قصة احببت مجنونة
البارت الثامن والعشرون 28
بقلم الاء
عبد الرحمن..هديكي واحده في مناخيرك
نور...حلو الخربوش دا تعال اعملك واحد كمان
عبد الرحمن بصلها بنفز صبر... ياصبر ايوب
نور بصتله.... لا هتتخلق خد بعضك وامشي
عبد الرحمن.. بت متعشيش الدور انجزي
نور بصتله... عبدو بقولك انزل بس عشان محدش يسمعنا
عبد الرحمن نزل لي مستوه لي طوله.. ايه
نور شدته من شعرو.... احترم نفسك المفروض تتعدل
عبد الرحمن مسك ايدها وبيحاول يبعدها.... اهاا اووعي الله يحرقك
نور... اعتذار.
عبد الرحمن... وربنا هضربك يابت انتي انا عمل احترام لي جدو
نور... وربنا طب فكر كده مش هتقدر
عبد الرحمن... سيبي بقا نور سبتو
نور... هتتزفت تطلع دلوقتي وتتاسف ليها وتكلم بدا وشاورت علي قلبه مش بدا وشاورت علي دماغو
عبد الرحمن... ربنا عليكي ياشيخه حسبي الله ونعم الوكيل
نور.... فيك كتك القرف يلا طلع لا استنا
عبد الرحمن...ايه تاني
نور...بتاخد دوش هطلع معاك الاول نور وعبد الرحمن طلعو لي فرح نور خبطت وفرح كانت فعلا خلصت وقالتلها انها تدخل عبد الرحمن كان واقف برا ونور واقفه قصاد الباب
نور فتحت...احم عايزه اقولك حاجه
فرح بستغراب.... قولي
نور...بصي ودي مش مني والله هومن نفسه عبد الرحمن كان
فرح قطعتها... نور خلاص بقا موضوع اتقفل لو سمحتي
نور.. حتي لو هو اللي سمعنا وعرف انه حمار وزباله وقليل الادب وجي يعتذار
عيد الرحمن ضرب نور في كتفها راحت نور ضربته براجليها في راجله
فرح... لا يا نور لو كان فعلا كده كان من زمان مش هيستنا كل دا ارجوكي كفايه
نور...وربنا ما انا اللي جيبه هو اللي جالي واعترف انه اساس كان حاسس من زمان بكده بس كان بيقوح عشان خاطري
فرح بستغراب... نعم واللهي اللي هو ازاي اساس علي اساس كنا بنشوف بعض يابنتي
نور...طيب واحدي الله كده
فرح... لا اله الا الله
نور... ونعم بالله اسمعي كده وشوفي وهو اللي جي بنفسو وشدت عبد الرحمن من هدومه اهو جيلك بنفسو
فرح بصت وتوترت..
عبد الرحمن... اسمعيني وبعدها انتي حره بس اسمعيني
فرح بصت لي نور...
نور... عشان خاطري اسمعي ورحمه ابوكي وامك ياشيخه
فرح...
نور...وانت اتقي الله فيها يلا يكش يطمر فيك
تسريع الاحداث فرح وعبد الرحمن قاعدو في البلكونه بتاعت نور راحت ونور قفلت عليهم ازاز البلكونه عشان يتكلمه قاعدت في اوضتها سيف لقه عبد الرحمن مش موجود ونور مش في المطبخ طلع اوضتها لقها قاعده نور كانت مسك الفون وبتلعب في
سيف... انتي لواحدك
نور رفعت راسها وبصت... لا ليه
سيف...فين عبد الرحمن
نور بهمس...هو وفرح في البلكونه بيحاول يصالحها
سيف...بجد
نور ضحكت...اها تعال تعال وشاورت يقاعد قصاده احكيلك
سيف ضحكت علي طريقت... تمام
نور حكتلو كل حاجه بطريقت الهمس... بس كده
سيف... تفتكري هتوافق
نور... مش عارفه بس هي طيبه اكيد هتوافقه
سيف...لو كنتي مكانها هتوافقي
نور اتنهدت...مش عارفه بصراحه بس احتمال لا لان انا مش هقبل استحمل كل دا يعني مثلا لو كانت زاي بتاخد حقه ومش بتسكت اها لكن غير كده لا
سيف بخوف ... طيب مثلا انا وانتي كنتي هتوافقي
نور... لا طبعا
سيف قلبه دق جامد ووجعو...اممم
نور... انت ولا حاجه يبني بالنسبال دا دا كان مسود عشتها خالص وحبسها وبعدين مش هنكر انا ماكنتش بسكتلك كنت برد اما دي لا وانت مش زايو
سيف...مش فاهم
نور... يعني انت احسن منه بكتير احنا بنتعارك وبنتصالح اما هي ياحبت عيني مابداءش يتعدل الا لما جه هنا
سيف... يعني مثلا مثلا لو انا وانتي كنتي هتوافقي
نور....اها المهم دلوقتي انا هموت واعرف اخرت القاعده دي ايه
عند عبد الرحمن وفرح
عبد الرحمن... عارف اني معملتش حاجه تخليكي تفكري فيا او تنسي اللي عملتو معاكي بس والله العظيم انا حبيتك انتي مش شكلك ولا الفستان اللي كنتي لبسه بالعكس انا ضايقت انك لبستي اتعود علي لبس البسيط
فرح...عبد الرحمن انا مافيش مره اعترض علي شئ حضرتك قولتهولي بس اسفه مينفعش كده احسن
عبد الرحمن...حضرتك بصي انا مش هستغرب طريقتك وصدك في الكلام بنا لان اناالسبب مفروض اكون سندك بعد ربنا وعمي واستاهل التكشير اللي علي وشك وعارف من جوكي مش حبه تقفي معايا الوقفه دي ومن جوكي بتقولي الله يسمحك يانور
فرح بصتله بستغراب انه عرف ازاي...ايه
عبد الرحمن ابتسم...تقريبا بدات افاهمك اصل بيقولو اللي بيحب بيفاهم حبيبو
فرح ديرت وشه وفضلت تفرك في ايديها من الكسوف...
عبد الرحمن ضحك... يالهوي انا كلمتين بس وشك احمر بصي يا فرح مش هنكر انا غلط في حقكك كتير وانتي متستهليش كل دا بالعكس انتي تستهلي كل طيب وخير يافرح اسف بجد علي كل حاجه واللهي كنت بندم بعد كل مره اضايقك بيها وعارف انك زاي زايك المفروض اننا نساعد بعض مكنتش اكمل عليكي اسف
فرح..شكرا بس هبقا بكدب ومش بتئمر عليك بالعكس انت فوق راسي وشكرا المهم ربنا يرزقكك بالاحسن وشوف اللي شبهك وزاي ما سمعت انا هرجع الصعيد
عبد الرحمن بصله.. تصدقي حلو نقضي شهر العسل في الصعيد انتي عارفه بحب فطير المشلتت اوي
فرح بصتلو....ايه
عبد الرحمن... بصي ابت انتي انا وانتي خلاص من نصيب بعض وياستي يلا هديكي فرصه تحبيني زاي ما حبيتك
فرح....ايه دا
عبد الرحمن... واللهي العظيم بحبك فرصه ورحمة عمي ياشيخه فرصه
فرح....
عبد الرحمن....وافقي بالله عليكي
فرح... هصلي استخاره ورد عليك
عبد الرحمن... هو انا جي اطلب ايدك انا خطيبك يا فرح
فرح...بقولك ايه هو كده مش عايز خلاص
عبد الرحمن....لا لا عايز ماشي وقرب منها فرح بصتلو وبرقة وبترجع وهو بيقرب
فرح....ايه
عبد الرحمن قرب وباس راسها....اسف
فرح تنحت...
عبد الرحمن...واللهي بحبك كا فرح وابتسم مش فستنان
فرح بلعت ريقه... امشي بقا مش قولت اللي عايزو امشي
عبد الرحمن ضحك...حاضر
طلع لقه نور وسيف قاعدين بيتكلمو
سيف... حيوان.اسد
نور... اشطا اسماء احمد ارز اسوان ارنب ازاز
سيف... مع ان اسوان محافظه و الازاز ممكن يتكسر بس هعديها
نور بضحك... النكسر يتصلح يا عسل مش احسن من ميم ومر
سيف... يابنتي بطلي جاهل دي حاجات فعلا الميم دا حيوان فعلا وال مر دا نباتي
عبد الرحمن...وربنا دا بجد بتلعبو
نور.. بس يلا ه مالكش في المهم عملت ايه
عبد الرحمن.. وانتي كمان مالكيش في
نور...حلو
فرح طلعت ووشه محمر
سيف... طيب يلا ننزل عشان شكلهم بينادو
سيف اخد عبد الرحمن ونزلو
نور... حصل ايه
فرح... انا مش مصدقه وربنا
نور... ايه طيب احكيلي
فرح بتتنطط.... احلف انه بيحبني يانور حلف انه حبني كا انا مش شكلي
نور ضحكت علي فرحتها...طب وربنا قولت هبله وهتسمحي
فرح... دا اتاسف اكتر من مره وباس راسي وتاسف
نور بفرح وضحكت... ربنا يهديكم ويتمملكم علي خير
البنات كلهم طلعو
نورين... انا شوفتكم من تحت وانتم واقفين
اميرة... وانا
سلمي... اها وشوفته وهو بيحب علي راسك هو ايه اللي حصل
فرح...طيب اقاعدو وهحكلكم
فرح قاعدت وحكتلهم اللي حصل بس قالت لزم متعرفهوش انا هي كمان بتحبه عشان تتاكد انها مش صعبانه عليه وان بيحبها فعلا كا شخصيه قاعدو يهزرو ويتكلمو وبعد وقت نزلو يقاعدو كلهم معاهم سيف كلم عمتو هبه انه عايزها
هبه..اهو ياسيدي سبت اللي في ايدي وجتلك في ايه
سيف...نور قولتلها انا لو مثلا انا وهي كنت بحبها هتوافق قالت اها
هبه ضحكت...اهدا بس وفاهمني في ايه
سيف حكلها اللي حصل... بس كده معنها انها موافقه بيا صح
هبه....انت قولت مثلا مش كلام صريح ومتنساش سليم
سيف بفرح....لا خلاص سليم انسي خالص وقالها علي اللي نور قالتو لي
هبه.... ربنا يسعدو يارب ويتمملو علي خير
سيف... المهم كده انا ونور بدانا نقرب
هبه... بدات انت فرصه تتفتح قدامك
سيف...في ايه يا عمتو انتي بتقفليها ليه
هبه...يحبيبي فين دا انا بقولك الفرصه بدات ليك الاول احتمال تقرب ليها دلوقتي انت الفرصه بقت ليك احسن مبقاش في غيرك
سيف...تفتكري طيب هتحبني
هبه... علي اللي شايفه اها انت اسلوبك اتغير وبقيت بتتعامل معاها زاي ما بتتعمل مع اخواتك البنات بس بصراحه بين انك وقع وضحكت
سيف ضحك بحراج... في اي يا عمتو وبعدين انا بشوفها بتلغبط بقيت بحب اشوفها بقيت عمل زاي الاب اللي بنت اختفت من قصاده وبيدور عليها وهي تصرفاتها بتعلقني بيها ضحكتها عصبيتها لسانها الطويل حتي في زعلها بيشدني ليها اكتر
هبه....للدرجادي
سيف... مشوفتيش عنيها لما بتلمع لما بعملها ابسط شئ ولا لما تبصلي عشان عملت حاجه زعلتهاوضحك او فرحتها قلبي بحسو بيطلع من مكانه بحبها اووي يا عمتو بحب كل حاجه فيها هي ممكن ترفضني
هبه....لا ياروحي هتحبك انت حنيتك وطبتك عليها هتحبك نور اقل حاجه تكسبها
سيف... ادعيلي
هبه....بدعلكم والله يا حبيبي بدعلكم
عده اليوم
تاني يوم عبد الرحمن وهما بيفطارو راح هووقاعد.جمبها وفضل يحاول يخليها تتكلم معا
اما سيف كان اول ما خلصو الفطار اخد نور عشان الشغل وفضل يتكلم معا ويحاول يعرف بيتحب ايه عشان يفرحه اول ما وصلو شركه الرئسيه كل واحد راح مكتبو وبداءو يشتغلو
بعد وقت نور دخلت لي سيف
نور...سيف.كده خلاص انا عملتها وجي تديلو الملف وقعت علي ملف القهوة
سيف بص وجز علي اسنانه وشخط فيها....انتي متخلفه انتي هببتي ايه
نور بتوتر وبلعت ريقها....واللهي مكان قصدي
سيف مسكها من دارها...انا مفروض اسلم الملف للشركه دي بعد.ساعه
نور بصتله وبخوف.... انا وربنا ما قصدي
سيف لقه جسمه بيتنفض سابها... امشي من وشي يا نور
نور... انا وربنا ما كان قصدي
سيف...تمام اتفضلي روحي دلوقتي
نور.. بصت في ملف ومشيت سيف قاعد وفضل يهبد ايدو علي المكتب يطلع الغضب اللي جوه بعد.وقت نور دخلت
نور بتوتر...سيف من غير عصبيه امسك ملف اهو
سيف بصله بستغراب... ايه دا
نور... جدو لما كان بيفاهمني نظام الشغل زاي عشان اشتغل معاكم قالي نصيحه ان اي شئ اعملي من نسخه متضمنيش حاجه تحتاجيها قدام. وكنت عمل نسخ منه راجعو بس
سيف بصله... اسف
نور.. انا واللهي مكان قصدي اوقعو انا جي اديك الملف راح القهوة وقعت
سيف قام باس راسها... حقك عليا
نور رفعت راسها وبصتله... مش زعلانه بس سوال هو بكره هناخد اجازه.
سيف.... امم انا قولت بعد الهدوه دا وراه حاجه وربنا نفسي مره تخذليني وتطلبيش
نور ضحكت بطفوله... ما بعد بكره الفرح وانت كنت قيلي اخر مره اتعاركنا يومها هشتغل برضو
سيف... لا اجازه اساس انتي لقيتك مخلصه كله برافو عليكي ولعب في شعرها انا بس هسافر النهارده وهرجع بكره باليل
نور... بجد
سيف... اها
نور... ما بلاش عشان تقاعد معانا واحنا بنهيص
سيف... لزم الشركه اخد معايا اتفق ومينفعش
نور... ايه دا هو تبع الشركه مش شغلك انت
سيف... لا
نور... انت ليه بتشتغل كده ما عندك كذا شركه
سيف.. عشان انا بحبها وبعدين انا في المهمه اللي بتبقا صعبه بس يعني فين وفين
نور...طيب المفروض اجي معاك لان انا سكرتيره بتاعتك
سيف... اقاعد مع البنات وافرحي
نور ابتسمت بفرح وعملتلو رقم 7...
سيف ضحك..قربنا علي العشرة
نور بضحك....جدا هسيبك.
لقراءة البارت التاسع والعشرون من هنا