رواية اميرتي ذات النقاب الفصل التاسع عشر والاخير 19 بقلم/ أية فيصل






ررز ا  رواية اميرتي ذات النقاب

الفصل التاسع عشر والاخير 19

بقلم/ أية فيصل

عند ملاك كانت قاعده واسد بيظبط البدله بتاعته 

ملاك يا اسد اعمل ايه انا دلوقت بقالي شهر قاعده في البيت 

ومش بعمل حاجه 

أسد طب اعمل ايه يا ملاك 

ملاك سبني اروح اكمل شغل مع حسن 

أسد انا مش هتكلم في الموضوع ده تاني تمام 

ملاك قامت وقفت وقالت ياعني ايه كل يوم نتكلم في الموضوع ده انتا اتجوزتني وانتي عارف اني يشتغل 

أسد ملاك كفايه 

ملاك لاء مش كفايه 

أسد مشي بسرعه قبل مايفقد أعصابه على ملاك ورزع الباب 

خلفه جامد 

ملاك قعدت في جانب من الغرفه وفضلت تعيط جامد

       (منك لله يا اسد خليت البت تعيط)

اما عند منال

حكيم ياعني ارن عليه يابنتي 

منال رن يا جدو بس حاول متعرفهوش اني وفقت خوفه شويه الاول

حكيم هو انتي كمان زيهم ولا اتعديتي منهم ولا ايه

منال بضحك اه والله التعديت رن بقا يا جدو بس افتح الاسبيكر

حكيم مع اني مش مطمئن بس امري لله حاضر اما اشوف

اما عند أسد دخل الشركه بكل هيبه وغرور ولاحظ كل الموظفين انزعاج أسد

أسد فيه ايه ما كل واحد يركز في شغله ودخل المكتب 

بتاعه وحاول يشتغل نفسه في العمل حتي لا يفكر في ملاك 

وظل يعمل حوالي ساعتين لم يلاحظ أسد مرور الوقت حتي اذن أذان الظهر قام أسد وتوضأ واده فرضه وجلس علي مكتبه حتي تذكر ملاك ضرب علي رأسه غبي ازي ازعقلها 

وسبها وامشي انا غبي (اه والله انتي غبي في حد يزعل القمر بردو) يجماعه انا بهدي النفوس بس

نرجع بقا تاني أسد ركب العربيه بتاعته ورجع علي القصر 

وهو جايب ورد 

اما عند حور كانت قاعده بتذاكر الفون بتعها رن وكان آدم

آدم روح قلبي من جوه عامله ايه ياحبيبتي 

حور طلعت روحك يابعيد مطبطل محن يلا وبعدين انتي فين 

ومرحتش الكليه ليه النهارده 

آدم بص علي الفون وقال هو مين معاي

حور ولا متوهش الموضوع كنت فين وانتي فين دلوقتي 

آدم انا في الشغل ووريا حجات كتير اوي واسد مصدق

اني جيت وخلي أحمد رمالي ملفات كتير 

ولو علي المحاضرات انا هخدهم منك 

حور خالص ماشي 

آدم هو انا شكلي ادبست ولا ايه انا مالي انا ومال الجواز 

انا كنت عايش برنس اروح الكليه علي مزاجي  اكلم بنت  

براحتي اعمل كل حاجه علي مزاجي 

حورطب سواني طب لما ربنا يسألك عن عمرك فيما افناه

هتجاوب تقول ايه كنت بسهر مع بنت طول الليل ومبصليش

وسبت الفرض بتاعك علشان اكلم بنت اترهنت عليها انا وصاحبي ياريت تفوق قبل فوات الاوان يا آدم انا خايفه 

عليك كل واحد وقتها هيقول نفسي نفسي محدش هينفعك

آدم بدموع معاكي حق ياحور بس مش عارف ابدا ازاي 

حور  بفرحه بسرعه اجري علي اول مسجد قريب منك وصلي 

ودعي ربنا

آدم وهو ربنا هيقبل دعوه من واحد زي 

حور ربنا قال اسمي الغفور الرحيم  ياعني جاب المغفره قبل 

الرحمه يلا بسرعه 

آدم طب سلام يا احلي حاجه في الدنيا انا بعشقك

حور طب يلا بسرعه 

آدم بسرعه سلام 

حور سلام 

حور قفلت وضحكت كانت مفكرة ان الموضوع صعب 

متعرفش ان ربنا زارع حبه في قلب آدم

اما عند منال وحكيم 

حكيم  السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته 

علي وعليكم السلام ورحمة اللة وبركاته 

حكيم بص يا علي انا مش عارف ابدا ازاي يعني 

علي موفقتش خالص عادي يا جدو مفيش حاجة يمكن هي 

مش من نصيبي قولها ان احنا اخوات ومفيش حاجة 

وان ربنا يرزقها بي ابن الحلال اليسعدها 

(ها هاذا الحب يا ساده يعرف أنها لم تكن من نصيبه ويدعو لها ان يوفقها ألله في حياتها القادمه )

حكيم علي منال وفقت علي فكره 

علي خلاص ياج ايه وفقت قول والله 

حكيم بضحك والله 

علي طب هنيجي امتي 

حكيم  مش انتي عرفت انها وفقت ابقي رن بقا بعد شهر 

علي بضحك طب وهون عليك دا انا علي حبيبك 

طب هشوف منال وارض عليك 

علي تحت امرك يا جدو  انتا واست منال

 يلا سلام عليكم 

   حكيم وعليكم السلام ورحمة اللة وبركاته 

  

اما عند ملاك بقا 

أسد دخل الجناح ووجد ملاك علي وضعها وجعه قلبه لان هو السبب في حالت تلك المسكينه (احسن تستاهل )

اقترب أسد من ملاك ووجدها نأمه من كثرت البكاء 

حملها عن الأرض ووضعها على الفراش وقام بتبديل 

ملابسه واخذها داخل أحضانها برفق وكاانها جوهره سمينه

يخاف ان تضيع من بين يده وظل ينظر لها حتي غفي هو الاخر وحل المساء وستيقظت ملاك ووجدت يد أسد تحوطها

حاولت الافلات ولكن هيهات استيقظ  أسد علي تقلبها الكثير 

نظر لها أسد وقام بتحكم فيها أكثر 

أسد هي دي طاعت الزوج يا ملاك الي ربنا امرك بيها 

ملاك ببكاء آسفه والله ومش عاوزه اشتغل تاني بس والله

غصب عني انا كنت عايشه غير كده انا كنت بعمل كل حاجة في يوم وليله مبعملش اي حاجه وكمان كنت بروح الشغل

كل يوم  دلوقتي لاء 

أسد مسح دموعها وقال طب ايه رايك تيجي تشتغلي معايا 

ملاك بفرحة بجد  

أسد قبل مقدمت رأسها وقال بجد يا قلبي وخدها في حضنه

وبعد مرور اسبوع 

تم تحديد موعد كتب كتاب منال وعلي 

اما ملاك فتذهب في الصباح مع أسد كل يوم الي العمل 

وتساعده في بعض الأعمال وتم تحديد موعد فرح سيلا واحمد

وبعد مرور ثلاث أعوام 

أنجبت ملاك طفلين ولد وبنت

تميم ورقيه 

اما عن حور فتخرجت هي وادم منذو اسبوع واحد فقط 

وتم تحديد موعد الزفاف بعد اسبوع واحد 

اما عن سيلا واحمد أنجبت سيلا ولد 

مؤمن 

اما عن منال اعتبرها علي ابنته المدله التي لم ينجبها

فهي تعوضه عن حنان الام وهو يعوضها عن حنان الاب 

وانجبو ابنه اعطوها من حرمو منه هما الاثنان وتسمي تالين 

                  تمت بحمد الله

            لقراءة جميع الفصول من  


  وايضا زورو قناتنا سما القاهر للروايات 

 من هنا علي التلجرام  لتشارك معنا لك

 كل جديد من لينك التلجرام الظاهر امامك              


تعليقات