قصة احببت مجنونة
البارت الثامن والثلاثون 38
بقلم الاء
سيف لعب في شعرها وضحك... اقفلي بوقك و يلا عشان مااكلتيش حاجه من امبارح هعملك السندوتش اللي بتحبي وليكي معايا حاجه بتحبيها
نور اتكسفت وقفلت بوقها ومسحت دموعه...علي فكره مكنتش بعيط انا عيني بدمع بسبب الهوا بس وبعد اذنك امشي ومتتكلمش معايا
سيف مسكها من قفاها... المشكله اني قولت اتكلم معاكي بروح رياضيه بس اطلعتي روحي خلينا بقا بقلة روح الرياضيه
نور..ايه دا اوع
سيف.... الروح الرياضيه هتبقا قلة ادب بلاش ويلا
نور بعصبيه... اوع بقا ابعد. عني
سلمي نزلت وبعصبيه.... بصي بقايانور اخوكي دا يطلقتي
مازن من وراها.... لما تشوفي حلمه ودنك عارفها ومش هتروحي الحفله يا سلمي
سلمي... طلقني يامازن
نور... ايه الهبل دا يطلقك ليه
مازن...الهانم عايزه تروح حلفه بتعت زميلها اللي انا كذه مره اكروشو بسبب سلوكه
نور بصت لي سلمي...دا بجد
سيف... وانتي تروحي لي زميلك ليه اساس هو مش بنت عشان تروحي
سلمي..ياسيف دا زاي اخويا فيها ايه
سيف...مينفعش يا سلمي انتي متجوزه دا غير زميلك. في كليه مش ابن خالتك
نور....وبعدين انتي قولتي زميلك. يعني مافيش بينك وبينه اخوه وغير كده مينفعش يا سلمي
مازن... بتكلمو حيطه
سلمي.. علي فكره انا مش رايحه لي انا رايحه.لي اختو هي اللي عزماني وهو كمان
مازن...جماعه بصولي كده
نور وسيف بصولو.. ايه
مازن...الار"يل مظبوط
سلمي...شايفين اسلوبه
نور ضحكت جامد... معلش
سيف بص لي نور علي ضحكها وضحك..
مازن...انتم بتضحكو
نور... معلش اصل فصلتني بطريقتك بصي يا نور مازن عندو حق طيب ينفع هو يروح حفله ريم وغمزة ليها هتوافقي
سلمي...وربنا بيقا بطلقي لو فكر بس
مازن...سبحان الله انتي البنت مش قبلها وانا الراجل اقبل
سلمي..واللهي رايحه عشان صحبتي
مازن...ياستي اخرجي انتي وست صحبتك مع بعض اما الحفله لا
نور...او تخرجو مع بعض احلا
سلمي...اها اها موافقه يلا
مازن ضحك... ماشي
نور...ربنا يهديكم
سيف...ويهديكي
سلمي بصت وركزت...ايه دا وضحكت انت مسكها كده ليه
مازن بيبص وضحك...ايه دا انتي عملتي ايه
سيف... عمال اتكلم معاها انها تاكل رفضه
نور...سيب هدومي بقا عشان مزعلكش
سيف نزل لي مستوه طوله...نور اتكلمي علي قد حجمك
نور وشه قلب شبه الاطفال وزعلت...قصدك ايه.
سيف... لا لا انا قصدي انك.قصيره يا نور واني اطول منك مش اللي انتي فاهمتي
نور...سيب طيب هدومي
سيف...وربنا ما قصدي ورحمة امي ماقصدي كده صدقيني
سلمي بهمس لي مازن...وقع اووي هو بيخاف منها ولا ايه
مازن بهمس...اتلمي لا ياختي دا بيحاول يقرب ليها نور مناشفه دماغها وشايفه انه مش بيحبها
سلمي...امم طيب ليه
مازن... بسبب كلام.كانت بتسمعو انها مستراجله ومحدش يقبل بيها
سلمي...بس نور قمر وجميله اووي
مازن...كان غيره منها بس خالها عندها عدم ثقه
سلمي بحزن...ايووه ليه كده
مازن لعب في شعرها... سيف بيحاول معاها
سلمي...هو سيف عارف كده
مازن... لا بس هو بيحاول معاها لان بيحبها وانتي عارفه سيف بيحاول وبيصمم مهما حصل مع شي بيحبه مابالك.شخص
سلمي ابتسمت...ربنا يبارك
في نفس الوقت نور وسيف
نور... ماشي حتي لو قصدك مش مهما سيب التيشرت
سيف...لا الا لما تصدقيني
نور...مش هتفرق
سيف...لا هتفرق معايا لان محدش هيقلل من نفسو او يهين نفسه
نور ضمت حواجبه...ايه انت اللي قولت مش انا لا انت اللي قولتلي مش انا اللي قولت لا الله يخربيتك.لغبطني
سيف ضحك... لا ياروحي ركزي قصدي انتي انا يعني لو قللت منك.يبقا بقلل مني لانك انتي نفسي
نور وشها احمر وحاولت متبينش انها اتكسفت ورفعت شفاتها... ياختشي كميله اوع بس كده عشان هي مراره واحده
سيف ضحك...بتقوحي وانتي مكسوفه اتحداكي لو مش بتحبني
نور..لا حولا ولاقوة الا بالله انت عشمان فيا بغباء
سيف...مش عشمان انا عارف انك ليا اساس خلاص
نور ابتسمت بطريقه غريبه...سيف وحضنته
سيف ضحك ومسك فيها ...
مازن وسلمي بصو ليهم علي صوت ضحك سيف
مازن...في ايه
نور بصت في الارض وجي تضرب سيف وتعمل حرة الدفع عن نفس
سيف كان فاهم انها هتعمل كده عشان كده فضل يضحك
نور بتحاول تضربه كل متيجي تضرب رجله يقوم راجع خطوه لي ورا
نور بصريخ...اثبت بقا
سيف بضحك... تعالي اعلمك اللي بتفقد الوعي
نور رفعت راسها لي بفرحه...بجد
سيف بضحك...اهابس هعملها فيكي
نور بحماس طفولي...موافقه يلا
سيف ضحك لعب في شعرهاونزل لي مستوه طوله .. اشطا ارفعي راسك وديني خدك
نور..اهو ورجعت بصتله بس هي بتتعمل من الخد
سيف...اها طبعا
مازن وسلمي ضحكو...
نور بطفوله وببرائة.... طيب افرض كان حد مدير وشه بتعمل ايه
سيف. بضحك... لا ما انا بعرف اتحكم في
نور... ازاي بتعمل حركه كده وكده وغمزة هما بقا يتلهو فتشوف خدو وتخلي يغما عليه
سيف ضحك...اها
نور...انت بتضحك ليه
سيف مسك فك وشها وباسها... عشان انتي بنوتي
مازن ضحك... ربنا معاك واخد.سلمي ومشي
نور بغيظ ضربت رجلو.... انت هتستهبل
سيف بيضحك بوجع.... اهاا دا اخرت اللي يدلع فيكي
شهد...صباحووو عامل ايه. سيف كان مدي ضهرو لي هدير ونور قصاد سيف مكانتش بينا
نور مدت راسها وبتبص لقت شهد. ورجعت بصت لي سيف... رد الصباح وجي تمشي
شهد وقفتها... انتي نور
نور بصتله بضيق...اها
شهد... نفسي اتعرف عليكي امبارح كلهم كانو بيحكو عنك
نور... جدو بينادي بعد.اذنك
شهد...انتي مش طايقني ولا ايه
نور...هو انا اعرفك عشان اضايق منك
شهد...اها بتحصل في ناس اول ما تشوفيها بتضايقي او قلبك ينقبض او يتلاقي نظره كده بتحسي جوهم خبث
نور... اها ولما بيضحكو بتلاقي مش قادره تردي الضحك وتبقي مش حبه تتكلمي وتصديهم كده
شهد... اها وبتحاولي تقصري معاهم الكلام تلاقيهم بيفتحو
نور...اممم حصل معايا يامه بتبقي عايزه الارض تنشق وتبلاعك
شهد...او انهم يختفو
نور...اها عارفه لو شوفتي عمتي هتحسي الاحساس دا كانت عندنا اول امبارح وشوفتها امبارح برضو
شهد ضحكت....لا مهما كان مش زاي عمتي تحسي انك عمله حاجه غلط وتبصلك بص غريب
نور...ردليها البصه ولما تسالك بتبصي كده ليه قوللها دي بصتك
شهدبضحك...عمالتها كتير
نور بحماس وضحكت...جدعه
سيف بص لي نور وضحك انها بتتكلم معا شهد
شهد... بس اووعي اكون منهم انا
نور بصتلها...بصي برغم اني مش عارفه عايزه اضربك ليه بس حبيتك
شهد بضحك...بين في عينك بس برضو شكلك طيبه اووي انا سمعت انك25سنه ازاي انتي صغننه اوووي قولي ياستي بكتير20
نور ...مش عارفه يمكن عشان قصيره
شهد...اممم يمكن بس بجدوالله شبه النونه اللي بتبقي عايزه تاكلي خدودهم
نور بصتله..ايه
شهد... قصدي انك.جميله بقولك صح تعالي معايا نعمل حاجه اكوله وتعرف عليكي
نور...اشطا
سيف...وانا ايه وحط ا دراعو علي كتف نور
نور...بس بقا وبعدتو
شهد.ضحكت...انتم فعلا شكلكم.نقر ونقير
سيف... بس صحاب جدا
نور....
سيف ضم حواجبه... ايه مش صحاب كمان
نور...
شهد...في ايه انتم متعاركين
نور.. انا هروح اعمل حاجه اكول هستناكي ومشيت
سيف بصله بقلة حيله... تعبتيني يا نور
شهد...في ايه
سيف...فكك
شهد بصتله بطرف عنيها...سيف في ايه
سيف قالها... بس كده وبحاول معاها شويه احس اني انا الدنيا بالنسبالها وساعات احس زاي دلوقتي اني ولا حاجه بالنسبالها مع ان امبارح كنا رجعين كانت بتتكلم وبترخم كمان عليا اول ما جيت طلعت نامت ورفضه كلامنا مع بعض
شهد سرحت...اوبس سيف ممكن فكرت بنا حاجه او اضايقت اني حضنتك امبارح هي تعرف اننا اخوات
سيف...ايه لا هي متعرفش عنك حاجه اساس
شهد بصتله بقرق...اخس الله يكسفك متحكيش عن اخت
سيف...ياشيخه اتنيلي هي بتديني فرصه اتكلم
شهد غمزة...خلاص سبلي الموضوع دا
سيف... بلاش انا نفسي مش عارف هي بتحبني ولا لا فكك
شهد...هتبعد عنها
سيف...لا طبعا استحاله مقدرش اساس
شهد... اهدا ياعم طيب هروح اشوفها
احمد...الو
نور...انت ليك عين تكلمني
احمد...نعم انا عملت ايه انا كنت في شغل واول ما خلصت انتي اول واحده كلمتك
نور...بجد والله فيك الخير
احمد...امم في ايه يا نور
نور... مافيش بس افتكر انك بتخبي
احمد..بت نور انا احمد في ايه
نور...احمد برضو ياكدب
احمد بضحك....لا حول ولا قوة الا بالله بس انتي سيف ضربك المره دي جامد
نور...علي فكره مش طيقك انت وهو ومترنش تاني ياكدب
احمد ضحك...لا بجد في ايه كدبت في ايه
نور...تقولي انك.احمد.واسمك انس
احمد.بضحك...هو كل التهزيق دا عشان اسمي
نور...اها وانا مش مسامحك عشان انت خبت
احمد....مين قالك اساس
نور...معرفش يا انس بقا
احمد بضحك... تصدقي عمري ما حبيت اسمي غير دلوقتي
نور...بجد زعلانه منك انت مقولتليش ليه
احمد.. حقكك عليا بس يعني انا نفسي مش بسمع اسمي دا متعود علي احمد وانا اساس مش بحب اسم انس
نور... تمام
احمد...اسف يانون بقا خلاص قوليلي اللي انتي عايزه
نور... ليه هو انت مفكر اني هكلمك تاني
احمد... اسف بقا حقكك عليا
نور اتنهدت...ماشي انت فين دلوقتي
احمد... وربنا في طريق لي بيتي اول حد.جه في بالي انتي ولقيت رن كذه مره
نور... برن عليك عايزه اطمن سيف كان قيلي انك في مهما صعبه شويه
احمد..الحمد الله ايه الدنيا انتي وسيف لسه بتتخانقو
نور....فكك المهم متيجي دلوقتي وقاعد معانا
احمد...امم وماله انا لوجيت وشوفتي منظري هصعب عليكي
نور... بالله عليك تعال
احمد... يا بت هموت ونام بجد اخري اشرب قهوة ونام
نور...نام عادي عقبال ما رجع من شغل كده كده مش كتير يا انس ها انس
احمد ضحك... حاضر واللهي ما هكسفك انا اساس جمبك بالظبط
نور...اشطا باي
احمد.. باي
شهد..امم القمر بيكلم مين
نورابتسمت... دا احمد صاحب سيف وقربنا من بعيد
شهد.... اها دا سيف طلع لي صاحب يامه وانا معرفش طيب تحبي تاكلي ايه
نور... اهو هعمل سندوتش جبنه اعملك
شهد.. اشطا عقبال ما اعمل انا نسكافيه لينا
نور... اشطا تمام
شهد... تعرفي ان انا وسيف اكتر من اخوات
نور... امم ربنا يديم المحبه اللي بنكم
شهد... وانا صغيره كنت علطول بفرح لما بشوفه اصل هو اخويا في رضا وانا بنت واحده ماليش لا اخ ولا اخت وفرحت لما كبرت وعرفت انه اخويا في رضا كان دايما يجلنا
نور... وانتي اهلك. فين دلوقتي
شهد... موجودين بس نعتبرهم مش موجودين
نور تنحت... ايه
شهد... هفاهمك بابا وماما عايشين بس عمرهم ما حسسوني اني معاهم حياتهم شغل
نور... طيب ليه ما قاعديش تفاهميهم انك عايزهم في حياتك
شهد ابتسمت... انا ماقولتش كده
نور...بس من كلامك انك عايزهم مش شرط تقولي بيبان حتي في الكلام ليه ماقاعديش وتكلمتي معاهم
شهد... تفتكري ما حاولتش ردهم كان بنعمل كده عشانك واحنا اهلك والكلام دا بقا
نور بزعل... معلش تفكرهم كده
شهد... عادي ما ربنا عوضني ب جدو عاصم وتيتا تهاني وسيف اخويا واميرة انتي عارفه اجنهم بيسالو عني دايما معاده سيف الواطي كل فين وفين والفتره دي مش بيسال اساس كان وحشني جدا
نور من جوها... هي اختو ولا حببتو وحشك عقربه يابعيده
شهد... انتي عارفه ربنا بيعوض بطريقه متتخيليش يعني اهلي مش واخدين بالهم مني كان ممكن اطلع اخلاقي مش كويسه بس لولا طنط هبه وبسمه وجدو وتيتا انهم كانو حبني كان زماني الله اعلم عمله ازاي
نور بصتلها... الحمد الله انتي اكيد كان نفسك انتي وسيف تكونه مش اخوات
شهد... لا طبعا الحمد الله انه اخويا انا وسيف استحاله نتفق اساس هو عصبي وعنيد وغيور بغباء انا مش بحب كده انا بحب خير الامور اوسطها فاهمني وغير كده بيني وبينك بتفشخر بي وضحكت
نور... بجد
شهد... اها والله انتي عارفه انا وهو عمرنا اساس ما فكرنا اننا نكون غير اخوات
نور... ليه يعني بالعكس سيف مش وحش يعني
شهد....اكيد بس انا متفقش خالص معا وبعدين انا حبه كا اخ لان كنت محتاجه اخ ليا لما بيحصلي حاجه اترمي في حضنه ومخافش يفهمني غلط مش هنكر بيزعقلي علي اي شئ بعملو غلط بس ببقا فرحانه لان يهمو امري اكيد انتي عارفه شعور دا عشان انتي واحيده زاي بتحسي كده مع مازن وادم اكيد حسيتي ب شعور الفرح ان ليكي شخص بيخاف عليكي ولا ادم ومازن عاملين ايه معاكي
نور بفرح وتكلمت بطريقه طفوليه... بصي ادم دا اخويا اللي فرفوش والرخم في نفس الوقت مازن.دا سري ودايما يعرف مالي ورخم برضو وسوسه.كده متعرفيش تطلعي منه بحاجه وياسين دا بيعتبرني اختو او بنته وصحبي وبيجبلي حقي من ادم ومازن لما بيزعقولي وضحكت والبنات برضو كلهم بصراحه كويسين معايا
شهد...وسيف
نور سرحت ...دا كلهم كده تحسي واخدهم كلهم عصبي وهادي يزعق ويرجع يراضيكي حنين وساعات تحسي ميعرفش حاجه عن الحنيه هو شخصيه غريبه تخافي منه بس لو عايزه تتطمني اول واحد هيجي في بالك هو مش عارفه هو غريب
شهد بصتله وابتسمت ومن جوها.... تقريبا بتحبي يا نور
شهد.... هو فعلا غريب
احمددخل... ما غريب الا شيطان
نور بصت...اخيرا جيت
احمد شد منها السندوتش...لا لا متتحيليش عليا واكلو
نور بصت ومتنح...ايه ياعم. دابتاع البت
احمد.بص وماكانش واخد بالو من شهد....اوبس وهمس لي نور مين دي
نور...انت متعرفهاش
احمد... لا
نور...دي شهد اخت سيف
احمد...اهاا هي دي بقالي يامه مشوفتهاش
شهد... بصراحه انا مش فاكرك
نور بتريقه...دا انس او احمد
احمد ضحك... خلاص بقا دا انتي قلبك اسود
نور ضحكت..لا لا مش زايك
احمد...بت اتلمي
نور....ماشي يا انس وغمزة
احمد... نور روحي قولي للشعب دا انتي فضيحه
شهد.بضحك...في ايه
نور...اصل دا اسمو احمد بس الحقيقي اسمو انس ومقاليش لسه عارفه صدفه
شهد..ليه
احمد... عادي قولت اكيد عارفه
نور...لا وعلي فكره انا ماليش دعوه بيك بعد كده
احمد.... يابنتي وربنا انا نفسي بحب اسم احمد في ايه ومش معترف ب انس
نور... براحتك عموما اسم انس احلا بس براحتك
احمد.. عشان خاطري خلاص وقوليلي يا انس علطول
نور... علي اساس يهمك
احمد... طبعا مش اختي الصغيره
نور.... لا برضو اتفضل
احمد.قرب منعا وهمس... جبتلك.شكولاته اللي بتحبيها وقهوة من نوع اللي قلبك.يحبه
نور بطفوله...احلف
احمد.بضحك.. وغالوتك عندي
نور... هات طيب
احمد...احلفي انك مش زعلانه طيب
نور...اشوف واحلف
احمدد..في العربيه برا تعالي
نور مسكت في دراعو...يلا. وبصت لي شهد ثانيه وجي
شهد. ضحكت علي اسلوبها... تمام
بعد وقت سيف دخل المطبخ مالقش نور ولقه شهد بس
سيف... ايه دا اومال فين نور
شهد... دي بجد طلعت طفله جدا واسلوبه جميل بس حسه انها مش طيقني
سيف... ليه بس الاول هي فين
شهد... مع احمد.صحبك.ولا انس مش عارفه
سيف...نعم.راحو فين
شهد... برا معرفش هي قالتلي جي تاني
سيف جز علي اسنانه...وربنا هو هيستهبل
شهد ضحكت... للدرجه دي بتحبها
سيف... علي فكره مش وقتك عشان مطلعش غضبي فيكي
شهد.ضحكت... علي فكره هي بتحبك بس في حاجه منعها ايه هي الله اعلم
سيف...ازاي
شهد... مش عارفه بس لما اتكلمنا عنكم كلكم وانك اخويا وكده وتكلمت عن ادم ومازن وياسين والبنات قالت عن كل واحد حاجه اما انت وصفة انك بيهم كلهم
سيف.... طيب بذمتك دي انا اعملها ايه
شهد...افضل وراها لحد ما تفاهم مالها وحل المشكله دي لان هي طريقتها انهابجد.بتحبك
سيف....بتمنا تكون بجد. واللهي لو اتاكد هفضل جمبها لحد.ما تقول
شهد...طيب لو مكانتش بتحبك هتعمل ايه هتبعد
سيف....لا طبعا هحاول برضو نور بتعتي
شهدضحكت... لما انت كده كده مش هتبعد ومش هتسيبها لو ايه اومال ايه وقلدتو اتاكد وهفضل جمبها حسيت انك لو حسيت انها مش حبك هتبعد
سيف.ضربها في كتفها... مش قصدي كده اقصد ان اتشجع اكتر اسكتي انتي مش هتفهمي جبله
شهد بصت قصاده وتنحت..ايه دا
سيف علي تتنحتها... في ايه وبص ورا لقه نور مبهدله وشها شكولاتة واحمد مسك بوكس كبير
نور... بجد بس دي في منها كبيره
احمد.. مش عارف انا عجبتني افتكرت انك غول شكولاته فاجبتلك
نور... بغض نظر عن قلة ادبك.بس جدع يا مهزق.
احمدضحك...بت صحيح القهوة دي مش كلها ليكي انتي وسيف وتيتا شمس
نور...ماشي بس شكولاته بتعتي
احمد.ضحك وحط البوكس.. ماشي وبيبص لقه سيف بصصلو بغيظ
احمد ضحك..ربنا يستر
نور طلعت شكولاته...امسكي هتعجبك وبتدي لي شهد
شهد.بضحك...هوانتي مبهدله نفسك كده ليه
نور.. ازاي
احمد.بضحك...لا دي نور لو معملتش كده متبقاش هي وطلع منديل وجي يديها سيف فكر ان احمد هو اللي هيمسح وشها راح
سيف ضم حواجبه وراح واقف قصاد نور ومسك منديل ومسح وشها... وشك مليان شكولاته
نور لقته متعصب وشكله عكس طريقة كلامه الهاديه. بهمس..مالك
سيف بصله.. مافيش
نور... لا شكلك.متعصب
سيف... لا يلا عشان اتاخرنا علي شغل
نور بهمس...لا لسه وبعدين سلم علي انس عشان لسه راجع وهيبات معانا
سيف جز علي اسنانه... متأخرين يانور ولما ارجع ابقا اسلم يلا ومسك ايد نور وطلع
احمد ضحك وفاهم... بيغير
شهد ضحكت..جدا
احمد... انتي شهد اللي كنتي جرتهم صح
شهد...اها انت تعرفني بجد
احمد...اها.فاكره اللي كان بيبصلك ويرقص حواجبه كنتي تعيطي وتجري علي سيف
شهد بصدمه...انس
احمد.ضحك.... افتكرتيني
شهد...يخربيت شكلك كنت رخم رخمه سبحانه الله شكلك اتغير خالص
احمد... احم.طب ليه كده
شهد...مش دي الحقيقه
احمد ضحك...انتي اللي هبله حد يخاف من حد بيرقص حواجبو
شهد...هبله في عينك وبعدين انت جي هنا ليه
احمد رقص حواجبه... مالكيش في
شهد ضحكت...مش بخاف علي فكره دلوقتي
احمد مسك خدها...كبرتي يابطه وبقا قلبك ميت وبص وراها ايه دا فار
شهد صرخت ومسكت في... ماماااااا
احمد ضحك... احسن
شهد بصتله...تصدق بالله حط جم رخم تافه
احمد...حببتش تشكري
شهد...انت بجد.ايه البرود دا
احمد....بس ابت فين تيتا
شهد...هو ايه دا وبعدين انت ايه دخل كده مش وراك شغل
احمد...لسه راجع
شهد....نعم دلوقتي ليه بتشتغل ايه الهبل علي شيطنه
احمد... لا ياظريفه
شهد..اومال ايه يخفيف
احمد... انتي لو عرفتي هتخافي فا بلاش ويلا قولي تيتا فين
شهد... مش بخاف غير من ربنا تلاقي حاجه تافه.شبهك
احمد.رفع حاجبه وبصلها بغضب...الرائد انس صفوت
شهد.خافة من طريقه وبلعت ريقهة...وايه يعني عادي واوع كده
احمد وقف قصادها....خوفتي
شهد...لا طبعا
احمد.ابتسم...اومال قلب بيدق جامد.ليه
شهد...هااا
احمد...متخافيش ورفع ايدو وبيديها شكولاته
شهد فكرته هيضربها بعدت وشها لي ورا وبربشت..ايه
احمد.ضحك...انتي بجد.خايفه دي شكولاته
شهدبصتله بضيق
احمد... اسف مكانش قصدي بس انتي استفزتيني
شهد...مش عايزه حاجه اوع عايزه اعدي
احمد غمز...لا بقا انتي عايزه ولا مش عايزه ما اني ابعد.دي عايزه
شهد ضحكت علي طريقتو...ابعد يا انس
احمد...لا بجد انا حبيت انس اووي
شهد بضحك... انت عبيط اوع
سيف...اركبي
نور بغضب...في ايه انت جررني وراك.شبه الجاموسه
سيف... ايه اللي يوديكي مع زفت احمد
نور.. يوديني ايه دا جيبلي شكولاته وكانت في عربيتو وبعدين وانت مالك
سيف بغضب...ايه وانت مالك دي لا مالي يا نور وانتي عارفه
نور... انت معنكش دم بقولك.مش بحبك هو بالعافيه
سيف...اها بالعافيه
نور....لا حول ولا قوة الا بالله بص انت لواخر واحد مش هتجوزك.شوف بقا لدرجة ايه وبعدين انت اخرك اخويا متفكرش اكتر من كده
سيف....واللهي اومال ليه بتيجي تطلبي مني وبتحكيلي انتي كدابه انتي بتحبيني
نور...طيب ايه الغريب في كده زايك.زاي ياسين وادم ومازن والبنات انت بتوهم نفسك
سيف...لا مش بوهم اسلوبك معايا غيرهم
نور... طيب وانا بقولك انت اخويا حلو كده
سيف....بتنكري ليه بطلي كدب بقا
نور بعصبيه وزعيق...مش بحبك.خلي عندك.دم بقا
سيف وشه اتغير وتكسف ومش لقي رد سكت وركب العربيه...يلا
نور ركبت ومن جوها مكانتش عارفه هي انها كده صح ولا لا... هنروح انهي شركه
سيف... بتعتنا
نور بصتله لقته وشه حزين وبصص قصادو... هي شهد. هتقاعد. معانا قد. ايه
سيف... يومين
نور... ليه متعيش معانا
سيف.. ابقي اتكلمي معاها
نور... هو فعلا احمد بقالو كتير ماشفش شهد
سيف... امم
نور من جوها.... هوبيقصر في الكلام هو فعلا هيبعد
العقل... مش دا اللي انتي عايزه
القلب... ماكان بيتحيل عليكي ردك انك.وجعتي وطلعتي معندهوش كرامه
العقل... اظن دا اللي احنا عايزينو انه يبعد. انتي مالكيش انك. تحبي ب اسلوبك. دا نسيتي كلام اللي كنتي بتسمعي من صاحبك.
نور... كده احسن هو عمرو ما هيستحمل اسلوبي واكيد. هيلاقي الاحسن وبصتله وديرت وشه.
نور وسيف وصلو وعبد الرحمن لحظ انهم مش بيتكلمو اما عند شهد. واحمد. فضلو يتكلمو ويهزرو مع بعض ومازن اخد سلمي وخرجها وياسين ونورين اتعاركو مع بعض اما عند ادم هو اميرة كانو بيتكلمو طول اليوم فون وعده اليوم وجه وقت ان نور وسيف يروحو
نور بتخبط... يلا
سيف من غير ما يبصلها... عبد الرحمن هيوصلك عندي شغل يامه
نور زعلت... ايه اها ماشي باي ومشيت
سيف اول ما سمع قفلت الباب هبد الملف.. غبي
العقل... مينفعش نعند في حاجه زاي كده
القلب.... بس انا متاكده انها بتحبني
العقل... قالتلك. بالسانها لا
القلب... طيب بلاش كل اللي حواليا متاكدين
العقل... يمكن كانت ورجعت في كلامها مالقتنيش مناسب
القلب... ليه
العقل.. خلاص مابقاش ينفع حتي نسال اونفكر لزم نبعد. عشان مالناش مكان
القلب... بس ازاي انا روحي فيها
العقل... بس هي رفض علي رايها هيبقا معندناش دم لو فضلنا
سيف... كفايه بقا عادي مش اول مره حد يبعد عني مجتش عليها
عبد الرحمن... حصل ايه سيف اول مره اشوفه كده
نور... كده ازاي
عبد الرحمن... مش عارف في حاجه غريب
نور... عادي
عبد الرحمن... نور سيف بيحبك.
نور بصتله... عارفه واناشايفه اخويا
عبد الرحمن... طب متدي فرصه
نور... اخويا يا عبد الرحمن مافيش اخت بتدي اخوها فرصه يتجوزها
عبد الرحمن.. انتي بتحبي علي فكره
نور... مش اخويا
عبد الرحمن... لا يانور وانتي فاهمني فكري يانو
ياسين...نورين قولتلك لما اكون متعصب ابعدي عني
نورين... علي فكره انت من الصبح مش ردي ترد عليا وانا عمله اتحيل
ياسين... وانا فاهمتك بلاش وابعدي عني
نورين...خلاص يا ياسين طلقني مادام كده انا مش هفضل كده ياياسين اتحيل عليك
ياسين...غوري من وشي يا نورين
نورين...طلقني
ياسين.... لا حول ولا قوة الا بالله طيب يلا روحي اوضك
نورين...لا طلقني لوسمحت
ياسين.... من عيني بكره باذن الله يلا
نورين...لا دلوقتي
ياسين...حاضر اتفضلي روحي اوضك
نورين... لا يلا
ياسين...حاضر
نورين...يلا
ياسين... وحيات امي انا علي اخري اتفضلي علي اوضك عشان عايز اتخمد
نورين....ولاه عايز تكلم الهانم اللي خلتك تقلب عليا
ياسين... اها صح عايز اكلمها وانا نايم يلا
نورين ربعت ايدها...طب مش ماشيه وكلمها ووريني بقا
ياسين مسح وشه وقام وقفل باب الاوضه بتعتو وطف نور وكل دا و نورين وقفه اول مانور الاوضه اطف صوتت ياسين فتح النور... في ايه
نورين بنبرة عياط...بخاف من ضلمه
ياسين بصله...طب اعمل فيكي ايه وحضنها
نورين بعدتو.. ولا تعمل ولا تنيل طلقني
ياسين...من عيني انتي
نورين انفجرت في العياط...
ياسين شالها وحطه علي سرير ونام.... نامي بقا الله يسترك
نورين زقتو من جمبها... ايه هتنام فين
ياسين كان هيقع ولحق نفسه...ايه انتي مجنونه دي اوضي
نورين... بس عايزه انام روح نام علي الكنبه
ياسين....يارب صبرني وسابها ونام علي الكنبه
نورين ضحكت ونامت...
ياسين مكانش عارف ينام بيبص عليها لقها نامت...تعملي المصيبه وتعيطي تخليني مش عارف اعمل فيكي ايه
نورين...تسامحني عشان مكانش قصدي
ياسين ضحك... عمله نفسك.نايمه
نورين...لا بجد انا نايمه بس صحيت لما تكلمت
ياسين... سبحان الله
نورين.... زعلان
ياسين... بحبك
نورين قامت ورحت حضنته...اسفه
ياسين...ياريت ميتكرارش وانا كمان اسف
نورين ضحكت... بموت فيك اووي بجد
ياسين... وانا والله روحي فيكي
شهد كانت هترجع امريكا بس احمد لان غير تفكيرها وخالها تفضل وتصاحبو بس شهد كانت معجبه بشخصية احمد وفكرت في كلام نور انها تفضل مادام حبه وجود اهل سيف جمبها
نور وسيف فضلو يتجاهلو بعض بس نور كان الوجع مرتين انها رفضتو بس هي بتحبه
وعده الايام وهما كده يروحو الشغل ومافيش ايه تعامل ما بنهم بس نور كانت ساعات تعمل نفسها مش فاهم حاجه عشان بيوحشها كلام معا وجه يوم سيف دخل لي نور اوضتها
سيف.. نور بكره ياسين واللي هيوديكي هتمضي اوراق بس راجعيها الاول وانا هسافر عندي مهما
نور... بس
قطعهاسيف... تصبحي علي خير وقفل باب ومشي
نور فضلت ساكته ومره واحد عيطت... هو بيعقبني وفضلت قاعده تعيط لحد. ما تعبت ونامت عده الوقت وسيف هيسافر دخل بص عليها نور كانت حسه بحد فتحت عنيها براحه لقتو هو بس سيف فكرها نايمه
سيف... مش عارف انا غلطان اني حبيتك ولا انتي فعلا محبتنيش كان نفسي تحبيني قد. ما حبيتك. او علي الاقل تديني فرصه وباس راسها ومشي
نورقلبه دق جامد اول ما سمعت باب اوضتها تقفل قامت وفضلت تعيط... انا بحبك بس خافه
ومرت الايام ونور كل ماده بتتعب ورفض الاكل وتفتكر كلامها مع سيف وهزرهم وعده اسبوع ومكانش عايزه تسال اي حد. عن سيف عشان تقنع نفسها ان خلاص هتنسا وجه يوم. باليل وكلهم نايمه صوت حد.طلع وهبد باب اوضه
نور... سيف وراحت تتاكد لقت نور الاوضه مفتوح وسمعت صوت عياط فتحت بخوف لقت سيف قاعد ومسك دماغو وبيعيط
نور بلهفه وخوفوراحت ورفعت راسه... سيف مالك
سيف اول ماشافها اترمه في حضنها..نور.
لقراءة البارت التاسع والثلاثون من هنا