قصة احببت مجنونة
البارت الرابع والعشرون 24
بقلم الاء
نور ضحكت علي ضحكو.. علي فكره انت رخم بطل تضحك
سيف... تمام
نور... اناهروح طيب انام هتوديني
سيف.. نور خلاص مش بحب الزن روحي قولت اها
نور بغيظ... توديني بس وربنا اعرفك تكلمني عدل ازاي
سيف...روحي طيب
نور جي تطلع كان خيال سيف وراها رجعت بضهرها...سيف
سيف استغرب انها بترجع... ايه مالك وبيتحرك
نور....عفريت اهو اهو بيتحرك وفضلت تتطط
سيف بيبص... فين دا
نور بصريخ.... اهو اوهو خيالو اهو
سيف بص علي مكان بتشاور علي وضحك...قصدك دا وحرك ايدو
نور... يانهر اسود دا بيشاور
سيف...مايجيش معاكي اني انا ودا خيالي
نور بصتلهومسكت ايدو وبتحركها عشان تتاكد...اها دا انت
سيف ضحك...
نور اتنهدت... علي فكره مش حاجه تضحك بجد
سيف...اصل عفريه ايه بالله عليكي
نور...طب بلاش تستهون لان جرتنا زمان قاعدة تقوح كده وطلعو باليل وغرقو الشقه
سيف رفع حواجبه ...ياشيخه وعملت ايه
نور ب ايديها الاتنين اكنها بتهوي وبطفوله ... اسكت اسكت دي فضلت تصوت يعيني ومن ساعتها بطلت تجيب سيرتهم
سيف بيحاول ميضحكش علي اسلوبها... احم وانتي عملتي ايه
نور... ولا حاجه فضلت اصوت معاها وبابا حضني وفضل يقراء قران ويضحك معرفش كان بيضحك ليه
سيف بضحك.. حقو بصراحه
نور... مش فاهمه
سيف... روحي نامي
نور بخوف...طب تعال وديني
سيف.. نعم
نور...نعم الله عليك تعال وديني
سيف...اوديكي ايه دي اوضك بعدي ب اوضين
نور...هو انا بقولك عرفني طريق انا خايفه انجز بقا
سيف بضحك...ينهار اسود قدامي يلا
نور... لا انت اللي قدامي وانا وراك ولا اقولك استنا ومسكت في دراعو يلا
سيف...انتي بجد
نور...هو ايه اللي انتي بجد لا صوره
سيف...تعدمي لسانك.ياشيخه
نور... شكرا يلا
سيف بنفز صبر راح معاها عند اوضتها...سيبي دراعي خلاص
نور دخلت وسابت ايدو... ربنا ما يحوجني ليك تاني وقفلت الباب في وشه
سيف واقف مصدوم... يابنت المجنونة
سلمي... تمام هروح انام انا بقا
مازن... طيب ما لسه بدري خالينا قاعدين
سلمي...بدري ايه الساعه11
مازن...من اولها زهقتي مني
سلمي ضحكت... لا واللهي بس لفينا كتير بس عشان اقدار اصح بدري
مازن...اممم ماشي كنت جيب شكولاته ليكي ادهالك بكره بقا
سلمي...بيقولك الصحيان بدري لي سبع فوائد مش عايزهم
مازن ضحك....لا لا لزم عشان لفيتي كتير روحي
سلمي.... وربنا لا يمكن اسيبك لي واحدك
مازن بحب...بجد
سلمي...لا بقولك ايه متبصليش كده لان هتكسف وافضل اضحك شبه الهبله وشكلي بيبقا مسخر فا اتلم
مازن ضحك ومسك خدوده.... سمسمه بتتكسف ياناس
سلمي....ايدك تيقل علي فكره سيب
مازن... قوليها طيب
سلمي...اقول ايه
مازن...قوليها وبلاش عبدو الهبل يشتغل
سلمي ضحكت...لا
مازن...خلاص خليني مسكك كده
سلمي...يبني خدودي وجعتني
مازن نزل لي مستو طوله...طب ما انا قلبي وجعني برضو يرضيكي
سلمي ضحكت...طلعت محن يا ميزو
مازن... مش هزعل واتقمص والجو دا قوليها محن محن
سلمي ضحكت.. بس بقا بجد مش هعرف
مازن...لا هتعرفي انتي شاطره
سلمي...عشان خاطري
مازن...طب لو عشان خاطري انا
سلمي... طب بكره
مازن....طب دلوقتي وبكره برضو هبقا مبسوط جدا
سلمي بكسوف...طب سيب وهقولها وطلع
مازن...اممم وشكولاته
سلمي.. ايه الرخمه دي
مازن ضحك وساب خدودها... خلاص وطلع شكولاته اهي ياستي ومنين ما تحبي تقوليها قوليها اشطا
سلمي... اخدتها شكرا
مازن...علي ايه انتي عبيطه في حاجه نفسي اعرفها
سلمي بستغراب..ايه
مازن... انتي احساسك ايه لما قولت اني معجب ب ريم
سلمي.... ايه سوال دا
مازن...بجد قولي
سلمي... مش عارفه حسيت اني مضايقه ومش عايزه اسمع عنها حاجه او مش عايزك تشوفها ووجع في قلبي مكنتش فاهمه معنا
مازن... وفهمتي
سلمي.. اها وبطل بقا عشان بجد وشي سخن
مازن ضحك ولعب في شعرها...طيب يلا اطلعي نامي عشان بكره هتروحي معاهم
سلمي...لا هقاعد اذاكر
مازن... امم تحبي اذاكرلك المواد المشترك
سلمي... بجد
مازن...اها
سلمي... اشطا موافقه
مازن...اشطا تصبحي علي خير
سلمي بفرحه... وانت من اهلو
اميرة...هتفضل قلب وشك كده
ادم...ينفع تسيبيني عشان بتزعلي لما بتعصب عليكي
اميرة... يا ادم مش كده في ايه دا اخويا وربنا
ادم...كذه مره اقولك بلاش تدلعي علي حد وانتي عادي دا غير من شويه ياسين كنتي قاعده تضحكي معا
اميرة...دوله اخواتي
ادم... تمام
اميرة...يا سلام طب ما انت علطول القيك حضن نور وقاعدين تهزرو ونهارده اتعاركت مع سيف عشانها وسلمي الصبح قاعد انت وهي تجرو ورا بعض اغير منهم بقا
ادم... دوله اخواتي
اميرة...علي اساس سيف اخو الجيران
ادم... ماليش في
اميرة...لا بجد انت مش طبيعي
ادم...
اميرة.. خلاص بقا مش بحب طريقتك دي
ادم....
اميرة قربت منه..طيب لو بتحبني خلاص
ادم...
اميرة... بحبك طيب
ادم...شكرا
اميرةوعنيه دمعت ...واللهي طيب تمام براحتك وانا مش عايزها الجوازه دي روح.شوفلك واحده تانية لو دي المعمل اللي هتبقا بنا وجي تمشي مسكها من قفاها
ادم... مش عايزه ايه يعنيه
اميرة...سيب هدومي لو سمحت اللي بنا انتها
ادم.... عند امك
اميرة...ايه دا انت قليل الاب
ادم... تؤتؤتؤ انتي لسه هتشوفي قلة الادب
اميرة بنبرة عياط... ابعد ايدك
ادم بضيق...يعني انتي مش بتدلعي عليا كده وتقومي تدلعي علي اخوكي
اميرة...
ادم...اميرة انا يومين وهبقا جوزك وانا اساس مش حابب الاسلوب دا ارجوكي متدلعيش علي حد غيري
اميرة بعصبيه...دلع ايه انا اتحيلت عليه انه ميضربهاش
ادم.... لا قربتي من ولعبتي في هدوم هل انتي في مره لعبتي في هدومي
اميرة ضحكت... انت بتتكلم جدا
ادم...اميرة ما بهزرش
اميرة... اصل انت بتتكلم في ايه دا اخويا وربنا
ادم.... ان شالله امك لا انا بس
اميرة.. حاضر
ادم باس راسها... متزعليش
اميرة ضحكت... حاضر
ادم... واقسم بالله العلي العظيم يا اميرة لو قولتي بعد.كده قسم ونصيب مش عايزه الجوازه دي هطين عشتك بحق حلو كده
اميرةضحكت... انت بجد عندك انفصام في شخصيه
ادم... معلش هبقا اخلي مازن يعلاجني
اميرة... لا انت علاجك معايا
ادم... بجد
اميرة... انكد عليك ليل نهار هتتعدل يمكن تطلقني قبل منتجواز
ادم ضحك...طب تصدقي رغم لما بقلبي عليا ببقا حبك اكتر وبخاف يعني مثلا دلوقتي لما جيتي قلبتي طربيزه يا سوسه مقدارتش
اميرة ضحكت.. ايه دا اخد بالك
ادم... ايه دا التليفزيون انتي عبيطه انا فاهمك اكتر من نفسك
اميرة... ربنا ميحرمنيش منك
عاصم....ياسين انت خلصت شغل اللي قولتلك عليه
ياسين... اها الحمد الله ونور خلصت كل شغلها
عاصم... ربنا يقويكم طيب سيف عمل التصميم
ياسين.. لا في حاجات لسه
محمود...وهو مستني ايه
ياسين.... ما شغلو مع شغل شركه دا مع دا معندهوش وقت
محمود... اها طيب انت خلصت اللي قولتلك عليه
ياسين...اها كده انا مخلص كل اللي عليا انا ونور
محمود... الحمد الله
عاصم... نور هتاخد اجازه بكره
ياسين.. اها وبعدو
محمود... مش سيف قال يوم
ياسين... لا قالتلو محتاجه يوم كمان وافق
عاصم... ربنا يهدي
تسريع الاحداث.
عده اليوم وكان كلهم فرحنين ونور نامت وصحيت الفجر صلت ولبست كانت الساعه 5
راحت تخبط علي سيف
سيف بيفتح بنوم...ايه
نور بصدمه... ايه دا انت لسه ملبستش
سيف بص في ساعه...الساعه 5 يانور لسه
نور... لسه ايه يلا انت وعدني
سيف...احنا اتفقنا الساعه 7 مجبتش سيرت 5
نور بطفوله....يلا بالله عليك عشان نلحق نقعد شويه هناك
سيف... حاضر لبس وراح نزل لقه قاعده عند الباب
سيف بستغراب...انتي قاعد كده ليه وايه الشنطه دي.
نور...دي فيا سندوتشات عشان متقولش لسه لما افطر يلا وشدتو
سيف ضحك وركبو العربيه
نور..... امسك كول هتعجبك احلي من للي كنت عملها
سيف... عملت ايه
نور...فاكر لما كنت تعبانه وانت عملت سندوتشات وحطيت الجبنه كلها علي بعضها انا عملت زايك وزود بتاع دا وتكلمت بقرف بس مكانتش تقصد كانت بتحاول تفتكر اسم ال حاجه اللي حطتها
نور.. اللي بيحطو معرفش اسمو بس هيعجبك
سيف... لا مش عايز
نور...ليه
سيف...تعبير وشك ميسمحش اني اكل اساس
نور...ايه
سيف...بصي في مرايه وهتفهمي
نوربصت.. ايه
سيف...ايه اللي ايه مش ملاحظه شكلك
نور.. عادي
سيف....ايه دا هو دا شكلك الطبيعي
نور...مالو
سيف...انتي طرقتك تقرف
نور...هنبداء بقا نقل من بعض
سيف..لا واللهي مش قصدي كده انتي اتكلمتي بطريقه تقرف كشري كده والوي بوظك وقولتيلي البتاع وهرشتي في شعرك كفيله اني ما اكولش اساس
نور ضحكت... يبني بفتكر
سيف... انتي عشان تفتكري قرفتيني خلاص
نور...واللهي متقرف
سيف.. صدقيني مش هقادر
نور بزعل طفولي...دا انا عملتهاوجبت عصير عشان ناكل
سيف بضيق.. هاتي
نور بفرح...اتفضل
سيف اخد وقرفان اكل حته ووشه احمر بسبب انه رفض بس عشان متزعلش نور لحظه
نور بضحك...لا خلاص سيب
سيف بصله...ايه
نور اخد منه سندوتش...هات واكلت شكلك قرفان ووشك احمر امسك العصير اهو دا مقفول اظن متقرفش
سيف ابتسم واخد العصير...
نور.. بالف هنا.فضل كتير
سيف..لا وصلنا بس عايز اوديكي مكان الصوره بالظبط
نور...تمام بعد وقت وصلو
نورنزلت وعماله تبص حواليها بفرحه وتنطط بطفوله.. الله جميل اوووي وبصت لي سيف وجريت عليه ونطط وحضنته شكرا بجد وباسته من خدو ربنا ميحرمنيش منك يارب
سيف كان متنح ومش مصدق وضمها لي حضنه... ولا منك يارب
نور بفرحه... ربنا يفرحك.زاي مفرحتني يارب وبتبعد عنه سيف كان مسكها فاق لما لقها بتبعد سبها
سيف..احم في مكان تاني حلو زاي كان قدام
نور بحماس... بجد فين
سيف...قدام
نور.. ينفع اشوفه
سيف...تمام بس دي تمشيها
نور... ماشي بس لو مجبنيش ترجعني هنا ماشي
سيف ابتسم...حاضر
سيف اخدها ووداها المكان كان فعلا يسحر جميل جدا وياخد القلب
نور.. اللهم بارك سبحان الله تحفه
سيف...عجابك
نور بنبهر.. تبارك الله فيما خلق جميل جدا سبحان الله كل دا من صنع الله عز وجل سبحان الله بجد
سيف بقا فرحان لي فرحتها... مبسوطه
نور... جدا وحسه بارتياح جدا بجد شكرا وبصتله عارف ناقص ايه
سيف... ايه
نور فكت شعرها وخلت الهوا يجيبه ويودي وفضلت تضحك...
سيف ضحك.. بتعملي ايه
نور... لو كان عندك شعر طويل كنت هتحس بالنتعاش دا
سيف ضحك وفضل بصص ليها وعلي شعرها اللي بيغيرها في لحظه من احلي لي احلي وركز في ملامحه البريئه وجمالها
سيف بسرحان... فعلا سبحان الله
نور كانت واقفه مغمض عنيها قصاد البحر وسيبه شعرها واخدت نفس طويل.. ريحه البحر جميله جدا
سيف....
نور.. تعرف ان كان نفسي اعمل كده من زمان اووي
سيف..
نور فتحت عنيهاوبصت عليه... ايه وشاورت قصاد عنيه كان بصصلها فينك
سيف فاق... ها
نور... ايه بكلمك فكرتك مشيت
سيف... لا هروح فين
نور.... بقولك ماتروح تجيب الاكل من العربيه
سيف... طب ما نجيب اكل من هنا في مطعم هنا
نور.. لا لا انا عايزه سندوتشات بتاعتي
سيف... حاضر
نور... تمام سيف اول ما مشي نور فضلت تتنطط ووتلعب بالمياه ب رجليها وتضحك اكنها. طفلها وتحط ايديها في الميه وتقلد. صوت ايديها وهي في المياه
سيف.جه لقه نور عماله تعمل صوت غريب...
نور... بق بق بق بلم بلم بلم بق بق بق بلم بلم
سيف.... ايه
نور بصت لقته وراها.... جيت
سيف... انتي كنتي بتقولي ايه
نور.... بق بق بلم بلم
سيف ضم حواجبه...يعني ايه
نور... صوت مياه بقلدو هات واخدت السندوتشات بقولك التوكه في جيب الجاكت لم شعري بيها عشان ايدي مسك بيهاا الاكل
سيف ... انتي شويه شويه تقوليلي اكلني
نور...واللهي لو مش هيضايقك ياربت
سيف....يالهوي علي البرود
نور ضحكت...انجز بقا انا جعانه
سيف مسك شعرها قلبه فضل يدق ويحاول انه يلمو... كده حلو
نور...لا بس مش مشكله يلا ناكل
سيف ضحك... تمام
قاعدو ياكلو ويضحكو
نور... الساعه كام
سيف... 7 اللي مفروض كنا نبقا نزلين دلوقتي
نور... طب بذمتك مش الجو حلو
سيف...امم جدا
نور ضحكت... مش من قلبك بس اشطا ما تيجي نلعب
سيف...لا اله الا الله نلعب ايه بس هو احنا صغيرين
نور.... ولاه انت ام العضلات اللي نفخهم دوله عند عم احمد مش عليا يلا نلعب
سيف بصدمه ...نفخم وعند عم احمد
نور... اها وانجز بقا
سيف... حسبي الله ونعم الواكيل
نور.. فيك وبصتله ورفعت حجبها وب صباع ايديها اكنها بتحذرو وبلاش ندعي علي بعض اخر مره وقعت
سيف ضحك علي طريقتها... وربنا ما طبعيه يلا
نور... سبتلك الطبيعه ب اشجارها يلا بقا عايزه العب
سيف...امري لله يلا نلعب بس هنلعب ايه
نور.... سبت حد
سيف بصدمه... سبت حد
نور... خلاص اتوبيس كومبليت
سيف ضحك... يلا بس ما فيش وراقه وقلم
نور... عادي مش هتفرق يلا حرف ال س وانا اللي هقول الاول
سيف... تمام
نور... سيف سلمي سوهاج سبانخ سك"ينه بس كده
سيف... انتي هتستهبلي سوهاج دي محافظه في بلد و الحيوان ايه معدش عليكي
نور... لا ما انت قاعد اهو
سيف... ههزقك
نور.... ما انت اللي بتداء الله عموما مخدش بالي سويسرا والحيوان سلحفه دورك
سيف..سمير سمر سوازيلنذ سلق سرير سلمندر
نور بصله ومتنح بالامبالاه...ايه
سيف ضحك علي شكلها...ايه
نور...انت فهم بعد سمر قولت ايه
سيف...سوازيلنذ وسلق
نور.. سوازيلنذ دي
سيف...بلد
نور...عمري ما سمعت عنها انت بتشتغلني
سيف... سوازيلنذ دي دوله في افريقيا الجنوبيه علي فكره
نور... وايه اللي سلمندر دي
سيف... حيوان. بصي هو بيطلق عليها بالسحالي
نور... احلف برحمه امك مش بتشتغلني
سيف ضحك...ورحمه امي ما بشتغلك
نور...تمام دورك
سيف... حرف الميم ابداءي
نور... مريم منير مغرب ملوخيه مكتب معزه
سيف.. مازن منار مصر مر مسند ميم
نور...لا انت كده بتشتغلني وضربه بالقفا
سيف بصلها بغضب....دا انتي للتك سوده
نور ضحكت ولقتو بيقوم....عااا وقامت تجري
نور بضحك....وربنا بهزر وفضلت تجري وهو وراها
سيف.. لا وربنا ابدا مش اول مره
نور.. وحيات امك
سيف...وحيات امي وامك ما هسيبك
نور... يخربيتك مش قادره بجد خلاص
سيف... اضربك واقولك بهزر
نور... بس بقا وواقفه من تعب
سيف مسكها من قفاها...
نور بتعب...بلاش الوش طيب عشان الفرح
سيف..دا انا مش هخلي في حتي سليمه
نور بتضحك بتعب... صلي علي النبي مش عيب رائد سيف الدين مكرم العوضي يمد ايدو علي بنت ترضاها بلاش عليا ترضاها علي اميرة بلاش اميرة ترضاها علي نفسك واسمك اللي انت نفخني بي يتهز
سيف.....اها يرضيني
نور ضحكت... اين النخوه انا لا ارها
سيف بصلها وعيونه بتضحك بس ماسك نفسه..
نور... طب وربنا عايز تضحك خلاص بقا
سيف سابها....بس وربنا لو قطعتو نور
نور...وعد مش همد ايدي تاني
سيف.... ايه كل كلمه وعد وعد وعد
نور...معرفش واللهي تعرف انا كنت مش برضا اتكلم مع حدبسبب الكلمه دي لان انا لما بوعد حد بنفذ اما هما لا كنت بحس اني مستحقش اتقدر
سيف... بس انا وعدك وجبتك
نور.. عشان كده فرحانه اول ما شوفتك نايمه خوفت تخلف
سيف.. انا قولت7
نور... مكنتش قدره استنا بصراحه عمال .