رواية اميرتي ذات النقاب
الفصل التاسع 9
بقلم/ أية فيصل
عند ملاك اسفه استاذ اسد
اسد بص ليها بعصبيه ماهو لو حضرتك مركزه في شغلك مكنش خبطي فيا اصلا
ملاك هو حضرتك بتكلمني كده ليه
اسد بص ليها ببرود و باحتقار وقال
هو استاذ علي أخباره ايه
ملاك بآسغراب هو حضرتك بتكلمني كده ليه ونا مالي اصلا بي استاذ علي انا اعرفه اصلا
اسد بصلها ومشي من غير ما يرد عليها
ملاك مشيت وهي بتسب فيه منك لله ياشيخ كنت ناقصه تأخير
وطلعت ملاك تظبط الكاميرات
وبعد وقت قليل بدآت الحفلة
وكانت ملاك قعده مش طايقه الجو علشان كان فيه مزيكا
عاليه
عند اسد كان يرتدي ملابسه وهو في قمة غضبه
اما عند احمد كان فرحان جدا (فلاش باك)
بعد ماسيلا نزلت وهي بتعيط احمد قعد يشتم في نفسه وقرر يعمل حاجه علشان يصلحها
شغل العربيه ومشي طلع علي المول واختار يدرس لونه الكافيه ومترز بحبات من الخرز
واشتري البدل بتاعت اسد وادم وحاسب عليهم ومشي
طلع علي محل هديا وحط الدريس مع الحجاب مع الشوز
في بوكس كبير ودفع حسابه ومشي
وطلع علي محل زهور واشتري منه باقه من الزهور الحمراء
(ياريت بجامعه عندنا واحد زي احمد ده ومش مشكله كل يوم يزعق بس في الاخر يجيب حجات زي دي )نرجع تاني بقا
احمد خد الحجات دي كلها وطلع علي القصر إدا البدل للخادم
وطلب منه يطلعهم الغرف وطلع خبط علي سيلا
دق دق سيلا ادخلي ياداده احمد خبط تاني سيلا استغربت
ولبست حجبها وطلعت تفتح استغربت احمد
احمد ايه الجابك هنا ومش انتا زعقتلي الصبح جاي تاني ليه
احمد انا اسف
سيلا انت قولت ايه
احمد انا اسف
سيلا لسه هتكلم احمد طلع البوكس والورد
سيلا بصت للحاجه بفضول وقالت ايه ده
احمد بخبث لاء دي هديه لوحده كده لو كانت صلحتني كانت
خدتهم
سيلا بسرعه ومين قال اني مش صلحتك بس دانتي حبيبي يا احمد مقدرش ازعل منك بس هو البوكس ده فيه ايه بقا
احمد ضحك وقال كنت عارف انك عيله ماديه اصلا
يلا خديهم وادخلي شوفيهم
سيلا ماشي يامودي اشوفك في الحفله
انتهاء الفلاش
عند ملاك قاعده زهقانه من الجو والاغاني العاليه دي
عند سيلا كانت شافت الدريس ولبسته ونزلت الحافله
لقت ملاك قاعده سيلا ملاك
ملاك بصت وراها وشافت سيلا
ملاك عامله ايه يا قمر
سيلا انا اسمي سيلا مش قمر
ملاك لاء ده انا بوصفك
سيلا ضحكت وقالت بجد انا شكلي حلو والدريس حلو
ملاك بسم اللة مشاء اللة قمر
سيلا شكرا ده من زوقك
مالك مديقه كده ليه
ملاك عاوزه اغير هدومي ومش عارفة اروح فين
سيلا بس كده تاعلي معيا هو انتي معاكي هدوم
ملاك اه طبعا معيا في الشنطه بتاعتي
سيلا طب يلا قبل ما اسد ينزل
ملاك طلعت غرفت سيلا ودخلت غيرت الادناء والنقاب
وطلعت كانت ترتدي ادناء من اللون الاسود
مع الخمار والنقاب من اللون الابيض
سيلا بسم الله مشاء اللة قمر يلا ننزل نزلت ملاك مع سيلا
الي الاسفل وهي ترتدي الكاميرا علي رقبتها فوق النقاب
وبعد نزول ملاك اتي اسد وكانت الأضواء متصلته عليه
واخذت ملاك تلتقط له بعض الصور مع تركيز اسد معها
اما عند حور آدم رغم عندها معه لم يتركها ابدا حتي منال
مع استغراب حور من عدم اتصال اهلها لاطمأنان عليها
وزاد من فضول حور
آدم ظل معها ولم يذهب الي الحفله ينتظر انا يأتي معاد الدواء حتي يزكرها به حتي ضربت الساعه الثانيه عشر مساء ضغط على زر حتي اتت ممرضه واعطط الدواء الي حور
وخرجت وذهبت حور في سبات عميق وادم يريد أن يزيح هذه الستائر حتي يستطيع ان ينظر إلي عينها
عند ملاك كانت تلطقط بعض الصور الي جميع الأشخاص في الحفله واسد كان منشغل مع لقاء صحفي
انسه ملاك
ملاك نظرت خلفها
استاذ علي خير حضرتك
علي انسه ملاك تعالي معيا ثاوني مش هاخد من حضرتك اكتر من دقيقة
ملاك راحت مع علي
علي انسه ملاك)
ملاك بصدمة ايه)