قصة احببت مجنونة البارت الثالث والثلاثون 33 بقلم الاء

قصة احببت مجنونة

البارت الثالث والثلاثون 33

بقلم الاء

ادم...ما انا استغربت دا انا كنت بتحيل عليكي تنزلي

اميرة...مالك متعصبه ليه

سيف...خايفه من البحر

ياسين... ما احنا عارفين ومستغراين انها نزلت اساس 

نور... يارتني ما نزلت 

سلمي...  ليه

نور...  خبط في حاجه تحت 

سيف بضحك... وربنا خبطي في رجلي يابنت  انتي مش مصدقه ليه

نور.. مش عارفه بقا  انا خايفه  انا هروح وسبتهم ومشيت 

نور وهي ماشيه لقت صحابها اللي كانه معاها في كليه ساره وهند

ساره... نور ايه دا بجد

نور بصت...ساره عامله ايه

هند...دا بجد  وضحكو هما الاتنين

نور بصتلهم وابتسمت ب احراج...في ايه بتتضحكم علي ايه

هند ضحكت بستهزء...انتي جيتي هنا ازاي

ساره.ضحكت بسخريه...سيبك من كده  دي نزل بهدومها  

هند...  انتي مجنونه يا نور  دا مش حمام بتكم  عشان تنزلي بهدومك

ساره بضحك...  معلش اصلها متعرفش  ان في حاجه اسمها مايوه

نور كان وقفه مكسوفه في نفس الوقت سيف لقه نور وقفه واكني في حاجه غلط راح عليهم وكان ملاحظ البنات وقفه تتضحك

ساره بعجاب...بت بصي دا اللي جي علينا

هند... واو دا شكله بيبصلي

ساره...لا طبعا انا اكيد

نور بتبص لقتهم بيتكلمو عن سيف...

سيف بص لي نور...في ايه

ساره بعدت نور ووقفة قصاد سيف...مافيش حاجه 

سيف بعدها من قصاده بضهر ايدو وبص لي نور...مالك

ساره وهند بصو لي بعض

نور.. مافيش 

سيف...مين دوله

هند...ايه دا انتي تعرفي يا نور

ساره...طب عرفينا بي

نور بكسفه وحاولت تداري كسفتها وبتتكلم...رائدسيف  الدين   ودي ساره وهند كانو زميلي في كليه

ساره بصت لي هند  بصدمه... واو بجد هاي انا ساره

هند...وانا هند 

هند... بجد انت رائد 

سيف بصصلهم بضيق حط ايدو علي  كتف نور..

سيف بص لي نور.... بس انا مكنتش عايز اعرفهم  يلا مش مشكله يلا نروح  ومسك ايديها ومشي ومردش عليهم

نور بصتله بستغراب.ومشيت معا

نور...علي فكره كانو بيكلموك

سيف...مشوفتهمش 

نور...نعم ازاي

سيف بصلها... ناس  اللي متحترمكيش مش بشوفهم

نور بصتله بصدمه ووقفت...

سيف بصلها...وقفتي ليه

نور... ما 

سيف لقه ساره وهند وقفين يبصو عليهم راح  حط ايدو علي كتفها وبيهزر... ايه  هشيلك هنا كمان  

نور ضحكت...لا لا بس اتفاجئت  يلاومشيو


ادم واميرة نزلو البحر و مازن وسلمي   وياسين ونورين قاعدين 

ياسين مسك فون نورين...  نورين  مين دا

نورين...ايه وبصت  اها دا دكتور معانا في المستشفي

ياسين... وعندك ليه وبعتلك برن عليكي مش بتردي ليه 

نورين...عندي عادي زميلي  

ياسين...واللهي وايه برن مش بتردي دي

نورين...في ايه يايا سين عادي  ومكنتش برد لان الفون مكانش جمبي وهو كان عايز يعرف عن الحاله اللي  متابعه معايا

ياسين... تمام

نورين لقته مضايق..  انت بتشك فيا 

ياسين بصلها...مش هرد

نورين...لا رد ايه اسلوبك دا وطريقتك انك مش مصدقني

ياسين... انا مقولتش كده وفكك بقا

نورين... ايه فكك دي وبصلي وانا بكلمك

ياسين نفخ بنفز صبر وبصلها...نعم

نورين بصوت عالي ...نعم الله عليك  

مازن وسلمي بصلهم... 

ياسين جز علي اسنانه...متعليش صوتك   انتي فاهمه

نورين...لا اعلي لما القيك بتشك فيا

ياسين...اللهم طولك.ياروح انا مقولتش كده واسكتي دلوقتي  يا نورين

مازن...واحدو الله في ايه

ياسين ونورين...لا اله الا الله

نورين...اسال اخوك

ياسين بصله ومردش...

سلمي... اهدي طيب وفاهمونا حصل ايه ما انتم كنتو كويسين

نورين... الباشا بيشك فيا

ياسين...لا حول ولا قوة الا بالله 

مازن...انت اتهبلت يا ياسين ايه الكلام دا

ياسين...ياعم.ولا تزفت شكيت ولا قولتلها حاجه 

مازن...ازاي يعني هي هتتبله عليك ايه اللي حصل

ياسين.. مافيش

نورين...شوفتو عشان مش لقي كلام

مازن.. طيب قوللنا حصل ايه

نورين قالتلهم... بس  كده 

مازن... فين شك دا يا نورين

نورين...طبعا عشان اخوك تدفعلو

مازن... ادفع ايه  هو اضايق من وجوده عندك  ما شكش وانتي عارفه ياسين بيغير

سلمي.. مازن صح

نورين... مين هيشهد ما عشان جوزك 

سلمي...وانتي اختي الكبيره  بس فعلا هو مضايق من وجوده دا علي الفون

نورين.. انا اللي غلطانه دلوقتي تمام  وهو الصح انه يكلمني بطريقه دي

ياسين... لا انا اللي غلطان فعلا انا اللي عليت صوتي  وعمال ازعق  ومش عمل احترام ليكي  وقام وسابهم

سلمي...ياسين استنا بس  وبصت لي نورين ليه كده 

نورين...هو ايه اللي ليه كده انتم مش شايفين طريقتو

مازن... نورين بغض نظر ان ياسين اخويا وانك.شايفه اني بدفعلو مع اننا عمرنا  ما قولنا مين اخو مين علطول بعتبرك اختي مش بنت عمي ولا انك مرات اخويا حتي  بس تمام هو لو لقيتي ياسين واحده من اللي شغلين معا بعتلو برن عليك مش بترد  كنتي هتصدقي او بس معاها رقمو هتقبلي في الحالتين

نورين بحراج... لا

مازن.. سبحان الله هو صدقك بس متقبلش انه يكون معا رقمك او يكلمك اكن في حاجه وهو بس غيران ودا طبيعي  ولي علمك ياسين لو كان شك فيكي مكانش سكت بطريق دي كان وراكي اسلوب تاني  وانتي عارفه ياسين لما بتعصب  بيبقا عكس ياسين اللي بيهزر وواخد كل حاجه ضحك 

سلمي... روحي يانورين  صالحي ياسين بيحبك  وستحاله يشك  ولو مكانش اضايق كنتي انتي اللي هتضايقي وتقولي بطل يغير او مش بيحبني

نورين بصتلها وقامت وجي تمشي رجعت تاني وبصت لي مازن... انا اسفه

مازن ابتسام... عادي 

نورين حضنته... انت اخويا الصغير متزعلش

مازن ضحك... ياسين اخويا لو شافك هينفخنا 

نورين ضحكت... 

مازن لعب في شعرها... روحي ياسين بيزعل لما محدش يصالحو في وقتها اكتر من الموقف اللي زعلو نفسه وضحك

نورين بضحك... انت هتقولي وراحت

مازن بصله...بس ايه دا

سلمي... ايه

مازن...ايه الحلو والجمال دا انتي بتحلوي كل مادا 

سلمي ضحكت...اتلم طيب 

مازن... وربنا لمم نفسي  لابس بجد عجبتني الكلام اللي قولتي تحسي كلام واحده عقله

سلمي كشرت... ليه هو انا مجنونه

مازن غمز...واحلي واجمل مجنونه

سلمي بضحك...نفسي اعرف انت بقيت كده ازاي

مازن...كده ازاي  يعني ايه

سلمي..  علي  تغمز وتعاكس انت كنت هادي خالص

مازن... كنت ياختي بحاول ابين ليكي اني كبرت وتحسي بيا

سلمي ضحكت... اممم واديني حسيت

مازن...  ياشيخه دا لولا نور كان  زمانك لسه 

سلمي ضحكت... مش للدرجه

مازن...اومال بحبك من واحنا صغيرين مكنتيش عارفه وضح  طبعا

سلمي... خلاص متظتش

مازن  ...سلمي

سلمي... نعم

مازن...بصي كده  شكل السما سلمي بتبص راح باسها من خدها

سلمي بصتله...ههزقك 

مازن.. بحبك

سلمي.. بطل طيب

مازن... وبعشقك

سلمي وشها احمر... مازن كذه مره اقولك بتكسف  بطل

مازن...وبموت في كسوفك دا وخدودك اللي بتحمر في دقيقه   بحبك يا اجمل بنوته شافتها عيني

سلمي بصتله بحب وفرحانه...طيب.خلاص بجد

مازن... عارفه كنت دايما بصلي ودعي تكوني ليا ولو مش من نصيبي ربنا يجعلك من نصيبي كنت اصحا الفجر وفضل ادعي  انك حتي لو مش مكتوبه ليا ربنا يشيل الحب دا من قلبي  بس اجي اقولها القي  بقول اللهم اجعلها زوجتي في الدنيا و والجنه  كنت بخاف ربنا يقبل مني لما اقول يشيل حبك من قلبي  لان صعب انك تكوني لي غيري

سلمي عيط...بس بقا مش هعرف ارد علي كلامك دا وبتكسف 

مازن ضحك وحضنها...  بتعيطي ليه طيب 

سلمي.. عشان بحبك اووي  ومش عارفه اقولك  ايه عشان تعرف اني بحبك برضو

مازن بضحك...تقومي معيطه يا هبله  انا عارف انك بتحبيني يا روحي كفايه دايما  بالقيكي جمبي لما بحتاجك  مش لزم علي فكره اللي يحب كده يقوله عمر الحب كان كلام وخلاص الحب افعال وانتي كنتي دايما بتساعديني  ومش هكدب انا كنت بعمل نفسي مش عارف الحاجات دي عشان تكوني قصادي وتساعديني  بحبك عشان عارف ان لو حصلي حاجه اول  حد هيكون جمبي انتي

سلمي وهي في حضنه... بعد الشر. ربنا يحفظك ليا وميحرمنيش منك 

مازن... ولا منك وباس راسها وطلعها من حضنه ومسح دموعها بطلي عياط   واياكي تعيطي تاني 

سلمي هزت راسها بمعنا  حاضر...

مازن....هاتي بوسه بقا

سلمي ضربته في كتفه...عبو شكلك بقا

مازن بضحك...عديمة المشاعر ورمنسيه

سلمي...قصدك محترمه يا قليل الادب 

مازن...معاك انت بس يا عسل

نورين راحت لي ياسين وبتخبط...ينفع ادخل

ياسين... لو سمحتي سبيني لواحدي  دلوقتي

نورسن دخلت... لواحدك   يبقا ادخل 

ياسين بصله بغضب... انا قولت قطعتو

نورين...انت قولت لي واحدك وانت قولتلي قبل كده انا وانتي واحد يبقا معنها ادخلي

ياسين... طيب اطلعي دلوقتي

نورين راحت وحضنته... اسفه

ياسين مكانش عارف يبعدها عنه او مش عايز يبعدها..

نورين.. حقكك عليا انا حطيت نفسي مكانك ومقبلتش ان حد ياخد.رقمك او مهما كان يكون  يكلمك بطريقه دي  ورفعت راسها وهي حضنه وبعدين بنوتك الصغيره غلطت وعرفت غلطتها وبتتاسف

ياسين بصله.... علي فكره ابت انتي سوسه

نورين بضحك... انا ليه

ياسين... انتي عارفني مجرد ما بتكوني قريبه مني مش بقدر ابعدك واول مدخلتي حضنتيني ولما بتقولي بنوتك عارفني بحبها منك وببقا شبه العيل الصغير قصادك

نورين...ومتقولش ليه انك طيب واحن اب واخ وزوج  وانك احلي واجمل حد في حياتي 

ياسين.. ثبتي ثبتي

نورين... بحبك

ياسين ضحك وحضنها...  وانا واللهي 

نورين...عملت بلوك ومسحت رقم وبعت الحاله لي صحبتي تبعتهالو

ياسين ضحك... ماشي 

نورين رفعت راسها لي... ومش هتكرار تاني وعد

ياسين.. واالهي وثق فيكي بس غصب عني مش بحب حد.يقربلك مهما كان السبب

نورين...ولا انا انت بتاعي انا وبس ومحدش يقربلك  غيري

ياسين ضحك... وايه كمان 

نورين...وبموت فيك

ياسين.. وانا كمان يانن عيني

نور...ايون ياعم ياللي وحشني

فرح... وانتي واللهي وحشتيني اوووي  

نور... قلبي  واللهي كان نفسي تكوني معايا انتي وزفت 

فرح بضحك...نفسي اعرف مش بتحبي ليه

نور بضحك... عشان رخم 

فرح... بالعكس.بس مستغرابه   طلع حنين اوووي يانور 


نور... الحب الحب ياميرو وضحكت مالك يابت وقع كده ليه

فرح بضحك... انتي عيله رخمه 

نوربضحك... حبيبي تسلم المهم ايه انتي بتعملي ايه

فرح... قاعده  مستنيا عبد الرحمن

نور...اممم ليه

فرح...هو قالي عايز اول ما اجي القيكي قصادي 

نور بفرح... امم اها ياعم مش قادر علي بعدك

فرح.. بطلي بقا  

نور ضحكت... ماشي  ياستي 

فرح...وانتي بتعملي ايه

نور...ولا حاجه  قاعده في اوضي 

فرح...مش قاعده معاهم ليه

نور...لا كلهم في البحر انا لسه  طلعه وتيتا تهاني وتيتا شمس قاعدين بيتفرجو علي التليفزيون وفي المطبخ ماما ومرات خالي ومرات خالي فريده   بيعملو الاكل 

فرح... اها  ربنا يقويهم  سلميلي عليهم 

نور...يوصل يا قلبي 

فرح...  صحيح اتصلحتي انتي وسيف

نور...اها تاني يوم 

فرح...بجد

نوربضحك.. اها انا وسيف اساسا نتعارك ونتصالح  احنا كده 

فرح ضحكت...وربنا مجانين

نور  .. حاجه زاي كده  

سيف خبط عليه... ينفع ادخل

نور...اهو جه علي سيره ادخل

فرح بضحك... طيب اسيبك انا.واقوم اشوف ماما عايزه مني حاجه ولا لا 

نور..  اشطا  باي

سيف.. كنتي بتكلمي مين

نور...دي فرح 

سيف...خطيبت عبد الرحمن

نور...امم كانت بتطمن عليا 

سيف..فيها الخير 

نور... بحبها اوووي  

سيف... مالك

نور... انا 

سيف...اها 

نور ضحكت...مافيش

سيف... وعينك اللي بقت حمره من كتر العياط دي ايه 

نور...كنت بجرب

سيف قطعها... ميك اب  قديمه قوليلي  الحقيقه مش احنا اتفقنا نكون اصحاب

نور اتنهدت...  اها

سيف.. السبب البنات اللي قبلتيهم صح

نور... اها

سيف.. مالهم 

نور بصتله وعنيه بدات تدمع  راحت بصت  في الارض...  اتريقو عليا عشان نزله البحر بهدومي وسخرو مني اني جيت هنا ازاي عشان يعني كنتي علي 

سيف...مش عايزه تقوليها ليها وبص في الارض ليه ورفع راسها  عادي كنتم ناس بسيطه ودي حاجه مضايقش او تكسف 

نور عيطت.... كلموني بطريقك وحشه اووي 

سيف  اضايق وحضنها...بطلي عياط  وبعدين سوال معلش مين اللي  تزعلي من كلامهم دي واحده ضربه وشها في بوهي وحط كل انوع البياضه والتاني كانت بتاخد اللي بيتفضل منها 

نور ضحكت...

سيف...مش بهزر انا مستغرب كمية الحاجات اللي كانو حطنها دا غير ان استغفر الله العظيم مش لبسين اساس حاجه  غطو وشهم ونسيو الباقي

نور ضحكت ووشها احمر... عيب ياعم اللي بتقوله دا 

سيف ضحك...  تصدقي وتؤمني بالله 

نور بضحك... لا اله الا الله

سيف... انا عمال افكر ازاي دوله صحابك

نور...لا مش صحابي اساس ولا كان ليا كلام.معاهم مجرد  بس كانو معايا في الكليه

سيف...اهاا ايوه كده اصل مش دخله دماغي الارجوزتين دوله  ومسك خدودها يكونو صحاب  القمر الهادي دا

نور ضحكت...ايدك.ياعم 

سيف ضحك وبصلها...  هقولك حاجه بس متعيطيشي وعد

نور ابتسمت.. وعد

سيف... اكيد كان بيحصل كده معاكي  وقت  لما كان باباكي موجود صح 

نور..  صح

سيف... كان مش بيفرق معاكي ويمكن كنتي بتردي عليهم 

نور... صح

سيف...يعني مثلا في مره حد لما قالك ايه لبسك دا اضايقتي   وروحتي وعياطي ولا كان طز وتروحي تقاعدي في حضن باباكي

نور..  طز وقاعد مع بابا

سيف...تمام  مثلا مره عجبك هدوم ولقيتي مش هينفع تجبي  حسيتي بالوحده او ضعف او فقر ولا طنشيتي وقومتي عملتي حاجه مثلا او قاعدي ما مامتك وباباكي

نور..  بالعكس كنت بروح لي بابا وقاعد انا وهو نرخم علي ماما ومش بشغل دماغي اساس

سيف... وبعد ما توفه مش حسيتي انك لواحدك و وحسه انك بقيتي ضعيفه

نور بحزن... اها

سيف...وعديني انك مش هتعيطي

نور ابتسمت... 

سيف... عايز اوصلك ان الشخص اغلي من الفلوس البني ادم احسن من الفلوس  انتي فقدي باباكي حسيتي كل حاجه راحت كان وجوده غنيكي عن كل حاجه  ما تتكسفيش من الظروف مهما كانت  الفلوس مجرد شي بيروح ويجي  حاجه بتجبلك اللي انتي عايزه هل تقدر الفلوس ترجع باباكي

نور... لا

سيف... يبقا مش اغلي حاجه مجرد وسيله لكن متقدرش ترجع البني ادم غير طبعا باذن الله عزة وجل بس يبقا الشخص هو الغلي صح

نور..صح

سيف... يبقا تردي عليهم زاي مكان باباكي موجود ومهما كان يكون متخليش حد يقلل منك لان انتي غالي ومش الفلوس اللي بتعمل قيمه للشخص  الشخص اللي يعمل لي نفسو قيمه اتفقنا

نور..  اتفقنا 

سيف... وبعدين سوال  انتي كنتي شاطره في كليه ولا لا

نور ضحكت..  محدش هيشكر في نفسه

سيف... ليه مش مجهودي وتعبك  مثلا انا واعوذ بالله من كلمة انا بس كنت اشطر واحد في دفعتي وكنت دايما الاول  اقل حاجه الاول مكرر

نور...كنت بطلع الاول  وبتقدير عالي 

سيف..وهما

نور... بينجحو بس تقدير مقبول 

سيف... واكيد كانو بيغشو

نورضحكت...اممم

سيف... طيب دلوقتي لما قارنه مين احسن طلع انتي  مش هما يبقا الشخص بنفسو واخلاقو وتربيته وانتي كل دا اما هما ولا حاجه جردلين بوهيا كانو وقفين قصادي

نور ضحكت... 

سيف ضحك ولعب في شعرها.... محدش يستهل  يخليكي تعيطي  قومي اغسلي وشك وايه رايك ننزل ناكل ايس كريم وهوريكي مكان تحفه

نور بفرح... زاي اللي ورتهولي

سيف... واحلي بكتير

نور.. اشطا يلا

سيف... بس البنطلون ديق غيري وغير كده التيشرت انتي ليه مدخله في البنطلون  غيري غيري

نور... جريت فتحت دولاب  وطلعت دريسين دا ولا دا

سيف...لا دا عريان دا حلو

نور لبستو فوق هدومها... يلا

سيف بضحك... ايه دا

نور... ياعم كده كده مش هيبان يلا بس 

سيف ضحك... يلا واخدها ونزلو  وهما بيتمشو

نور وهي بتاكل الايس كريم... صحيح  انت كان ليك صاحب بنات كتير ولا لا

سيف... لا مكانش ليا اساس

نور... والمسهوكه بتاعت امبارح

سيف...زاي صاحبك اللي شوفتيهم 

نور...  اممم ماشي

سيف...  تعرف ان المكان ده اثري  

نور...اممم بجد

سيف... اها واساس لو ركزتي في تصميم هتلاقي من زمان جدا  

نور كانت بتاكل ومش بصه بترد وخلاص وهي بتاكل ايس كريم كان هيقع كانت عماله تلاحقو وتاكله من تحت سيف سمع صوت غريب بصله 

سيف...انتي بتعملي ايه

نور...بشفوتو 

سيف.... بتشفوتي بتشفوتي ايه يانور دي بسكوت

نور...اها في صرصوب بينزل من البسكوته من تحت 

سيف بصلها بالامبالاه.... لا تعليق

نور مردتش وكملت...

سيف بنرفز...بطلي الصوت دا بيضايقني 

نور بصتله...يعني اسيبه يقع عليا يعني ولا ايه 

سيف... انتي ايه اللي خليكي  تاكلي بسكويت من تحت.

نور... فيها شكولاته من تحت مع الايس كريم تحفه 

سيف... بجد مش لقي ليكي رد  

نور بصتله  ورجعت تاكل...

سيف...يابنتي بس 

نور بعصبيه...بقولك ايه  يعني لقت الايس كريم وقع عليها بصتله عجبك.كده

سيف ضحك...وانا مالي  

نور رجعت تاكل وتعمل صوت... اهو وتبقا تفتح بوقك 

سيف فضل بصصلها ويضحك علي منظرها...خلصتي عك

نور بصتلو وشدت بتاعت... لا واكلت

سيف...ايه دا  دي بتعتي

نور...كانت يا بابا دي بتعتي دلوقتي  سيف جي ياخدها  نور بسرعه  اكلت حته من بسكويت من تحت

سيف...ايه دا هاتي 

نور جريت بيها...

سيف... يابنت المجنونه

نور بصت لقيته وقف مصدوم ضحكت  واكلت حته كبير ه وجعتله... اتفضل

سيف مسك ايديها  وراسه ولبسه في وشها... كولي بقا

نور فضلت تضحك...يخربيتك انت عبيط

سيف.... احسن 

نور بضحك... وربنا انت بتستهبل

سيف... واللي انتي عملتي دا ايه 

ساره... ايه دا   وفضلت تضحك

هند بضحك.... ايه دا هموت 

نور بصت لي سيف وتكسفت استخبت ورا ضهرو عشان متشوفش ضحكهم عليها

ساره بصت لي سيف بنبهار.. هاي فاكرني 

هند... احنا اللي قبلناكم الصبح

سيف... لا  ولف لي نور وبصلها بمعنا متتكسفيش

نور شدتو  انه ينزل لي مستوه طولها...  مش عايزه اشوفهم

سيف.. اومال فين نور ام لسان طويل ردي لما تردي هيبعدو عنك انا عارف الناس دي كويس

ساره...ايه يانور انتي مستخبيه ليه

نور..لا  عادي

هند.. شكلك يفطس من ضحك

نور... ليه هو انا مرايا  شايفه نفسك فيها

هند  رفعت حاجبه...  لا شايفكي وضحكت هي وساره

نور...  عارفين لا هو اللي بيضحك فعلا منظركم   مش متخيله لو شلتو ال ميك اب هيبقا شكلكم ازاي

ساره... مش هنبقا زاي اكيد وضحكو

سيف.. ثانيه انتم  استحاله تكونه زايها  اساس  مهما عملتو

هند بصتلي ساره بغيظ من نور... طيب وهو حضرتك تعرف نور هي بنت مين اكيد مش  معرفك

سيف... لا هي تفكرها مش زايك رخيصه وبعدين نور قربيتي 

ساره... ازاي يعني

سيف...انتي مش بتفاهمي وبص لي نور دي غبيه دي ولا ايه

نور ضحكت... 

هند... لا اصل نور مالهاش حد ازاي 

سيف...ايه دا هو مش انتي قولتي مجرد كانو معاكي في كليه

نور....اها ليه

سيف.. اومال ايه الثقه اللي اكنهم عرفينك  وبعدين حط ايدو علي كتفها  الناس اللي زاي دي لو وقفتي معاهم تقلي من نفسك ومشي بيها دوله متبصلهمش اساس

ورجع بصلهم. يا اسمك ايه انتي وهي اعرف دكتور نفسني  ممتاز دا يعني لو حبه تتعالجي انتي وهي  

وبص لي نور..كنا بنقول ايه اها دوله متبصلهمش  

نور ضحكت ونطت وباستو من خدو... وربنا انت عسل

سيف بصله وضحك... يخربيت شكلك وشه كله متبهدل بهدلتي وشي  وطلع منديل وبيمسح وشه وبصلها انتي مكنتش عارفه تردي ليه

نور... مش حبه اقول كلام يوجع انا عرفه عنهم بلاوي  بس من سترو ربه ميفضحهوش عبده كان ممكن اقول كلام  يخليهم يتكسفو يرفعو راسهم بس انا مش كده

سيف باس راسها ومسك وشه وبيمسح .... عشان كده عمرك ما هتكوني زايهم وهما استحاله يكونو زايك 


نور... اعملك كيكه  نروح  بس عايزها بشكولاته ولا بالفراوله

سيف ضحك...  اشمعنا 

نور...  كده ولا حابب اعملك ايه

سيف.... انتي بتحبي ايه

نور...كيكه بالشكولاته ويبقا فيها قطع من شكولاته  جوها 

سيف... اها زاي ما كنتي عاملها يوم  ما سافرة

نور.... اها 

سيف... خلاص اعمليها كانت تحفه

نور... اشطا وبتبص لقت البنت الميصه استغفر الله العظيم  هو نهارده حد دعي عليا

سيف... في ايه لقه البنت  جي عليه

نور...هي دي اسمها ايه

سيف... مش عارفه 

نور بصتله.... نعم

سيف...واللهي   ما فاكر

البيت بميصه... سيف هاي انا زعلان منك خالص 

نور بصتلها بقرف...

سيف... 

البنت... اخر مره سبتني ومشيت  مع دي 

نور...  ايه دي وبعدين مش ملاحظه انه مش بيرد يعني مش عايز يتكلم معاكي لو تاخدي بالك

البنت....  اوف وانتي بتدخلي ما بيني وبينو ليه 

نور... شكل العلقه اللي فاتت معدلتكيش 

البنت...  ياي عرفتها منين دي 

نور بصت لي سيف... وربنا هضربها

سيف ضحك...  لا اهدي. طيب وتعالي   واخدها ومشي 

البنت مسكت ايدو سيف...  ايه دا 

نور ضربتها علي ايدها انها تسيب ايدو...  اوعي ياما ومسكت هي ايد. سيف واخدتو ومشيت 

سيف بصلها وضحك...  شكلك حلوولما بتتعصبي 

نور... انت ازاي تخليها تمسك. ايدك 

سيف... نعم

نور... نعم الله عليك يا خويا يلا نتزفت نروح.

سيف ضحك. ومشيو 

تسريع الاحداث روحو وكلهم اتجمعو قااعدو   مع بعض يهزرو ويضحكو  ونور كانت قاعده عماله تاكل ومضايقه من اللي حصل طول اليوم وسيف لحظ انها متعصبه حاول يهزر معاها وفضلو يتكلمو   وعده اليوم   تاني  يوم نور نزله لقت  كلهم خرجو معاده سيف  وشمس  كانو قاعدين بيتفرجو علي التليفزيون اما تهاني وامل وهبه وفريده كان قاعدين علي البحر

نور... هما كلهم مشيو

شمس..  اها يا حببتي 

نور راحت باست راسها وراحت قاعد جم سيف...  افرد رجلك

سيف...ليه

نور.... افردها بس  سيف فردها نور راحت حطت راسها علي رجله 

شمس ضحكت... ما انتي كنتي نايمه فوق

نور... زهقت ياتيتا  ومافيش تليفزيون غير هنا

سيف ابتسم ولعب في شعرها...

نور..بس جسمي بيقشعر

سلمي... لا ما هو انا بعد ما اتخرج هشتغل   وبفكر افتح عياده جمبك

مازن....امم ليه

سلمي... عشان تبقا جمبي  

مازن...مش عشان ترقبيني

سلمي ضحكت...لا طبعا  وبعدين انا وثق فيك

مازن.....يا بت عليا

سلمي...  بصراحه الاتنين وبعدين  انت مش عايزني ابقا  جمبك 

مازن... اشطا   لو كده انا في عياده  في نفس  المكان بتاعي لو كده اخدها واسبها لحد ماتتخرجي

سلمي... اشطا انا هقول لي جدو هو اخر مره قالي شوفي عياده ليكي 

مازن باسها من خدها... بحبك

سلمي مسكت ايدو وعضتها.... 

مازن بضحك... ايدي 

سلمي...  بس كده عشان تحترم نفسك

مازن ضحك ومسك وشها تاني وباسها من خدها... بحبك برضو

سلمي قامت   مازن قام جري

احمد...الو ايه ياعم فينك.

سيف...اهو موجود عامل ايه

نور بصتله وهي راسها علي راجله...مين دا

سيف...احمد

احمد... نور اللي جمبك دي 

سيف...اها

احمد... تلاقي وشك ماليان قلوب وفرشات بطير عندك

سيف ضحك... اتلم

احمد...حبو بعض  ياشباب حبو بعض

سيف... ايه ياض الخفه دي

احمد ضحك...  نور حست ولا لسه جبله شبهك

سيف ضحك...لا لسه شبهي

احمد...ياعم اديني اقولها ونخلص عايز اطمن عليك قبل ما اموت 

سيف...ياحنين

نور...هو بيقولك ايه

سيف بصله... ولا حاجه بيرخم

نور...ادهولي كده

سيف....نور معاك

نور...الو بقولك البنت اللي   كلمتك عنها سالت عنها سلمي وقالتلي انها مش مخطبوبه

احمد بضحك...اهدي يامه طيب قوليلي عامل ايه

نور... ياعم دي شكليات المهم  ايه اكلم البنت ولا انت بتستهبل 

احمد بضحك.... شكليات  ماشي ياختي وقولتلك واللهي جد.بس هي متعرفنيش افرض رفضت

نور.. نعم مين دي دا انت قمر

سيف ضربها في كتفها.... اتلمي

نور...اهادراعي  ياعم  انا جيت ناحيتك

احمد بضحك... ضربك

نور.

     لقراءة البارت الرابع والثلاثون من هنا 

تعليقات