رواية دقة قلب الفصل الثامن عشر 18 بقلم/مريم


رواية دقة قلب
الفصل الثامن عشر 18
بقلم/مريم

فجأه الباب اتفتح ودخلت اروى بتنهج وتجري....
مريم وسامر:
مريم:مالك يابنتي خضتينا...
اروى :بسرعه...بسرعه...يلا ادخل استخبى ياسامر...وانا جايه لقيت خالد جاي على هنا وفاته طالع على السلم يلا
سامردخل الاضه بسرعه ومريم قفلت الباب عليه بالمفتاح ودقيقه وخالد..خبط على الباب مريم خدت نفس طويل وراحت فتحت الباب وقالتله ...انت جيت تاني ليه...في حاجه ولا ايه 
خالد:لا..معلش اصل انا نسيت الفون هنا..وكنت جاي اخده....انا اسف
مريم:لا عادي..انا بس اتخضيت قولت مين ممكن يجي في الوقت ده....
خالد:معاكي حق...بس انا شوفت اروى....يعني مجتيش تسلمي عليا ليه
اروى:معلش اصل كنت عايزة ادخل الحمام عشان كده طلعت بسرعه
خالد:اممم ماشي انا همشي بقى....سلام...
مريم:سلام...
خالد مشى ومريم قفلت الباب....ودخلت تفتح لسامر
مريم:آآآآآآه الحمد الله لو مكنتيش طلعتي كنا اتقفشنا 
سامر:ايوة.بس مقولتيش عرفتي ان انا هنا ازاي 
اروى:مفيش...لقيت عربيتك تحت وانت مش فيها...عرفت انك فوق
مريم:ثواني....مش ممكن يكون عارف عربيتك ياسامر
وبيشتغلنا ان هو مش عارفك
سامر:لا...مش عارف عربيتي...هو شافني المرة اللي فاتت بعربيه تانيه مش دي
مريم:مش كان شغال عندك في الشركه اكيد هيعرف كل عربياتك 
سامر:لا منا كل سنه بغير الموديلات اللي عندي وبجيب موديلات تانيه
اروى بضحك:ياسلام .....ناس مش عارفه تعيش..وناس تانيه بتغير عربياتها كل سنه 
سامر بهزار:ده حسد ده ولا اي
اروى:لا ياخويا بهزر.....ربنا يباركلك فيهم 
مريم:طب يلا بقى اتفضل امشي.....عشان مينفعش تفضل هنا لحد الوقت ده
سامر:سلام......تصبحوا على خير 
مريم وأروى:وانت من اهله
مريم وأروى دخلوا ناموا.

فون مريم رن.....
مريم بنوم:الو مين.
خالد:انا ياميرو.....صباح الفل
مريم بانزعاج:امممم..صباح النور....بس بترن في الوقت ده ليه.
خالد:بستناكي تحت
مريم باستغراب:تحت....ليه....احنا الساعه كام
خالد:الساعه ١ الضهر ياكسلانه يلا قومي
مريم بصت في الساعه ولقتها بالفعل ١ الضهر قالت في سرها اي ده انا لحقت انام....:اقوم ليه عايز اي
خالد:عشان نروح المصحه....نشوف كارما
مريم بخضه:كارما.....اه ماشي انا هلبس اهو ونازله
خالد:طيب سلام
مريم قفلت مع خالد ورنت على سامر وقالتله يجهز عشان هيروحوا دلوقتي....
مريم لبست ونزلت .....
خالد بابتسامه:اي القمر ده
مريم:ميرسي.....مش يلا...
خالد:يلا......
في نفس الوقت سامر لبس وشاف نفسوا في المرايه وابتسم وقال....
اخيرا ياكارما هجيبلك حقك النهاردة.  انا اسعد انسان في الدنيا النهاردة....عشان خلاص نهايتك قربت ياخالد
سامر نزل سلم على ابوه وأمه وقالهم خلاص كارما حقها
هيرجعلها النهاردة 
هاله:يابني ماتروح تعطي التسجيل للبوليس وهو يتصرف معاه...بلاش تروح ياحبيبي...معرفش لي انا خايفه عليك...
سامر:متخافيش يا أمي انشاء كل حاجه هتبقى تمام...وكمان مينفعش اسيب مريم معاه لوحدها 
هاله:حاضر يابني خلي بالك من نفسك ومن مريم 
سامر بضحك:انتي ليه محسساني اني رايح اقابل رئيس عصابه ياماما ده حتت عيل ابن ***قل باصله مع اختي ورايح اجيب حقها مش اكتر..........سلام
هاله:مع السلامة يا حبيبي وابقى طمني...
سامر بابتسامه:حاضر............سلام بقى......
بعد ساعه خالد وصل على مكان مهجور ومعاه مريم.......
مريم بخوف:خالد.....احنا رايحين فين..ده مش مكان المصحه....انت واخدني فين
خالد بابتسامه خبيثه:دلوقتي تعرفي ياحبيبتي....
مريم:ايوة بس احنا.........
خالد رش على وشها منوم....ومريم عنيها زغللت وبقت شايفه الدنيا غشاشه...وفجأه نامت ومعدتش حاسه ب اي حاجه في الدنيا....
خالد وصل على المصنع المهجور وشال مريم ودخلها جوة في المصنع وحاطها على الكرسي وربطها....
وبعدها قال.......
بقى بتستغفليني يامريم وعايزة توقعيني انتي وسامر بتاعك ده....هههههه مفكرة اني معرفش أن سامر هو اخو كارما وكنت بمثل عليكي....عشان اعرف انتقم منكوا
واعرف مكان كارما فين.....للدرجه دي مفكرين ان انا حمار....لي....ده انا عارف من ايام ما كنت بشتغل عنده في الشركه....ده الموظفين كلهم عارفين....بس كنت بضحك عليكم كلكم....وصحيح انا اتفاجأت لما لقيته هو خطيب اختي....كنت عارف انو جاي ينتقم مني ف اختي
بس انتي طلعتي شاطرة وخلتيه يبعد عنها....أما وريتكوا
ميبقاش اسمي خالد.....
سامر وصل وفضل يدور على مريم ملقهاش....رن عليها
لقى الفون مغلق....قلق عليها جامد وخاف ليكون خالد
عرف عنهم حاجه....واذاها....فضل يرن ويديله مغلق
لحد ما رن على اروى وسالها قالتله دي نزلت من زمان بقالها ساعتين...فضلو يدوروا عليها لحد الساعه ٥ العصر
وفون سامر رن....والمتصل كان خالد
خالد بضحكه شرانيه:هههه مش هتلاقيها ياسامر
سامر:مريم فين يا ابن ال***
خالد باستفزاز:ما بلاش الغلط.......بدل ما اقتلك حبيبه القلب...وابعتهالك هديه
سلمر بخوف:لا.....كله الا مريم....قولي عايز اي وتسيبها 
خالد:عايزك تجهزلي ورق عشان اسافر برا البلد...مقابل اني اسيبلك حبيبتك...ها..قولت اي
سامر:موافق....موافق...بس توعدني انك تسيبها...
خالد:خلاص يبقى تيجي على العنوان ده......ولوحدك
لو علمت انك عرفت البوليس ما تلومش الا نفسك
سامر:حاضر مش هعرف البوليس سلام
بعد نص ساعه مريم فاقت ولقت نفسها مربوطه في الكرسي....فضلت تصوت وتقول انا فين....لحد ما خالد دخل....وقالها مساء النور ياقلبي....
مريم بصدمه:خالد.... انت بتعمل كده
خالد بضحك:لا بجد ضحكتيني وانا مش ليا نفس اضحك....بجد مش عارفه انا بعمل كده ليه 
مريم بخوف :لا مش عارفه...
خالد:اممممم طب هقولك...يمكن عشان عرفت اللي انتي ناويه تعمليه انتي وسيمو...
مريم بخوف اكبر:عرفت ازاي...
خالد بضحك:لا....استني مش عايزة تسألي على حبيب القلب
مريم بخوف وعياط:سامر...لا...متعملش فيه حاجه
خالد:سامر خلاص نهايته قربت....انا طلبت منه يجي عل العنوان ده عشان ياخدك وهو زي الحمار...جاي...بس للأسف لو كان يعرف انه هيموت لما يجي اكيد مكنش جه....صح ولا اي 
مريم بانهيار:والنبي لا بلاش سامر...حرام متعملش فيه حاجه عشان خاطري
سامر:مريمممم
خالد بضحك:اهو وصل
مريم:سامر...امشي من هنا ده ناوي يأذيك امشي
سامر:مش همشي من هنا الا وانتي في أيدي...
خالد:ده واثق من نفسه.........احب انا اللي بيثق في نفسه
زياده عن اللزوم...
سامر رمى الورق في وشه وقاله خد حاجتك اهي سيبها
بقى عشان نمشي
خالد:استنى مش عايز تعرف انا عرفت ازاي
مريم:ازاي...
خالد:طبعا انا عارف من زمان انك اخو كارما بس كنت بشتغلكوا عشان خطتي تمشي صح.......واعرف انتوا بتخططوا ل اي...
سامر:وعرفت ازاي اللي احنا خططناله؟؟؟
خالد:وانا جاي لقيتك قاعد في العربيه من بعيد...عرفت انكوا مخططين لحاجه....قولت لازم اعرف هما بيخططوا ل اي.....ف طلعت موبايلي وفتحت المسجل...وطلعت
وانا اللي كنت قاصد اقول كل حاجه وطبعا قاصد اسيب فوني لاني عارف..انك هتطلع لها وتتكلموا...ف كان لازم اعرف هتتكلموا ف اي....ف سيبت فوني ونزلت واستنيت شويه ولقيت اروى جايه ف قولت استناها تطلع تقولكوا اني تحت عشان تستخبى وبالفعل حصل اللي كنت مخططه واخدت الفون وسمعت كل حاجه انتوا قولتوها
سامر:يا ابن الكلب.....مش هسيبك....وسامر جرى عليه عشان يضربوا....لكن للأسف خالد كان اسرع وطلع مسدس من جيبه وضرب سامر ف قلبه.
مريم بانهيار:ساااااااامرررررر 


تعليقات