قصة احببت مجنونة
البارت السابع والثلاثون 37
بقلم الاء
مازن..سيف بيحبك من.قبل الحدثه بس كان بيحاول يكدب نفسه زايك لان شايف انك عمرك ما هتحبي بس لقه انه بيتعلق بيكي اكتر من الاول واللي ياكده خوفه عليكي دايما دا كان بيقرفني لما تبقي زعلانه كان يقول هي بتحكيلك.روح شوف مالها
نور.. انت بتقول كده عشان محسش اني مدلوقه
مازن..ياختاااي يابنتي واللهي بيحبك وكان بيقرفني عشان يعرف عنك كل حاجه اثبتلك
نور.... امم
مازن...العربيه بتعتو مش اخدتها مره
نور..اها ودا مالو باللي بتكلم في
مازن بضحك.. دي كانت بسبب قولتلو عن حاجات انتي بتحبيها وايه الحاجات اللي بضايقك
نور ضحكت..بتتكلم جد
مازن بضحك...اها والله
نور...لا ثانيه انت ياجزمه عارف انه بيحبني ومقولتليش
مازن...طيب ما انا عارف انك.بتحبي ومقولتش لان انتي محلفاني وهو كمان خاف لتبعدي دا اساس من لما رجعنا من السافر وهو مكانش بيتكلم مع حد وفكرك بعدي عنه وكان خايف من فكرت انك تبعدي سيف بيحبك.يا نور اووي متقوحيش وضيعي منك.وانتي قولتي في حاجات من باباكي
نور.. بصراحه بحسو هو اساسا ودايما بيحاول ميزعلنيش وانا واللهي بحبه بس بيفضل يغمز ويقول كلام كده بخليني اقشعر وانا بتعصب من كده وانا مش بحب كده انا عندي نضرب في بعض ولا انه يقولي كده
مازن ضحك.. يا بنتي انتي بنت يعني مفروض انك رقيقه
نور.. سبتهالك
مازن ضحك...الله يكون في عونك.يا سيف علي فكر ممكن يطفش منك
نور... يانونوس بس وبعدين مالكش في انا عجبها كده
سيف دخل...نور جدو عايزنا نروحلو الشركه عشان موضوعك
نور بلعت ريقها... ماشي
سيف..بتكلمي مين
نور...مازن
مازن بضحك...بااي
نور...باي
سيف...طيب يلا
عبد الرحمن... سيف انت هنا عمال ادور عليك شركه محسن بعت عميل عايزك ضروري
نور.. لا انا مش هروح لي جدو لي واحدي
سيف بصله...طيب هبعت ياسين ياجي ياخدك.
نور...لا نقابل البتاع دا وبعدها نروح.
سيف...مش هينفع دوله كلهم مستنين من بدري
عبد الرحمن... يا سيف يلا الراجل هيمشي كده ودي مش اول مره يجي
نور بصت لي سيف بطفوله وخايف تروح....
سيف مسك ايد نور تعالي وراح للعميل... اهلا
الشخص...اهلا كنت جاي عشان.
سيف... ينفع بس استاذنك تيجي معانا الشركه العوضي لان في مشكله وانا مقدر انك جيت ومش اول مره
الشخص...بس ازاي انا متفق معاك انت
سيف...عارف بس في حاجه مهما لزم اروح وفي عرض ممتاز هقدمو لي شركتكم
الشخص...تمام اتفضل
سيف... تيجي معانا ولا
الشخص..معايا عربيتي
سيف...تمام وبداءو يتحركو في طريق
نور... شكرا انك جي معايا
سيف بصله...في حد بيشكر حبيبو
نور بصتله...يووه بقا ايه الثق دي
سيف... يمكن عشان بشوف في عينك انك فعلا بتحبيني
نور...واللهي طيب افضل اتعشم كده
سيف لعب في شعرها.... هنشوف
نور زقت ايدو... اوع
اول ما وصلو سيف كلم العميل انه يستنا في مكتبه واخد نور وراح لي جدو نور لقت عمتها وعهدي وبنت معاهم
نور...مين دي
سيف...اش عرفني مش قربتك
نور.. هي مش في شركه.
سيف..معرفش يمكن
البنت اول ما لقت سيف...هاي
نور بصت...هوانتي مين
عمت نور... تبقا سهيله بنت بنت عمي
نور بصت لي عمتها...هي دي مرات عهدي
عهدي...لا انا مش متجوز يا نور
سيف جز علي اسنانه...وانتي مالك
نور...عادي بسال
سهيله...انا سهيله انتي نور صح وبص لي سيف
نور بغيره وعصبيه وبصله... طيب انتي بتكلميني وبص لي انا ارد ولا هو سيف بص لي نور وضحك
ونزل لي مستوها وهمس... نعتبر غير لي تالت مره
نور...وربنا هديك واحده في مناخيرك ابعد
عهدي...نور رجعي قرار وتعالي معانا
نور .. كنت هرجع لو شايف انكم اهلي فعلا فين الاورق عشان تاخدو حقي
عمت نور.بهمس...زاي ابوكي رفع مناخيرو ولسانه س. م
نور سمعتها... قصدك عندو كرامه ومش بياكل حق حد ولسانه حق عموما اهو الارض بقت بتاعتك ياريت متقبلش بحضرتك تاني
سهيله..هو انت اسمك ايه
سيف....انا
سهيله...اممم
سيف... سيف الدين
سهيله... هو انت اللي كسرت دراع عهدي
سيف...اها
سهيله...واو بجد انا معجبه بشخصيتك
سيف...شكرا
سهيله.... هو ينفع نكون صحاب اصل في مشكله عندي وعرفت ان ليك حبايب فاممكن تساعدني
نور كانت بتتكلم مع جدها وعمتها وخلاص خالصو الاورق بتبص لقت سهيله وسيف وقفين بيتكلمو نور كانت حسه جوها نار
عاصم.. تمام كده
نور لقت سيف بيطلع الفون..
نور...ايه
سيف...عايزه رقمي عشان عندها مشكله
نور.. مشكله ربنامايجيب يا حببتي مشاكل ومشكله ايه ان شاء الله
سهيله...هاا دا موضوع كده في كليه و يعني كنت محتاجه انو يتوسطلي
نور...ومتخليش عهدي يتوسطلك ليه
عهدي... في ايه
نور...اركن انت كده عموما سيف مش فاضي لي اي مساعده للاسف وفري مجهودك
سيف ضحك ودير وشه
سهيله...انتي بتتكلمي معايا كده ليه
عهدي...سهيله في ايه
سهيله...بطلب من سيف مساعده هي اتحشرت
نور.. اللهم طولك ياروح وبصت لي سيف حضرتك هتساعدها
سيف...بصراحه لا بس اتحرجت من حضرتك
نور ربعت ايديها.... اهو قالك
عهدي...كنت عايزك يانور في كلام بس لواحدنا
سيف....لا
عهدي...علي فكره انا سكتلك
نور.. وانا لا ولقت سهيله بص لي سيف راحت مسكت ايدو يلا عشان اللي جيلنا من شركه بعد. اذنك وطلعو
سيف... طيب حاولي دري شويه
نور..ايه
سيف...غيره عليا
نور بغيظ .. اقفل القميص اللي انت فاتحو دا ياتامر يحسني كتك اقرف وسابتو
سيف ضحك... دبش
سيف ونور راحو قاعد ومع العميل وعاصم هو ومحمود خالصو كل الاورق وخالو عمت نور تمضي عدم تعرض هي وابنها واثبتو محضر ب انهم اتهجمو علي نور في شغلها وسيف بعت ان يخرجو البودي جرد اللي اتهجمو عليهم وعد الوقت كلهم روحو وسيف هو ونور دخلين القصر
نور..السلام عليكم
سيف اول مدخل... السلام عليكم بنت جريت عليه وحضنته
البنت...سيف وحشتني اوووي
سيف بفرح... مشمشه وحضنه وفضل يلف بيها وحشتيني
نور بستغراب وجه في بالها سليم انه بعد.ما حبه احببتو رجعت طلعت من غير ما حد ياخد بالو وطلعت اوضتها ودخلت وقفلت الباب
نور... غبيه غبيه مفكره حد هيحبك فعلا اهو جت حببتو وهو فرحان بوجودها لا لا مش هعيط وفضلت تمسح في دموعه انتي مش من حقكك تعيطي وبعدين انتي مش شايفه هي ازاي احلي منك وفعلا بنت غبيه كان عندو حق لما قال اني غبيه وفضلت تمسح.في دموعها
نور...بس خلاص مش هينفع اعيط هيعرفو كفايه اهانه ووجع خلاص كده تمام وفضلت تغسل وشها
نور... بس كده وراحت غيرت هدومها
في نفس الوقت
سيف... كل دا ياجزمه
شهد...غصب عني والله وبعدين انا اساس مش هقاعد هنا غير يومين
تهاني... نعم اللي هو جيتي في ايه ومشيتي ف ايه
اميرة بضحك... لا دي اساس اليومين دوله عمله معاكم واجب
نورين... لا بالله عليكي خاليكي معانا حتي نور تتعرف عليكي
سلمي... صحيح نور فين
سيف بص جمبه مالقهاش فضل يبص حواليه... كانت جمبي راحت فين
شهد... معرفش متهيلي مشوفتش حد معاك
هبه.... طلعت اوضتها
سيف استغرب انها طلعت قبل متتعرف علي شهد..
ادم... طيب هطلع اشوفها
مازن... لا خاليك انا هطلع
ياسين.... ولا انت ولا هو انا هطلع كده كده عايز ها
سيف.. لا استنا
شهد... ياعم عايزك اساس تعال واخدوتو ودخلت الجنينه
عند نور
ياسين... نور افتحي عايزك
نور فتحت... نعم
ياسين... قفل الباب ليه
نور.. كنت بصلي وبقراء قران
ياسين... اممم طيب كنت عايز اتكلم معاكي شويه ينفع
نور وافقة مع انها كانت جوها وجع بس قالت فرصه تشغل تفكرها بشي تاني... اكيد تعال ودخل وقفلت الباب
ياسين... ايه دا انتي هتتحمرشي بيا
تور بصتله... ايه
ياسين... قفلتي الباب ليه لوسمحتي انا ولد ولود افتحي بابا يا هانم انا اه عايز اتكلم معاكي بس بشرفي
نور رفعت حواجبه... اقاعد يا اهبل
ياسين ضحك... طويب
نور... طويب يبني قولي لو كان نفسك تبقا بنت متتكسفش
ياسين بضحك.... لا ياختش انا كده تمام لو كنت بنت كانت نورين هي راجل وتتحكم فيا تؤ تؤ انا كده براحتشي
نور... اقولها
ياسين ضحك.... اصيل
نور ضحكت... امم عايز ايه
شهد... اهو يا سيدي قاعده علي قلبك وهقرفك قرف دا انا محوش ليك شوية رخمه من اللي قلبك يحبها
سيف ضحك... طب تصدقي وحشتيني
شهد... انا اساس دلوقتي وحشاك
سيف... لا مش للدرجه
شهد... مكانش العشم
سيف... المهم انتي جيتي امتا
شهد... كده اول ما نزلت من المطار جيت روحت علي الاجتماع وبعدها علي هنا علطول
سيف... ماجتيش كده وخلاص في سبب يعني
شهد ضحكت... امم بس كنت مفروض ارجع بكره قولت اقاعد.معاكم يومين ورجع وضربته في كتفه وحشتني ياصحبي
سيف ضحك...يا بت اتلم انا اخوكي
شهد.. ياعم انا اكبر منك بشهرين
سيف.. واللهي اللي شوف تصرفتك يقول انك بنتي
شهدد..ايه دا هو انا بابا موز كده
سيف... اتلمي يا جزمه
ياسين...بس كده ايه رايك
نور... مش عارفه بصراحه انت شوف ان شركتهم كويسه بص اسال عنهم ولو تمام انا موافقه اساعدك في تصميم
ياسين... اشطا بس وعد لان هما اختارو تصميم بتاعك
نور.... حاضر
ياسين باس راسها... قلبي يحضرلك الخير يلا تعالي بقا اعرفك علي شهد
نور... هي دي مين صحيح
ياسين...دي شهد صاحبت سيف والعشق وهما دايما كانو مع بعض تعالي هتحبيها اووي
نور.. مش قادره هموت ونام سيف مصحيني من بدري دا غير موضوع عمتو بجد سيكا وهنام علي نفسي
ياسين لعب في شعرها... ربنا يقويكي طيب نامي وبكره تتعرفي عليها
نور...باذن الله يلا روح عشان هقفل باب عشان محدش يدخل يصحيني هقوم ابهدلكم
ياسين بضحك... بلطجيه تصبحي علي خير
نور.. وانت من اهلو طلع وقفلت الباب
امل...ايه اومال فين نور
ياسين...نامت قالت انها صحي من بدري وهتموت وتنام
سيف كان شايف ان ياسين نزل لي واحدو..تعالي اعرفك علي نور
تهاني...مش هتاكل يعني
ياسين... اساس وهي بتكلمني كانت نايمه
امل.. ايووه لو اعرف كده كنت طلعت اكلتها
سيف... فين نور منزلتش ليه
ادم... نامت
سيف... ايه
اميرة... قالت لي ياسين انها صحي بدري فا عايزه تنام
سيف... بس دي ما اكلتش حاجه
امل... ايوه عليك دا انا ا امانتك انك تخليها تاكل
سيف.. موضوع عمتها دا كركب اليوم دا غير الشغل اللي بقا يطلع فجاءه وهي رفضت تاكل لواحدها
شهد... هو ينفع اطلع ليها
نورين... نور لما بتنام انسي تصحا
سيف... انا هطلع اصحيها
ياسين.. لا هي قفلت الباب قالت عشان مش عايزه حد. يصحيها
سيف حس بخوف ومش متعود ميشوفهاش قبل ما ينام ومن جوها ربنا يست
نور بتحاول تنام بس كل شويه تفتكر جريت شهد علي شيف وفرحت سيف بيها
نور... انتي ايه االي خلكي تحبي مش حقكك هو كل البنات تتمنا انتي دبش ومستراجلها هيتبصلك علي ايه دا غير لسانك اللي كله بيضايق منه دا اللي كان مفروض يحصل انك متحبيش ولو حبيتي لزم ارجع زاي الاول ما حبش وبعدين انتي نسيتي زمان لما كانو بيتريقو عليكي بسبب لبسك وفي اللي كان بيفكرك ولد. غبيه فعلا هو اساس كان دايما يقولك غبيه وكنت بزعل بس كان عندو حق وفضلت تحاول تنام مكانتش عارفه قامت وقاعدت وحطت صورت باباها قصادها
نور... عارف يا بابا جويا وجع غريبه الصبح كنت فرحانه بوجع قلبي دلوقتي بتقطع ومش قدره اتكلم وضحكت لا وانا الفلحه عمال ابهدل اي بنت تيجي ناحيتو وهو اساس كان بينسا بيا حد من زمان بيحبه طيب هو انا اكيد هقادر انسا من غير حد يدخل حياتي اها هقادر ومن غير مساعده من حد كمان وهبعد. علي قد ما اقدر وهقطع معا تعامل اساس هو هيفرح ب كده وابقا شلت من عنه الحرج صح وبصت لي باباها اكيد صح. يا بابا واخدت صورتو ونامت صحيت علي صوت الفجر قامت صلت وقراءت قران وبعد وقت لبست لبسهاالعادي ولمت شعرها وفضلت بص لي نفسها في المرايا وبعد شويه نزلت قاعدت تحت لقت جدها
نور... صباحوو يا عصومي
عاصم... صباح الخير يا نور عيني
نور حضنته... قلباااي بحبك اووي
عاصم ضحك... اممم عايزه ايه يا بكاشه
نور ضحكت.. لا والله بجد. بحبك
عاصم... ما انا متاكد
نور.. ايوبقا يوثق من نفسك انت اعسل
عاصم ضحك... اها صح شوفتي شهد ايه رائيك فيها
نور...اها لا متعملتش معاها شوفتها طشاش كده
عاصم... اهي دي
نور من جوها كانت عايزه متسمعش عنها بس قدم عاصم عكس كده...
عاصم...دي تبقا اخت سيف في رضا وكانت صحبتو
نور تنحت..ايه اختو
عاصم... انتي محدش قالك
نور..لا ابدا انا اعرف ان صحبتو
عاصم...دي كانت بنت الجران كنتي تعرفي سيف لما يختفي تلاقي عندها
نور... امم ومحبهاش يعني
عاصم...اكيد مش اختو يبنتي
نور...اها ومن جوها حتي لو كده مينفعش ابعد احسن انا لسه علي البر وغير كده هو اكيد هيندم بعدين
سيف نزل...جدو شوفت نو وقبل ما يكمل باقي اسمها لقها انتي هنا وانا بلف عليكي
نور...في ايه
سيف...دخل بصحيكي القيكي مش موجوده
نور... وانت مالك
سيف ضم حواجبه... نعم
عاصم...لا بقولكم ايه انا لسه صاحي اطلعو اتعاركو برا يلا
نور... لا انا هروح اقاعد شويه في جنينه لواحدي ويتعارك مع نفسه وزقته وطلعت برا المكتب
سيف...ايه دا
عاصم وهو مسك ال ملف... تلاقيها اضايقت من وجود.شهد.امبارح اصلها مكانتش تعرفها
سيف... ليه
عاصم بصلو... يا ولا علي جدك روح راضيها ربنا يهدي سركم وافرح بيكم
سيف تنح... هو انت
عاصم... بتحبها عارف وهي شكلها كمان يلا روح راضيها قبل ما يصحو ومتعرفش تتكلم معاها
سيف ضحك....حاضر
نور كانت قاعده ...
سيف من ضهرها...افاهم اتغيرتي تاني ليه
نوراتنفضت من الخضه..عبو شكلك خضتني
سيف ضحك وفك شعرها... بحبو كده
نور مسكت شعرها وبتلمو... وانا مش بحبو كده وايدك متتمدش تاني
سيف فك شعرها تاني... بس انا بحبك وانتي بتعتي
نور... بقولك ايه انا مش بتعت حد.ومش بحبك ولو سمحت كفايه كلام فرغ لحد هنا انا بحاول وصلك انك ولا حاجه بالنسبالي غير اخويا بس انت بقا
سيف.. انا بحبك
نور.... لا حول ولا قوة الا بالله بص يا سيف انت بجد اخويا مش قادره اشوفك غير كده لو سمحت انت بقا شايف غير كده مع نفسك تمام
سيف... دا اخر كلام يانور
نور... اها وياريت متخلنيش اقولك تاني ونقفل الكلام دا
سيف...اللي يريحك يانور وسابها ومشي
نور اول ما لف ضهرو ومشي عيطت في ساعتها...
سيف من ضهرها باساها من خدها... بحبك برضو انا كنت بهودك عشان متعصبه بس متعبطيش
نور لفت وبصت بصدمه..
سيف بهمس... حطي في دماغك ان للي بيحب حد.بيحاول معا كذه مره انه يحبو وانا هحاول معاكي لحد ما اموت واهاومش هتكوني لي غير
نوربصتله ومتنح وسكته...
سيف لعب في شعرها وضحك... اقفلي بوقك و يلا عشان مااكلتيش حاجه من امبارح هعملك السندوتش اللي بتحبي وليكي معايا حاجه بتحبيها
نور...
هفضل مقتنع إنّ الحنّية والإحتواء أكتر حاجة ملفته للإنتباة في أي حد تخيّل حد يبقىٰ حنين عليك يفهم إنٌَك زعلان ف يراضيك يحس إنك مخنوق يفضل جنبك ويحسسك إن وجودك ليه قيمة مفيش حاجة ألطف من كده والله
الحنيّة أدفىٰ صفة في أي شخص، الحنّية زي السحر بتشفي.