قصةجميلةفى قلب الاسد البارت الحادي عشر١١ بقلم شهد هانى


قصةجميلةفى قلب الاسد
البارت الحادي عشر١١ 
بقلم شهد هانى

معاذ بغضب: انت مين ياض.
زين:بتاع الملامين براسه كان مديله بونيه وقال حسك عينك تقرب من ليالي التاني.
ليالي:طلعت من الشباك وقالت أستاذ خلاص سيبه عشان خاطري.
زين: بغضب ضر*به في بطنه برجله لحايه م سمع صوت ليالي هي بتقول زين خلاص .
زين:سابه راح العربيه ركب من غير م يكلم.
عند جميله نايمه من اثر البنج:لسه مش فاقت.
أسد:قاعد جنبها حضنها جامد عمال يقول انتي قومتي صح ي جميله مش قادر اصدق نفسي حضنها جامد كانه عيل صغير بياخد الحنان من امه.
رفعت:واقف متأثر من المنظر بيقول ربنا م يحرمكوا من بعض ومشي وراح عند المقابر.
أما جميله بدأت:تفوق وحست بتقل عليها بتفتح عينيها بتحط أيدها علي وش اسد بتقول بتعب أسد حبيبي.

أسد:حس بي لمستها الي رجعت النبض يقوي في قلبه التاني وقام وقال نعم ي قلب حبيبك ظ
جميله: ضحكت وقالت هو انا عملت العمليه ي أسد.
أسد:اه عملتي العمليه بعد م وقعتي قلبي في رجليه.
جميله:حطت ايده علي خده وقالت وقومت عشانك ي أسد وفاجأة حست بي صداع جامد في دماغها.
أسد بخوف: مالك ي جميله حاسه بي حاجه .
جميله بحب:حضنت أسد وقالت عاوزه انام في حضنك ممكن عشان مصدعه اوي ي اسد.
أسد:حاضر ي قلبي وقلع الجزمه بتاعته وشال راس جميله براحه وحطها علي صدره وقال تعرفي ي جميله.
جميله:بتتاوب اممم.
اسد دموعه:نزلت وقال كنت خايف اخسرك اوي ي جميله مش مصدق انك معايا في حضني دلوقتي ي جميله مسك أيدها وقال ابوس ايدك ي جميله اوعي تفكري تبعدي عني.
جميله:مسكت ايد اسد باستها وعيطت وقالت تعرف ي أسد علي قد الوجع الي مريت بيه هتفضل انت الحلو الي طيب الوجع تعرف كلمه اهااااا الي طلعت مني قدام كلمه بحبك قولتها ليه نسيت انا عمري م هبعد غير لو م.
أسد:مش استحمل انها تكمل الكلمه وراح باسها بكل حب واشتياق.
جميله:اندمجت معاه بحب وقالت بحبك ي أسدي.
عند رفعت:راح عند المقابر وقعد قدام قبر مراته بيقول وحشتني ي ام أسد تعرفي ابني خد حناني علي مراته وكنت خايف يخسر مراته زي م المو*ت خدك مني وراح قعد القبر بتاعها ونزل رأسه بيعيط بيقول وحشتني ي ماسه اوي وحشتني ياريتك كنتي معايا وتشوفي ابنك ومراته الي بيفكروني بي ايامنا ي ماسه، وقام وقف وجاب مايه بدء يسقي الزرع بيقول عمري م نسيتك ي رفقه دربي.
عند ليالي:ممكن افهم حضرتك وخدني علي فين.
زين:قال متخافيش ي ليالي انا مش هسمح ليكي انك ترجعي لا خوكي.
ليالي عيطت:وقالت طاب هروح فين اعمل اي انا مش ليا حد.
زين:هاخدك معايا البيت

أسد:بص علي جميله هي نايمه في حضنه شافها راحت في نوم راح شايل راسها حطها علي مخده براحه باس راسها وبص ليها وقال بدء العد التنازلي لي ماجد ي جميله.

جميله:كانت نايمه بعمق مش حاسه بي حاجه

أسد:غطاها وبص لي وشها وقال وعد مني ليكي لا هعذ*به ضعف الي عمله فيكي ي جميله وساب جميله ومشي ركب العربيه.

زين:هاخدك معايا البيت ي ليالي.

ليالي بغضب:نعم ي عنيا هو انت عشان عرفت اني بت غلبانه عاوزه تضحك عليا.

زين بغضب: هجوزك ي ليالي انتي فاهمه.

ليالي بصدمه:هتجوزني انا ليه.

زين:عشان مش ينفع تقعدي معايا في بيت واحد من غير اي مناسبه عشان اخوكي اكيد هيدور عليكي فلما يوصل مش يبقا ليه حجه فهمتي.

ليالي: بحزن بس انت مش ليك ذنب انك تجوز واحده مش تحبها.

زين:عشان الوقت متأخر مش هيكون في مأذون دلوقتي ف بكرا بقا ماشي.

ليالي:هزت راسها بحزن علي نفسها.

أما عند أسد:وصل عند المخزن هو ماسك سلسله حديد وماسك ازازه ميه ودخل المخزن وقال ماجدددددددد انا جيت.
ماجد: بتعب انا عاوز اشرب عطشان..

أسد:حدف ازازه الميه وقال أنا هشربك عشان مش عاوزك تموت قبل م اعذ*بك.

ماجد:خد ازازه الميه بلهفه وشربها كلها.

أسد:بيلف الحديد علي ايده وقال شربت ي ماجد.

ماجد:هو راسه بتعب وقال جعان.

أسد ضحك: هاهاهاهاها هو انت فاكر انك في دريم ومسك الحديد ونزل علي جسم ماجد.

ماجد:صر*خخخخخخخ وقال همو*تكوا همو*ت جميله انت فاهم.

أسد بغضب:عيونه هنا تحولت لي ج*حيم وشال ماجد وقله قق*لع.

ماجد بخوف:لا انت عاوز اي ابعد عني.
أسد بغضب:ي تقل*ع بذوق يا ب اسلوب التاني.

ماجد بخوف:قل*ع التيشيرت بقا عاري صد*ر وقال هتعمل اي.

أسد:قق*لع البنطلون كمان.

ماجد بخوف:لا مش هق*لع انت عاوز تعمل اي.

أسد بغضب:بسلسه الحديد نزل عليه وقال قق*لع انت فاهم.

ماجد بخوف:ققل*ع البنطلون.

ماجد:ق*لع البنطلون واقف ركبه بتخبط في بعض.

أسد:راح ولع النار ومسك الس*يخ وبدء يو*لعه علي نار لحد م سخن وراح عند ماجد وكلم بر*عب انا قولت اني هعذبك الضعف الي عملته مع جميله وانا عشان راجل بنفذ وعدي لي نفسي.

ماجد:انت هتعمل اي.
أسد: هاهاهاهاها ولا حاجه هو*لع في جسمك بسي*خ الحديد الجميل دا اي رايك حاسه عذ*اب مش قوي.

ماجد بخوف:صر*خ وقال انت هتعمل اي ابعد عني.

أسد:هتعرف دلوقتي قرب من ماجد حط السي*خ المو*لع بين رجله وقال هاااا صوت صريخك بيفرحني اوي.

ماجد:صرخخخخ بعلو صوته.

أسد: بدء يمشي السيخ المو*لع علي جسمه كله وهو فرحان بياخد حق جميله.

ماجد:عرق عمال يصر*خ زي الحر*يم.

أسد:جاب سلسله الحديد ربطه علي رقبته وكان لسه هيخن*قه..

دخل زين:بسرعه وقال أسد ابعد


تعليقات