قصة احببت مجنونة
البارت الخامس والاربعون 45
بقلم الاء
سيف خبط...نور
شهد بضحك...اهو جه علي سيره اسيبك انا بقا ادخل يا اخويا
سيف... ايه دا انتي هنا
شهد...امم وطلع يا خويا وغمزة
سيف... طيب يلا ياختي وطلعت
نور ضحكت...في ايه
سيف ابتسم... في مفجاءه
نور بفرح...ايه
سيف...خمني انتي
نور... ايه خمني دي قول
سيف... عبو شكلك انتي عيله رخمه كلمت جدو علي الحفله اللي قولتيلي عليها
نور بفرح... بجد وقالك ايه
سيف...موافق
نور حضنته... ربنا ميحرمنيش منك يارب
سيف...بس في مفجاءه تاني
نور بستغراب...ايه وبعدت عنه
سيف بفرح... هنكتب كتابنا والفرح زاي ما هو بعد شهرين
نور بعصبيه.... نعم احنا متفقناش علي كده وازاي تقرار دا من غير ما تقولي
سيف استغرب انها زعلت كان متوقع تفرح.... وفيها ايه
نور....لا فيا ان مش حياتك عشان تقرار لي واحدك المفروض تاخد رائي الاول
سيف... هتفرق ايه من دلوقتي لي شهرين
نور...المفروض كنت قولتلي مش اتفجاء عموما انا مش موافقه
سيف... نعم
نور...نعم الله عليك زاي ما سمعت
سيف... هو ايه اللي زاي ما سمعت انتي عبيطه وايه الفرق بقا قوليلي كده كده كنا هنكتب الكتاب كان جدو عايز الفرح بعد شهر خالتهولك بعد شهرين عشان متزعليش ولما عايزه حفله قولتلك حاضر كل اللي عملتو اني عايز كتب كتابي اخر الاسبوع دا كده اجرمت ايه الغلط قوليلي
نور بصتله...هو كده مش هينفع وبعدين اي حد كده كل الافلام بيجيبو انه لزم ياخد.رايها
سيف بصلها بالامبالاه.... انتي بتتكلمي جد افلام ايه انتي عبيطه
نور...هما بيعملو كده
سيف.. هما مين
نور...في فيلم لما عمل زايك هي رفضت
سيف...رفضت ليه
نور...عشان اختها وابوها عملو حدثه لسه ميتين وهو عايز يتجوزها
سيف مسح دقنه.... يارب انت علم بيا اديني الصبر بس وبصلها انتي حد متلك دلوقتي ليكي اخت ماتت اساس
نور بصتله بطفوله وهرشت في شعرها... لا
سيف... ايه بقا اللي يخليكي ترفضي دي ليها سبب انتي سببك ايه
نور بطفوله...يعني اوفق عادي
سيف...انا لو اتشليت هيبقا بسببك
نور...ما انا معرفش هي قالت كده
سيف...يعني انا شوفت مسلسل واحد طلق مراتو اول ما اتجوزك اطلقك يعني
نور عنيها دمعة..انت هطلقني
سيف...لا لا كده كتير وسابها وطلع من اوضتها
نور راحت وراه.... سيف استنا بس
ياسين وادم كانو طلعين ولقو سيف طلع من عندها ونور ماشيه وراه
نور...طيب اسمعني طيب
سيف...بلا اسمع بلا نيله مالي ماكنت زاي الفل هتشليني ياشيخه ودخل اوضه
نور... بعد الشر طب قطع كلامها
ياسين... في ايه
نور وعنيه ماليانه دموع...سيف هيطلقني
ادم...ايه دا هو انتم اتجوزتو اساس وبص لي ياسين
نور... لا بس سيف قالي هيطلقني
ياسين....نعم في ايه
ادم...مش فاهم هو حصل ايه
نور حكتلهم...بس فا هو قالي هيطلقني
ياسين مسك قلبه...اهاا يعني يابني اتاري كان بيقول هتشلني اهااا
ادم ضحك... مالك انت كمان
ياسين...حاسس بشرخ في قلبي اهاا اوعي اوعي كده اسندني يابني
ادم مسكو ...حاسس بيك ياحبيبي
نور...في ايه
ادم.... في ايه انتي ياشيخه
ياسين بصله...ولاه انا ابويا ميت ليكونش نورين اتجوزتها ومكانش ينفع
ادم بصله...لا بقولك ايه كفايه هي وبص لي نور وبعدين يا هبله انتي مش ابوكي ميت من اكتر من5سنين
نور.. اها
ياسين بصله...لا وبترد بثق اوعي كده من وشنا روحي شوفي سيف تلاقي ياعني اتشل
نور ضربتهم...بعد الشر انا غلطانه اني واقفة معاكم ودخلت لي سيف وقفلت الباب في وشهم
سيف.... اطلعي انا بجد دماغي هتنفجر
نور....خلاص انا اسفه
سيف... لو سمحتي اطلعي برا
نور...طيب خلاص انامش هزعلك تاني وموافقه نكتبو بكرا حتي
سيف بعصبيه وقام...كلمتي اتسمعت ولا لا
نور بعصبيه.. انت بتقوملي بتخوفني يعني
سيف مسكها م دراعها...يلا روحي اوضك نور مسكت في باب عشان ميفتحهوش
نور...لا مش هروح
سيف بغضب...نور بجد عشان انا جويا غضب كفيل يهد اللي بنا اتفضلي دلوقتي علي اوضك
نور...ماشي سيب دراعي الاول سيف سابها راحت حضنته اسفه انا معرفش مفكران مفروض اعمل كده
سيف مكانش عارف يبعدها او بمعنا اصحا مش عايز... ابعدي يانو
نور...حقكك عليا واللهي ما قصدي اضايقك ورفعت راسها وبصتلها هي قالتلو كده
سيف...هو اي حاجه نشوفها هنعملها يعني
نور...اسفه وعد مش هكرارها
سيف ضمها لي...مش عارف اعمل فيكي ايه
نور...هطلقني بجد
سيف ضحك...هو انا عارف اتجوزك اساس عشان اطلقكك
نور...واللهي ياسيف لو طلقتني فعلا عمري ما هكلمك ولا هسامحك
سيف ضحك وبيملس علي شعرها ... بذمتك بالعقل انا بعد كل دا ممكن اطلقكك وبعدين اساس فكرت الطلق دي مش عندي.واستحاله افكر فيها
نور بصله... اوعدني
سيف ابتسم...وعد وانتي كمان اوعديني انك تبطلي الافلام االي هتشلني دي
نور ضحكت... بعد الشر بحبك
سيف... وانا كمان والله
نور....مش زعلان مني
سيف... لا مش بعرف ازعل منك اساس يلا علي اوضك
نور... ليه مش صلحتك خلاص
سيف...علي اوضك يانور خدي دوش وانا كمان عادي
نور....اها ماشي هاخد دوش واجي بسرعه وبعدت عنه وطلعت
سيف ضحك.. طب دي اتعامل معاها ازاي بس ياربي
مازن...ودا طبعا اللي يخليكي تروحي لي كريم وتقنعي يكلم سلمي وتجيلي بعدها وتنقلي الشات اللي بنهم علي الجهاز بتاعها وانا طبعا زاي اي راجل اطلقها صح
مكه بصدمه.... ايه انت بتقول ايه ايه الكلام الفرغ دا
مازن.... اهو الكلام الفرغ دا انتي اللي عملتي بس غبيه انا سلمي وثق انها عمرها ما تبقا وسخ*ه كده بس بجد.برافو علي تفكيرك الرخيص دا
مكه.... انت ازاي تتكلم معايا كده
مازن بغضب.. متنسيش اني دكتور يا انسه وعزت جلال الله لولا انك بنت كنت طفحتك الدم واياكي تيجي ناحية سلمي او تفكري بس تبصلها المره دي اتكلمت بالادب وهعديها اما بعد كده هوريكي وش تاني يكرهك في اليوم اللي فكرتي بس تأذيها يلا غور
مكه اخدت حاجاتها ومشيت...
سلمي مكانتش حبه تشوفها فضلت قاعده تعيط مصدومه في صحبتها مازن راح ليها
مازن لقها بتعيط... مالك اهدي في ايه
سلمي...مش مصدقه انا كنت بعتبرها اختي
مازن...معلش دي غيره منك بس غيره بطريق وحش اللي بتأذيها قبل ما تأذيكي وهي بتحب كريم ولما لقتو حبك حبت تأذي وتأذيكي لانها مفكر انها غير مرغوب فيها
سلمي....بس هي عارفه اني مفكرتش في بالعكس كنت شايفه اخويا ومعملتي معا سطحيه
مازن... قولتلك غيره اهدي بقا وفكك منهم وتعالي نروح مكان تاني لان مش طيق المكان دا
سلمي بتمسح.دموعه...لا لزم نروح البنات متجمعين
مازن غمز...انا والا البنات
سلمي ضحكت....بس عشان شكلي اساس خرا وانا معيطه
مازن...طب واللهي قمر حتي وانتي معيطه تيجي نتصور
سلمي ضحكت.. لا يلا نمشي بس عشان كلهم بصين لينا
هبه...ينفع ادخل
سيف...اتفضلي يا عمتو
هبه... اخبارك ايه
سيف...الحمد الله
هبه....مبسوط
سيف....جدا
هبه....وهي
سيف.. نور دي طلعت عيني كل شويه بحال
هبه بضحك...تصدق انا كنت خايفه عليها عشان عارفك عصبي لما امل حست انك.بتحبها وقولتلها اني خايفه عشان نور يعني مش هتستحمل عصبيتك قالتلي انا خايفه عليه هو نور هطلع عينه
سيف ضحك...هي كانت عارفه
هبه....حست ان في حاجه من ناحيتك وشافت نور كانت بتبقا فرحانه اول ما تيجي ولما رجعت اخر مره اصلها كانت مش بتورينا وشها وعلطول في اوضتها اول ما انت جيت لزقه ليك امل قالتلي كانت كده مع باباها
سيف... بجد يعني نور فعلا بتحبني
هبه بستغراب... انت مش عارف بتحبك ولا لا
سيف... كل شويه بحال اوقات بحس اني انا كل الدنيا بالنسبالها وساعات بحس انا ولا حاجه
هبه...امل قالت انها لما بتاخد قرار بتبقا خايفه وبتفضل تعيد تفكيرها كتير بتبقا خايفه من قرار
سيف... يا عمتو يعني هي مش عارفه كل دا اني بحبها وعمري ما هندمها انها اخدتو انا حتي اتنزلت عن شغلي عشانها عشان محسسهاش بخوف وهي معايا
هبه...احلف انت بجد.سبت شغل عشانها بس انت بتحبه جدا يامه اتحيليا عليك تسيبه
سيف... مكانش في شي يخلني ابقا خايف عليه وياريت هي موافقه رجعت قالت لا عشان هبقا انانيه وانا واللهي راضي مالهاش في هي دا قراري انا كمان
هبه بضحك.... للدرجه دي بتحبها
سيف...اووي وخايف اصحا القي رجعت في كلامها
هبه ضحكت...لا متخافش زاي ما امل قالت بتبقا مش عايزه تاذي حد.معاها وهي خايفه تكون ظلمتك.عشان خلتك.تسيب حاجه بتحبها ودا معانا انها بتحبك وهي زاي اي بنت برضو بتبقا متوتر شويه خالي بالك.منها وانت عارف نور اساس بكلمه تكسبها يلا خد. دوش عقبال ما الم هدوم دي يلا
سيف... حاضر وباس راسها ودخل الحمام
عد.وقت
نور بتخبط...انا خلصت وانت (نوركانت فرده شعرها )
سيف....
نور... سيف انت جوها ولا لا
سيف...
نور...سيف وبتفتح باب الاوضه مالقتش حد ايه دا هو نزل من غيري يبقا لسه زعلان ولقت دولاب مفتوح راحت تلعب في هدومه
نور...ايوه تيشرت دا كبير اووي وبتاخدو وجي تجيب تيشرت تاني بس مكانتش طيله جابت كرسي وبتحاول تطول مش عارفه فضلت تتشعلق في دولاب لحد ما طلعت ومسكتو جي تنزل مش عارفه
نور....ياختاااي هنزل ازاي دلوقتي وجي تلم شعرها كانت هتقع صوتت ومسكت في دولاب تاني وبصت لقت صور في هدومه جي تشوفها لقت مش عارفه تمسكهم بتحاول لسه هتقع سيف طلع من الحمام لحقها
نور بصريخ...عاااااااا لقت حاجه مسكها
سيف...في ايه وبتعملي ايه
نور فتحت عنيها فتحا بسيطه وبتشوف لقته سيف ضحكت...احم هو انت هنا
سيف لقها مسك هدوم...انتي بتعملي ايه وايه اللي طلعك فوق
نور بتوتر....مافيش كنت عايزه كنت عايزه ااا اهااااها كنت عايزه
سيف... عملتي ايه تاني
نور...وربنا ما لحقت صدقني
سيف ضحك...مالحقتي يانهار اسود.
نور ضحكت وبتعدل شعرها لقت سيف مش لبس تيشرت زقتو ونزلت وديرت وشها
نور....ايه دا انت عبيط ازاي تطلع كده.ياعم انت
سيف بستغراب.. اطلع زاي
نور...استر نفسك وجي تطلع
سيف سحبها وحضنها من ضهرها..وفيها ايه عادي مش هتبقي مراتي
نور قلبه كاان هيطلع من مكانو ووشها احمر...ايه دا ابعد.عيب كده
سيف....تؤتؤ وبعدين وشك احمر كده ليه وبيرجع شعرها لي ورا وبعدين مش قولتلك متفرديش شعرك.
نور بلعت ريقها... سيف بس بقا بجد عشان هضربك
سيف ضحك ولفها لي... مش هتبطلي لماضه بقا
نور بصت في الارض....يووه ابعد.وجي تمشي راح شالها
سيف بيضحك علي وشها اللي احمر.... تعالي هنا رايحه فين
نور.... سيف عيب كده نزلني
سيف باسها من خدها... لا كنتي بتعملي ايه
نور فضلت تااخد. نفسها بسرعه ومش عارفه تبعدو.. انت قليل الادب وربنا اوع
سيف بهمس... ربيني قولي كنتي بتعملي
نور.. مكنتش بهبب حاجه كنت بعدل هدومك. ونزله
سيف... ولا بتاخديهم.
نور.. ايه
سيف... انتي معظم. تيشرتاتي واخدهم. يانور
نور ضحكت بحراج... اصل حلوين اووي
سيف...ياشيخه طيب لو مافهاش اسئت ادب مني انتي بتوديهم فين
نور...اكيد بالبسهم
سيف.... فين. دا.وضحك وازاي اساس دا تيشرت عليكي اكيد فستان
نور...اخافه ايه الظرف دا لا ياظريف بالبسهم اكيد
سيف... انا خافه وظريف
نور...اها
سيف...تمام وراح شلها وحطها فوق دولاب
نور...ايه دا سيف بلاش الهزار دا
سيف... انزلي وريني بقا مش انا ظريف
نور...سيف بلاش هبل واللهي لو وقعت هتكسر
سيف... انتي متتحركيش بس ايه دا فين تيشرت الابيض
نور...دا
سيف بيبص لقها مسكه ضحك...هاتي ياخرت صبري
نوررقصت حواجبها.. لا الا لما تنزلني
سيف رقص حواجبه...خالهولك وطلع تيشرت تاني
نور ضحكت... ورحمة اا
سيف قطعها....ورحمة امي ما هنزلك الا بشرط وانتي عارفه ايه هو
نور ضمت حواجبها...ايه
سيف غمز...ايه
نور...انت قليل الادب وربنا ما عدت عليك التربيه اساس عند ام ترتر يلاه خاليني هنا حلوه القاعده اساس
سيف...براحتك.
نور...طز
نور..ايه دا انت ياعم هتسيبني هنا لي واحدي
سيف...انا حلفت وانتي مش قولتي عند ام ترتر خاليها تيجي تنزلك
نور.. ماشي بس خاليك قاعد هنا معايا
سيف... لا عايز انزل وطلع وسابها
نور عيطت... ياواطي ماشي يا سيف وربنا ماشي وبتحاول تنزل مش عارفه
نور فضلت تحاول مش عارفه تنزل راحت بتبص جمبها لقت كتوب وصور...ايه دا وبتبص فيهم لقت صور واحده شبها بالظبط
نور.... ايه دا مين دي دي نسخه مني وفتكرت سيف لما كان مسك الفون وصورة واحدها شبها ايوه نفس الصوره دي هي دي طنط بسمه دي نسخه مني فعلا بس الفرق لون العين وشافت صور سيف كلها وصور وهو بيبي
نور بضحك...احيه دا لي صوره من غير حاجه كده لقت الباب بيتفتح راحت شلت الصوره معاها
احمد.وادم. دخلين لي سيف.
ادم..سيف بقولك
نور...ادم بالله عليك نزلني
احمد بيبص وفضل يضحك... مين عمل فيكي كده
ادم ضحك.... اكيد سيف هببتي ايه يا مصيبه
نور... بطلو ضحك ونزلوني
ياسين... ايه بتضحكو علي ايه
نور..ياسين انت اللي هتنزلني بالله عليك يلا
ياسين ضحك ودخل...ايه دا مين عمل كده
نور...سيف كل دا عشان اخد.تيشرت بتاعو
ياسين بضحك وبينزلها...معلش
ادم...هو فين
نور...اوع كده عشان انت بجد.خلاص مالكش كلام معايا
احمد...هدي اعصابك.يا حج
نور.. وانت كمان
ياسين...وانا
نور حضنته... انت احسن واحد
ياسين ضحك ولعب في شعرها...طب يلا عشان البنات بيسالو عليكي
نور.. حاضر ونزلت
فرح...واللهي انا هبله اني جيت مشوفتش وشها
نورين...تصدقي انك واطيه دا انا قاعد معاكي
فرح بضحك...بس هي وحشاني والله وقولتلها قالت مش وراها حاجه
هدير...اومال انا اية و هي مكلمني اعمل ايه
اميرة بضحك... ياجماعه ما هي نهارده لسه هي وسيف اعترفو اخيرا لي بعض ووشكم كان حلو عليهم
فرح...انا بصراحه مبسوطه اووي نور تستهل كل خير
هدير.. كان بين اساس من وقت فرحكم انه بيحبها
نورين... اها والله اليوم دا كل ما تيجي ترقص معانا يقوم شدتها.
اميرة...سيف بيغير بغباء ويكفيكم شر قلبته دا كده ولا حاجه
نور...هو ايه اللي ولا حاجه وفين بت سلمي
فرح...انتي عيله واطيه تفي في وشي لو جتلك تاني
هدير... لما انتي مش هتقاعدي معانا خلتينا جينا ليه
نور... ايه واحده واحده وبعدين سيف كان معلقني فوق مكنتش عارفه انزل
البنات ضحكو
فرح...ازاي
نور.. المعفن كل دا عشان اخد منه تيشرت
اميرة بضحك...اها الراجل دا محدش بيشتري من عندو
نور...راجل ايه بتكلم عن اخوكي الواطي حطني فوق الدولاب ونزل وعلي فكره بقا متربش
نورين... فعلا ادم امي حتي اشتكت منه كتير
نور.. انتو شربين حاجه في ايه
هدير.. ازاي ياسيف وشاورت لي نور ان سيف وراها
نور ضحكت..سيف
البنات هزو راسهم بمعنا انه وراها...
سيف... انا معفن ومتربتش
نور بلعت ريقها وبصتله وهمست... بس يعلم ربنا روحي فيك
سيف...ياشيخه دا اللي هربيكي يا اوزعه
نور بهمس ورقصت حواجبه... اقولهم كنت عايز ايه عشان تنزلني
سيف ضحك...ايه
نور ضربته بضهر ايدها بخفه... اطلع اطلع اخواتك.عايزينك
سيف ضحك علي طريقتها... هلطشك قلم علي وشك
نور ضحكت....هقولهم وهيبقا شكلك وحش اووي اطلع احسن
اميرة...تقوللنا ايه
نور.. اصل سيف
سيف حط ايدو علي بوقها...وانتي مالك حاجه بيني وبنها
اميرة ضحكت...هي بقت كده يا خويا تشكر مكنش العشم
سيف...بس بت وهمس لي نور وانتي المي لسانك عبوشكلك
نور ضحكت...ناس تخاف متختشيش
سيف ضربها بالقفا...اتلهي اش حال معلقك فوق صحيح نزلتي ازاي
نور مسكت قفا...اها ايدك.ياعم. اوع يلا يابنات علي جنينه وسابتو ومشيت
سيف ضحك ونور والبنات راحو
اميرة...هو انتي كنتي هتقولي ايه
نور... بس يا ماما
فرح...روحتي فين طيب النهارده انتي قولتي ساعتين وجيتي اخر اليوم
نورين...تلاقيها كان بيفسحه بنت المحظوظه
هدير...متقولي ياحجه
نور....طيب اهدو اول اليوم.كده انا وسيف روحنا عشان يقدم استقاله وهيشتغل مع جدو بس
اميرة ونورين...يا قادره ووافق
نور بفرح...اممم احيه واخدني مكان خاص مينفعش حد يدخلو غيرو هو واللي بيشتغلو معا كان مكان كبير وعميق كده احيه بجد تترعبو منه ولا صاحبه شوفت واحد.اسمووعزو تاني ماجدي احيه شكلهم يخوف ضخمين اووي بس عز شويه من سيف اما ماجدي دا لو شوفتو تعملو حمام بس اتعاملت معا طلع طيب خالص وعزمته يجي هنا اخر الاسبوع
نورين..بتتكلمي جد
نور...وربنا وشوفت كمان اللواء طلع قمر يابنات شبه جدو وعسل كده وبيهزرويضحك بس طريقت جد شويه زاي بابامكرم
فرح بضحك... ومقولتيش يا سوسه يعني انك.هتروحي
نور ضحكت...مكنتش عارفه والله فكرتو بيهودني طلع بجد
هدير....ربنا يسعدكم مبروك.يا قلبي
نور..وفي خبر تاني بس دا بجد انا نفسي مكنتش اعرف سيف هو اللي قرار كده
البنات...ايه
نور...كتب كتبنا انا وهو اخر الاسبوع دا
فرح...نعم
نور...والله انا كنت طلب نعمل احتفال بس انا وانتم كده راح كلم جدو وقالو نكتب الكتاب وزاي ما احنا الفرح اخر الاسبوع دا
فرح...ياختاااي طيب اوعي يقول لي عبد الرحمن لان لو عرف هعمل زايو
نورين...وفيها ايه طيب ما تبقا فرصه
فرح...ازاي الفرح هيبقا هنا ولا عندنا ساعاتها اساس هكون لي واحدي مش هينفع اما الفرح هنبقا في قاعه كبيره
نور... مش عارفه طيب ما تكتبو معانا كده كده اكيد هنعزم عم ومرات عمك
فرح...لا عبد الرحمن ما هيصدق صدقيني
نور... خلاص هقول لي سيف
هدير...ايه دا يعني انتي الاسبوع دا وانا الاسبوع اللي بعدك
نور...انتي فرحك كمان اما انا كتب كتاب بس
نورين ضحكت...مبروك.يا نون والله وهنفرح فيكي اخيرا
نور ...اولا اسمها نفرح بيكي مش فيكي يا جزمه تاني حاجه اتلمي
شهد جي تجري...بنات بنات الحقو
كلهم بصو
نور...في ايه
شهد بضحك وفرح...احمد طلب ايدي من جدو
نور بفرح...وربنا الف الف مبروك
نورين... الولولولولولولي طب وربنا كنت حسه
اميرة.. الف مبروك
هدير... ربنا يسعدكم يا قلبي
فرح...الف مبروك ربنا يتمملكم علي خير
شهد.. الله يبارك فيكم ويتمملكم علي خير انتم كمان وبصت لي نور بجد.شكرا وحضنتها
نور ضحكت بستغراب...علي ايه
شهد... لولا كلامك اني افضل هنا.مكنتش فرحت كده ولا حسيت ان لي اهل انا عمري ما حسيت بالشعور دا ربنا عوضني عن غيب اهلي
نور عنيه دمعة...لا بقولك ايه متخلنيش اعيط وبعدين احنا اهلك.يا جزمه
نورين ضحكت... سبحان الله مكانتش بطيقك دلوقتي بتعيط عشانك
نور.. اتلمي يا بوظ الاخس
فرح.بضحك...بجد
نور... كنت مفكرها انها حبيبت سيف
شهد بضحك... واحلف ليها اني اختو في رضا مش مقتنعه
نور.. ما شوفتيش بصتو
هدير بضحك...احيه دي شكله لسه مقتنع
نور ضحكت... خلاص بقا انا مش بحب حد يجي ناحيتو
كلهم ضحكو
نور..طيب قولتي لي جدو ايه
شهد... اتكسفت بصراحه بس هو فاهم اني موافقه وعنيه دمعة وكلم بابا وامي
نورين...وقالو ايه
شهد بتحاول متعيطش... مبروك
نوربفرح...يعني موافقين طيب هيجو امتا
شهد.. لا مش جاين
اميرة...ازاي انتي مش هتعملي فرح ولا ايه مش فاهمه
شهد...مش عارفه هما قالو لي جدو دي بنتك واكنناجنا وعيطت
نور ين بصتله...ازاي هو في كده
هدير...لا تلاقيهم بيهزرو اكيد
نور حضنتها وبصتلهم انهم يسكتو...بت خلاص احنا اساس اهلك وبعدين انا مش بتقولي بتعمليني اكنك امي اهو يا ستي انا فعلا امك واخوكي سيف موجود وكلنا هنا بنعملك مننا واللهي دا حتي امي الصبح.قالت متمديش ايدك علي البسكوت انا جيبه لي شهداهي فضلتك عليا
شهد.ضحكت... ربنا ميحرمنيش منكم
نور...ولا منك
شهد رجعت تعيط...اكيد احمد هيستقلني عشان اهلي ما جوش
البنات كلهم عيطو
نور...يالهوي لا بقولك ايه انا مسك نفسي لو عيط مش هبطل وبعدين احمد محترم وجدعه بالعكس ممكن يخليكي تنسيهم عشان يفرحك ويعوضك عنهم صدقيني احمد جدع وطيب وستحاله يخليك تفكري يوم في شي زاي كده
نورين... فعلا بالعكس وبعدين احمد زايك برضو عايش لي واحدو انتم هتعوضو بعض
اميرة... فعلا انتم ربنا جعلكم من نصيب بعض عشان انتم الاتنين محتاجين بعض تعوضو اللي اهلكم اثرو في
نور... اهي اللي معوج لسانها قالت كلمه عدله
اميرة ضحكت... انا عملت ايه بس
نور.. امبارح عماله تتكلم انجليزي طول الوقت وتيتا عماله تقول ترجمي ترجمي
فرح... لا الصبح برضو فضلت تقول حاجات غريبه
شهد ضحكت... ربنا ميحرمنيش منكم يارب
سيف... لا ما انا عارف وموافق
ياسين... بس جدو زعل انك. قاعدتها كان عايز تفضل عشان تبقا عارفه نظام الشغل
احمد.. بس اكيد جدو عارف ان ممكن يحصل مشكله مع سيف ونور لان الاتني بيغيرو
ادم... انا شايف ان سيف عمل الصح نور هتشتغل بس كل فتره او الحاجات اللي لزم تشتغل فيها
ياسين...سوال بس انت اقنعتها ازاي انها تسيب الشغل
سيف...حكلهم بس وكتب كتبنا اخر الاسبوع
احمد... بجد انت سبت شغل
سيف...اها
ياسين بفرح.... ربنا يسعدكم نور تستهل كل خير وانت كمان ربنا يتمملكم علي خير
احمد...اللواء وافق
سيف...وافق بس قالي ان ممكن ارجع في اي وقت
ادم...اهااا او تكون بتشتغل نور وترجع تشتغل
سيف..لا لا طبعا
ادم...نور لو عرفت حاجه زاي كده استحاله تسامحك
سيف...عارف وبعدين انا ادتها كلمه خلاص
احمد.. مش عارف ازعل ولا افرح بس الف مبروك ربنا يساعدكم
سيف.. الله يبارك فيك انا عايز دلوقتي اعمل حفله عشان نور بس عايز تبقا مفجاءه مش عايزها هي اللي تتفق
احمد... صحيح انا طلبت ايد شهد
كلهم بصلو بفرح وباركو لي
احمد... بقولهم ايه هو ممكن اهل شهد يوافقو اكتب الكتاب مع سيف والفرح معاهم
سيف.. هو احتماله ما يجوش اساس
احمد... نعم ازاي
سيف...بص بس قسم بربي يا احمد لو يوم بس زعلتها هتشوف وشي تاني
احمد... ايه دا انا جيت ناحيتو دا
سيف قال لي احمد عن اهل شهد وحذرو انو لويوم يزعلها بس لو اهالها مش موجودين هو موجود البنات قاعدو مع بعض وكل واحده فيهم بتتكلم عن حببهاسلمي جت وكان بين انها معيطه وسالوها وعرفو اللي حصل ونور قالتلها اللي حصل معاها هي كمان اما الشباب رتبو مفجاءه لي نور وشهد وعبد الرحمن اول ما جه نور خالت فرح تلهي شويه عقبال متطلع لشباب وتقولهم ميعرفوش عبد الرحمن بس نور قالت انهم يحاولو يخالو كتب كتابهم معاهم بس و كلهم وافقو واحمد كان ماشي عشان شغلو نور فضلت بصلو وخايف وبتحاول تتكلم ان يسيب شالوهو كمان بس رفض لان مش هيشتغل مع اهلو وقال انه شغلو مش زاي سيف وان مش خطر زايو وسيف اضايق غر عليها لان خايفه علي احمد زاي ما خايفه عليه كلهم نزله وسيف كان بين علي وشه انه في حاجه مضايقه كلهم اكلو طلع ينام شهد خدت هدير و ونامو في نفس الاوضه نور اخدت فرح وقاعدت مع فرح شويه وبعدها قالت هتروح تشوف حاجه وسابتها تنام وراحت لي سيف
نور... سيف انت لسه صاحي
سيف... ادخلي
نور لقته قاعد علي سرير ومسك دماغو ... احم ودخلت وقاعدت جمبو
نور.. مالك
سيف... مافيش
نور وقفةقصاده ورفعت راسو ليها... لا في انت زعلان ليه مالك انا زعلتك في حاجه
سيف ابتسم بضيق ونزل ايديها... لا تمام
نور... صاحبك اللي في مستشفي حصلو حاجه
سيف... لا الحمد الله
نور مسكت وشه بحنيه... مالك ياسيف
سيف... انتي وسكت مافيش انا هبقا تمام روحي نامي عشان تقاعدي مع البنات بكره
نور... مش مقتنعها ومتزقش ايدي ومسكت خدوده انت شكلك زعلان مني انا قولي مالك
سيف... بلاش دلوقتي عشان متزعليش مني
نور ضحكت... لا قول وبعدين مش هعرف انام وسيبك كده
سيف ابتسم... طيب روحي عشان بجد مش عايز اقول كلام يضايقك يانور انتي عارفني لما بتعصب
نور باست راسه... ولايهمك. قول ووعد. مش هزعل
سيف استغرب طريقتها... عايزه ايه
نور ضحكت... سمعتي باظت لا بجد مش عايزه حاجه بس عايزه اعرف مالك انا عملت ايه يزعلك كده ومهما حصل او اتعصبت مش هزعل
سيف... انتي كنتي خايفه علي احمد. كده ليه
نور ضحكت... بتغيري يابيض لي معلوماتك يا عسل انه اتقدم لي شهد هاا شهد وانا بصراحه بيني وبينك حبتها اووي وصعبانه عليا اهلها طلعو فستك
سيف تنح... مالهم
نور... فستك مالهمش ايه لازمه ازاي يوفقو علي حد من غير ما يعرفو مجرد. ما وثقين في جدو لا حتي مش هيجو يشفوها ولا يعرفو بنتهم هتتجوز مين بجدفي ناس كده الفلوس وشغل بيعميهم عن حياتهم واهلهم انا مش عارفه هي اكيد من جوها مكسور وبصت لي سيف هو فعلا ممكن احمد يستقل بيها عشان اهلها مش معاها
سيف.... لا لان اتكلمت معا وطريقتو انه بيحبها فعلا وعايزها هي مش اهلها واي راجل بيحب بيبقا مش همو غير اللي بيحبها وبيستحمل ايه حاجه عشانها دا غير ان احمد ابن اصول ولو مش وثق في مكنتش هوافق انا او جدو
نور بطفولها ومسكت ايدو...بصراحه فاكر فرح يومها كانت صاحبت اميرة موجوده وشاورت عليها انه يخطبها وكده قال انه يتقدم علطول ومالوش لزم اني اتعرف عليها بصراحه احترامتو اووي اها كنت كل ما اجي اكلم البنت تحصل حاجه انسا سبحان الله ربنا كان بيلهيني عشان شهد هي اللي من نصيبه
سيف... ربنا يتمملهم علي خير
نور لقته لسه زعلان... صحيح شوفت
سيف...امم
نور...قوم بس كده اقف
سيف...ليه
نور...قوم بس وهتفاهم عشان هفضل اوصف مش هعرف وانت اساس متعصب
سيف قام نور وقفت قصاده
نور.. اسفه وحضنته عارفه انك بغير بس واللهي هو اخويا زاي ادم ومازن وياسين مش اكتر عارفه برضو انك مضايق وحسيت اني بخاف عليه زاي ما خوفت عليك وفكرتني مش بحبك واني متعلق بيك بس ربنايعلمي انا بحبك اكتر من نفسي ومش تعلق بيك اانا مش بقدراستحمل فكرت انك.تبعد او يجرالك.حاجه متزعلش وبتبعد لقت سيف نام
نور تنحت... ايه دا انت نمت ازاي ايه دا انت بتنام وانت واقف وبتشاور قصاد عنيه لقت نام ضحكت وحضنته تاني
نور.... وكنت بتتريق عشان اول ما بحضنك بنام
نور بتملس علي شارو... بس بصراحه انا نفسي معرفش ليه بطمن اول ما ببقا في حضنك وبحس اني عمري ما زعلت وكل المشاكل اتحلت وببقا نفسي افضل لزقه فيك وضحكت عارف النهارده ردت فعلهم انك سبت شغلك عشاني عرفتني قد ايه انك حبتني وانك مهما تعمل يبقا عشاني ووعد.مش هزعل منك تاني ابدا مع ان انا اللي بنيل الدنيا نفسي كتب كتبنا يبقا بكره مش اخر الاسبوع فرحانه اووي اهبقا مراتك وانت بتاعي انا بس محدش هيفكر اساس يقربلك عارف رغم اني مبسوطه بس شيل هم هحطه ازاي علي سرير وانت شبه الدرفه كده
سيف ضحك... انا واللهي مستني ترمي كلمه في الاخر
نور تنحت وبعدت عنه... ايه دا انت مش نايم
سيف...تؤ تؤ
نور اتكسفت ووشها احمر... فرح شكلها بتنادي وجي تمشي
سيف شدها وحضنها.... بحبك
نور...لسه زعلان
سيف... لا
تسريع الاحداث
نور فضلت تتكلم مع شويه وبعدها راحت اوضتها وعد اليوم تاني يوم كلهم قاعدو ونور قاعد هي والبنات يتكلمو ويهزرو مع بعد وكل واحد راح شغلو وفضل نور وفرح وشهد وهدير قاعدو مع بعض واخر اليوم سليم جه واخده هدير وفرح اخدها عبد الرحمن زعلت سيف وعدها يخرجها وعد اليوم من غير جديد تاني يوم سيف اخد نور وخرجو وسيف قال انه يختار معاها فستان كتب كتابهم
سيف... لا مش حلو
نور.. سيف دا تالت واحد
سيف...عريان يا نور
نور.... يوووه علي فكره انا خلقي بقا هنا وبتشاور علي فوق راسها
سيف... ايه دا خولق جديد. هو مش كان عند رقبه
نور بصتله بقرف وشوحت ودخلت تغير بعد وقت ...ايه حلو
سيف كان مسك الفون وبيقراء حاجه مسمعش...
نور طخنت صوتها...انت.ياعم اييييه
سيف رفع راسو وبيبصلها.. ايه.جاموسه بتنهئ ايه في ايه
نور...ما انت متنح في زفت دا ايه حلو ولا لا
سبف.... انتي بتسالي ضهر امك.دا ايه ذكا عن نفس
نور من جوها وبصله ورفع شفاتها...انا اللي عايزه امسك في رقبت امك اضربك لحد.ما يبنلك صاحب ولو بان اضربو وضربك كتك البلاه
سيف.... انتي بصلي كده ليه
نور بغيظ... بصلك ازاي يعني
سيف ضحك... حاسس اكنك بتدعي او بتشتمي من جواكي
نور رفعت حاجبها ونزلتو...الاحساس نعمه برضو كويس انك.حاسس وقفلت في وشه
سيف ضحك...الاحساس نعمه طب لما نروح
نور....قفلنا بوقكك بقا كرهتني في الفساتين وطلعت ايه دا كمان
سيف ضحك.... جلبيت امك اكرملك وسع وفضل يضحك اكنك طلع من عركه
نور... كشفت عليك شعري يا سيف يا بن بسمه تتمرمرت مرمرتي
سيف بضحك.. مرمرتك طيب ياختي خشي ونجزي
نور... ايه دا كمان
سيف... لا حلو بس انتي عمله كده ليه
نور... هو اساس بطريقتك دي لو كان تحفه مش عايزه المفروض تنبهر بيا في اي فستان اما انت اول ما تشوفتي يا تتعصب وتحسسني رقصه قدمك.يا اما صف سنانك كله يظهر وتفضل فتحلي ضبك وتضحك
سيف... اركبهملك يعني عشان تنبسطي عادي قولي متتكسفيش
نور... اتكسف انت علي دمك وقسم بربي ياسيف الفستان اللي جي لو ما عجبك وحسيتني اني قمر كده لقعدلك يومه بالكلسون بتاع جدو وافضحك
سيف ضحك وبكف ايدو علي وشها....بس ماما يلا انجزي