قصة المحتاله التى اوقعتني فى حبها البارت السادس 6 بقلم/ منه محمد


 قصة المحتاله التى اوقعتني فى حبها

البارت السادس 6

بقلم/ منه محمد

سمعتهم وهي تنظف الصاله و فتحت عينها مش شده الصدمه و وقعت منها الصينيه التي كانت تحملها في يدها ، دهشوا من ده فعلها

جهاد : في ايه يا هدي ايه اللي حصل ؟؟

آيه بتوتر : ايييه انا اسفه مكنش اصدقي غغغغ غصب عني 

و نزلت لتجمع فتات الزجاج المكسور لكن قطعه جرحتها ، هب واقفا من مكانه مسرعا وذهب إليها و دفع اختها بعيدا مما جعلها تتعجب من تصرفه 

اقترب إليها و امسك يدها ونظر إليها برفق : انت كويسه ، قومي اغسلي ايدك 

شعرت بالحراره تسري في جميع جسمها عندما لمس يدها 

آيه : لا لا انا كويسه مفيش داعي 

عز : لا لا قومي معايا 

و اخذها من يدها و ذهب بها إلي المطبخ وغسل لها يدها ، كانت تنظر إليه و لاحظت لاول مره انه وسيم بالفعل و سرحت في ملامحه مثل التأهه 

انتهي من غسل يدها 

عز برفق : وجعاكي 

آيه : اممممم 

عز : مالك ؟

آيه : ااييييه انا كويسه وسحبت يدها منه و ذهبت مسرعه و غادرت المكان 


هادي : انا جبتلك كل الرسومات اهي 

عز : غريبه !!

هادي : ايه اللي غريب  

عز :  و لا واحده فيهم شبه التانيه دي واحده سمرا و واحده بيضه انا بدأت اشك انها شخص واحد اصلا 

هادي : يمكن ماهره اوي ف التنكر ، المهم انت ناوي تعمل ايه ؟

عز : هاحاول اشوف اي شبه اكيد هلاقي حاجه 


ذهبت إلي السوق لشراء بعض الطالبات للمنزل و استغلت الفرصه و قامت بعمل نسخه من المفتاح 

عندما عادت إلي المنزل كانت " ناهد" في طريقها للخروج 

ناهد : جيبتي الطلبات يا هدي 

آيه : ايوه يا فندم جبتها كلها 

ناهد : عظيم ، اسمعي انا خارجه كمان ساعه كده و هارجع مش هوصيكي ع البيت بقي 

آيه : متقلقيش يا فندم 

ناهد : لو محتاجه اي حاجه ابقي كلميني 

آيه : حاضر

ناهد : سلام 

آيه : مع السلامه يا هانم 

انتظرت قليلا حتي تأكدت انها غادرت المنزل بأكمله 

ثم ذهبت إلي مكتب "شرف" وفتحته بالمفتاح ، واخذت تفتش ف جميع انحاء الغرفه و هي ترتدي قفازات كي لا تكشف وهي تبحث في المكتبه دفعت احدي الكتب  ففتحت و ظهرت خلفها الخزنه 

آيه : هايل 

لكنها لاحظت انها بصمه صوت و بصمه اصبع لكي تفتح الخزنه ، فقررت اعاده كل شئ إلي مكانه كما كان عليه ف السابق و غادرت بسرعه قبل ان يأتي احد إلي المنزل 

عاد " عز الدين" من عمله مبكرا 

عز : سلام عليكو 

آيه : و عليكم السلامه و رحمه الله وبركاته ازاي حضرتك يا عز بيه 

عز : ايدك عامله ايه دلوقتي 

آيه : كويسه الحمد لله ، ااااعمل لحضرتك حاجه تشربها 

عز : لا لا مش دلوقتي انا مستني ضيف مهم هايجي كمان ساعه عايزك تبقي تعملنا قهوه لما يجي 

آيه : تحت امرك يا فندم 

عز مازحا : بس اوعي تقوعيها زي الصبح ههههههههه

آيه بضحك مصطنع : هههههه لا متخافش يا فندم ان شاء الله مش هاوقعها 

ثم ذهبت إلي المطبخ 

عز : ايه اللي انا بقوله ده انا بقيت سخيف كده ليه 

كانت " آيه" في المطبخ تقوم بترتيبها 

آيه : يا سااااتر دموا يلطش بجد انا مبقتش مستحمله العيله اللي طالعين من فليم وإسلاماه بأسميهم دي ، هو صحيح موز بش دموا تقيييل اوي 

دخل عليها بخفه دون ان تلاحظه 

عز : هدي انا كنت عايز .

انتفضت في مكانها 

آيه : انا اسفه مشوفتش حضرتك 

عز : لا انا اسف كان المفروض استأذن الاول ، انا كنت عايز اقولك اني عايز القهوه مظبوطه 

آيه : تحت امر حضرتك 

عز : ده انا اللي تحت امرك 

آيه : افندم !!

عز : ايييه ايه ولا حاجه عن اذنك 

غادر و قال في ذهنه :  غبي غبي يعني ظابط قد الدنيا و تقف قدام الخدامه مش عارف تقول كلمتين علي بعض هو اه انا ببقي مش عارف اتكلم لما بشوف عينها الزرقاء الجميله اللي زي السماء الصافيه دي ، لا فوق يا عز مش وقته غراميات وراك نصابه لازم تقبض عليها

رن جرس المنزل فذهبت لكي تفتح 

عز : ده اكيد الضيف اللي انا مستنيه وصل ما تفتحيش انا هفتح 

و ذهب ليفتح الباب 

عز : اهلا صبحي بيه 

         لقراءة البارت السابع من هنا 

تعليقات