قصة احببت مجنونة
البارت الثالث عشر 13
بقلم الاء
نور ضحكت بصوت كلهم بصو ليها...
ماجدة... ايه دا وبصتلها بحده ايه اللي انتي عملتي دا
نور بصتلها....عملت ايه
ماجدة ضحكت بستهزء... وكمان مش عارفه انتي هببتي ايه ضحكتك دي عيب يا حببتي
نور بصتلها وبتحاول متضحكش وبصتلها بصدمه....بجد
ماجدة. بقرف... ليه هو انتي متعرفيش وبصت لي امل امك ماقالتليكيش علي الادب ولا ايه
نور بصتله وجزت علي اسنانها... لا قالتلي الأدب فضلوه عن العلم
ماجدة بغضب... بنت انتي بتستهزئي بيا
نور بصتلها... لا طبعا عيب ميصحش طبعا.
نور بهمس.... دا انتي حتي راجلك والقبر يعني ست كبيره لزم احترمك
ياسين بضحك وهمس... انتي ناقص تقوللها ربنا يخدك
نور بصتله وبهمس... مضحكنيش
ماجدة.. انتي قليلة الادب
امل كانت بصه لي ماجدة ومش طيقها وهمست... انتي اللي متربتيش نفسي اعرف ليه لسه عايشه عماله توقعي هاتيلي بيت مدخلتهوش الا ما خربتي
فريده ضحكت كانت جمبها سمعتها وهمست... عشان تقرف فينا
هبه كانت جم امل ناحيه التانيه بهمس...معلش يومين وتغور
نور... انا يا طنط ماجدة
عاصم... معلش يا ماجدة نور متقصدش وبص لي نور يلا اطلعي يا نور انتي وسيف
سيف طلع ونور طلع هي كمان
سيف...منصحكيش تطولي لسانك معاها هتزعلك جامد ومظنش تعرفي تردي عليها
جي يسبها ويدخل اوضه
نور بصتله ومسكت دراعو...
سيف بصلها وتعبير وشه باين عليها الوجع....انتي غبيه دراعي
نور سابت ايديها... انت عارف انا عرفت انت طلع لي مين لي طنط دي اللي اسمها ماجدة شبهك حربايه وسبته ومشيت
سيف جز علي اسنانه ودخل اوضه وهبد الباب..
نور راحت اوضتها لقت الفون بيرن... الو
سليم... وضح انك كنتي هترني
نور ضحكت... معلش اصل جيت لقيت قريبنا من البلد
سليم...مين
نور...بص هو انا معرفش القرابه اللي بنا لانهم دخلين في بعض دا واخد ابن بنت عم دا ودا واخد بنت عم بنت اخو دي فا مش عارفه بص هما بيقوله تحت تيتا وعمته والخاله معرفش مين بس انا بقول تيتا لي كله.
سليم بخبث... ايه دا مافيش صبيان قصدي راجاله كبيره
نور... لا هي تيتا ماجدة ودي حربايه اووي وتيتا فوزيه ودي سوسه من تحت لي تحت وتيتا سعاد دي مالهاش في ايه حاجه بس بتسخن وتيتا شمس دي اول مره اشوفها بس بين انها جميله وطيبه جدا واتعملت معايا كويس اوووي
سليم....طيب هتعملي ايه
نور...مش عارفه انا جدو طلب ننزل انا وسيف عشان عايزنا في موضوع
سليم... موضوع ايه
نور...والنعمه يا خويا ما اعرف لسه هننزل نعرف بس يارب يكون خير
سليم... اها طيب انتي كويسه سيف ضايقك
نور افتكرت انه بيغير فضلت تضحك... لا
سليم.... بتضحكي ليه
نور...افتكرت حاجه المهم هغير ونزل اشوف جدو وعايزك متنامش
سليم... اها انتي الكدابه بتعت كل مره تخليني استناكي وتنامي
نور ضحكت... لا بجد واللهي كنت الفتره اللي فاتت تعبانه حتي علقة النهارده محلول
سليم بلهفه....ليه مالك انتي كويسه يانور
نور....اهدا اهدا انا بخير واللهي هو ضغط بس استنا هضحكك دا لقينا ممرضه مفكرني انا خونتها مع جوزها شكلي شكل اللي كان جوزها بيخ"ونها معاها
سليم...حصل ايه مش فاهمه
نور... هي دخلت وكانت ب ابتسامه كفيل تخفف اي مريض وشكلها جميل جدا تمام
سليم...تمام
نور... قالتلي الف سلامه عليكي يا بنوتي قولتلها تسلمي هو حضرتك حصل ايه وعدلت نفسي وبصتلها وعينك ماتشوف الا نور. بصتلي بتركيز برقت ووشها اتغير وقالتلي انتي انتي يا خربت البيوت اقولها انا انا ايه
سليم...اها
نور... قالتلي انتي خربتي بيتي وتجوزتي جوزي خليتي يرمي عيالو ليه كده بصتلها وقولتلها انا معرفكيش وانا مش متجوزه وربنا صدقيني شكلك غلطانه وفضلت تشتمني وتزعق وتحسبن عليا وطلعت وبعدها دخلت بس عكس اول مره ولقتها مسك حقنه معرفش دي اي وحكتلو باقي اللي حصل
سليم بضحك... معلش
نور... بس بصراحها عندها حق انا لو مكانها مش هسكت واحده تاخد جوزي دا انا اروح فيها في داهيه بس بجد كانت كويسه جدا ووشها بشوش وشكله جميل ومحترم الله يصبره بجد
سليم ضحك... بتغيري
نور.. اكيد بس هو فين اللي امه داعي عليه اها صحيح انا كنت عايزه اكلم عمو مكرم انه ميرفضهاش وانا عايزه اشوفها وعتذار ليها
سليم ضحك... الحونين ظاهر
نور ضحكت... بس يا بابا صحيح عشان عايزه اسالك شويه اساله كده
سليم...خير
نور... باليل عشان انزل جدو يا صديقي باي
سليم ضحك... باي يااخرت صبري
تسريع الاحداث
نور وسيف غيرو هدومهم وسيف كان الجرح وجعو ومش لقي المسكن ولا كان عارف اسمو ايه رغم انه كان عندو بس اللي كانت نور مديهالو احسن نور كانت بتصلي في اوضتها سيف كان بيخبط عليها
سيف...ادخل
نور....
سيف... نورانتي جوه ولا لا
نور....
سيف بيفتح وفكر انها نزلت قال ياخد العلاج وخلاص لقها بتصلي فضل بصصلها وسرح في شكلها وهي بالطرح وابتسم
نور خلصت فردها وبصتلو.
سيف... حراما احم كنت عايز مسكن اللي كنتي مدهولي
نور.... جمعا ثانيه وراحت جبت المسكن اتفضل وخد دي كمان دا عشان دراعك يلم بسرعه تالت مرات في اليوم يعني الفطار والغدا والعشا تمام بالشفا يارب
سيف... تمام اومال انتي كنتي بتاخدي ايه لما كله معاكي
نور... ما مازن وادم اخر مره جابولي الاتنين فا سبتهم عندي
سيف بصلها...اممم
نور فكت الطرح فاشعرها اتفك وشعرها اتفرد بشكل سحري سيف كان طلع لقها شعرها لي اول مره مفرود واقف بصلها وتنح شكلها كان جميل بملامحه اللي تخطف القلب وبرائتها
نور بتلم شعرها لقت سيف لسه واقف... في حاجه
سيف..
نور...يا حج انت ايه مالك
سيف... هااا وفاق ومشي مردش عليها وقفل الباب ورا
نور... مالو دا ورفعت كتفها ونزلتها ربنا يهدي
سيف مع نفسه... مالي كنت وقف كده ليه
العقل... بقيت تتنحه قصادها ليه
القلب... هي جميله جدا ب عيونها الرمادي الهاديه
العقل... وايه كمان
القلب... البرائه الي فيها وهي بتصلي اللهم بارك شبه الملايكه
العقل... اهاا
القلب... ملامحه اللي شبه الاطفال بتاخد القلب وشعرها اللي زاي الحرير
العقل.. واخدت قلبك شكلها
القلب.. لا انا بوصف مش اكتر
العقل... اها طبعا
سيف...ايه الهبل دا لا استحال دي غبيه اساسا لسانها اطول منها ودبش لا طبعا واخد العلاج ونزلت
عاصم...فين نور
سيف...معرفش
مكرم جه...السلام عليكم ولقه اهلو من البلد اهلا الحبايب هنا
كلهم ردو سلام
ماجدة... اهلا يا مكرم عامل ايه يا ابني
مكرم... الحمد الله انتي اخبارك ايه
ماجدة... الحمد الله
سلم عليهم كلهم
فوزيه... انت يا ولاه يا مكرم دكتور قلب صح
مكرم... اها يا خاله
فوزيه... قلبي بيوجعني اوي يا ولاه متكتبلي اي حاجه
مكرم ضحك... اكشف الاول ياخاله وهكتبلك باذن الله
نور نزله... انا جيت
ماجدة... انتي ليه صوتك عالي كده يابت انتي
نور بصتلها... انا
ماجدة بصت ليهم كلهم...هو ايه اللي كل كلمه اقولهالها تقولي انا انا وبصت لي نور اها انتي يا اوزعه
نور بصتلها.. مادام اوزعه يبقا انا انتي عارفه اني دايما كانه بيقولولي العبي عقله
ماجدة بستغراب علي ردها...ايه
نور بضحك... شيبسي وكرتيه
ادم ضحك.... وقلبظ بجنيه
نورين... ولعب بليه
سلمي... طب راح وجه
مازن بضحك... حرام.يابا
ياسين... هو اللي قطع كلامهم
ماجدة بنبرة تحذير وغضب شديد....ايه قلة الادب دي انا مش عيله معاكم وبصت لي فريده وهبه وامل... شكلكم نسيتو تربو عيالكم
فريده وهبه وامل بصو لي بعض ومردوش
ماجدة رفعت حاجبه اليمين...ايه كلامي مش علي مزاجكم
نور... لا يا تيتا بالعكس احنا كنا بنهزر
ماجدة... انتي يابنت تعالي هنا قدامي
نور راحت واقفة قصاده... نعم
ماجدة.... انتي عندك كام سنه يا ام لسان عايز قطعو
نور رقصت حواجبه... انت تديني كام يا عسل
فوزيه...يا خراب بيتك عيله بنت دي الكبيرة. احترمي نفسك.
نور بصتلها ولسانها فلت...الاخرس نطق اهلا يا خاله
امل بضحك...بنت عيب
نور ضحكت... مش قصدي والله
سعاد... لمي بنتك يا امل
نور رقصت حواجبه وقربت منها... طب اووعي كده اجيب حبه
سعاد بصت مكان نور ما بتشاور مالقتش حاجه بعدت ومسكت في فوزيه وخافت من نور فكرتها مجنونه
سعاد.. ايه مافيش حاجه
نور وهي بترقص حواجبه وبتضحكلها...لا اهو بلم نفسي اصلو وقع حبه هنا جمبك ونور عملت اكنها مسكت حاجه وحتطها علي نفسها
سعاد بصت لي نور وهمست لي فوزيه... بت امل مهوسه يا فوزيه
سعاد بهمس.. دا عقاب ربنا عشان كسرت كلام ابوها
نور سمعت كلامهم فضلت تحاول تكتم ضحكها.
عاصم عينيه بتضحك بس بيحاول يبين انه غضب من تصرفات نور.. بنت يا نور تعالي
ماجده.... ايه يا عاصم المفروض تودوها لي دكتور وبصت لي مازن انت مش دكتور مجانين
مازن بصلها بصدمه.. مجانين هي حصلت لي كده لا ياتيتا انا دكتور نفسني
ماجدة...لزم البنت دي تروح مينفعش تسبوها هنا
نور ضحكت وقربت منها...الله الله مالك يا تيتا ماجدة دا انتي الكبيره بتصدقي كلام ناس
ماجدة... ناس ناس مين
نور قربت منها... الناس والبني ادمين وكمان البشر اوعي تكوني كمان صدقتي الانسان
فوزيه... دي رايح خالص
سعاد.... ربنا يستر دوله بيقولو اللي بيبقو كده بيأذو ناس
نور بصتلها بزعيق...مين مين اللي بيقول كده مين
سعاد بنبرة خوف... وربنا ما انا يابنتي مش انا
كلهم كانو قاعدين بيضحكو
شمس بصت لي نور وفاهمة انها بتهزروضحكت...بنت يا نور تعالي
نور ضحكت وفاهمة بصتها.. ايوه اعسل انت يا ابو قلب صافي
شمس ضحكت... شكلك لمضه وهمست كفايه عشان ميغركيش النفخ الكدابه اللي فيهم دي
نور ضحكت وباست ايديها مالحقتش تشدها شمس... حاضر
شمس بصتله بحب وعتاب انها ليه تبوس ايديها...ليه كده
نور... انتي زاي امي
سمش ابتسمت... اللهم بارك واللهي هي بسمه كانت زايك بالظبط
سعاد...ابعدي عنها ياشمس دي مجنونة
مكرم.ضحك...
نور بصتلها بطرف عنيها بطريقه تخوف.... انا
سعاد.... لا لا هي عارفه
ماجدة.... شكلها مخبوله فعلا بس سبحان الله شبه اللي ماتتسمي بسمه يلا ميجوز عليها الا رحمه
نور اضايقت وعاصم ومكرم وسيف كان في قمة غضبو كفيل وقتها كان ممكن يكرشهم ولسه هيزعق
نور... ليه كده دي متوفي وليه تسئ اليها طنط بسمه انا اها مشوفتهش ولا اتعملت معاها بس عمري ما سمعت عنها الا الخير وطيبت قلبها وانها كانت في حالهالي تتكلمي عنها كده ليه
ماجدة... ايه يبت هتعلميني الادب واقول ايه وما اقولش ايه
نور بضيق... دي كانت هتبقا في مقام امي زاي ماما هبه وماما فريدة واللي مقبلهوش علي امي مقبلهوش علي غيرها وانا مقولتش حاجه عيب علي ما اظن بالعكس حضرتك اللي مستغرابكي دي واحده متوفي وبعدين يا تيتا
اذكروا محاسن موتاكم وَكُفُّوا عن مساويهم ترحمو عليه يعني الله يرحمه ودعلها وطنط بسمه عن اللي سمعته عنها كان القلب الصافي وحنيت الدنيا فيها وعمرها ما قالت كلمه في حق حد وحشه مظنش انها أسئت ليكي بشئ واكيد لو كانت بنتك مكنتش هتقبلي عليها كلمه غير الله يرحمه وجعل مئواها الجنه وينور قبرها ويغفرلها الرحمن الرحيم
ماجدة جزت علي اسنانه ومالقتش رد.... وقامت وسابتها
فوزية همست لي سعاد... يلا نقوم قامه وبصو لي شمس
سعاد... يلا يا شمس
شمس.... لا انا هقاعد معاهم شويه
ماجدة وفوزيه وسعاد طلعو وفضل شمس والشباب والبنات ومكرم وعاصم ومحمود
اميرة جريت علي نور وحضنتها.... شكرا
نور اتخضت... في ايه
اميرة.. انتي رديتي حق امي
نور ابتسمت... دي امي انا كمان ياختي مش امك لي واحدك
سيف كان كل دا وقف ب ابتسمه تمحي الغضب اللي كان في
مكرم باس راسها.. تسلميلي يا بنت طارق
نور بصتله بفرحه انه مقالش امل وحضنته... علي ايه
عاصم ابتسم... طيب يلا بطلو احضان وتعالي يا لمضه انتي وسيف ومكرم عايزكم واانت يا ياسين اسند شمس وتعالو علي المكتب
نور بصت لي جدها عاصم وبصت لي مكرم....هو في ايه يا عمو
مكرم...خير يابنتي
ياسين بيساعد شمس... ايه الجمال دا يا تيتا بتحلوي علي فكره وهبداء اغير عليكي
شمس بضحك... لو راجل انادي نورين وتقول كده قصاده
ياسين.. احم لا اسكتي مش انا بقا اسمي سوسن
شمس بضحك... ايوه كده اتلم
ياسين... حد. يشوف الشمس وقمر ويعرف يلم نفسه
شمس بضحك... يخربيتك عيل يولا ه وفر كلامك العسل دا لي نورين ولا تلاقيك. وكل دماغها بالكلام دا
ياسين.. مين نورين دي مطلع عيني طب تصدقي
شمس... ايه
ياسين... مبهدلني وبطلع عيني عشان اسمع منها كلمه
شمس...احسن
مكرم...عامله ايه دلوقتي
نور... بخير
مكرم... سيف عملك حاجه
نور... لا بالعكس دا احنا اتكلمنا بس هو بصراحه عايز يتربه شويه لا كتير بصراحه مشفش تربيه
مكرم ضحك... معلش حقكك عليا
نور...صحيح.كنت عايزه منك طلب
مكرم...اؤمري
نور...لما نخلص اجتماع العائلي دا وغمزة ضحك مكرم ولعب في شعرها ودخلو المكتب
في المكتب
سيف...خير يا جدو
عاصم... اقاعد الاول قاعدو
مكرم...خير يا عمي
عاصم... دلوقتي فوزيه وماجدة وسعاد عايزين يفضو الشراكه اللي بنا
سيف... ازاي مينفعش
عاصم...اسمعني يا سيف
سيف بصلو بضيق..حاضر
عاصم...انا قولتلهم اني اقادر اشتري حقهم في شركه وادلهم حقهم بس في مشكله وبص لي ياسين
ياسين....انك لزم انت اللي تدير الشركه اللي هناخدها منهم لان اللي كان بيدرها معتز
نور...معتز مين
مكرم.... حد من جواز بناتهم علي ما اعتقد
نور... اهاا طيب انا مالي دا حوار بنكم
عاصم.. يابنتي اصبري هتفهمي
سيف... طيب لو الشركه التاني مين هيمسكها
مكرم... صحيح
شمس...انا هقولكم الشركه اللي احنا كنا لينا فيها دي انا والبنات انا نصيبي زاي ما هو مش هطلع منه هما اللي طلبو النفصال عن الشركه وياخدوهم فلوس اما انا رفض لان هبقا مطمنه اكتر مع عاصم
نور بصتلها وكشت وشها.... احسن دوله متشتركيش معاهم في غديوه حتي
شمس ضحكت...تعالي وحضنتها نور فرحت وفضلت مسكه في حضنها واعدة جمبها
سيف بصله وضايق نور لحظه فضلت تضحكومن جوها... اكيد غيران دلوقتي وتقول حبتني دي كمان صورمه
ياسين.. وانا ساعتها اللي همسك شركه الرئسيه زاي ما انا اما انت ياسيف هتبقا معايا برضو بس هتدير الاتنين
عاصم... بالظبط
نور... طيب انا مالي
عاصم.. انتي هتبقي مع سيف سكرتيره في شركه اللي انتي فيها وشركه اللي هناخدها اما بخصوص العقد اللي بينك وبين سيف
نور لسه هتتكلم سيف قطعها.
سيف... العقد اللي بيني وبنها قطعتو وهي حر دلوقتي
نور بصتله وتنحت...
عاصم بص لي مكرم وبص لي ياسين... بجد
ياسين... بجد يانور
شمس.. عقد ايه ياسين قالها
عاصم.... المهم دلوقتي انتي هتشتغلي معا سيف الان انتي الواحيده اللي هبقا وثق فيكي
نور ....لا طبعا انا اساس كنت هقدم الاستقاله بتعتي وهمشي من هنا هرجع اعيش عند عمتي وامي هتفضل معاكم
عاصم بغضب... اها انتي هترجعي تاني للكلام اللي مالهوش لزمه
نور....جدو لو سمحت انا مش عيله
عاصم بزعيق... انتي مش هتعقلي بقا شكلي فعلا دلعي ليكي هيخليكي تكسري كلامي لا بقولك ايه انا كلامي هيتنفذ وقسم بربي لو كلمه كمان همد ايدي عليكي
نور هبدت راجليها في الارض... وربنا هموت نفسي وسبتهم وومشيت
ياسين بص لي جدو هو مكرم وسيف
شمس... انتو واقفين تبصو لي بعض البنت ممكن تموت نفسها جريو ياسين وسيف
ياسين...نور فين
نورين...طلعت علي اوضتها
سيف جري علي الاوضه... نور افتحي
ياسين... نور افتحي يا نور وانا هتصرف مع جدو
نوربعياط... مالكمش دعوة بيا
امل طلع تجري... هو في ايه
ياسين...مافيش يا عمتو
سيف... افتحي احنا مش عيال هنا معاكي عيب كده
نور... ابعدو بقا عني بقا
سيف بنفز صبر...ابعد يا ياسين كده وراح كسر الباب ودخل لقها مسك السك"ين ولسه هتقطع شر"ينها انتي مجنونه سيبي القرف دا
نور....ابعد عني وربنا
امل... بت انتي اتجننتي ايه اللي هتعملي دا
نور.... انتي سبب جبتيني هنا ليه انا قولتلك بلاش عاملين يهينو فيا بسببك
امل... انا يا نور دا انا بخاف عليكي دا انتي اللي باقي ليا
ياسين... اهدي طيب وانا هعملك اللي انتي عايزه
سيف بصلها بنرفزه وراح ليها.. هاتي يانور السك"ين
نور...لو قربت هموت نفسي ابعد عني
سيف بيقرب وهي بتتكلم برضو... هاتي يا نور وبلاش جنان
نور بصت راحت جي تعور نفسها في لمح البصر سيف لحقها بسرعها
امل صوتت... بنتي
ياسين غمض عنيه...
سيف بص علي ايديها لقه محصلش حاجه مسك دراعها جامد.... انتي مت"خلفه انتي اتجننتي كنتي هتموتي نفسك وتكوني كافر وتخسري دينك وربنا
نور بعياط وصريخ.... انا تعبت كلكم عاملين تتحكمو فيا اكني لعبه وتحط في مصايب بعيده عني انا مالي بكل دا انا مش بأذيكم ليه بتعملو كده معايا
نور اترمت في حضن سيف....انا عايزه امشي من هنا انتم مش عايزني وانا مقولتش حاجه ومش هفرض عليكم وجودي جدو مش فاهم دا ليه
سيف طبطب عليها.... اهدي طيب
ياسين شدها من حضن سيف... نور انتي مجنونه احنا بنحبك كلناايه اللي بتقولي دا انتي كنتي هتودي نفسك النار وعمر ماربنا هيسامحك علي اللي كنتي هتعملي انتي خليتي الشيطان يضحك عليكي ويقنعك دا الحل
نور ندمت علي اللي كانت هتعملو وفضلت حطه راسها في الارض وتعيط...
امل بعياط.. هونت عليكي يا نور لي تاني مره
نور...
امل....سبونا لي واحدنا طلعو وفضلت نور و امل
امل.... كده يا نور كنتي هتموتي نفسك وتخسري كل حاجه حتي ربنا اللي انتي عارفه انتي معنا اللي عملتي دا عقابه ايه
نور.... انا تعبت مش عايزه اعيش هنا ليه مفروض عليا افضل هنا وانا غير مرغوب فيا
امل بصتلها...مين قالك كده انتي عارفه انه كله بيحبك هنا انتي ليه شايفه انهم كرهينك
نور....
امل... شوفتي انتي مش لقيه كلام الشيطان هيئه ليكي كده عشان يزعل اللي حواليكي منك دا غير ربنا انا امك.يا نور عمري ما هقبل اللي يجي عليكي ولا هقبل ان يقلل منك وبابا لو شايفه مش حبك كنت استحاله اجيبك هنا انتي مشفتهوش كان هيموت عليكي لما عملتي الحدثه وكان اول مره اشوف بابا بيعيط
نور بصتله... بجد
امل... ورحمه ابوكي ما بكدب عليكي بابا وقتها عيط عليكي وفضل يزعق ومسكتش الا لما اطمن عليكي بابا روحو فيكي طيب انتي عارفه اول ما صلحني قالي ايه قالي هسمحك عشان نور مش عشانك
نور ... بس ليه نفضل هنا
امل... نور خليني صريحه انا مش ضمنه عمري انا هبقا مطمنه لو حصلي حاجه عارفه ادم ومازن واخويا وامي هيخلو بالهم منك ولما جيت هنا اتاكد ان بابا عمرو ما هيرميكي صدقيني انتي هنا احسن انا سمعتك وانتي بتقولي عايزه اروح لي عمتو عمتك يا نور بجد اللي هتكوني غير مرغوب فيكي عمتك عمرها حتي ما حبت ابوكي هتحب بنته
نور....بجد
امل... عمتك اخت ابوكي من الاب بس مش الام عشان كده مكانتش بتحبه صدقيني هنا بيعشقوكي وبيحبوكي جدا وبابا روحو فيكي
نور.. بس سيف مش حبب وجودي وبيكرهني
امل... سيف دا قلبه طيب وزاي العسل وفي حنية الدنيا صدقيني حاولي تقربي منه وصحبي
نور بصتله با لامبالاه... بقولك بيكرهني
امل بصتله ومسحت دموعه... لو بيكرهك مكانش كسر الباب ولحقك لو بيكرهك مكانش جري عليكي هو بس عصبي وبصراحه لسانك طويل يا نور
نور بصتله.... يعني هو اللي لسانه سكر انتي بتحبي اكتر مني وبتفضلي تدلعي في وبقا اكتر وقتك معا
امل ضحكت.... انتي بنتي الواحيده اللي ماليش غيرها انتي روحي ونور عيني انتي اللي مصبرني علي موت ابوكي متفتكريش ضحكي معاهم اني نسيته انا لسه بموت في وبحبه وعمري ما هيجي حد في غالوته وبصتلها غيرك انتي بقيتي في غالوت ابوكي وبتلعبي انتي في كده عماله توجعي قلبي عليكي وتخوفيني وعايزه تسيبيني وعياطت
عياطت علي عياط مامتها امل... بتعيطي ليه طيب
امل... انا ماليش غيرك يانور انتي سندي بعد ربنا اول فرحتي واخر فرحتي وانتي مصممه تسيبيني دا انتي جيتي بعد تعب
نور بعياط... خلاص طيب عشان خاطري بطلي عياط
امل... ما انتي كل شويه توجعي قلبي وتهدديني بعدم وجودك
نور... لا هفضل معاكي مش هسيبك حقكك علي وباست ايديها وراسها
امل... صدقيني عمري ما هرميكي مع ناس رفضاكي والله
نور ابتسمت... حقكك ليا
امل حضنتها... ربنا يحفظك وطبطب عليها يبت دا انتي سميتك نور عشان كنتي نور عنينا انا وابوكي
نور ضحكت.... لا لدلع دا انا مش واخده عليه انا واخده علي ابو ورده
امل ضحكت... ياجزمه اتلمي انا غلطانه
نور ضحكت ومسكت في حضنها جامد.... بحبك اوووي
امل.. دا انا اللي بموت فيكي
اميرة خبطت وبصريخ بعياط.. هو مين دي اللي كانت هتموت نفسها وعايزه تسيب البيت
نور ضحكت.... يادي نيله يابت انتي حد مصلتك عليا
امل ضحكت.. اهي دي اول واحده هتزعل لو حصلك حاجه
اميرة... بجد اللي سمعتو دا
نور... لا بيضحكو عليكي
اميرة...واللهي يا نور لو عملتي حاجه في نفسك لموتك
امل ونور بصو لي بعض... نعم وضحكو
نور ضحكت.. تعالي هاتي حضن يا جزمه
اميرة حضنتها....انا بحبك اووي يا نور لو علي سيف هخلي يسيب البيت بس انتي خليكي
امل ضحكت... اهي البنت باعت اخوها عشانك
عاصم دخل.... سبونا لي واحدنا
نور بصتله بعتاب.. طلعو وفضل عاصم ونور
عاصم... افردي وشك دا
نور....
عاصم....انا مش بلعب بيكي ولا بتحكم
نور بصريخ... لووفعلا كنت خلتني امشي انت مبقتش بتحبني اساس
عاصم.... يبقا متعرفيش جدك اساس يابت دا انتي بنت امل يعني الغاليه دا انا سامحت امك عشانك انتي عشان جبتلنا قمر دا
نور ضحكت زاي الاطفال وبعدها كشرت... اضحك عليا بكلمتين
عاصم...طيب مين اللي كان بيجيلك في تخبوص
نور بصتلو وابتسمت...
عاصم.... طيب مين اللي كان بيجبلك شكولاته وشيبسي
نور ضحكت..انت بتعيرني يا جدو
عاصم ضحك تعالي يانور وفتح دراعو انها تيجي في حضنه....
نور راحت وقاعدت جمبه وحضنته..
عاصم... انتي امك كان روحي فيها كانت عمله حس للبيت ولما اتجوزت من ساعتها والبيت بقا من غير روح ولا حس ومن ساعتها بقيت مضايق لما جيتي انتي هنا البيت رجعت روحو وحس انا عمري مكرهك ولا ابطل احبك دا انتي حفيدي طب تعرفي رغم ان سيف انه لسانه طويل وعصبي وطلعلي في حاجات كتير للاسف بس طيب وجدع وبحبه بس لما بيزعلك بضايق منه
نور ضحكت.. انت عارف انه بيغير عليك مني وبيقول انك بتحبني اكتر منه
عاصم ضحك... بجد
نور... اها واللهي ياجدو دا طلع بيغير مني
عاصم ضحك... انا بحبكم كلكم انتو عيلتي يا ولاد
نور... وانا بحبك ياجدو.
عاصم.. انا عايزك تمسكي مع سيف الشركه عشان تاخدي حقكك وتعرفي الدنيا متتبهدليش زاي امك يا نور امك اتبهدلت عشان متعرفش حاجه عن شغلي وانا عايزك تاخدي حقك والشركه دي نصها ب اسمك
نور بصدمه.. ايه
عاصم...دي حاجه بسيطه وانتي وسيف هتشتغلو مع بعض وهو نص تاني ب اسمو محدش هيبقا شغال عند حد انتم الاتنين بتساعدو بعض اظن كده انا مش بهينك ولا بزلك لحد
نور.. بس باقي اخواتي يا جدو كده انا باخد حقهم
عاصم...مين قالك كده الشركه دي بتعتي وكلهم عارفين كده محدش لي فيها جنيه ودا من فلوسي الخاصه
نور...ازاي وتيتا شمس
عاصم... شمس حقها حطيته في الشركه تاني اللي انتي كنتي سكرتيره فيها اما اللي هتروحي فيها دي لا بتعتك انتي وسيف
نور...بس يا جدو
عاصم... مابسش دي هديه بسيط انتي كده ما اخديش حاجه وبعدين ما انا فاتح عياده لي نورين ولي مازن وهفتح عياده لي سلمي لما تتخرج وادم كتبلو حاجه وياسين وسيف وانتي اهو كمان ما سبتش حد لا ما كتبت لي والباقي هيتقسم بحق ربنا
نور بصتله وسكت مش عارفه تقوله ايه...
عاصم... مش هتلاقي حجه تقوليها انتي هنا زايك زايهم بس انتي بنتي وحفيدي وروحي
نور ضحكت...
عاصم...لسه زعلانه مني
نور. حضنته وباست ايدو...اسفه
عاصم... مش بزعل منك انا بخاف عليكي يابنتي انتي علي قد ذكاءك بس هبله نور طلعت من حضنه
نور... انا هبله يا جدو
عاصم بضحك...هي في واحده تهبد ب رجليها الارض وتقول هموت نفسي
نور ضحكت...
عاصم... قومي اغسلي وشك وبطلي عياط وصلي وستغفري ربنا علي اللي كنتي هتعملي يلا واياكي تتكرارها غضب ربنا وحش يا نور
نور...اسفه
عاصم...متتاسفيش ليا اتاسفي لي ربنا اللي كنتي هتزعلي منك وبعد متخلصي انزلي نتعشا وبكره تنزلي شغل في شركه جديده
نور... ينفع الاسبوع اللي جي واخد الاسبوع دا اجازه
عاصم... حاضر يا نور عشان بس زعقتلك وانا مش بحب ازعقلك اهو براضيكي
نور باستو من خدو... والنعمه انت عسل
تسريع الاحداث
نور قاعدت تصلي وتستغفر ربنا وعياطت علي تصرفاتها وتدعي ربنا انه يسامح ونزلت تتعشا معاهم اول ما نزلت لقت ماجدة قاعده هي والباقي وكلهم قاعدين
نور الكرسي بتاعها كان. تاني كرسي واول كرسي مكرم وهي وبعدها سيف والناحيه تاني محمود وماجدة وفوزيه وسعاد وشمس وتهاني وامل وهبه وفريده ونورين والباقي ناحيه تاني سلمي واميره وادم وياسين ومازن وسيف ونور ومكرم واما عاصم كان قاعد في كرسي اللي الرئيسي المهم عشان مش بعرف اوصف اووي
ماجدة.. ايه دا يابت انتي جيتي اتحشرتي بين راجاله ليه
نور بصتله وتكسفت
سعاده ضحكت بسخريه...اصل اللي اختشو ماتو
نورجي تقوم سيف جز علي اسنانه وبصلها انها تقاعد
نور..انا مش جعانه اساسا
عاصم...اقاعدي يانور دا مكانك اساس
مكرم...انا جيت اقاعد هنا عشان اقاعد جمبك ولا لسه مش معتبرني بابا
نور بحراج... انا كده كده اكلت
فوزيه بضحك... طيب اقاعدي ايه حبه لمه دي عليكي
سيف...تيتا اكلتي ال ارز حلو جدا كولي
كلهم.بصو لي بعض ان سيف بيدفع لي نور
فوزيه بصتله وجزت علي اسنانه وسكتت(ملحوظه هما بيخافو من سيف معاده ماجدة بتقاوح معا)
ماجدة... انت تقصد تقفل بوقها ولا ايه
سيف... شكلك لسه ما اكلتيش ارز انتي كمان كولي وفي فرخ كولي
نور بصتله ومصدومه من ردو عليهم
مكرم.... كولو ياجماعه
ماجدة... عجباك كده يا عاصم
عاصم بص لي سيف وابتسم... بس ياسيف واحترمو الاكل
ماجدة بصتله ومعجباهاش الرد بس سكتت وفضلت تجز علي اسنانه
سيف عارف انه جدو مزعلش منه...
نور بصت لي سيف بستغراب وهمست...من امتا دا
سيف...اطفحي وانتي ساكته
نوربصتله بقرف... ايوه هو دا الحيطه انا قولت اتخبط في دماغك ولا حاجه
سيف.. لا اله الا الله
نور...سيدنا محمد رسول الله يا خويا كتك البلاه
سيف عمل نفسو بيعدل ايدو وخبطها في راسها
نور ...اهاااا يا غبي
سيف بصلها بخبث... ايه هو انا جيت ناحيتك
نورابتسمت بخبث... اممم لا ولا يهمك ونزلت ايديها وقرصته
سيف كان بيحط المعلقه في بوقه ... عااااا
نور ضحكت...مالك
عاصم....احترمو الاكل
بصو لي عاصم وسكتو وبعد ما اكلو نور راحت كلمت مكرم
نور.. عمو مكرم ينفع اطلب منك طلب
مكرم...اكيد
نور.. هو انت طرد الممرضه
مكرم بستغراب.... ليه
نور... اصلها بصراحه غلبانه وهي شكله شكه فيا لكن مش انا الشخص دا
مكرم...وانتي عايزها ليه
نور...عشان اتاسف سيف اتعامل معاها بطريق وحشه اها بصراحه عشاني بس برضو هي مالهاش ذنب هو شاف اللي حصل لكن مشافهش في الاول كانت كويسه وطيبه جدا.
مكرم ضحك...لا لسه في المستشفي لان انا عارفها وتكلمت معاها وفهمتها انك مش انتي وكانت جي تعتذر ليكي وانا رفض ولا انتي كنتي عايزها تعتذر
نور...لا طبعا المفروض انا لان انا زعلتها اكيد لو حضرتك مش عارف قصتها كنت طردتها وان شلت الذنب وانا بصراحه شايفه حقها واحده تخرب بيتي رد فعل طبيعي
مكرم ابتسم... لا تخافيش انا استحال اقطع عيش حد وانا عارفه ظروفه او قبل ما اعرف السبب
نور بصتله بحب... طيب هو ينفع اجي اعتذر ليها
مكرم ضحك...مش مستهله
نور... عايزه اكلمها لان من الحدثه وانا كنت خايفه بصراحه عشان كده عايزه اصالحه
مكرم...خلاص بكره تيجي معايا وسيبك معاها اهو تتعرفي عليها وهي شخصيه محترمه جدا
نور... بصراحه جميله اوي انا زعلانه من اللي حصل
مكرم... سمر قلبها طيب هتسامحك
نور... اسمها سمر
مكرم...اها وبكره تروحي تتكلمي معاها وتعرفي كل حاجه
نور بصتله...هو ينفع اعمل حاجه
مكرم ضحك... اكيد
نور حضنته... انا بحبك اووي انت طيب جدا وفيك من بابا
مكرم فرح جدا وخدها في حضنه... انا اللي بحبك وفيكي من بسمه
نور طلعت من حضنه لقت عنيه بتلمع بالدموع.... انت بتعيط
مكرم ابتسم..لا احم
نور بصتله ورقصت حواجبه... لو قولتك بابا هتقول انك افتكرتها ووحشتك
مكرم ضحك... بصراحه اها
نورضحكت... خلاص انت من نهارده بابا قولي بقا وحشتك
مكرم... مابترحش عن بالي الله يرحمه
نور... الله يرحمه انا واللهي حبتها علي حبك ليها
سيف دخل ...بابا هو انا ايه دا انتي ايه اللي جبك هنا
نور بصتله...يخربيت شكلك قطعت علينا الكلام مالكش في
سيف...دا ابويا انتي عيله بارده
نور بصتله...وابويا انا كمان وبصت لي مكرم. هو انا مش زاي بنتك
مكرم بصله... اكيد طبعا انتي بنتي
سيف... بت قسم بربي هديكي وحده في وشك
نور... انا اللي هضربك واحده في مناخيرك اخنفك
سيف....شايفه شعرك دا هقصهولك
نور...دقنك دي مش هتلاقيها
سيف....يلا يا اوزعه
نور... يلا يا ابو طويل يلا دوله بفكروك ظرافه
سيف..ايه يابت الخفه دي
نور...من بعد ما عندكم
سيف...وربنا همد ايدي
نور... جرب كده عشان اخلي وشك ملهوش ملامح
سيف.