قصة احببت مجنونة
البارت الواحد والعشرون 21
بقلم الاء
عاصم... نور نتكلم جد اللي انتي عملتي دا غلط
نور... جدو ينفع تسمعني
عاصم...نور دا لو مش عارفنا كان زمانك اتحبستي افرض مات
نور...طيب اسمعني
عاصم.. اتفضلي
نور... انا مكنتش عايزه اقولك بس بجد انا تعبت سيف عمال يضايقني ورمي الشغل كله عليا وساعات بحس بيطلع اي حاجه عشان اشتغل وخلاص وعبد الرحمن دا اسال لمار سكرتير ة بتاعت ياسين بيعملني ازاي بلاش لمار احمد صاحبو انا بقيت ماشيه بالمهدئات
كلهم بصو لي بعض
نور... عشان استحمل كل اللي بيحصلي سيف من ناحيه وعبد الرحمن من ناحيه مش هنكر انتم كلكم جمبي وبتحاولو تخالوني منكم بس انا بابا لو كان عايش مكنتش هشوف سيف ولا عبد الرحمن ولا ابراهيم اللي هددني ولا كل دا مكنتش هبقا بالخوف اللي جويا انت مفكر انك تكتبلي الشركه انا كده امان ورتاح عمرو ما كان الامان فلوس ولا راحه بابا كان دايما جمبي ب مشاكلي بزعلي بفرحي كان كله عليه عمري ما حسيت اني ضعيفه كده مكنتش هبقا شيله هم بكره نفرد حتي لو بابا مكانش هو صحبي اللي بحكيلو وانا مطمن ووثقه انه فاهمني صح بس هو مهما حصل هو السند عارفه انك مقصرتش معايا علي كلامكم ان جدو العوضي برضو كان حنين انت محستش بكسره لما مات محستش ان ضهرك انحنا بحاول اتعود علي كل دا وبحمد ربنا انكم موجودين بس فعلا انا بقا ضحكي غلب وبضحك علي اي حاجه فا شايفني تافه وان بالي رايك بس انا مش كده اناعشان معيطش مع اني كل يوم بعيط مع نفسي
نور قربت من جدها وواقفة قصاده بالظبط...عارفه ان مكانش يستهل اللي حصل بس هو مستفز وحسسني اني ماليش اصل انا عشان استحملهم باخد في مهدئات بس تعبت و اعصابي تعبت اكتر مبقاش فيا طاقه من اقل حاجه اخاف وانا مش كده انا اسفه اني حطيتك في الموقف دا بجد اسفه
مكرم... بتاخدي المهدئات دي بقالك قد ايه
نور بصتله... مش عارفه
مكرم...يعني مثلا قد ايه
نور.. ممكن من بعد الحدثه بس مش بستمرار يعني ممكن ماخدش يومين وممكن في اليوم اخد 6او7 وساعات بقاعد فتره ما اخدش
مازن.. انتي مجنونة
مكرم.. استنا بس لما بتوقفي بتحسي ب ايه
نور.. صداع عشان كده وببقا متعصبه بس بحاول ابعد عشان مضايقش حد
مكرم...اخدي اخر مره كام وامتا
نور... في ايه ليه كل الاساله دي دا مهدئ عادي
مكرم..ردي بس
نور...امبارح والنهارده
مكرم...كام امبارح والنهارده
نور...امبارح 4 والنهارده مش فاكره بصراحه اخد كام
مازن مسح وشه ب ايدو...انتي بتستهبلي هوايه اللي مش فاكره نور دا لو استمرتي عليه يبقا انتي كده مد*منه ودا اللي خالكي تعملي كده في عبد الرحمن
نور....لا.طبعا ودي مهدئات مالها بكده دي بتهدي اعصابي
مازن...قصدك بتهد الاعصاب
مكرم... المهدئات دي كترها بتبقا ادمان يا بنتي ومش اي حدمسموح لي انه ياخدها ومينفعش من نفسك كده تاخديهادا غير انها بتفقد الاعصاب ودا غلط عليكي وانتي لسه صغيره
عاصم بصص ليها وندمان
نور...بس انا معرفش وبعدين بالعكس بتخليني احسن
مازن... فعلا مشفلطه وش الراجل
نور...انت بتزعقلي ليه
مازن...عشان انتي غبيه بتتصرفي غلط
نور... بقولك ايه متزعقليش بدل ما اشفلطك.انت كمان
مازن.. بت اتلمي بدل وربنا امد ايدي
ياسين...بس يا عم انت وهي انتم هتضربو بعض عيب كده
نورين...هي مكانتش تعرف
اميرة...استهدو بالله كده.
عاصم ...اطلعو كلكم برا وسيبو نور ومكرم
كلهم.طلعو
عاصم بص لي مكرم... البتاع دا لي علاج انها تبطلو
مكرم...ياعمي دا مش للدرجه هي علاجها تبطل تاخدو بس هتتعب شويه وترجع عادي
عاصم..مش هيأثر فيها
مكرم...هتتعب صداع ارهاق بس شويه واساس لما تبطل تاخدو هترتاح وهتبقا احسن
عاصم بص لي نور.. ينفع اللي انتي عملتي دا
نور...يا جدو واللهي هو اللي عصبني
عاصم...مش علي دا عليكي انتي
نور...مكنتش عارف انا قولت مهدئ يهديني من العصبيه بس
مكرم...ما في مسكن وهل كل المسكن نوع واحد.في بيسكن حاجات معينه
نور بطفوله ..بجد
مكرم...اها
نور... عشان كده لما كنت باخد لي درسي مكان بيعمل
مكرم ضحك ولعب في شعرها... نور يابنتي انتي لسه صغيره مش اي حاجه تاخديها غلط دي بتلعب علي الاعصاب وانتي اساس اعصابك مش مظبوطه ومحتاجه فيتامينات واكلك مش صحي دا لو اكلتي اساس انتي ربنا هيحسبك علي صحتك دي اوعديني انك ماتخديش منه تاني
نور...
مكرم...لو باباكي قالك كده كنتي دا هيبقا ردك
نور... حاضر
مكرم... يحضرلك الخير
عاصم... سبني انا ونور لواحدنا
مكرم بتفاهم.. حاضر وطلع
عاصم...مش عارف ازعقلك ولا اخدك في حضني انتي غالي عليا بطريقه مش عارفه اعمل فيكي ايه اخدتي غالوت العيال كلهم تعملي كل مصيبه ومصيبه ومش بعرف اعمل حاجه حتي لما بزعقلك بندم ودلوقتي مش عارف انا قصرت في ايه عشان وصلتك لي كده
نور بصتله بطفوله...يعني انت عايز تقنعني اني بغالوت احفادك كلهم
عاصم... ربنا يعلم انك غالوتك ايه عندي انتي الواحيده اللي وانتي صغيره كنت اخدك ونتفسح من غير ما حد.يحس واخدك ونتكلم مع بعض كنت برتاح معاكي في الكلام اسف اني عملت كده فيكي
نور حضنته... متتاسفش ياعصومي انت بعد بابا ومتندمش دا مكتوبيلي انا اللي اسفه اني حطيتك في موقف دا بجد اسفه
عاصم وهي في حضنه... عارفه يابت انتي انا كنت جيبك عشان تعرفي كل كبيره وصغيره في شغل عشان اطمن عليكي لما اموت دلوقتي خوفت عليكي اكتر وربنا
نور شدد في حضنه ونبرة صوتها عياط... بعد الشر ربنا يحفظك ليا ويحميك من كل مكروه ويجعل يومي قبل يومك ياروحي انت لو جرالك حاجه صدقني مش هستحمل دا انت العوض من ربنا بعد الشر عليك
عاصم...يابكاشه دا انتي لسه بتقولي مافيش بعد الاب
نور... مش ربنا بيدي البتلاه ومعا الدواء بجد رغم انك ليك قلبة وش بس عارفه انها خوف عليا
عاصم....ربنا يعلم انك روحي دا انتي غلبتي غالوت امك
نوررفعت راسه وبصتله وهي في حضنه... حسه بتشتم يا حج
عاصم ضحك... ربنا يحفظك وباس راسها ايه رايك انا وانتي نروح ناكل علي البحر اكننا في موعد غرامي
نور غمزة وبضحك...اوبا تهاني لو عرفت هتعمل معاك الجولاشه
عاصم بضحك...بنت عيب
نور بضحك...وربنا انا بموت فيك يانن عيني
عاصم...يلا عشان نروح
نورابتسمت وبعدها ضربت دماغها ب ايديها...اوبس انا نسيت كان في عميل مفروض نقبلو انا وعبد الرحمن احيه سيف هيبهدلني
عاصم..ولا يهمك انا هتكلم معا
نور بخوف... دا محذرني هيفكرني قصد دا غير مش هيسكت في اللي عملتو مع زفت دا
عاصم...يبقا يقربلك يلا يلا نروح نتمشا بلا هم يلا
نور ضحكت... والنعمه انت راجل عسل يلا
تسريع الاحداث
عده اليوم تاني يوم نور راحت الشركه ولقت عبد الرحمن اول ما شافه دير وشه نور ضحكت وحاولت تكلم السكرتيره بتعتها ان تشوف العميل اللي كان مفروض يقاعدو امبارح معا السكرتيره قالتلها انه ساب رقمو نور طلبتو انه يجي وقالت انها تقول لي عبد الرحمن ان العميل جي وفعلا جه ونور وعبد الرحمن قاعدو معا وتفقو عبد الرحمن مكانش بيتكلم مع نور الا في شغل ونور كانت فرحانه جدا بكده وعده الوقت
نور كانت قاعده في المكتب لقت صوت زعيق برا طلعت تشوف في ايه
نور...بس بس في ايه
راجل كبير و لبس صعيدي... انا عايز نور مين الحرمه اللي تمد ايدها علي ابن اختي دي
نور بلعت ريقها.... هو هو ابن اختك اسمو ايه
راجل...عبد الرحمن
نور من جوها...ينهار اسودهو جيبلي خالو من صعيد وربنا بعد مااضرب هضربو وبصتله...طيب هو حضرتك جي ليه
الراجل... اخد حقو
نور...طيب هي دي اخلاق الصعيده انك تمد ايدك علي بنت
الراجل...لا طبعا انا جبتلها وبنات العيله يرد كرامتو
نور بتبص لقت 4بنات ورا ونور بالنسبالهم عصفوره
نور بصت وبلعت ريقها ومن جوها... ايوه طيب اروح لي مين وعماله تفكر تروح فين
الراجل بزعيق.. فين نور دي
نور بصله وخايف تنطق وتقول انها هي
عبد الرحمن جه علي صوت ولقه الموظفين كلهم واقفين بص لقه خالو... خالي اهلا في ايه وبص لقه بنات خالو
نور من جوها....اوبا دا انا هتشفلط اكيد هيقول انا وعماله تبص حواليها مش لقي حاجه تستخبه منهم وواقفه وقلبه بيدق جامد من الخوف
الراجل... فين دي اللي اسمها نور
موظفه دخله... استاذه نور عملت نسخ للملفات حاجه تاني
نور لطمت... تنشكي يابعيده
الراجل بص لي نور... انتي بقا نور عليها يابنات
نور ... اهدوبس البنات رايحين راح عبد الرحمن واقف قصاد نور وخبها ورا ضهرو
عبد الرحمن... ايه دا يا خال انت بتعمل ايه
خالو...عمل اللي لزم يتعمل البنت دي لزم تتربه
عبد الرحمن... دي مش اصولنا ابدا دا انت خالي وعارف الاصول كويس دي تعبنا لما نمد ايدينا علي البنت حتي لو جبنا بنات زايها خد بناتك ياخال ورواح
خالو... انت بتكرشني
عبد الرحمن... ولا عاش ولا كان يا خال اتفضل وبص للموظفه خدي خالي وودي لي مكتبي
خالو... ولا مكتب ولا نيله يلا يابنات انا غلطان
واخدو بعضهم ومشيو
عبد الرحمن بص لي خالو ومردش عليه وبعد ما مشي... علي اساس حب فيا وضحك بستهزء
نور استغربت انه دفع عنها... ولفت وواقفة قصاده وفضلت بصاله
عبد الرحمن...ايه وسبها ومشي
نور.. المهزق وقاعدة تفكر لقت سليم بيرن
سليم... ايه يا نور علي فكره بجد انتي واطيه
نور... بس ياض بقولك
سليم... مش المفروض تقوليلي عامل اي اخبارك ايه
نور.. اصماله انت اللي اول ما فتحت قولت واطيه
سليم... قولي يااخرت صبري
نور... هو لو حد ضربتو وهو بعدها دفع عنك تتاسفلو
سليم.. نعم انتي بتقولي ايه
نور... انا قولت كده برضو ساعه وهكلمك باي وقفلت
اميرة... لا يابني اسمعني هي نور عارفه المكان كويس
ادم... اللي يريحك كنت عايز اريحك
اميرة...ربنا ميحرمنيش منك
ادم... ولا منك ياامرتي
اميرة. بفرحه... بحب اووي لما بتقول امرتي
ادم... وانا بحبك اووي
اميرة... وانا كمان
ادم... طب ايه
اميرة بكسوف... بقولك هو انت هتيجي تاخدني
ادم... اممم توهي يبت حبي فيا شويه
اميره ضحكت... اتلم طيب
ادم... هو انا بقولك اغت"صبيني
اميرة.... انت قليل الادب
ادم بضحك... ما انا اللي كل ما اقولك كلمه تقوليلي اتلم
اميرة... اقفل يا ادم باي
ادم ضحك... خلاص خلاص هعدي عليكي علي 6اشطا
اميرة... تمام باي
ادم...باي
نور بتخبط علي مكتب عبد الرحمن
عبد الرحمن...ادخل
نور...احم
عبد الرحمن رفع راسو لقها هي...لا اله الا الله خير
نور...متتنفخش اوي كنت جايه اقولك حاجه مهما
عبد الرحمن... ايه
نور بتوتر...بص هو يعني قصدي
عبد الرحمن بغضب...في ايه
نور اتعصبت..متزعقليش وبعدين انا كنت جايه اقولك اسفه وشكرا مع انك خساره فيك
عبد الرحمن بصله ومش فاهم حاجه ومستغربها... نعم
نور ب حراج... واحد.تاني مهزق غيرك كان سابهم يضربوني بس انت طلعت جدع بصراحه
عبد الرحمن.. مهزق غيري امشي من قدامي
نور...خلاص بقا متظتش
عبد الرحمن...بجد انتي مش طبعيه
نور....لا اله الا الله. يعني انا غلطانه اني جيت اتاسف ليك
عبد الرحمن بيجز علي اسنانه... نور بجد انا مش لقي ليكي كلمه توصفك
نور ضحكت.. ولا هتلاقي سبحان الله رغم اني مش بطيقك بس احترامتك لي اول مره النهارده تعالي اعزمك علي نسكافيه
عبد الرحمن بصصلها ب لا مبالاه...
نور ضحكت.... يلا مش هتحايل عليك يلا وشدتو عبد الرحمن رايح معاهاومش مستوعب نور اول ما طلعت لقت الموظفين كانو متجمعين
نور بصتله... ياجماعه كلهم بصو ليها
نور بصت لي عبد الرحمن وهو كان بصص ليها ومستغرب هتعمل ايه
نور...انا بتاسف قدامكم لي استاذ عبد الرحمن علي اللي حصل مني امبارح
عبد الرحمن كان مصدوم انها كانت رفض تتاسف وفجاءه تتاسف قدامهم كلهم
نور... بس كده اتفضلو كل واحد يروح مكتبو
عبد الرحمن...انتي بجد مجنونة
نور.... ممكن امد ايدي تاني علي فكره
عبد الرحمن ابتسم...
نور.. يلا نزل البريك هيعدي
نزلو
نور.. سوال انت ليه بتكرهني
عبد الرحمن... انتي مش بتشوفي اسلوبك واول يوم هنا لقيتك بتبصيلي بقرف
نور....دا اللي خالك تعملني كده
عبد الرحمن...اكيد واحده بتبصلي بطريق دي اها
نور ضحكت...يابني مش قصدي انت انا وقتها كنت متعاركه مع سيف وانا وهو مش بنطيق بعض اساس
عبد الرحمن...معرفش بقا بس شكرا انك اعتذارتي قدامهم
نور... العفو يكش يطمر
عبد الرحمن...استغفرالله العظيم
نور.. من كل ذنب عظيم اطفح يلا عشان نمشي
عبد الرحمن جي يمشي نور...اقاعد انا دبش استحمل
نوربصت لقت ايدي فيها دبل... ايه دا انت خاطب
عبد الرحمن بص علي ايدو بضيق...للاسف
نور استغربت.. مش بتحبها ولا ايه
عبد الرحمن بقلت حيله... بنت عمي واخدها غصب
نور قربت وبنتباه... بجد ليه
عبد الرحمن بصله... وانتي مالك دا انتي حشريه
نوربزعل طفولي ...تصدق انا غلطانه اني صلحتك
عبد الرحمن...ما انتي غريبه واحده كانت لسه ضربني جيه تتكلم معايا عادي كده مفروض احكلها عني
نور.. عادي فيها ايه وبعدين ما انا اعتذارت ليك وقدام الموظفين اللي شافوك وانت بتضرب قول بقا
عبد الرحمن... لا تعليق
نور زعلت وتكلمت اكنهاونبرة صوتها اكنها هتعيط ... ان شالله عنك ما قولت وانا ابقا عيله لو كلمتك تاني
عبد الرحمن... عارفه بحس بنت اختي بشتغل عندها هي وصحبي
نوربصتله بقرف.. محدش بيشتغل عند حد احنا بنساعد بعض
عبد الرحمن ضم حواجبه ومش فاهم تصرفاتها... انتي غريبه اووي
نور...هتحكيلي
عبد الرحمن ضحك... مش من شويه عيله لو كلمتك
نور.. يلا بقا بحب اعرف الحاجات دي
عبد الرحمن... مافيش بابا فرض عليا بنت عمي بحكم ان عمي متوافي ودي بنتو الواحيده ومالهاش غيرنا وانا اوله بيها وكلمت بابا سيف
نور بستغراب... مالو سيف بالموضوع
عبد الرحمن بصله... سيف علي رقبتي يعني
نور بتفاهم... اها فاهمة
عبد الرحمن... بس فا خطبتها
نور... وهي برضو مش بتحبك
عبد الرحمن... معرفش
نور... ازاي
عبد الرحمن... مش بنتكلم هي دبلتي في ايديها وانا دبلتها في ايدي لكن مالناش كلام مع بعض اخرنا ازايك تمام بس
نور.. طب انت محبتهاش ليه
عبد الرحمن.. واحده متعملتش معاها اساس ومفروضه عليا
نور...مش بتقول بنت عمك
عبد الرحمن... اها بس هي كانت في صعيد وانا اتولد في اسكندريه ولما عمي توفه بابا قال انها تيجي هنا واحنا اوله بيها
نور...ومامتها فين
عبد الرحمن... ماتت وهي بتولدها
نور بحزن...ياعيني دي يتيمه يعني مالهاش فعلا خد غيركم
عبدالرحمن... وانا مالي طيب ادبس فيها
نور بهمس وقربت منه ...هي اسلوبها وحش
عبد الرحمن... لا مش زايك وبصلها انتي بتتكلمي كده ليه
نور بصتله... لا مش زايك انت قليل الازوق علي فكره
عبد الرحمن.. ياشيخه غوري
نور...غور تاخدك المهم مجربتش تحبها
عبد الرحمن...احب ايه بس لا
نور... طيب انت محستش انها جربت تحبك
عبد الرحمن... لا مظنش
نور.. انت مش مركز اساس معاها
عبدالرحمن... ما قطع كلامهم فون نور
تسريع الاحداث كان عاصم بيرن عليها بطمن ولما عرف اللي حصل كلم عبد الرحمن وطلب انه يجي يتعشا معاهم ووافقه بعد محايله
في طريق
نور...معاك صور ليها
عبد الرحمن... مين
نور.. خطبتك
عبد الرحمن.. لا ليه
نور...بجد طيب هي شكلها ايه
عبد الرحمن....ايه الاساله دي
نور... اصل مستغربه بصراحه طيب بقولك ايه متخليني اتعرف عليها
عبد الرحمن بصله ودير وشه...
نور.. ايه ياض التكبر دا متتعدل كتك البلاه وبعدين في حاجه بجد هموت واعرف
عبد الرحمن... خير
نور...هووانت ليه قولت لما خالك كان موجود علي اساس حب فيا هو مش بيحبك ولا ايه
عبد الرحمن.... اها
نور...ازاي دا كان هضربوني عشانم
عبد الرحمن.... تمثيل كل دا عشان عايز اتجوز واحده من بناتو
نور بستغراب...ازاي وانت خاطب وبرضو ازاي وهو مش بيحبك
عبد الرحمن... عشان عارف اني مش بحبها وواخدها غصب وعايزني لي واحده من بناته عشان عارف ان ليا ورثه كبير وابويا كتب ليا الشركه و اخواتي البنات اتجوزه وكل واحده حقها في البنك وانا اخد شركه
نور....طب مش بتشتغل مع باباك ليه
عبد الرحمن... مش حابب مشاكل كتير ووجع دماغ
نور ضحكت... وانا وانت بنتعارك. دايما
عبد الرحمن... ايه رماك علي المر قال اللي امر منه
نور بضحك طفوليه...انا المر
عبد الرحمن ضحك...
نور.. يعني يعتبر انت كل حاجه حواليك عكس ما انت عايزها
عبد الرحمن...بالظبط
نور.... هووانت في حد في حياتك طيب مانع انك تحب خطبتك
عبد الرحمن...لا
نور... اممم هي عايشه معاكم
عبد الرحمن...اها
نور.. ينفع طلب
عبد الرحمن بصلها بستغراب...
نور... عرفني علي خطبتك
عبد الرحمن... انت مش شايفه نفسك.حشريه
نور بصتله وتكسفت... احم وبصت قدامه وسكتت
عبد الرحمن لقه وشها ازرق وبين انه كسفها اضايق وافتكر انها اعتذارت
نور مره واحده ضربته في كتفه... بس كده ربنا يحرق دمك يا بعيد
عبد الرحمن اتفجع...انتي مجنونه ابت
نور...جن لما يركبك
عبد الرحمن...انزلي
نور... نعم
عبد الرحمن... ايه وصلنا
نور بتبص حواليها... اها تمام ونزلت وبصتله
عبد الرحمن...ايه
نور...عايزه اتعرف عليها
عبد الرحمن ضحك....ماشي
نورين...الو الحقني يا ياسين
ياسين بخوف...في ايه
نورين... واحده ولدتها تمام
ياسين.اها
نورين... جوزها بيزعقلي عشان كان عايزني اولدها بكره عشان يكونه اتولد يوم 2/2
يوم مميز وحلف انه هيستناني برا المستشفي
ياسين بضحك.. بتهزري
نورين...انت بتضحك انا بتكلم بجد
ياسين... طب فين عمي مكرم
نورين...مش هنا واميره ادم جه اخدها وانا خايفه مش عارفه اعمل ايه
ياسين بضحك...طيب مازن
نورين...انت بتضحك وبعدين لوهما هنا مكنتش كلمتك
ياسين.. خلاص خلاص جيلك بجد اخس عليكي اراجل كان عايز ابنو يوم2/2
ربنا يسمحك
نورين.. وربنا انا ما فايق لي استظرفك داانا خايفه
ياسين ضحك... بس خلاص انا هجبلو نور
نورين ضحكت... وربنا لما اروح هقول لي نور تديك انت العلقه
ياسين ضحك...الله وانا مالي اللمبي بت هو لبس بني
نورين...اها انت جيت ولا ايه
ياسين بضحك...دا واقف بالشومه
نورين بخوف... ينهار اسود اعمل ايه طيب
ياسين ... ولا حاجه اهدي انتي فين
نورين...في مكتبي
ياسين...تمام متتحركيش من مكانك انا اللي هجيلك باي
نورين.... فينك طيب
ياسين...متخافيش بس متتحركيش من مكانك
نورين...حاضر
بعد وقت لقت ياسين جالها
نورين جريت عليه وحضنته..
ياسين...انتي كويسه
نورين...اها اها
ياسين...اهدي يا نورين وطبطب عليها
نورين بعدت... انت عملت ايه
ياسين.. مافيش اتكلمت معا بالادب طلع راجل محترم ومشي
نورين...شكرا
ياسين.... انتي عبيطه ومسك خدودها في حد. يشكر حبيبو وبعدين.خلصتي ولا لسه
نورين ضحكت... اها
ياسين..يلا طيب
تسريع الاحداث
كلهم اتجمعو في القصر واستغربو من وجود عبد الرحمن وانه دافع عنها وتعشو واقاعدو معا بعض وعبد الرحمن ادها تكلم خطبتو ونور طلبت منها انها تاخد الرقمها منو وخطبتو وافقة وبعد وقت سيف واحمد دخلو القصر ونور وعبد الرحمن كانه في المطبخ
تهاني... سيف حبيبي
كلهم بصو وسلمو عليهم
نور وهي طلع من المطبخ هي وعبد الرحمن وياسين وبيضحكو
نور... ياعم انت تطول انك تاكل من ايدي
عبد الرحمن... واللهي طعمه وحش
ياسين... ياعم اسكت لسه اللي في وشك ماخفش
احمد. وسيف بصو لي بعض
عبد الرحمن شافهم راح سلم عليهم
نور بصت لقت سيف واحمد... ايه دا هو مش المفروض تيجو بكره
احمد بهزار... نرجع يعني
نور ضحكت... لا لا خاليك انت وبصت لي سيف وهو يرجع
سيف بصلها وجز علي اسنانه...ايه الخفه دي
احمد بص لقه وش عبد الرحمن متبهدل... ايه دا مين اللي عمل فيك كده
سيف... اها صح
عبد الرحمن بص علي نور
نور رقصت حواجبه لي عبد الرحمن...
احمدبص لي نور بصدمه...بجد
نور هزت راسها بمعنا اها
سيف...نعم
احمد.فضل يضحك... هموتتت احيه بجد انتي ومسك وش عبد الرحمن يالهوي دي شفلطتك خالص
سيف...انتي ازاي تمدي ايدك عليه
نور بصتله بقرف...وانت مالك وبعدين انا وعبدو بقينا اصحاب
سيف...نعم عبدو
نور بصت لي عبد الرحمن... صح وبصتله وخايفه يكسفها
عبد الرحمن... اها
احمد بضحك...مش عارف ليه حاسس اها دي خوف منك
عاصم ابتسام... اقاعدو ارتاحو طيب
نور راحت واقفة جم عبد الرحمن وهمست... لي تاني مره احترمك
عبد الرحمن بصلها...لا هو تقريبا انتي لسانك متبري منك
نور ضحكت
سيف بيجز علي اسنانه...انتو بتوشوشه بعض بتقولو ايه
نور.... هو انت حيلك متهدش من جري ورا المجرمين خاليك في حالك
سيف... قسم بربي انا ما كنت عايز ارجع
نور قطعت كلامه...طيب لف ورجع عادي وبصت لي احمد ازايك يا حمو وحشتني والله تعال عملت كيكه تعال كول وبصت ليعبد الرحمن انت قولت وحش بس برضو تعال ولا تزعل
عبد الرحمن.. لا انا عايز ازعل معلش شكرا
احمد بضحك... لا بس عملتيها ازاي الواد راسو مفتوح من فوق وانتي اوزعه وعمال يبص علي عبد الرحمن
نور... بعد اوزعه دي هوريك ازاي بس عملي
احمد..احم هاتي كيكه
نور.. انا قولت كده برضو
ادم بفخر وبيضحك... اختي قادره
سيف جز علي اسنانه وطلع اوضه
بعد وقت سيف نزل لقه نور واحمد قاعدين بيتكلمو
نور... بس كده وبتحطها في الفرن وبعد نص ساعه طلعها
احمد... امم هجرب
نور... اشطا
احمد... تعرفي كنتي دايما في بالي
نور... ياشيخ
احمد... امم كنت عمال افتكر ك
نور...بص يا حمو عشان حسه بمشاعر جوك و مدفونه خاليها مدفونه احسن لأن انا معنديش مشاعر نهائي
احمد... احم ليه الاحراج دا
نور... ولا احراج ولا نيله احنا اخوات وبصراحه انا بعتبرك اخويا اللي مجبتهوش امي ومش عايزه اخسرك
احمدد... ليه حاسس انك عايز تلطشيني قلم
نور ضحكت... لا بعرفك الدنيا ماشيه ازاي
احمد... الرقه عندك وخدا وضعها بيبص لقه سيف واقف ساكت
نوربصت علي نظرت احمد لقت سيف ... في حاجه
سيف... فين عبد الرحمن
نور..مشي
سيف.. انا مش بسالك انتي بسال احمد
نور بصتله بتعجب ومردتش
احمد... بقالو نص ساعه ماشي
سيف... ماقالش حاجه
نور.. هيقول ايه يعني وبتريقه اها قال سلم علي سيف وبسوهولي من هنا وهنا وبصت لي احمد قوم يااحمد بوسه من هنا وهنا
احمدبصلها وضحك
سيف بيجز علي اسنانه.... انا مسالتكيش انتي بسالو هو
نور... ايه جو تانيه ابتدائي دا ايه اللي مش بسالك انتي بسالو هو
احمد.. انتي مشكله وربنا
نور... ربنا ما يجيب مشاكل ياعم
احمد... طيب امشي انا بقا هموت ونام
نور... بعد الشر ربنا يقويك
تسريع الاحداث
احمد سلم عليهم ومشي سيف دخل المطبخ وفضلت يدور علي اي حاجه ياكولها لقه نوردخل المطبخ
سيف... عايز اكول
نور بصتله... متاكل
سيف...فين الاكل
امل دخلت... حبيبي لسه كنت بدور عليك اعملك اكل اكيد جعان
سيف...ياريت يا امي
نور بصلهم ورفعه شفاتها بهمس... كتك مو يابعيد
سيف بيغظها... انتي عارفه يا امي فرحان اني خلصت الشغل بسرعه عشان ارجع اشوفك
امل... يا حبيبي ربنا ميحرمني منك ويحفظك لي شبابك
سيف... بجد وحشني اكلك
امل...ياروحي دا انا هعملك الاكل اللي بتحبو
سيف ...تسلميلي يارب وتسلم ايدك
كل دا كانت نور واقفه تبص عليه وهو بيغظها
نور وجهةكلامها لي سيف.... مالك يا ام فاروق اهدي علي نفسك لا حو ولا قوة الا بالله حربايه ذكر وطلعت
سيف جز علي اسنانه... عجبك كده يا امي
امل... معلش معرفتش اربي حقكك عليا.