قصة احببت مجنونة البارت الثالث والاربعون 43 بقلم الاء

قصة احببت مجنونة

البارت الثالث والاربعون 43

بقلم الاء

امل... تلاقيها عمله مصيبه مادام استخبت في كده 

عاصم... في ايه 

سيف... مافيش  بنهزر صحيح.جدو كنت عايزك انا ونور في موضوع

عاصم...خير باذن الله  تمام

نور بهمس...انت هتسيب شغل وعد

سيف بهمس... هنقول لي جدو ونروح اشطا

نور ضحكت بطفوله بفرح...ماشي

سيف..كولي  يامه عشان  بعدها نخرج 

نور بصتله... احلف

سيف ضحك... واللهي 

نور... ماشي 

بعد ما خلصو نور  وسيف راحو لي عاصم

في مكتب

عاصم...خير  عايزيني ف ايه

نور...مش انا هو

سيف.ضحك...علي اساس هتجوز نفسي يعني ولا ايه

عاصم...في ايه 

نور بصت لي سيف...قوله

سيف... جدو مش انت كان قطع كلامو دخول مكرم ومحمود

نور بلعت ريقها...كملت

سيف ضحك... فضل ماما امل كده

نور بصتله بضيق...عايز  تضرب

عاصم...قول في ايه

سيف... كويس انكم.جيتو انا قرارت اتجوز

مكرم...بجد 

محمود...مبروك

عاصم...الف مبروك يا حبيبي وغمز ومين اللي خاليتك اخيرا تفكر في الجواز وبص علي نور 

نور اتكسفت وستخبت في سيف

محمود.ضحك...بتهزرو بجد نور

مكرم بفرحه وراح يحضن نور...مبروك يا بنتي وحضنها

سيف اضايق وعمل نفسه عايز هو يحضنه....انا اللي ابنك وبعد نور عنه

مكرم ضحك...  يا ولاه  عليا برضو وضحك 

محمود.حضن نور وهمس... ربنا يحفظك.ويتمملكم علي خير مهما حصل انا مش خالك انا ابوكي يانور مع اني مطمن عليكي مع سيف

نور بفرح وباسته من خدو... ربنا ميحرمنيش منك.يارب

سيف بص وضايق وراح لي محمود....مش هتباركلي  انا طيب

محمودضحك... تعالي يا ابني الف مبروك 

نور  لقت جدهها بيشاور انها تجيلو...نعم

عاصم... مبسوطه 

نور ضحكت بكسوف..اوووي

عاصم ضحك... رفضي العريس عشانه

نور  وشها احمر.. امم

عاصم بضحك...ربنا يسعدكم  كنت خايف توافقي  سيف بيحبك  خالي بالك منه دااللي هيصونك

نور....طب وربنا قولتلو هتقف في صفو 

عاصم ضحك... غالوتكم انتم الاتنين عندي ربنا واحدو اللي يعلم بيها

نور باسته من خدو...ربنا ميحرمنيش منك 

عاصم...ربنا يسعدك

تسريع الاحداث فضلو يباركو ليهم وفرحنين وبذات عاصم فرح لان كان عارف سيف بيحب نور بس كان خايف  مايتفقوش  وحددو ميعاد يعملو كتب كتاب وفرح  اخر الشهر ونور زعلت كانت عايزه خطوبه الاول بس عاصم صمم ان مالوش لزوم اما سيف  حس انها مش مستعده  بعد.محيله علي عاصم  وافق  بعد شهرين وعاصم طلع يقولهم  نور لقت فرح جت  وعبد الرحمن وهدير وسليم   كلهم فرحو وباركو ليهم وعبد الرحمن قال يبقا كده  نكتب كتابنا معاكم  وكلهم.باركو لي عبد الرحمن وفرح  راح  سليم  قال انا فرحي حددنا الاسبوع اللي جي وكنت جي اعزمكم  كلهم باركو لي هو كمان ولي هدير 

ياسين بضحك...لا لا انا مش عايزه جوز ايه وبتاع ايه

ادم...لا انا مش هتجوز انا ساس مرارتي واحد 

مازن...   انا محتكمش غير علي مراره واحده اساس

نورين...بقولك ايه يانورين انا مليش في جوونينينني ابعدي عني انتي وياسين

اميرة... بقيتي نينينين ينور

سلمي بضحك...لا  بقا مش عايز اتجوز انا مبسوطه كده

نور بصتلهم... ولما اقوم اهزق كل واحد.فيكم وبعدين  متظتوش فيا ها

سيف ضحك....محدش يضايقها ومسك ايديها يلا.

هدير.. ايه دا انتي مش قولتي اجازه 

سيف...نور خلاص مش هتشتغل تاني

عاصم...بجد 

نور...اها  بس سيف  هيخليني اشتغل معاها  في شركه اللي بينا   في الحاجات المهم بس

ادم بيهمس لي مازن... يبقا مش هينزلها اساس

مازن ضحك...لا هيعمل كده مادام وعدها هو ممكن يختار الاجتماعات اللي فيها ستات بس 

ادم...نظريه برضو

عاصم...لووانتي حبه كده تمام لو مش عايزه قوليلي

نور بصت لي سيف... بجد

سيف ضم حواجبه وستغرب انها هتغير رائيها...

مكرم...بت اوعي يكون هو اللي غصبك علي كده 

امل....حتي لو كده مش هيبقا جوزاها

نور بصت لي سيف بحب...لا  بالعكس انا كمان كنت هتنزل عن شركه لي جدو هو رفض  وخلني اكمل  معا 

نورين وسلمي واميرة بصو لي بعض علي بصت نور لي سيف

سلمي...بص البت مسهتنا ازاي

اميرة...طلعت مش جبله

نورين بضحك...بس عشان دي ايدها تقيله

فرح.بضحك...لووسمعتكم هتبهدلكم

هدير بضحك...انتم بتخافو منها بجد

فرح نورين واميرة وسلمي...اهاا

شهد...في ايه

اميرة...هبقا احكيلك

سيف...انا ونور نروح مشوار ورجعين

هدير...ايه دا  اومال انا جيه لي مين

فرح...نعم ياختي اومال انا قولتلك ايه امبارح 

شهد...لا استنو انتم بت انا مش قولتك عايزكي

سيف ضحك...في ايه مش هنتاخر   ساعتين وجين  بالكتير  وكده كده باتو معاها

عبد الرحمن..مين دا لا مافيش بيات

عاصم...ولاه هتبات 

عبد الرحمن...يا جدو. بس

عاصم...ما بسش  وانت ياسليم سيب هدير معانا النهارده

سليم...مقدارش والله ولدها مش هيوافق

عاصم..انا هكلمو

سليم قرب منه...انا عارف اخواتي صبيان بس  سامحني مش هينفع 

عاصم...تبات معاها يا بني  عيب بقا ها  هات رقم ولدها

هدير بصتله بمعنا عايزه تقاعد.معاهم

سليم...حاضر

نور  بتشد ايدها من سيف...اوع

سيف...في ايه.

نور.. الحاجات اللي جبتها امبارح البنت سلمي عمال تحش فيهم هرجع مش هلاقي هطلع اخبي  الحاجات اللي فضله

سيف ضحك...هجبلك.يلا عشان متاخرش 

نور...احلف

سيف..يادي نيله واللهي هجبلك.يلا

نور...مش هتاخر ومشيو

مازن... سلمي عايزك

سلمي...حاضر

مازن اخدها وطلع... سلمي هتكلم معاكي بصراحه لا هلف ولا هدور وتردي 

سلمي...في ايه

مازن...مين دا وطلع من تليفون صوه لي شاب

سلمي بتوتر ...دا دا كريم

مازن....  تعرفي منين

سلمي بلعت ريقها ...من الكليه هيكون فين يعني في ايه

مازن... ايه بينك.وبينه ايه الشات دا يا سلمي

سلمي بستغراب وتنحت....لا انا عمري ما كلمتو شات اساس انا علاقتي بس سطحيه استحاله صدقني

مازن...سبحان الله حتي طريقت كلامك

سلمي.... واللهي ابدا صدقني 

مازن...هاتي الفون بتاعك 

سلمي طلعتو... اهو فتش

مازن فتح لقه مسدجات بنهم....ايه دا بقا

سلمي بصت ونصدمت...لا لا وربنا ابدا انا متكلمتش معا صدقني بص هو بصراحه مش عارفه من يومين ولا امتا وقالي اني بكلمو وامبارح مردتش عليه وانا مكنتش فاهمه وزعقت معا وسبتو ومشيت  بس لكن معرفش ايه حاجه عن الشات دا وازاي بقا في فوني

مازن بغضب....  ياشيخه اومال لو مش من فونك بتستهزءي بيا ومخلياني ار"يل يا سلمي 

سلمي بعياط...لا صدقني طب لو كده هديك الفون ليه بلاش كده كنت هنكر اي شئ  صح واللهي ما اعرفو  صدقني انا بحبك استحاله اعمل كده

مازن...هوودا فونك ولا لا ردي انتي هتستهبلي

سلمي...ايوه بس واللهي انا نفسي معرفش اساس ازاي يحصل كده

مازن... بس تصدقي جدعه  جدو رفض ناخد.من برا اقوم اتجوز الاهبل دا واعمل ما بدلي برا

سلمي بصتله ومش مستوعبه..انا كده يا مازن  انا بتقولي كده دا انت الواحيد اللي عارف اني فعلا حبيتك طب كنت رفضك اساس واتجوز اي حد.تاني من العيله 

مازن...  للاسف طلعت اهبل وتسرعت وحبيتك  انتي متستهليش واحده رخيصه

سلمي بغضب...لا لحد.كده وكفايه صدق متصدقش انا مش كده  طلقني يا مازن  بس قسمن بربي انا ما اتكلمت مع حد.  وانا لو كده كنت علي اقل همسح.اللي بنا   بس تمام طلقني

مازن...متستعجليش هننزل حالان وطلقك عند الماذون  اتفضلي وخدي فونك دا حدفو 

سلمي بصتله  ومن جوها اكنها س"كين في قلبه من الصدمه  وجي تطلع  

مازن قفل الباب... استني 

سلمي بسكر...ايه في كلمه لسه مقولتهاش 

مازن...اسفه بس كان لزم اعمل كده انا عرف انك مش انتي اللي بعته ولا دا انتي اساس والفون بتاعك.حد.هو اللي اخدو وعمل في كده

سلمي بصتله ...نعم وبتبعدو عنها اوع كده 

مازن...اهدي طيب.بصي هفاهمك  فاكره اول امبارح لما فوني رن وقولتك انا عندي مشوار لزم اروحه  وخليت ادم هو اللي يجي ياخدك 

سلمي...اها

مازن.... عارفه مكه صحبتك

سلمي...مالها  انت عايز ايه انا اساس مش طيقك  ولو سمحت ابعدكده وعايز ه اطلع وطلقني 

مازن...اهدي وفاهمي مكه صحبتك هي سبب 

سلمي بعدم فاهم...ايه

مازن...يومها هي اللي جت مكتبي وقالت انها قال ايه عايزه تنفذني من فخ   ولزم ااروح ليها بس معرفكيش اي شئ 

سلمي...نعم 

مازن... ولما روحت  ليها

فلاش باك 

في الكافيه

مازن...افندم انا جيت اهو

مكه.... اهلا بحضرتك تشرب ايه

مازن... مش عايز اتفضلي فهميني فخ ايه 

مكه.... احم بصراحه مكنتش حبه اتحط في موقف كده او اني ادخل وفكرت كذه مره بس مقدرتش اقبلها لانك دكتور محترم واستاذي  ومقبلش حد.يهينك.بالشكل داوكمان

مازن....ايوه بعد المقدمه دي ندخل في الموضوع لوسمحتي ورايا شغل

مكه بخبث.. انت طبعا عارف اني انا وسلمي صحاب 

مازن...اممم

مكه....بصراحه سلمي تصرفاتها غريبه 

مازن...ازاي يعني غريبه

مكه... انا عارفه انك ممكن متصدقنيش بس دي الحقيقه سلمي مش بتحبك بتحب كريم زميلنا في الكليه معانا في مدرج  كنت علطول القيهم بيتقبلو بس قولت عادي استغرابت اول ما لقتها اتجوزت فجاءه حضرتك وقولت عادي قسم ونصيب بس طبعا مينفعش لما تكون علي  اسمك ولسه علاقتها بكريم مستمره

مازن بغضب وزعيق...نعم  انتي كدبه سلمي استحاله تعمل كده تربيتي

مكه...مش قولتلك ممكن متصدقنيش  دي اسكرينات ما بنهم انا اخدها من فونها عشان اثبتلك  صدقني سلمي بتخونك مع كريم

مازن بكسر.. ليه ليه تعمل كده كانت قالتلي انا مغصبتهاش عليا

مكه بلؤم... انت ناسي انكم تقليد العيله ان لزم تاخد منكم مش من حد غريب 

مازن بصله...وربنا لموتها وموته

مكه...لا لا اهدا   الامور متتاخدش كده انت تطلقها وكل واحد.يروح لي حالو 

مازن بصلهاومشي  

مكه....مازن مازن 

          باااااااك

مازن...بس ووقتها روحت الكليه  لي زفت كريم ووجهتو 

فلاش باك

مازن مسكو من ياقة القميص.... تعال هنا انت ايه علاقتك.ب مراتي

كريم بخضه...ايه يا دكتور في ايه

مازن...في انك هتموت النهارده ايه  اللي بينك وبنها وضربه بالبوكس

كريم بوجع وكان هيقع بس مسك في ايد.مازن...اهاااا

دكتور زميل مازن... ايه دا في ايه

مازن بعصبيه... ابعد انت وجي يضرب كريم تاني

دكتور زميل مازن... لا ا هد بقا وتعال علي مكتب مينفعش كده الطالب كلهم بيتفرجو وانت وبص لي كريم. تعال علي مكتبي 

كلهم راحو

مازن اول ما دخل مسك كريم وضربه تاني ... رد انت ايه اللي بينك وبينها

الدكتور.. يا مازن مش كده هيموت في ايدك وانت يبني اتكلم

كريم... واللهي يادكتور  انا هقولك كله حاجه بس يسبني

مازن بغضب وزعيق..قول 

كريم.... انا كنت معجب ب سلمي بس هي دايما كانت تصدني ومكه وريم. صحابها كلمتهم انو يحاولو يخلوها تفكر فيا او علي اقل تديني فرصه بس ريم رفضت وقالت سلمي استحاله هتوافق واني اشيل الفكره من دماغي  ومكه اللي قالت هتحاول بعدها سلمي اختفت  ورجعت وكتشفنا انها اتجوزت حضرتك قولت ان فعلا مش نصيبي  وخلاص وقرارت اركز في دراستي زاي ما كانت ريم وسلمي قالولي واني محاولش لان عمرها ما هتفكر فيا مكه  جت وكلمتني عنها وقالت ان سلمي مش بتحب حضرتك وانها اتغصبت عليك وان لسه في فرصه ان سلمي تكون ليا  ودتني رقمها وانا واللهي استغربت انها لما كان حره كانت بتصدني ولمااتجوزت  هترد عليا فكرت كتير وللاسف شيطان خلني اكلمها فعلا وستغربت لما ردت عليا  وفضلنا نتكلم بتاع اسبوع  وكانت بتقولي دايما ماحولش اتعامل معاها في كليه عشان حضرتك متعرفش وتصمم وترفض تطلقها وجت  بعدها بيومين بطلت تتكلم وارن واحاول اوصلها في اخر جيت وقفتها في كليه وبسالها رفضه ترد علي مسدجات ليه نكرت اي كلام بنا وزعقت وقالت  انها متجوزها وعيب اللي بعملو دا وكلام يامه ياكد انها عمرها مفكرت ولا دي شخصيه اللي اتعملت معاها في فون  وكلمت مكه قالت اني استنا واني ليه اتسرعات ورحت ليها وكلمتها  وريم قولتلها قالت ان سلمي استحاله تعمل كده وورتها المحدثات ورقم   قالت انو مش رقم سلمي ومش دي طريقتها وان مكه بتضحك عليا واني اخلي بالي منها  وان مكه اساس كانت بتحبني وبتعمل كده عشان تكسرها لما عرفت بعد عن سلمي وعن مكه وقولت لي ريم تخلي بالها من سلمي وسكت محبتش اعمل مشاكل بس لكن واللهي ما في اي شئ   سلمي انسان محترمه واللهي   انا حتي استغربت لما وفقة ترد عليا 

دكتور....  مكه دي تديني اسمها بالكامل

مازن... لا استنا بقا دي حسابها معايا انا بنت الك"لب

كريم... انا اسف بس ارجوكم بلاش تأذوني انا واللهي انا كليه دي املي الواحيد وانا اسف بس واللهي بعد عنها

مازن... العلقه دي تخليك بس تفكر مليون مره متقربش من اي واحده متجوزه انت فاهم 

كريم... حاضر 

الدكتور..  اتفضل روح محاضرتك انت لولا انك. طلب متميز كان زماني رفضتك 

كريم... انا اسف والله بعد اذنكم وطلع

الدكتور...  هتعمل ايه

مازن....  هشوف اخرها ايه  بس وحيات مكانت هتخليني اخسر اغلي انسانه عندي لندمها وخليها تتمنا الموت

الدكتور... مازن  الا العرض

مازن... لا طبعا انا مش وس"خ زايها انا بس هديها درس 

الدكتور.. ربنا يستر

بااااك

سلمي....ينهار اسود   طب ليه انا مش وحشه معاها عشان كده ريم دايما كانت ترفض اني اتعامل معها او احكلها

مازن...ودلوقتي هي كانت بتسمع اللي حصل بنا عشان اشوف هتعمل ايه 

سلمي بصتله وعيطت...انا رخيصه يا مازن 

مازن... قطع لسان اللي يقول كده انا اساس مصدقتش  لان فعلا مش طريقت كلامك ولا انتي اساس تعملي كده  لو كنت متاكد.واحد في الميه كنت جيت وجهتك اوطلقتك في ساعتها انا وثق فيكي انك مش كده

سلمي...لو كنت وثق مكنتش قولتلي الكلام دا

مازن.... ياختاااي يابنتي  انا سمعتها اللي حصل بنا ودا الاتفق اللي كان بيني وبنها اني  اسمعها وان لو كدبت وطلعت بتشتغلني مش هسبها وهي اساس كان بين عليها الخوف  بس  عايز اعرف اخرها ايه  

سلمي  ...لا ثانيه انت اتقبلت معاها كام مره من ورايا 

مازن ضحك....اهو انتي جي في تافه وتتصدري  مرتين  بس تعرفي مرتين دوله كنت ببقا عايز اجيب السك"ينه ورشقها في قلبها  مكنتش مستحمل اي كلمه عنك 

سلمي رجعت تعيط....انا روحي اتسحبت بسببك استغربت انك.تفكر فيا بطريقه دي

مازن باس راسها...اسف والله كان انقطع لساني

سلمي...بعد.الشر 

مازن ضحك... علي فكر مفروض اعاتبك علي انك اتكلمتي مع كريم

سلمي... واللهي كنت خايف تحصل مشكله بسببي وانا اساس مكنتش فاهمه اللي بيقولوله وفضلت اصرخ في دا غير الزفته هي اللي قالت مقولكش عشان متشوكش فيا

مازن...  بنت الكل"ب   دي ليها حساب تاني اما هواخد علقه تكرهووفي ستات كلها

سلمي..انت ضربته بجد

مازن...مظنش انه في حتي سليمه

سلمي ضحكت...  طب افرض كان اكد كلامها

مازن....تصدقي تؤمني بالله  مكنتش هصدقهم برضو يكفيكي شر اللي كنت في وقتها انتي فعلا لو كنتي شوفتيني كنتي كرهتيني بجد او خوفتي مني

سلمي حضنه...للاسف مش هعرف اكرهك او ابطل احبك  انا خوفت تسبني وضحكت ورفعت راسهاعارف من جويا  انا كنت بدعي انك.تمنعني اطلع وتصالحني اساس

مازن باسها من خدها...بحبك

سلمي وشها احمر....ايه داوجي تبعد.ضمها لي  

مازن..اتهدي بقا ياشيخه اومال لو مش مراتي هتعملي ايه

سلمي  قلبه بيدق جامد... مازن وربنا هعيط ابعد

مازن ضحك وسابها...  اهويا اخرت صبري

سلمي...هتعمل معاها ايه

مازن... هشوفها قطع كلامو رنت  فونه لقها هي اهي جت علي سيره

سلمي...رد وفتح الاسبيكر 

مازن ضحك...حاضر وفتح ورد بعصبيه الو

مكه... عامل ايه شوفت انها فعلا ليها علاقه بي

مازن...انا عايزاقبلك.باليل  مش قادر اتكلم  محتاج افضفض معاكي 

سلمي ضربته في كتفه

مكه بفرحه...اكيد  نتقبل في الكافيه بتاع المره اللي فاتت

مازن بوجع...اهاا

مكه...مالك

مازن...صدعه   تمام.باليل نتقبل باي  قفل وفضل يضحك ايدك.تقيل الله يخربت فقرك

سلمي....محتاجه تفضفض يا عين امك وربنا ماشي 

مازن بضحك...بت  انتي كنتي نايمه وانا بفاهمك 

سلمي...انا هجي معاك

مازن...مينفعش

سلمي...وربنا هجي حلفت خلاص

مازن ضحك ومساكها من قفاها...بتحلفي عليا

سلمي...بقولك ايه انا دقيقه وربنا وهنفجر فيك هروح يعني هروح

مازن بحب...  لا لو هتنفجري فيا يلا وبيقرب 

سلمي وشها بقا طماطم من الكسوف... وربنا مشوفتش نص ساعه تربيه احترم نفسك وهجي معاك.وابعد كده

مازن ضحك..هتيجي ماشي بس تقاعدي من بعيد بس الاول تعالي ربيني يلا

سلمي بصتله وضحكت..من عيني وبتقلع الشبشب انا هربيك 

مازن ضحك وجري  علي تحت

في نفس الوقت نور وسيف وهما في طريق

نور... هتقوله ايه

سيف...  عادي بقدم استقالتي بس الاول هتكلم مع الواء

نور....شكله ايه

سيف...مين

نور... الواء دا صحيح بيبقا تخين كده وبكشر وبيزعق كتير وعنده شعرو.كله اسود معاده حته من قدم بيض

سيف ضحك...اشمعنا

نور...هما بيبقو كده في الافلام

سيف ضحك....لا حول ولا قوة الا بالله لا  هتشوفي

نور بفرح...عايزه اشوف صحابك  صحيح هما بنفس حجمك انت واحمد

سيف جز علي اسنانه بغير...انتي عايزه تشوفيهم ليه 

نور... عادي اصل بيجبوهم.بيبقا مكشرين وبيزعقو كده نفسي اشوفهم علي الحقيقه

سيف....عارفه انا لو مش عارفك كان زماني مسكك عجكك علقه اتلم ايه  انتي شايفني ار"يل

نور بضحك...لا اوكسي  نيهاهاهاها 

سيف بصلها بلا مبالاه... 

نور ضحكت جامد.. بتغيري يا بطه   وبتزغزغو

سيف عنيه ضحكت بس بيكشر في وشها...ايه دا انتي عبيطه

نور ضحكت...طب وربنا عينك بتضحك اضحك. ونبسط يا اتم  عبوشكلك.كئيب 

سيف حدفها بالمنديل  ...اتلمي

نور ضحكت جامد ضحك تخطف القلب وتكلمت وهي ميت من ضحك...يا عدو الفرح هموتتتت 

سيف بصله وفضل يضحك...انتي مجنونة ابت

نور بضحك...مش قادره هموتتت بطني

سيف بضحك...في ايه بتضحكي كده ليها 

نور بضحك....مش عارفه مش عارفه   ابطل ضحك 

سيف ضحك...ربنا يهديكي  وربنا مجنونة

نور بضحك...سيف اقولك نكته

سيف بصلها...قولي 

نور بضحك...نكته هق هق هق هق

سيف بصلها وحط ايدو علي راسها...انتي سخنه ولا حاجه مالك.ياامي في ايه

نور...مش عارفه  وقامت باسته من خدو بحبك 

سيف بصله ووقف العربيه وضحك...لا انتي شربه ايه 

نور بضحك...مش عارفه ورقصت حواجبه بس بحبك

سيف ضم حواجبه وضحك بستغراب... وانا واللهي  بس بجد.مالك

نور...مافيش عادي 

سيف...لا في انا حفظك في ايه

نور بصتله بطفوله وضحكت وطلعت في ايديها محرك الاازاز بتاع العربيه  

نور بضحك...واللهي ما قصدي جي افتح الايزاز طلع  في ايدي وفضلت تضحك

سيف بصله....طب وربنا كنت عارف في مصيبه وضحك  انتي لو حد.مصلتك.عليا مش هتعملي كده

نور....  معلش والله 

سيف...فادكي ياختي بس ارحمي امي  وجي يتحرك بالعربيه

نور ضحكت...سيف 

سيف...نعم عملتي ايه تاني

نور...تؤ تؤ معملتش بجد

سيف..امم

نور حضنته... بحبك

سيف ضحك...عارفه مش عارف لو بنتنا طلعت شكلك عرف ابقا اب ولا لا

نور بعدت عنه...اشمعنا

سيف...قصادك مش بعرف ازعق ببقا شبه العيل وضعيف انا مكنتش بسمح لحد يكسر اي شئ يخصني وانتي بسم الله ماشاء الله معظم حاجاتي في داهيه بس ببقا مبسوط انك.معايا مابالك لو منك وشبهك مش هقدر ازعقلها

نور.... تخافش انا هبقا زاي امي وانت تبقا زاي بابا وبصتله لا ثانيه انت  هتحبها وتسبني

سيف ضحك.... هتغيري قبل ما تيجي انتي عبيطه دي بنتك وبنتي

نور.. ان شالله هجيب ولد

سيف ضحك...وربنا مجنونة

ادم... اميرة انا عايز اروح شغلي مينفعش كده

اميرة.. استنا بس انه احلا دا ولا دا

ادم...امي يا بنتي انتي لبستي دا قولتلك حلو  قومتي قلعتي ولبستي دا وقولتلك حلو  

اميرة.. انه احسن

ادم..  الاتنين يلا بقا

اميرة.. طيب انه اللي هتبقا مبسوط وانا جمبك.بي

ادم...انا هنبسط لو نزلنا ورحت شغل

اميرة...عشان خاطري

ادم...اللي انتي لبسه

اميرة.. اها اللي انا لبسه عشان ننزل صح

ادم جز علي اسنانه...خلاص البس التاني  حلو 

اميرة...انت بتهودني

ادم لطم علي وشه...ارحمي امي التعبانه البسي اي حاجه اقولك اجبلك.بدله من عندي ايه رايك

اميرة بصله وواقفه تفكر... 

ادم بصله... يالهوي انتي بتفكري يا اميرة انا مفروض ابقا في شغل 

اميرة... طيب طيب يلا انا غلطانه اني باخد. رايك. محدش يستفاد. منك. بحاجه

ادم... فعلا قدمي يلا 

ياسين... بت بقواك ايه انا روحي في مناخيري امشي 

نورين بضحك.. ايه دا انا قاعده في مناخيرك. طب اوع تعطس لخرج ومتعرفش ترجعني

ياسين بصلها.. ايه

نورين... مش انا روحك وانت قولت روحي في مناخيري

ياسين مسك قلبه... اهاا هتجلطيني امشي امشي وبكف ايدها حطو علي وشها غوري

نورين ضحكت دفست راسها في حضنه... لا مقدرش 

ياسين ضحك... اوعي بقا انتي جراده

نورين رفعت راسها وغمزة... بس مابلدعش يا عسل

ياسين ضحك وحضنها....  ربنا يهديكي

شمس.... ولاه انت وهي قومه من هنا  مش عارفه اسمع الفيلم

ياسين... جرا ايه يا شمس   متعصبه ليه 

فريده قلعت الشبشب وحدفتوبي.... احترم نفسك 

نورين واقفة قصادو وخدت شبشب مكان وبضحك...  لاااا جوزي ميضربش وعملت نفسها اضربت جامد اهااااا

ياسين بضحك....مرات اوعي تموتي  ماليش غيرك  لا متسبنيش

نورين  بضحك...استنا افرد راجلك كده ياسين فرد رجلو نورين نامت عليها  يلا

ياسين  ...لااااا فوقي  يا حببتي

نورين... كان نفسي اعيش وجيب منك كامل وممدوح 

ياسين....طب عيشي  قومي عشان خاطري  نجيب ممدوح بس حتي 

امل طلع من المطبخ... هووانتم اللي بتصوته كده كتكم القرف وقعتو قلبي و دخلت المطبخ تاني

ياسين...حببتش  اعمتو  يلا نكمل احنا كنا وقفين فين

نورين...عند ممدوح ابننا

ياسين بيمثل وبيغني .. قومي متسبنيش  انا من غيرك.مقدرش اعيش متسبنيش خاليكي جمبي متكسرنيش متسبنيش

نورين...لوعجبك الكو لتون دا دوس نجمه وسمع الي احمدشيبه 

ياسين...  وسمعها وسمع حبايبك

تهاني جبت مياه وبترشها عليهم... سمعتو رعد دا انا اللي هسمع بيكم الناس قومي منك لي كتكم القرف 

ياسين بضحك... طب بذمتك.يا تيتا ايه رايك في صوتي

فريده...اخرو الحمام يا معفن

نورين...ليه كده يامرات عمي دا قمر شوفتي وهو بيغنيلي

فريده...تصدقي انتم حلال في بعض

شمس... انا نفسي اعرف دوله خلفتهم ايه

نورين.... كامل وممدوح  لا مقولكيش بسم الله ماشاء الله  احلي اطفال

ياسين...  وكله الا ممدوح مقولكيش عسل 

هبه طلعت من المطبخ... ياهبل يبن الهبله لا موخذه يا فريده

فريده...حقكك ياختي 

هبه...روح انت وبنت الهبله دي   هاتو الطلبات دي

ياسين...انا عندي شغل

هبه...ولاه روح

نورين...ماما متزعقيش لي قرة عيني

هبه....فريده معلش مش قدره اوطي احدفيها انتي

فريده...من عيني وجي تضربها 

ياسين اخدها هو...اهاااا 

نورين... جوزييي

محمود نزل من اوضه وشايفهم

ياسين... بموت 

نورين...لا لا متقولش كده  ممدوح يزعل

ياسين..  قوليلو ابوك كان بيحبك

محمود.... مالو الهبل دا

ياسين  بتمثل..  انا بموت يا عمي

محمود...لا حول ولا قوة الا بالله   

نورين... الحقو يابابا جوزي بيموت

محمود... بجد لا ميصحش انا معايا علاج ليكي انتي وهو   وجي عليهم قامو يجرو 

سيف...يلا وصلنا

نور..  سيف  مش هتندم  انك سبتو بسببي

سيف.. هندم لو كنت سبب في وجعك  او لو كنت خسرتك

نور...  مش زعلان طيب

سيف... لا يلا ولا ارجع في كلامي وكده كده جدو ماصدق 

نور فتحت العربيه ونزلت بسرعه سيف ضحك ونزل...اومال ايه هتندم محسسني انك.هتوافقي اكمل 

نور ضحكت... بريح ضميري مش كتر 

سيف.. هبله يلا  

نور لقت عسكري بصصله وبيبرق... نور ايه دا هو بيبصلي كده ليه

سيف بص وضحك... دا عم.صبري  دا كده بشوش  متاخدش في بالك ومسك ايدها وطلع

نور لقت كلهم بيسلمو علي سيف بحب  ...  كله بيحبك هنا

سيف...  ودي حاجه حلو ولا وحش

نور...حلو طبعا ربنا يحبب فيك خلقو دايما 

سيف لعب في شعرها وطلعو مكان  مفهوش صوت غير اورق  وكل واحد.مسك ملف ومافيش صوت

نور  بتبص شبه الاطفال... ايه دا هما ساكتين ليه وبتشب وبتبص  هو كل واحد مع مسدس

سيف.... لزم 

نور...اممم

عسكري جه وكان ورا نور بزعيق... ازايك يا باش  نورت

نور اتفجعت وبصريخ.. عاااا ايه ومسك في سيف كلهم.بصو بستغراب ان في بنت دخلت هنا  لان مكان خاص لي ناس معينه 

عز زميل سيف...ايه دا مين دي وازاي تدخل هنا

العسكري...دي مع سيد الرائد سيف باشا اللي نورنا واللهي وحشتنا يا باشا

سيف... تسلم يا عم ماضي  وبص لي عز ازايك يا عز 

عم ماضي.. هروح اعملك القهوة بتاعتك ومشي

عز... تمام بس انت عارف مينفعش حد يجي هنا 

نور كانت بصلو وخايفه منه   ولقت واحد  اطول من سيف استخبت ورا سيف 

سيف...  دي مراتي 

عز...ياواطي تتجوز ومتقوليش

ماجدي صاحب سيف...مين دا اللي اتجوز

سيف ضحك...لا ياعم لسه بس بعتبر ما سايكون  احنا دلوقتي مخطويبن  

عز ضحك وسلم عليه...مبروك.ياصحبي  

ماجدي...والله ووقعت وباركله وسلم عليه انا سمعت صوت بنت هنا دا صح

عز بص..ايه دا هي راحت فين صح

سيف عمز وهمس... ورايا  خافت منك

عز تنح...ايه

سيف ضحك...استنا نور وبيبعد لقها مسك في هدومه  

سيف...متخافيش تعالي 

نور... عايزه امشي 

سيف ضحك...متخافيش دوله صاحبي مش كنتي عايزه تشوفيهم

نور...شدتو ينزل لي مستوه طولها سيف نزل 

سيف...نعم

نور... وبصت علي صاحبو ماجدي هووعمل كده ازاي شكله يخوف 

سيف بص...مالو عادي

نور..عادي ايه دا طويل اووي 

ماجدي بهمس لي عز...هي دي مين

عز...خطيبت سيف

ماجدي...ينهار ابيض دي شكلها عيله قصير خالص هو  ازاي يتجوز طفله

عز...مش عارف خايف اقوله يزعل

ماجدي...ازاي سيف يعمل كده اساس لزم نفاهمو وفين اهل البنت اساس

سيف...اعرفكم نور  خطبتي 

ماجدي جي يمد.ايدو يسلم... اهلا

نور بصت لي سيف بمعنا خايفه..

ماجدي... في ايه

سيف بضحك.. خايفه 

عز... هي تقربلك 

سيف... اها 

ماجدي.. هي قد ايه

سيف... نعم

عز...ميقصدش حاجه بصراحه وهمس شكله طفله انت ازاي توافق انك تتجوز  طفله 

سيف.... نور 25سنه

ماجدي...نعم ازاي

نور...يلا بقا مش قولت هتشوف الواء وتمشي 

ماجدي... انتي بجد خايفه مننا

نور... شكلكم غريب

عز ضحك... ازاي

نور...  ضخم انت وهو

ماجدي بضحك... ما سيف زاينا

نور...بس انت اطول منهم وبعدين شكله مش زايكم

شهد... انت هتبات انت كمان

احمد... لا ورايا مهما 

شهد بخوف... هتيجي امتا

احمد...مش عارف ليه

شهد... كنت عايزه اقولك حاجه مهما

احمد...قولي

شهد.

    لقراءة البارت الرابع والاربعون من هنا 

تعليقات