رواية مغتصبى اللعين
الفصل الرابع والعشرون 24
بقلم/مروة على
زين انا عايزاك ترووح معايا لبابا
زين قااام وعدل نفسه ومسك سيجاره من جنبه :ليه
قدر :_عايزاهم يساامحووني على شان اقدر افتح معك صفحه جديده واقدر انسى الماااضي واسااعدك تتغير ودا كله مش هيحصل اذا فضلت انا بين المااضي والحااضر
زين بغمووض :واهلك ممكن يرضوا فيا وصطهم
قدر بدموع ورجاء مسكت ايده :ارجوووك يا زين انا مش قاادره اعيش طبيعي وهما مش راضيين عني ارجوووك وبصت في عنيه
مش انت بتقوول بتحبني اثبتلي ده وخليهم يسااامحوني انا عارف انك تقدر
زين :قربها لعنده ومسح دمووعها
حاااضر هحاااول بس انتي متعيطيش مبحبش اشووف دمووعك دي
قدر برجاء :امتى هنروحلهم
زين :وهو بيدخن
مش عاارف انتي ناسيه الي اخوكي عمله كمان دا كمان هيطين الدنيا ومااما منتي شايفه عملا عزا على رسل تقوول انها ماتت متجوزتش
قدر بالم :مدا الي حصل مع مااما برضوا لمى سبتها لكن الفرق انا سبتهم بفضيحه
لكن رسل راحت مع جوزها معززه مكرمه
زين بغضب :بطلي تتكلمي بالمنطق دا انتي عاارفه ان اسلووبك بيستفزني قووي ومش عاررف انا ازااي ساكت عليكي
زقها من جنبه وراح خد شاااور
ولما خرج كان صدره مكشوف وقدر زي ما هي قاعده على السرير سرحاانه
لمى حست ان زين خرج راحتله
ومسكت ايده على شان تأثر عليه
زين انا اسفه لكن سااعدني انا عايزه اهلي يسامحوني بااي طريقه
زين كان بااصص في عنيها كاانهم مغنااطيس بيجذبه وتحت تأثيرهم مبيقدرش يقولها لا ابدا
قدر اتوترت من قربه
وعضت على شفاايفها هي لمى بتتوتر بتعمل كدا
زين منطرها شده وخدها في قبله قوويه ولهفه
زين بعد عنها وحط جبينه على جبينها
بحبك
قدر خجلت
اجهزي هنرووح لاهلك دلوووقتي
قدر بصدمه :ايه ده بجد
زين بعد عنها ونشف شعره
ايووه اجهززي وخليني انا اتكلم انتي تفضلي ساااكته
قدر من فرحتها راحت حضنته من ظهره
شكرا يا زين شكرا انا هجهز فريره
زين جسمه كله اتكهرب لمى قربت عليه برضااها
زين بنفسه :_هتعملي فيا ايه تااني يا قدر وضحك على فرحتها
زين لبس جينز ازرق على تيشيرت ابيض وجاكت وقدر لبست فستان اخضر على حزام ابيض على حجاب ابيض
زين بصلها وراحلها
مسكها من وسطها حاطه روج ليه شيليه
قدر :دا مش بااين اساسا دا ملمع
زين :يعني مش هتشيليه
قدر :_هو مش با …
ولسى هتكمل خد شفاايفها بقبله مسكره
قدر بعدته عنها وبتوتر :انت انت قليل الادب على فكره
زين غمزها وهو في احلى من قلة الادب
قدر خجلت وخدودها احمروا
زين مسك ايدها وشدها معااه
يالله يا عسل سيبي الخجل دا لحاجات تانيه
قدر اتصدمت من وقاااحته
نزل زين تحت وهو ماسك ايد قدر
اشرف عمل حااله مش شاايفهم
زين وقدر :صبااح الخير
رامز :صباح النور يا حبيبي
رحاب :صباح الفل يا ولاد
زين بص لاشرف مش في ناس بتصبح عليك ولا ايه
اشرف قاام
صباح النوور ماما انا هروح الجاامعه اتأخرت
زين :استنى يا اشرف بلغ الطلاب ان محاطرتي هلغيها النهارده
اشرف بفضول :اماال انتو رايحين فين اذا كان مش عالجامعه
زبن بغمووض :وانت مالك
اشرف بالم لانه مش قادر يشيل قدر من باله
انا اسف وخرج
رحاب راحت ومسكت ايد زين
لسى مسامحتنيش يا بني
زين حااول يهدا
انا مقدر الي عملتيه لكن عايز شوية وقت على شان اتقبل وجودك معانا من جديد
رحاااب :خد وقتك لكن اذا عوزت حااجه اتأكد اني موجوده
قدر بهزاار :ايه هو الغلا كله لزين وانا رحت فين
زين حضنها :انتي غلاكي جوا قلبي انا
قدر خجلت
رحااب :انتي زي بنتي واعز واللهي
زين :طيب احنا هنخرج دلووقت ومش راجعين للمسا متحسبووش حسابنا
راحوا وركبوا العربيه
قدر :مفطرتش ليه
زين :هفطر عند حماايا
قدر :_هه انت متفائل اوووي بابا اول ما يشووفنا هيقفل الباب بوشنا
زين بغمووض :جااايز نروح ونشووف
عند ايااس
خرجت ملك من الاوصه كانت لابسه بنطلون جينز وبدي على قد الجسم وفارده شعرها
كانت متعمده تلبس كده
بما ان ايااس صار قدرها هتلعبه على مليوون حبل هتخليه يفقد السيطره على نفسه
ملك من وراهم :صباح الخير
وراحت لباباها وباسته على خده
صبااح الخير يا عسل
صباح النور يا بنتي ايااس صمم ان هو يجي يصحيكي
ملك بصت لاياس عشان تغيضه
شكرا كانت مفاجاءه جميله
اياس اتصدم كان فااكرها هتتعصب منه انه كتب كتابه وهيجوزها بالغصب
ايااس :بمزااح طب ايه المفاجاءه دي متستاهلش بوسه زي بتااعت بابا
ملك اتصدمت من وقااحته وخصوصا قدام باباها
ابو ملك :متحترم اني قاعد يا ولد
اياس :_بمزح يا حمايا وانا اقدر
ملك :انا هروح اساعد ماما في الفطار
ايااس :لا فطار ايه مفيش وقت
ابو ملك،:لا ازاي يا بني ما يصحش روحي يا ملك ساعدي مامتك
راحت ملك ساعدت مامتها وفطروا وخرجت هي ومامتها وايااس
اختارةا الشبكة كان ايااس عايز يقعد معاها لوحدهم لكن ملك ما ادتهوش فرصه
روحت البيت وهي مبسووطه انها غاضته
والله لاخليك تقرف نفسك با اياس وتقول حقي برقبتي
رنت على قدر وقدر كانت بتديها مشغووول
عند قااردر
رسل كانت من لمى جم وهي حزينه قووي من معاملة فريده ليها
قاادر مسك ايدها :استحملي يا رسل هي عايزه وقت على ما تتقبل الموضوع مااما حنينه قووي
رسل بدموع :انت ايه ياا اخي ايه كل مالك ما بتقولي استحملي استحملي انا ما عملتش حااجه وخبطت على صدره
انا ما عملتش حااجه كل دا ليه لاني حبيتك ليه اذتني كده انا كنت مستعده احاارب العالم كله على شان اكوون معااك ليه ليه استخدمتني وسيلة انتقاام ليك كان بامكانك تأذي زين باي طريقه غيري ليه يا قادر ليه
دنا حبيتك حبيتك حب محبتوش لحد ولا حتى لاهلي
وقعدت على الارض تعيط
قاادر سكت لانه كان متوقع انها تنفجر في لحظه لانه من لمى طلع من عند اهلها وهو مستني اللحظه دي
قاادر قرب عليها بهدوء
اهدي يا رسل انا عارف اني جرحتك وجااامد قووي لكن انا انتقاامي عمااني وندمت لمى عرفتك وعرفت قد ايه بتحبيني انا اسف
رسل مسحت دموعهاووقفت :انت معااك انا انا الي حبيتك لكن انت عمرك ما حبيتني عاارف كنت بحس وانت ناايم معاايا ان مشااعرك مش معايا وانك معايا بجسمك بس لكن كنت بكذب احسااسي ودلووقت اتاكدت من دا
قاادر اتنهد لانه فعلا ما كانش بيحبها لكن دلووقت غير بيحبها بجد
قاادر :انتي عاايزه ايه دلووقت
رسل :بدموع مش عاايزه حاااجه المفروض اي واحده حصل معاها الي حصل معاايا تطلب الطلاق وتبعد وهنا انهارت
لكن انا مقدرش مقدرش ابعد عنك انا مهوووسه بيك
قاادر لعن غباءه وخرج برا الاوضه وخبط الباب
اياس راح الشركه كان في اجتماع وزين وصااه يحضره بداله
روساان كاان بالاجتمااع واخر فتره كان بيجي كتير الشركه كان حاسس بمشااعر غريبه نااحية سلمى سكرتيرة زين
خلص الاجتمااع وروسان عينه بتروح وتيجي مع سلمى
اياس :ايه يااعم عينك بتروح فين
روسان :وانت مالك متركز بالي انت فيه
ايااس :اهاا طيب مش هتباركلي
روسان :على ايه يله اوعى تكوون اشتريت العربيه الي قولت عليها
ايااس :ههههههه لا خطبت وهتجوز ورفعله ايده والدبله فيها
روسان :بتهزر اكيييد
ايااس بفخر :عنك ما سددقت
روسان :بتتكلم جد مييين
ايااس :متعرفهاش هي صااحبة مرات زين
زين بيدرسلها
روسان بمسخره :متقوليش خطبتها لانك حبيتها انت مباارح كنت في البار مقطع السمكه وذيلها
ايااس :هههههه يخرب بيتك فصيحه
لكن بجد مش عاارف هي فيها حاجه مختلفه عن الباقي شدتني ومحترمه وانا ابوويا قرفني عايزني اتجوز .يعني تقدر تقوول فيها مواصفات الست المثاليه الي تقدر تخرج من البيت وانت ضامن انها هتصون نفسها على شانك
روسان :هقوولك ايه مبرووك يا صااحبي وسرح عقبااالي
ايااس :شد حيلك قبل ما تطير منك
روسان بغشمنه
هي مين
اياااس ضحك مبتعرفش تمثل
قادر خرج من اوضته متعصب جدا
رن باب البيت كريم كان في طريقه للباب هيفتح
فتح الباب وفضل مبرق عينيه ومتعصب
زين دخل بدون ما يستأذن وماسك ايد قدر
ازيييك