رواية اميرتي ذات النقاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم/ أية فيصل










رواية اميرتي ذات النقاب

الفصل الثالث عشر 13

بقلم/ أية فيصل

عند حكيم طب يابني تعالي انتي واهلك بعد يومين مع السلامه

الشاب مع السلامه 

عند ملاك كانت قاعده علي الاب توب بتشتغل الباب خبط 

ملاك تعالي يا جدو 

حكيم حبيبت جدو  فيه واحد متقدملك وانا اديته معاد بعد يومين ملاك في عقلها أكيد علي جاب الرقم من مستر حسن 

حكيم ملاك روحتي فين يا حبيبتي

ملاك ها انا معاك يا جدو 

حكيم ماشي ياحبيبتي يلا كملي شغلك 

ملاك كملت شغلها فعلا 

اما عند أسد كان حاضن ولدته جامد وفرحان وصفيه كمان 

فرحانه علشان أسد فرحان وعلشان آدم مبقاش يطلع من القصر الا علي الجامعه والغريبه مبقاش يسيب محاضره 

الا اما يحضرها وبيجهز المحاضرات علشان يوديها لحور

وبدأ يذاكر 

اما عند حور فهي تنتظر قدوم آدم لكي تعتزر منه علي أسلوبها معه ومنال حكت لها ان آدم مبيخدش منها المحاضرات بالعكس هو بيحضر وده خلي حور عندها فضول 

وعايزه تسأله 

وبعد مرور يومين بدون اي أحداث تذكر

وجه اليوم المنتظر ملاك كانت متوتر وخايفه يمكن علشان دي اول مره تتحط في موقف زي ده 

حكيم اتصل علي حسن صديقه المقرب ومدير ملاك في العمل وجه حسن هو وعلي طبعا 

حكيم حضن حسن ورحب بيه جدا وكذالك علي 

ودخلو كلهم في غرفة الضيوف 

عند منال عملت العصير وجهزت كل حاجه وطلعت علشان تسأل حكيم لو في حاجه تاني وطلعت وهي متعرفش ان فيه 

حد بره منال وهي خارجه جدو انا خلصت العصير اعمل حاجه تاني 

جد.... منال انصدمت لما شافت حد قاعد مع حكيم 

منال ايده يا جدو هما الضيوف جم 

حكيم لاء يا منال دول مش الضيوف تعالي اعرفك عليهم 

حكيم دي يا حسن منال دي زي ما تقول حفدتي التالته

حسن بتفهم اهلا يابينتي حكيم وده حسن صديقي المقرب ومدير ملاك في العمل  

منال اهلا ياانكل 

حكيم وده علي ابنه وزميل ملاك في العمل 

منال تشرفنا يا أستاذ علي 

علي اتشرفت بمعرفتك 

منال طب عن ازنكو هروح اعمل قهوه لحضراتكم تشربو القهوه ايه حضرتكم حكيم ساده يا منال انا وحسن 

منال وحضرتك يا استاذ علي علي مش بيرد حكيم بصله باستغراب وحسن خبطه في رجله وعلي فاق ونظراته لمنال موترها جدا حسن بخبس تشرب قهوه ايه يا علي وحكيم لاحظ كده وضحك علي مظبوط لو سمحتي 

وطلعت منال بسرعه وبتاخد نفسها بسرعه جدا 

ودخلت عملت القهوه وطلعت قدمتها ومشيت 

دخلت عند حور ولقت حور زهقانه ومديقه منال الموزه 

ملها حور بقي هو المفروض يجي النهارده علشان يديني 

المذكرات ميجيش انا غلطانه اني اعتمدت على واحد 

زي ده منال اهدي طيب يمكن حصله ظروف مخلتهوش 

يجي تاعلي اطلعي معيا في الصاله بره نقعد وطلعو

وبعد وقت قليل الباب خبط حكيم راح يفتح 

وبعد وقت قليل من الترحيب قعدو كلهم 

وطبعا كلنا عرفنا مين العريس يا جماعه 

أسد قاعد متوتر وكأنه مراهق في سن ١٨ وادم واحمد قاعدين جنبه وعوزين بضحكو علي منظره 

صفيه طبعا قررت تتكلم لما لقت أسد قاعد ساكت 

صفيه طبعا حضرتك عارف احنا جين ليه احنا جين نطلب 

ايد انسه ملاك للأسد ابني علي سنت الله ورسوله 

حكيم ده يشرفنا طبعا بس الرأي الأول والأخير لملاك 

طبعا ملاك جدها ندلها وجت انصدمت لما شافت أسد قاعد 

وبيبصلها جامد كانت ترتدي ادناء من اللون المسترده والنقاب من اللون الاسود 

حكيم تعالي يا ملاك اقعدي قعدت ملاك جنب جدها وهي مش مصدقة لحد دلوقتي 

وبعد قليل من الوقت حسن تعالي نسبهم لوحدهم شويه وطبعا سيلا معاهم 

ملاك انا مش هسألك جيت ليه ولي انا بذات ليه بس 

انا هسأل حاجه تانيه خالص 

١؛بتصلي

أسد الحمد لله 

ملاك 

٢؛خاتم القرآن 

أسد هنختمه مع بعض 

ملاك 

٣؛ بتصلي قيام الليل 

أسد انتي هتشجعني ونصليه مع بعض وهكون الإمام بتاعك

ملاك 

٤؛ان شاء الله هصلي استخاره وهيوصلك ردي بعد اسبوع 

أسد تمام عن ازنك وطلعو وروحو القصر آدم مشفش حور 

وساب لجدها المذكرات بس المذكرات دي فيها سر هنعرفه       

        لقراءة الفصل الرابع عشر من هنا 

تعليقات