رواية مغتصبى اللعين الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم/مروة على

 

رواية مغتصبى اللعين
الفصل السادس والثلاثون 36
بقلم/مروة على


فجاااءه واحد قووص على محمد من ظهره 
محمد سااب قدر ووقع على الارض 
زين اتصدم من حاالة قدر 
محمد وهو بيلقط انفااسه :بص على زين ومسكه من رجله هفضل طوول عمرري بينكم انا خدت الي عاايزه منها مش عايزها دلووقت 
زين اتصدم والدنيا كلها وقفت عند كلام محمد وفضل يتردد في وداانه 
خدت الي عاايزه منها 
قدر حضنته بدمووع وهو كاان بدنيا تاانيه 
قدر :زين زين متسدقوووش 
زين كانه رجع للواقع حااول يداري شكووكه 
قلع جاكتته ولبسها لقدر وشاالها وحطها بالعربيه 
قدر فضلت مااسكه فيه وخاايفه 
زين كاان حااضنها وفي دنيا تاانيه لاول مره بيحضنها ومش حااسس فيها 
عند مرااد 
حمل اخووه ووداه المشفى والشرطه معااهم قاادر ركب مع ايااس وروح كل واحد بيته 
دخل ايااس البيت واول ما دخل 
ملك جريت حضنته 
ايااس طمني حصل ايه 
ايااس طمنها :متخاافيش احنا لقينااها وروحت لبيتها مع زين 
ملك حصنته جاامد وبدمووع :انا كنت خايفه قووي 
اياس حس بخووفها :متخافيش يا حبيبتي هي كوويسه 
ملك بصت في عنيه :ايااس هو محمد قرب لقدر 
ايااس بشرود معرفش انا ما دخلتش جوا زين محبش حد يشووف مراته وهي كده لكن لمى خرج كان حاملها وملبسها جاكتته 
ملك :يا رب ما يكون عملها حااجه 
ايااس :يا رب طب ايه عاايز اكل جعاان 
ملك :طيب خد شااور وبدل هدوومك الاكل هيكون جااهز 
عند قاادر 
روح البيت وقاال لباباه كل حاااجه حصلت 
فريده :انا عايز اشووف بنتي دلووقت ارجووك يا كريم 
سليم والدموع متحجره في عنيه :ابني كوويس 
قادر مسك ايد عمه :متخاافش يا عمي هيبقى كويس الرصاااصه جت في كتفه مش في مكان خطير 
سليم قاام انا هرووح لابني 
خرج سليم 
كريم :البسي يا فريده هرووح لقدر 
فريده جريت تلبس 
وقاادر دخل لرسل الي اول ما شاافته جريت عليه وحضنته 
رسل :انا خفت عليك قووي 
قااادر مسح دمووعها :متخاافيش يا حبيبتي كل حااجه عدت على خير 
رسل :ازااي قدر 
قاادر :ملحقتش اشووفها اصلا وبغيظ اخووكي شاالها وما ادانيش فرصه اطمن عليها 
رسل ضحكت :انت غيران 
قادر بغيظ :اجري البسي هنروح لقدر 
رسل :ايه دا بجد 
قاادر :ايووه بجد 
عند زين 
ركن العربيه وهو سااكت متكلمش قدر نهائي 
وقدر افتكرت ان دا من خووفه عليها 
زين شالها ودخل القصر 
الكل جري عليهم 
اشرف :زين انت كوويس طمنا 
زين اتنهد :الحمدلله 
رحاب :حمدلله على سلامتك يا بنتي 
قدر :شكرا يا طنط 
رامز :سلامتك يا بنتي زين خد مراتك وخليها ترتاح فووق 
زين :طلع لفووق بدوون ما يتكلم ودخل اوضته نزلها 
قدر حضنته جااامد خليك جنبي انا خاايفه اووي 
زين ببرود :انا جنبك متخاافيش روحي خدي شااور وارتااحي 
وانا هبدل هدوومي 
قدر هزت برااسها وخدت شاااور وبدلت هدوومها وخرجت 
زين لبس بجاامه وقعد على الكنبه وطلع المشرووب 
قدر خرجت من الحماام شاافت زين بيشرب 
قدر قعدت قداامه :زين انت وعدتني انك مش هتشرب تااني ارجووك 
زين قاام وبعد ايدها :ملكيش دعووه روحي ناامي وارتااحي 
قدر كاانت خاايفه عليه 
خبط الباب 
زين :ادخل 
الشغاله :اهل قدر هاانم تحت وعايزين يشوفوها 
زين :قوليلهم نازلين 
زين بصلها بطرف عينه :البسي وحصليني 
جه يخرج قدر مسكت ايده زين ماالك فيك ايه 
زين شد ايده منها مفيش تعباان شويا بس 
حصليني على تحت 
زين نزل تحت واتخلى عن برووده 
فريده جريت عليه :بنتي ازيها يا ابني 
زين باس ايدها :متخافيش يا امي هي كويسه بتلبس وهتنزل 
رحااب لمى قاال لفريده امي اتجرحت جدا لكن حاوولت تبان طبيعيه 
كريم راح لزين ومسكه بايديه من كتفه :دلووقت اقدر اقوولك مبرووك جوازكم وانك تستااهل قدر بنتي وهتحاافظ عليها 
زين :شكرا يا عمي 
قاادر فضل ساااكت ورسل جريت حضنته 
رسل :كل مره ورا التانيه بفتخر اكتر واكتر اني اختك 
زين حضنها 
هنا نزلت قدر 
جريت على والدتها وحضنتها 
فريده كاانت بتحضنها وبتشم هدوومها وبتبووسها مشااعر كتيره قووي مع بعض 
قدر :وحشتيني قوي قووي يا ماما 
فريده :واناي يا روح امك وحشتيني 
قدر بصت على باباها الي كانت ملامحه بارده وبعدين ضحك وفتحلها دراعاته 
قدر جريت عليه :سامحني يا بابا سامحني ارجووك 
كريم :مساامحك يا بنتي مساامحك وحشتيني قووي 
قدر شددت من حضنه كان وحشها قووي 
قاادر بمزااح :ما تخليلنا حته يا حج 
قدر جريت عليه قادر ضربها على دماغها :خضيتينا عليكي يا بت 
قدر بفخر :على شان اعرف معزتي عندكم 
رسل :لكن ايه جووزك قدر يجيبك وكاان خاايف عليكي قووي 
قدر بصتله بحب 
قاادر قعدها :هو ايه الي حصل معااكي من البداايه 
قدر اتنهدت والكل مستنيها تقوول وخااصه زين الي مبين البرود :كنت متفقه مع زين اني هروح معاه لكنرلمى خلصت رنتله كتير وما ردش ركبت تاكس وانتبهت ان دا مش طريق القصر قولتله لف عليا ورش في وشي حااجه حااولت انزل لكن المخدر خدني وفووقت لقيت نفسي مع محمد 
حااولت اتكلم معااه بالحسنى وما كانش بيرد عليا 
وكان بيتكللم زي المجنون ولمى سمع ضرب النار حط السكين على رقبتي وهنا دخل زين والباقي تعرفووه 
زين هنا اتأكدت شكووكه لكن فضل سااكت على شان اهلها واهله قااعدين 
رحااب :الحمدلله اطمنا عليكي يا بنتي وقاامت انتو هتتعشو معانا النهارده 
كريم :لا احنا خلاص اطمنا على قدر وهنرووح 
رامز :ينفع كدا انتا اول مره تدخل بيتي 
كريم :خيرها بغيرها 
قدر مسكت ايد باباها :ارجووك يا بابا انت وحشني خليك شويا كمان 
كريم حضنها حااضر يا بنتي 
راحوا اتعشوا وقدر عينها على زين وخايفه من برووده 
بعد ما خلصوا شربوا القهوه واستأذنوا وروحوا 
رحاب قبل ما يخرجوا :قااادر متخليكوا هنا النهارده رسل وحشااني 
رسل :اه اه ارجووك يا قاادر 
فريده :خليكوا يا بني النهارده هنا 
قاادر قرب على مامته :ايه عايزه تستفردي بالحج 
فريده فتحت عنيها من بجااحته 
قاادر ضحك 
طيب هنفضل هنا النهارده اصلا قدر وحشااني جدا 
زين طلع اوضته وقدر اعتذرت من قاادر وطلعتله 
زين كان بيشرب ووشه نااحيه الشبااك 
قدر حضنته من ظهرها 
زين فضل سااكت 
قدر :وحشتني اووي
زين بعد ايديها عنه وبصلها 
مش عاايزه تقووليلي حصل ايه معااكي 
قدر :حصل ايه يعني انت تقصد ايه 
زين بغضب مسك درااعها :ايه الي حصل معااكي هدوومك كاانت متقطعه وحجاابك مفكووك ايه الي حصل معااكي ايه معنى كلامه 
قدر ارتبكت انه زين شااكك فيها 
زين هو عايز دا يحصل ما بينا هو ما لمسنيش واللهي ما لمسني 
زين كسر الكاسه الي في ايده :اماال ازااي مزعلك هدوومك وهو بيضحك مثلا 
قدر :فعلا مزعها وهو بيضحك على شان انت تشك انه عمل حااجه ويفضل على طول بينا 
زين كانت ملامحه غاامضه ومش قاادر يسدقها 
قدر بدمووع زين انت مش مصدقني 
زين حااول يهدا 
قدر انا مش هصدق غير لمى الكلب دا يفووق وراح ناام 

عدا ثلاثة اساابيع 
وزين بيعاامل قدر ببرود ومبيتكلمش معااها الا في اضيق الحدود 
وقدر بتحااول تشيل البرود الي زين على طول لابسه 
علاقتها باهلها تحسنت جدا 
وملك واياس عايسين قصة حب جميله جدا 
ورسل وقاادر الاوصااع بتتصلح ما بينهم وفريده بتعاامل رسل زي قدر بالضبط 
ومحمد فااق وحولوه للسجن وسليم بيحاول يخرجه باي طريقه 
كانوا قااعدين على السفره وضرب جرس القصر 
دخل سليم 
رامز جري عليه :اهلا يا سليم ازييك 
سليم بضعف :تعباان يا رامز وفي ايدك الحل 
زين بغضب :انت بتعمل ايه هنا 
سليم :انا جاي لبنت اخوويا 
قدر جت لعمها وباست ايده اهلا يا عمي 
سليم مسك ايد قدر :ارجووكي يا حبيبتي اتنازلي عن المحظر بتااع محمد انتي عارفه هو كان بيحبك ازااي 
قدر كانت عايزه تتنازل لكن خايفه من زين 
زين :انت بتقوول ايه دا مستحيل دا يحصل 
ومسك سليم :عاارف ابنك عمل ايه اغتصب مرااتي 
قدر فتحت بوقها :_
محصلش واللهي ما حصل يا زين هو كان عايز يدخل الشك جوا قلبك 
زين ضربها بالالم انتي تخرسي ولا عااجبك الي هو عمله وبتداري عنه ومسكها من درااعها انا روحتله وهو الي قالي الكلام دا بلساانه 
قدر هنا مقدرتش تسمع حااجه وغاابت عن الووعي بين ايدين زين 
زين اتخظ عليها جاامد قدررر 
راامز :عااجبك الي عملته دا 
زين بصرااخ :مش وقته اطلبوا الدكتور بسررعه
جه الدكتوور وكشف على قدر 
زين :طمني يا دكتور 
الدكتور :متخاافوش هي ضعيفه بس من سوء التغذيه لان المدام حاامل لازم تاخد بالها من اكلها اكتر من كدا ودي فيتامينات لازم تاخدها 
خرج الدكتوور 
والكل بيباارك ويهني وهو في عاالم تااني 
قدر كانت بصااله وعايزه يبان عليه حااجه فرحان زعلان ملامحه كانت باارده 
خرج الكل من الاوضه 
قدر قاامت ومسكت ايد زين 
زين انت مش مبسووط لاني حاامل 
زين نزع ايده منها :الواد الي ببطنك دا ابن مين 
الجزء الثانى من الجزء السادس و الثلاثون
خرج الكل من الاوضه 
قدر قاامت ومسكت ايد زين 
زين انت مش مبسووط لاني حاامل 
زين نزع ايده منها :الواد الي ببطنك دا ابن مين 
قدر اتصدمت ودمووعها بتنزل 
زين مسك درااعها :قدر جاوبيني الي ببطنك دا ابن مين 
قدر بدموع مش قاادره توقفها :انت مش مصدقني قولتلك واللهي ما قرب عليا 
زين بغضب :والي هو قاله وهدوومك المتقطعه كل حااجه بتثبت انو قرربلك 
قدر كانت مصدوومه جدا انو بعد كل الي عملته وازاي هي ساامحته مش مصدقها 
قدر مسحت دمووعها وبصت في عنيه 
عاايز تعرف الي ببطني ابن مين صح 
زين بصلها بغضب :ايوووه 
قدر :مش ابنك 
زين ضربها بالالم ومسكها من درااعها 
ابنه صح الي ببطنك ابنه 
قدر حااولت تستجمع شجاااعته واتكلمت بألم 
مبقتش تفررق ابنه او ابن غييره ودخلت الحماام 
زين ضرب الطااوله في رجله وخرج برا القصر 
ضرب على ايااس 
الووو 
اهلا يا زين ازيك 
ايااس لاقيني بالمكتب 
ايااس بص على سااعته دلووقت 
زين :ايووه عايزك دلووقت 
اياس :طيب مسافة السكه 
ملك :في ايه 
ايااس وهو بيلبس قميصه :مش عاارف زين صووته مش طبيعي وقاالي اقابله دلووقت في المكتب 
ملك :ربنا يستر 
اياس باس رااس ملك وخرج 
ملك كانت بتضرب على قدر ومبتردش 
اياس راح الشركه كان زين وصل 
دخل اياس وزين ما حسش فيه الا لمى حط ايده على كتفه 
مالك يا زين انت متغير اوووي فيك ايه 
زين بتعب واضح على ملامحه :تعباان يا اياس تعبان ومش عاارف اعمل ايه 
اياس :اتكلم يا زين في ايه 
زين :الشك هياااكلني عايز اتأكد الكلب ابن عمها قرب لها او لا 
ايااس بصدمه :انت بتقوول ايه 
زين :مسح وشه بايديه 
مش عاارف اعيش كل ما اتخيل انه ممكن يكوون لمسها بحس عقلي عايز يخرج من دمااغي 
اياس :طيب ما تسال مراتك ايه الي حصل 
زين :سالتها وقاالت ما قربليش لكن كل حاااجه بتثبت العكس هدومها حجاابها كلامه لمى قاالي هفضل بينكم غير اني روحتله على المشفى وقالي اياها صريحه انه خد الي عايزه منها 
ايااس :ما يمكن يكون عايز يزرع الشك ما بنكم اهدى يا صااحبي وما تخربش بيتك 
زين :انا النهارده غلطت في حقها جااامد قووي لكن الشك مووتني 
اياس :نيلت ايه تاااني 
زين :قدر حاامل 
اي ده بجد مبرووك 
زين :انا مش قاادر افكر انا خاايف يكوون مش ابني 
اياس فتح عنيه وزق زين من صدره وضربه بوووكس فوووق فوووق انت كده بدمر نفسك وبيتك 
زين بغضب :انا عاايز اتأكد وانت هتساااعدني 
اياس ساابه وخرج 
عند قدر خرجت من الحمام لمى سمعت صووت الباب وان زين خرج 
فضلت قااعده وسرحاانه مش عارفه تعمل ايه 
لحد ما خطر في بالها الوحيد الي يقدر يسااعدها 
الوووو ازيك انا قدر 
مجهول :اهلا ازيك يا قدر 
الحمدلله 
مجهوول :صووتك ماله فيه 
قدر قالت كل حااجه ليه 
مجهوول :هتعملي الي هقوولك عليه والا لا 
قدر :هعمل اي حااجه تبرد ناري وترد ليا كراامتي 
مجهوول :اطلقي 
قدر بخضه :لا طبعا ما اقدرش انا حاامل 
مجهوول :يبقى هتفضلي طوول عمرك كده 
قدر :مش عاارفه دلووقت انا هخرج واجيلك ولاقيلي حل على ما اجيلك 
مجهول :اذا عايزه مسااعدتي هتعملي كل حااجه اقوولك عليها فااهمه 
قدر بدموع :فااهمه  
قفلت الخط وحطت ايدها على بطنها على شااانك انت لازم اعمل كده 
قدر خرجت من القصر بدوون ما حد يااخد بااله كأنها رايحه الجامعه وهي فعلا راحت الجاامعه خلصت كاام حاااجه وراحت للمجهول الي اتكلمت معااه
عند فريده 
كانت بتصرب على قدر وما بتردش وبعدين تلفوونها اتقفل 
كريم انا خاايفه على قدر قلبي واجعني مش عارفه حاسس انه هيحصل حااجه وحشه 
كريم :متخاافيش هيي مع جوزها هيحصلها ايه يعني 
رسل :طنط تحبي اتصل بزين اطمن عليها 
كريم :لا يا بنتي مش عايزين نقلقهم
عند زين 
فضل في الشركه للمسا وروح البيت 
مساء الخير وبيبص في عنيه يشووف قدر ما كنتش معااهم 
زين :اماال قدر فين مش قااعده معااكم يعني 
رحااب :ليه هي مش معاااك هي قالت هتروح الجاامعه واتوقعنا ترجع معاااك كالعااده 
زين بغضب :انتو بتقوولوا ايه 
رامز :اهدى يا بني اهدى يمكن راحت لاهلها اهدى 
زين ضرب على بيتهم 
رد كريم :الووو 
ازيك يا عمي انا زين 
اهلا يا بني ازيك وازااي قدر 
زين بغضب :ازااي قدر ليه هي قدر مش عندكم 
كريم :لا يا بني ما جتش ليه في حااجه 
زين بصرااخ :الهاانم لحد دلووقت ما روحتش البيت 
كريم :اهدى يا بني اكيييد في حااجه 
زين قفل قبل ما يكمل كريم كلام 
فريده :في ايه 
كريم :بنتك لحد دلووقت ما روحتش البيت 
فريده :يا لهووي لا يكوون محمد 
كريم ضرب على سليم 
ايوه يا سليم محمد فين 
سليم بتعب :في السجن هيكون فين بتسال ليه 
كريم بخووف :قدر لحد دلووقت ما روحتش بيت جووزها 
سليم :ايه المصاايب دي بس 
مرااد :في ايه يا بابا 
سليم :قدر اختفت 
عند زين ضربلها كتير تلفوونها مقفول طلع اووضته شااف الاوضه زي ما تركها الصبح 
لكن لمح عالكمودوون ورقه 
كااان بيقرب منها وخاايف يفتحها لانه حاسس بالكلام المكتووب جوااها فتح الوورقه ولاول مره دمووعه كاانت بتنزل قبل ما يقرا 
محتوى الرساله 
(زين مغتصبي اللعين الرسااله دي من قدرررك زي ما كنت مسميني انا حاااولت معااك تتغير كتير لكن انت عاايز تفضل زي ما انت انا مش قاادره اكمل معااك وانا مش حاااسه بالامان علاقتي معااك زي الي واقف على جبل ومستني زقه على شان يوووقع اسااس العلاقه الثقه ودا نااقص علاقتنا 
من لمى رجعت وانا حاسه ببعدك وفتوورك انا قولتلك من البدايه ان محمد كان عايز يزرع الشك جوا قلبك وفعلا نجح والشك ما بيتزرعش الا في علاقه ضعيفه عمري ما توقعت في يوم جووزي يسالني الي ببطنك ابن مين 
محمد ما لمسنيش والبيبي الي في بطني كان  ابنك ولاول مره في حياتي هغضب ربنا واجهضه لاني مش عاايز حااجه تفكرني فيك عاايز انسااك وانزع قلبي الي حبك بايدي 
انت ادتني مده افكر فيها شهر ان كنت هكمل معاك او لا واهو عدا شهرين وادتني حرية الاختيار وانا دلووقت بقوولك طلقني يا زين طلقني وما تدورش عليا لانك مش هتلاقيني ومحدش يعرف انا فين 
قدر )
زين رما الورقه من ايده وقعد على الارض وبعلو صوته نادا 
قدددددددددددددر 
رامز سمع زين بصررخ جري هو واشرف ورحااب عليه 
اشرف دخل شااف حالة زين لاول مرره كدا 
اشررف :زين فيك ايه 
رحاااب حضنت زين :يا حبيبي يا بني في ايه 
زين كان وشه احمر من الغضب 
رامز :اتكلم يا بني في ايه عررفت حااجه عن مراتك 
اشرف هنا شااف الوورقه وقرائها واداها لباباه 
اشررف بغضب :طب واللهي تستاهل الي عملته فيك بقا في واحد عااقل يسال واحده زي مراتك الي ببطنك ابن مين فااكرها من الزباله الي بتنااام معااها 
رحااب بصت لاشرف بغضب على شان يسكت 
رامز حط ايده على كتف زين :اهدى يا بني وفكر مرااتك ممكن تكوون راحت فين 
زين فضل سررحان في الا شئ 
رامز :سيبوووه لووحده 
خرجوا من عنده وهو فضل سرحاان ومصدووم وندماان كل الاحاسيس مع بعض 
عند قاادر 
كان خاايف على قدر بعد ما رسل كلمته وقالتله كل حااجه 
ضرب عليها وتلفوونها مقفوول 
هنا جته رسااله من رقم برايفت 
(قاادر حبيبي انا قدر متزعلووش مني انا تعبت قووي وعاايز اخد هدنه من الحيااة دي عاايز اجمع نفسي وارجع قدر الي تعرفووها ما تحاولوش تدوروا عليا لانكم مش هتلاقووني 
قوول لبابا وماما ما يزعلووش مني وخد بالك من مراتك ومتاخدهاش بذنب حد )
قااادر اتعصب جدا انها ممكن تكوون راحت فين 
قاادر خلا باباه يشووف الرسااله 
فريده :يا حبيبتي يا بنتي وبدمووع عاايز قدر قاادر ارجووك جبلي اختك 
قاادر :متخاافيش يا ماما هجيبهالكم 
كريم :محدش يجيب حد دي بنتي وانا عاارفها مش هتقدر عالبعد هي بس عاايز ترجع قدر بتاعت زمان قدر القوويه سيبووها ترجع الي فاات 
قادر :بابا انت بتقوول ايه 
كريم :_انا عاارف انا بقوول ايه واذا هدوروا عليها انا متأكد مش هتلاقووها 
فرريده :كريم انت تعررف حااجه عنها صح 
كريم :_هه لا وغلاوتك ما اعرف حااجه لكن انا اكتر واحد اعرف عقل بنتي 
هنا تلفوون قاادر رن 
الووو
اهلا يا قاادر طمني  
بعتتلي رسااله يا مراد انها هتبعد على ما تلم نفسها وترجع زي الاول 
مراد :يعني ايه هنفضل كده مش عارفين لها سكه 
قادر بشرود :ربنا يسهل 
عند زين 
زين بغضب  وااضح 
كلم ايااس 
ايااس اصلا كان متنرفز منه 
ايااس :الوووو عايز ايه 
زين بغضب وهو شاارد وبيشدد على كل كلمه بيقوولها 
اياس قدر اختفت وسابتلي رسااله قاالت فيها انها هتختفي ركز يا ايااس انا متأكد انها هتكلم ملك وتقوولها هي فين عاايز تجبهاالي من تحت الارض 
هنا سمع ايااس ملك بتكلم حد 
طيب اقفل انت دلووقت 
ايااس :ملك انتي بتكلمي مين 
ملك اتخضت لانه جه فجاءه ووقع التلفون من ايدها وو

تعليقات