قصة مجنونة كبير الصعيد البارت الحادي عشر 11 بقلم رنا احمد


قصة مجنونة كبير الصعيد
البارت الحادي عشر 11
بقلم رنا احمد


في سياره سليم المتجهه الي القاهره كانت تنظر نور لذاتها بصدمه مما فعلا بها ذلك المجنون.
/قسما بالله العظيم انت مجنون معقول انزل معاك كده الفجر القاهره واخويا في المستشفي .
سليم بابتسامه ساحره /واه عاد وايه الي فيها مش هيقولوا اتخطفت ي عني انا اتحدد مع امي وابويا وهما هيتصرفوا وهتلاقيهم من النجمه عندهم في المستشفي متقلقيش .
نور بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي سليم قولي بقا احنا هنروح فين دلوقتي .
سليم بابتسامه/بصي ي ستي عاد احنا هنروحوا المول علشان نشتري الفستان ولبس العروسه الغاليه وبعدين ي ستي هاخدك تفطري لحد ما محلات الدهب تفتح علشان اجبلك احلا شبكه تليق بيكي .
نور بجنون من ذلك الرجل الذي يشبه نجوم الزمن الجميل في رومانسيته .
/بقولك ايه ي سليم هو انا ممكن ابوسك دلوقتي .
سليم وقد انفجر في الضحك /ههههه بس اسكتي عاد ي مجنونه هتخلي فضحيتنا بجلاجل أكده وبعدين استني ليوم الفرح .
نور بغيظ وهمس /الل ي عني معملهاش قبل كده ده هراني بوس في المستشفي .

سليم بضحك /هههههههه سيحي سيحي أكده وقولي قدام حد خلي اهلنا يقوموا علينا الحد .
نور بابتسامه باهته/انا خايفه ي سليم ل اخسرك خايفه الكلب الي اسمه ذياد ياذيك ساعتها هموت .
سليم بابتسامه وعشق / بعد الشر عليكي ي ست الناس اولا ذياد حته عيل ملهوش لزمه واصل انا عارف أوله وآخره زين جوي اما بقا كلمه الخوف دي مش عايز اسمعها واصل ماشي .
نور بابتسامه عاشقه /ماشي ي كبير الصعيد .
سليم بابتسامه ساحره /شطوره ي روح كبير الصعيد يلا بينا .

في المستشفي ….
في غرفه ساجد ..
كانت تجلس وداد ومعاها فيروز مع ساجد وحنان .
وداد بابتسامه حنونه/حمد لله على سلامتك ي ولدي قدر ولطف ده انا قلبي اتخلع عليك .
ساجد بابتسامه/الله يسلمك ي حاجه وداد .
فيروز بغيظ شديد/ماخلاص ي أما عاد هو اضرب بالصاروخ ولا ايه ماهو زي القرد اهو بلا دلع .
ساجد بغيظ شديد/قرد انتي مفيش فايده في لسانك ده قسما بالله انا لو جوزك كنت صبحتك بعلقه ومسيتك بعلقه علشان تتربي .

فيروز بارتباك شديد من مجرد تخيل أنها من الممكن انا تصبح زوجته /ومين قال اصلا اني مكمن اتجوز واحده زيك .
ساجد بسخرية/وانتي تتطولي اصلا واحد زي .
حنان بخبث ومكر/حاجه وداد معلش ممكن توصليني الحمام علشان مش بقدر امشي .
وداد وقد فهمت نظراتها /وماله ي ست حنان من عنيا .
فيروز بغيظ شديد/امك ده بصراحه اوفر جوي جوي ماهو الحمام اها بس نعمل ايه عاد في كوهن النسوان الا ي عني علشان نتحدددو براحتنا انا وانت .
ساجد باستفزاز وسخريه/لا وانتي الصادقه دي قالت اتنين رجاله قاعدين مع بعض مفهاش حاجه وبعدين لمي لسانك الي زي الحيه ده قسما بالله لو سليم وأدبه انا كنت اتصرفت معاكي علي كل الي عملتيه .

فيروز بغيظ شديد/أكده ولا تقدر تعمل حاجه وبعدين ادعيلنا ده اختك خادت كبير الصعيد بذاته يسترها بدل ماتبور .
ساجد بابتسامه وغمزه /طب ايه رايك نستر احنا كمان بعض بدل مانبور.
فيروز بخجل وارتباك/ها ايه الحديد الماسخ ده .
ساجد بضحك /هههههه ايه ده انتي بتتكسفي عاد كده زي البنات تقعي بس تحت ايدي وانا هربيكي من اول وجديد .
فيروز وبداخلها سعاده لا توصف وتحدي / مش هيحصل واصل ي ساجد مش هسلملك قلبي واصل انا ماشيه بقا كل وخد الدواء وخلي بالك من حالك سلام .
ففتاه ك فيروز لما تعرف الحب من قبل أو العلاقات عموما شخصيه عنيده لكنها بريئه أيضا من السهل الحصول علي قلبها واستطاع ساجد بحرافيه هدم حصونها لينظر الي أثرها بابتسامه تعجب فذلك المجنونه التي قابلها اول مره وتوعد لها ستصبح ملكا له معشوقته …..
/قلبك انا خدته خلاص ي فيروز انتي الي طول عمري بدور عليها .

في أحدا المولات الفاخمه..
كانت تسير نور وهي تتفحص تلك الفساتين للزفاف بانهبار سليم بابتسامه.
/ها ي روحي ايه الي عجبك فيهم بصي هما كده كده هيبقوا عليكي حلوين جوي لأن جمالك هيحليهم .
نور بابتسامه وسعاده/انت الي محليلي حياتي كلها ي سليم ربنا مايحرمني منك واكونلك الزوجه الي بجد تسعدك .
سليم بابتسامه/انتي سعديني سعاده الدنيا بحالها ي نور .
فتاه المحل بابتسامه وهي تنظر ل سليم باعجاب /حضراتكم محتاجين مساعده .
نور بغيظ شديد/ايوه عايزه الفستان ده بس مقاس اصغر سنه علشان زي مانتي شايفه اني سمبيتيك ورشيقه .
الفتاه بإعجاب ل سليم /بصراحه ي انسه انتي عاديه اوي لكن هو مشاء الله شيك اوي وزي القمر علي العموم مبروك حالا هجيبك الفستان .
لتتحدث بهمس وغيظ .
/عامله زي المسمار المصدي.
سليم بضحك وهو يمسك نور /اهدا ي وحش اهدا مش كده عيله وغلطت.
نور بغيظ وتوعد /دي عيله قسما بالله اجيبها من شعرها انا عامله زي المسمار المصدي وعماله تتغزل فيك كده عيني عينك .
سليم بابتسامه وهمس/فشر ده عامل زي عود الملبن الي بمكسرات.
نور بابتسامه وسعاده/اخ عليك عاد ي كبير الصعيد بدوخني وبتخطفني ليك وبتعرف تستغل حبي ليك جوي خوي .
سليم بابتسامه/هههه كبير الصعيد بيموت فيكي ي نور حياتي
في سرايا العزايزي….
في جناح ذياد …
كان يجلس وهو يتفحص الاب توب الخاصه به.
ساره بصدمه /واه عاد ي عني الي سمعته كان صوح .
ذياد ببرود /وايه عاد إلي سمعتيه .
ساره بعصبية /انك صورت سليم والدكتوراه نور وشيفاك بعيني اها وانت بتركب الصور علي صور استغفر الله العظيم انت ايه ي شيخ مبتخافش من ربنا حرام عليك.
ذياد وهو يمسكها من شعرها بغضب /بقولك ايه عاد ي روح امك اخفي من وشي دلوقتي انا مزاجي ومش ناقصك ي بؤمه انتي تعكريه .
ساره بدموع وصراخ /انت فاكر اني خايفه عليك ولا يهمني امرك انا كل الي خايفه عليه البت الي فبطني والي مكمن تتدفع تمن أفعالك ربك بالمرصاد ي ذياد اتقي الله فيها .
ذياد بقسوه ووقاحه/ده علي اساس ايه أن شاء الله أن أمها كانت خضره الشريفه وبعدين تعالي هنا وانا الي قولت انك هتفرحي بالي بعمله انتي المفروض تكوني اكبر عدؤه ليهم مش دول برضك الي قتلوه ابوكي .
ساره باحتقار شديد/انت خابر زين من الي اتسبب في موت ابوي انت وابوك الي ابتديتوا بالشر وراح فيها علي الله يرحمه انت وابوك الي شعله نار في البلد دي بس النار دي مسيرها هتحرقكم .
ذياد بغضب جحيمي/طب غوري من خلقتي بدل ماحرقك انا وارتاح منيكي وابقي جهزي رحمه علشان الشيخ عامر جاي بليل .
لتسير ساره بدموع وقهره الي الخارج وهي يمسك هاتفها لتتصل به .
اسلام /حبيبتي عامله ايه.
ساره بدموع وانتقام من ذياد /مبقاش كويسه الي بسمع صوتك ي اسلام .
اسلام بخبث ومكر/وانا كمان ي روحي انا قولتلك انا جنبك طول الوقت وتحت امرك بس بالصوت كده مش هينفع عايز اشوافك علشان اقدر اهون عليكي اطمني ي ساره افتحي الكاميرا نتكلم شويه احنا الاتنين محتاجين بعض.
ساره بتردد لكنها أصبحت ضعيفه للغايه تحتاج لاي اهتمام .
/ماشي ي اسلام
في البلد ….
من امام الدوار …
كانت تسير نور بجانب سليم بسعاده وهم يحملون الاشياء لتنصدم نور ممايحدث .
/ايه ده ي سليم .
سليم بابتسامه/بصراحه ي نور انا عرفت من ساجد أنه الحمد لله احسن وممكن يخرج النهارده فبصراحه قولت لابوي أن كتب كتابنا يبقا بعد بكره علشان كده هو دبح الدبايح علي يعزم أهل البلد قبل الليله الكبيره وقبل ماتقويلي أن عملت كده من غير ماخد رايك والدتك وساجد عارفين وانا كنت عملهالك مفاجاه .
نور بابتسامه وسعاده/مفاجاه حلوه اوي ي سليم .
كمال بابتسامه/مبروك ي نور ي بتي .
نور وعي تقبل يده باحترام /ربنا يخليك ليا ي عمي .
سليم وهو يقبل يده /ربنا يخليك لينا ي ابوي .

مهران بابتسامه/مبروك ي كبير مشاء الله كبرات البلد كلهم متجمعين .
ذياد وهو يسير بغروره المعتاد /زين جوي جوي ي حاج مهران أنهم متجمعين علشان يعرفوا حقيقه كبيرهم وعروسته وفضيحتهم .
نور وهي تمسك يد سليم والدموع تملا عيناها /سليم انا خايفه .
سليم بحده عاشق /اوعاكي تنزليها فاهمه ي نور لو دمعه واحده نزلت من عنيكي وإنا عايش علي وش الأرض يبقا اروح اموت احسن .
كمال بغضب شديد/ايه الي جابك هنه ي ابن العزايزي .
ذياد وهو يمسك هاتفه بنظره خبيثه /علشان اخليك انت وكبرات البلد تشوفوا الحقيقه تشوفوا ابنك وعروسته وهما استغفر الله العظيم في وضع مش هو .
سليم بخبث ومكر/ورويني اثباتك علي الكلام ده ي ذياد .
ذياد بثقه وغرور وهو يفتح هاتفه /موجود ي كبير اتفرجوا ي خلق اتفرجوا ي كبرات البلد علي الكبير بتاعكم .
ليفتح هاتفه لينظر بجنون باختفاء الصور من هاتفه بالكامل حتي من ايميله الخاص .
سليم بغيظ شديد /طول عمري اقولك انت اصغر بكتير من انك تتحداني تتحدا كبير الصعيد ي ابن العزايزي 

تعليقات