رواية دقة قلب
الفصل العاشر 10
بقلم/مريم
سامر:اي اللي جابك هنا.....ودخلتي هنا ازاي
كنزي:في اي يابيبي انا جيت اشوفك مشيت متعصب ليه ...يعني ده ذنبي اني جيت اطمن عليك ياقلبي
سامر:لا مش قصدي ...قصدي يعني دخلتي ازاي
كنزي:هههههه مفيش ياعمري الفلوس تعمل اكتر من كده
سامر:امممممممم. قولتيلي ....تمام
كنزي:مش هتقولي بقى مشيت زعلان ليه....اكيد ال***
مريم هي السبب صح
سامر بغضب جحيمي:متجبيش سيرتها تاني انتي فاهمه
كنزي:في اي ياسامر مالك متعصب كده ليه اما شتمتها
سامر استوعب هو عمل اي:ها لا مفيش ...قصدي يعني محدش يجيب سيرتها قدامي عشانها بتنرفزني بس مش اكتر ...كل ما اسمع اسمها بتعصب عشان كده اتعصبت عليكي
كنزي بارتياح:اممم طالما كده ف ماشي اتفضل بقى دي هديه مني عشان كنت عارفه انك زعلان ف حبيت اصالحك ب اي حاجه يعني عشان مش تزعل تاني
سامر باستغراب:دي اي دي..
كنزي:دي هديه بسيطه
سامر:منا عارف انها هديه قصدي اي
كنزي بفرح: افتحها وانت تعرف
سامر فتحها وقال بتريقه هديه بسيطه كل دي وبسيطه
كنزي بزعل:يعني مش عجبتك
سامر:لا طبعا عجبتني ياقلبي
كنزي بفرح قامت راحه عليه وحضنته وباسته من خده
سامر اتفاجأ وبِعِدها وقالها طب عن اذنك بقى عايز ادخل اخد دش
كنزي:طب مش لما تسمع الخبر الحلو
سامر بتريقه:هو لسه في حاجه
كنزي:ايوة.....انا كلمت اخويا النهاردة وقال انو ممكن ينزل اخر الاسبوع
سامر اتصدم وفضل واقف مكانه من غير ماينطق بكلمه
كنزي:هو الخبر مش حلو ولا اي
سامر بنصر كبير:لا طبعا ده احلى خبر سمعته في حياتي
كنزي:خلاص تعالى نحتفل يلا
سامر:بعدين ...بعدين ياعمري هنحتفل براحتنا
كنزي:يووووه طيب باي ياقلبي
سامر:باي ياعمري
كنزي خارجه من الاوضه ويوسف داخل وهي خرجت ومش عبرته وهو بيبص عليها وهي خارجه ورجع بص على سامر اللي في دنيا تانيه خالص واستغرب من سامر
يوسف:سامر...سامر....ياسامر.....ساااااااامرررررر
سامر اتفزع:ايه ايه يابني في اي
يوسف:بقالي ساعه بنادي عليك مالك سرحان في اي ومبسوط كده ليه
سامر بابتسامه جانبيه:مفيش حاجه....عادي مالك انت
يوسف:عليا بردوا ازاي مفيش حاجه دي خارجه مبسوطه وانت كمان واقف سرحان ومبسوط وبتبص عليها.......ايه ده ثواني اوعى يكون الي ف بالي حصل
سامر:فعلا هو ده اللي حصل
يوسف:لا ...لا مكنتش اتخيل انك ممكن تكون كده ياصاحبي...انا اه عادي...إنما أنت لااااااا مستحييييل
سامر بصوت خشن حبتين:في ايه ماتتلم ياض مالك كده
يوسف:مش انت بتقول فعلا
سامر:ياغبي مش اللي في دماغك انا مش و**زيك
يوسف بارتياح:اومال اي اللي فعلا
سامر:خلاص قربت اوصل لهدفي
يوسف بغباء:قصدك اي مش فاهم
سامر قرصه من ودانه قصدي ان خلاص خالد نازل آخر الأسبوع
يوسف بفرح:بجد ...لولولولييي
سامر بضحك:نفسي مرة اشوفك راجل
يوسف باحراج:احم احم...طيب مقولتش كنت فين
سامر افتكر مريم وفضل مبتسم
ويوسف حط ايده قدام سامر ويحركها ويقوله سامر ..سامر...سامرررررررر
سامر فاق من صوته:ايه ...ايه ياجدع مالك ..هو كل شويه كده...خلاص حرام عليك
يوسف بضحك:منا بقالي ساعه بنادي عليك....يوسف بغمزة قول بقى
سامر ضحك:اهبل...هتفضل طول عمرك اهبل
يوسف:خلصني بقى
سامر حكاله كل حاجه من ساعه المطعم لما شاف مريم وعمر لحد حرامي الغسيل
يوسف بضحك هستيري:بقى انت ياسامر بعد كل ده وبقيت حرامي غسيل...لا بجد فصلتني...بس مقولتش هما ليه قالوا كده
سامر:هموت واعرف
امل:انتي يازفته قوميلي
مريم:في اي ياحجه ام محمد مالك
امل بنفاذ صبر:ماليش ..انتي ازاي تدخلي كده والضيوف موجودين يقولوا عليكي اي مش متربيه
مريم ببرود:يقولوا اللي يقولوا انا اصلا مش بطيق مالك
يبقى هروح اقعد معاه ده في أحلامك يا ام محمد
امل:يابنتي حرام عليكي انتي اي مش عندك دم خالص
مريم:لا معنديش....وعارفه انتي جايباهم ليه ومالك ده لو اخر واحد في العالم مش هتجوزه مش كان سامر لو اخر واحد في العالم مش هتتجوزه
امل مردتش وخرجت وبعدها محمد دخل لمريم وقالها انتي عارفه انا قولت كده ليه
مريم:ليه
محمد:عشان لو انا قولت انو صاحبي وشافوكي فوقه كده كانت جوازتك باظت من مالك
مريم:هههه ظريف وانت بقى مفكر اني هتجوز اللي اسمه مالك ده
محمد:امك هي اللي قالتلي
مريم:مستحيييل اتجوزه ده واحد عبقرينو انا ماليش فيه
محمد:حلو اعترافك بنفسك انك غبيه
مريم:بس مقولتش انت عارف سامر من قد اي
محمد بتوتر وكذب:ها ..اه عارفه من زمان من زمان اويي
مريم:اللي هو امتى يعني
محمد:من حوالي ٣سنين كده ولا حاجه
مريم:انت هتستعبط ٣سنين اي.. ده نازل هنا امبارح يبقى ٣ازاي
محمد بمكر:وانتي بقى تعرفي منين انو نزل امبارح
مريم بتوتر:ها..اصل هو قالي لما انت كنت جوه
محمد بشك:امممم ....ماشي هقوم انا بقى عشان ورايا ماتش
مريم:اقفل الباب وراك
محمد خرج ومريم رنت على اروى
اروى:ايوة يابسكوتي انتي زعلانه مني لسه
مريم بفرح:لا ياختي مش زعلانه ولا حاجه تعالي اقولك حصلي ايه وقصت على اروى كل اللي حصل معاها
اروى بضحك جامد:ياااه ياعيني عليك ياسامر بقى سامر يبقى حرامي غسيل ....هههههه لا بجد هموت
مريم:ههههه خلاص بقى اكيد هيزعل مني صح
اروى بمكر:وانتي يهمك اي لو زعلان او لا
مريم:لا مش هممني ولا حاجه بس بقول يعني مهما كان اللي بينا مينفعش ان يحصل معاه كده صح ولا اي
اروى:ايوة صح
مريم:طب بقولك اي متعرفيش رقمه ..عشان يعني اعتذر ليه
اروى:هههههه ماشي هتصرف واجيبه متقلقيش
مريم بابتسامة عريضه:مااااشيييي باي بقى
اروى:باي
محمد:الو ياسامر..بص من الاول كده عايز اعتذرلك على
اللي حصل ...والله انا قولت كده عشان اللي انت شوفته
ده المفروض هيتقدم لاختي ولو كان عرف انك صاحبي ومريم فوقك اكيد كان هيمشي وياخد فكرة وحشه عن اختي عشان كده قولت انك حرامي...سامحني يابرو
سامر وهو يستشيط غضبا:اممم ...اكيد دلوقتي الجوازة ماشيه تمام صح
محمد بضحك:ماشيه تمام ايه ياعم...انت متعرفش ان مريم اختي دي فقريه...اصلا هي مش موافقه عليه بس بردوا لازم اعمل كده عشان سمعه اختي مش صح بردوا
سامر بابتسامه:ههههه ايوة اكيد صح يابرو
محمد:صافي يالبن
سامر:حليب ياقشطه طب سلام عشان في ميتنج معايا
سامر قفل معاه
سامر:الو...مين معايا
مريم بكسوف:انا ياسامي (سامر)
سامر باستعباط:مين يعني
مريم بغضب مكتوم:ياسلام يعني مش عارف صوتيي
سامر باستفزاز وفرح في نفس الوقت:مش واخد بالي
مريم:والله ....طيب هصدقك ...انا مييم(مريم )
سامر:اممم ....ماشي عايزة اي
مريم بزعل:انا اسفه والله عشان اللي حصل بس مش قصدي انا عملت كده عشان.......
سامر:خلاص محمد اخوكي قالي على كل حاجه
مريم بفرح:بجد...يعني انت خلاص مش زعلان
سامر:امممممم هفكر
مريم:يووووه انت بايد على فكرة (بارد)
سامر بضحك:با.. اي ياختي يعني اي بايد
مريم بغضب:والله انت هتتريق هقوم قافله وعامله بلوك
سامر:خلاص...خلاص بهزر...بس مقولتيش جبتي رقمي منين
مريم:ها لا ..قصدي جبته وخلاص انت مالك
سامر:بتحبيه
مريم:هو مين ده
سامر:ابن صاحبه مامتك ده
مريم:لا طبعا ده واحد غبي ومش بحبه ابدا عشان هو
واحد عبقري جدا وبيعاملني كأني احمد زويل
سامر:هو غبي ولا عبقرينوا بالظبط
مريم:تصدق اني غلطانه عشان رنيت عليك
سامر بضحك"خلاص خلاص انتي اي يابنتي مش بيعجبك العجب خالص لا عبقري ولا غبي ولا اي حاجه
مريم بتكبر:هه لا طبعا
سامر:بقولك اي ما تيجي بقى نبقى صحاب
مريم:اممممم هفكي (هفكر)
سامر:بقى كده ماشي ...سلام
مريم:في اي ياعم بهزي الله مش بتهزي يايمضان(بهزر&رمضان)
سامر بضحك على لدغتها:لا بهزر ياقلب رمضان
مريم بصدمه:انت قولت اي
سامر فاق:ها بهزر اي مش بتهزر يارمضان
مريم بكسوف:ماشي باي بقى
سامر:هشوفك امتى
مريم:هو اي اللي هشوفك امتى لا ياحبيبي انا مش بتاعت الكلام ده
سامر:في اي يابنتي هو انا بقولك تعالي نتجوز في السر
مريم بكسوف:سلام بقى
سامر:سلام
اخر الاسبوع
يوم نزول خالد اخو كنزي من السفر
سامر:يلا عشان منتاخرش
يوسف:ثواني بجهز اهو
ونزلوا وراحوا المطار
كنزي:اهو خالد هناك اهو....خالد تعالى انا اهو تعالى
خالد:وحشاني ياعمري وحضنها ولف بيها
سامر:عامل اي ياخالد
خالد:انت