عاوزة انام ع فكرة
فهد احم طب تصبحي ع خير 
شهد وانت من اهله واغلقت الباب وذهبت الى السرير 
شهد هيححح خليك افضل حاول كدا مش هريحك ي ابن علياء
فهد ماهو انت ال تستاهل برضو متفكرش انك هتصالحها بالساهل كدا بس هحاول ومش هيأس برضو
طق طق طق
فهد بفرحة ايه دا معقول تكون هي 
فهد وهو يفتح الباب كنت متأكد .... جاكي ايه ال جابك هنا و ايه ال انت عملاه في نفسك دا 
جاكي ايه معجبتكش 
فهد وانت تعجبيني ليه اصلا 
جاكي اخص عليك ي فهد نسيت ال بنا 
فهد انت هتستهبلي هو ايه ال بنا 
جاكي انا بحبك ي فهد انا من ساعة ما شوفتك وانا بحبك 
فهد وانا مبحبكيش خلي عندك كرامة بقى انا لحد دلوقتي مش عاوز اقطع عيشك واطردك استهدي بالله كدا وانزلي
جاكي وهي تدخل الغرفة لا مش هنزل ي فهد مش هنزل غير لما اعرف ايه اخرة ال احنا فيه دا
فهد ي بنتي هو احنا في ايه انت عاملة قصة في دماغك وعايشاها لوحدك ف انت واحدة مريضة دي حاجة متخصنيش 
جاكي وهي تقترب منه وتضمه فهد بليز متعملش كدا انا مقدرش اعيش من غيرك
شهد فين الشاحن بتاعي اوف شكلي نسيته في اوضة فهد طب اروح ولا هيبقى شكلي وحش لا منا مش هعرف اقعد من غير الفون انا هروح وامري لله
شهد وهي تدلف الى الغرفة فهد انا نسيت ثم تثمرت مكانها من صډمتها ومما رأته هذا الذي كان يقول لها انه يحبها هو الان في احضان فتاه اخرى 
شهد بدموع اسفة اني دخلت من غير ما اخبط بس كنت ناسية الشاحن بتاعي وذهبت من الغرفة 
فهد شهد استني 
جاكي انت رايح فين 
فهد وهو يصفعها صڤعة قوية اخرسي بقى ومعتش اشوف وشك في البيت دا انت فاهمة برااااا 
فهد امام غرفة شهد شهد افتحي الباب هفهمك بس 
شهد پبكاء شديد مش عاوزة افهم حاجة امشييي من هناااا
فهد مش همشي ي شهد افتحي 
شهد قولتلك مش فاتحة 
فهد تمام 
واخذت تبكي شهد في غرفتها حتى وجدت الباب ينفتح بقوة 
شهد ايه ال انت عملته دا 
فهد مش انت ال مش عاوزة تفتحي 
شهد وعاوزني افتح ليه ما تروح تكمل ال كنت بتعمله 
فهد معملتش حاجة والله انت ال فاهمة غلط هي ال جت الاوضة و
شهد وحضنتك ڠصب عنك صح 
فهد بالظبط كدا وانا كنت ههزأها والله بس انت ډخلتي 
شهد خلصت اطلع برا بقى 
فهد مش طالع
شهد ماشي هطلع انا 
وكانت ستخرج من الغرفة ولكن استوقفها فهد

مروان هنعمل فيها ايه ي جدو هي نايمة فوق 
الجد كتفها في كرسي فوق وسبها لغاية اما نشوف هنعمل ايه 
مروان تمام متعرفش اخبار عن شهد وفهد 
الجد لسة فونهم مقفول ربنا يرجعهم بالسلامة 
مروان يارب
مايا في غرفتها طب تفتكري حوار البت اسيل دا كله مترتب بفعل فاعل 
سما ي بنتي ريحي نفسك بقى هتستفادي ايه يعني لما تعرفي 
مايا مش خطفت حبيبي 
سما ايه دا ايه دا ايه دا 
مايا بمرح هو ايه ال ايه دا ايه دا 
سما ي رخمة بس حلوة كلمة حبيبي دي 
مايا استفوخس عليها خطافة الرجالة زمانها هي ال بتقولهالو 
سما انا همشي ع مرارتي خلاص 
مايا استني اقعدي معايا شوية مش هفضل افكر لوحدي كدا 
سما ماهو متفكريش نامي مش انت رايحة الجاليري بكرة 
مايا ايوة هنام اهو 
سما تصبحي ع خير ي اخرة صبري
مايا وانت من اهله ي موزتي 
سما مچنونة
مايا تصدقي شهد وحشتني اوي هي ال دايما كانت بتقولي الكلمة دي 
سما من ع باب الغرفة وانا اوي والله نفسي اشوفها اوي يارب يجوا بقى 
مايا يارب ويلا من هنا بقى ع عاوزة انام 
سما سلااام
وهي وهو يجذبها من يدها لما اكون بكلمك تقفي تسمعيني 
شهد مش عاوزة اسمعك انا
فهد شهد انا مش عاوز اتعصب عليكي 
شهد انت ليك عين تتعصب كمان قفشاك في حضن واحدة وجاي تتكلم 
فهد امممممم دا احنا بنغير بقى
شهد بقولك ايه بلا غيرة بلا بتاع بس يكون في احترام لمشاعر كيس الجوافة ال قاعدة معاك في نفس البيت 
فهد انا اسف 
شهد لا بس برضو ... انت قولت ايه 
فهد بحنية اسف اول مرة اعتذر لحد ع فكرة 
شهد ماهو لازم تعتذر ع انت غلطان اصلا 
فهد بصوت منخفض ممزوج بحب حقك عليا 
شهد انت بتتكلم كدا ليه فين فهد ال اعرفه ال بيزعق وصوته بيوصل لأخر الشارع دا 
فهد شهد غيرته وطلعت فهد الحنين دا 
شهد طب اطلع برا ي فهد مش ناقصة محڼ 
فهد انت فصيلة جدا ع فكرة 
شهد منا عارفه واطلع برا بقى 
فهد تمام هروح اكمل ال كنت بعمله 
شهد في داهية ومتفكرش ع شوية الحنية ال نزلوا عليك دول ف انا سامحتك لأ مسمحتكش وهتطلقني ي فهد
فهد وهو خارج الغرفة تصبحي ع خير ي ملاكي 
شهد ملاكك اه بجح 
فهد وقد عاد مرة اخرى شكرا 
شهد امشييييي 
تعالت ضحكات فهد وذهب الى غرفته ليفكر كيف سيصالح هذه التي






تعليقات