قصة احببت مجنونة
البارت السابع عشر 17
بقلم الاء
سيف.... نووووور
نور كانت قاعد في اوضتها وسمعت سيف ... ايه دا بيجعر ل وفتكرت اللي عملته جريت بتقفل الباب الاوضه لقيته بيفتح رجعت تجري علي السرير.... ايه ايه
سيف بيجز علي اسنانه... دا انتي للتك سوده
نور بتبلع ريقها... تسود اليوم ليه بس اهدا هفاهمك
سيف بغضب وعروق وشه وجسمه برزه من العصبيه والغضب... دا انا هسود حياتك كلها
نور بخوف بس بتحاول تداري... انت بتهددني
سيف بزعيق... تهديد ايه دا انا هوريكي انزلي من علي الزفت
نور... اهدا بس هفاهمك انت الصبح هزقتني يبقا كده خلصين
سيف...نعم يا روح امك
نور....روح امي لا روح امك انت مالكش دعوة ب امي
سيف بغضب.. دا انتي اخرك النهارده
نور ضمت حواجبه...يعني ايه اخري النهارده
سيف بيقرب منها
نور بصريخ.... جدو جدو وربنا لو مديت ايدك ما هسيبك
سيف... والله ما حد هيحوش عنك
نور جريت ونزلت من علي سرير وبتجري علي الحمام لقيت في لمح البصر قصاده بلعت ريقهآ...ايه دا انت كنت هناك انت جيت هنا ليه عيب كده ارجع وبترجع بضهرها وهو بيقرب
سيف بيجز علي اسنانه... انا تقطعيلي القمصان بتوعي
نور.. المسامح كريم
سيف... وحيات امك وكمان تقطعي البنطلون
نور... ربنا كرمك بفلوس كتيراشتري غيرهم
سيف...وتكتبيلي علي الحيطه زلومه
نور...ما انت قولتلي ام شخه
سيف..وتكتبي اهداء من نور في مرايا
نور..بس ايه رايك في توقيع جامده. وفضلت تبعد لحد ما خبطت في الحيطه
سيف مسكها من قفاها.. دا انا هوقع في وشك توقيع يعرفك الادب
نور بلعت ريقها...وربنا جدو ما هيسيبك
سيف... لو مين ما هسيبك
نور..عيب كده انت هتمد ايدك علي بنت
سيف... بنت مين دا انتي شبه واحد.صحبي دا انتي جعفر ابت
نور بغضب...نعم مين دا انا قمر دا مشوفتش في الاجتماع كلهم مبهورين بجمالي يا حقود
سيف..دا تلاقي فكروكي من عجائب الدنيا السبع
نور...ليه اتبدلت بيك
سيف مسك فك بوقها...انا هوريكي انا ايه
نور مكانتش عارفه تتكلم عشان مسك جامد... بش بقع عشن فش خوج
سيف بستغراب...ايه
نور...بش بقع وش عشس نفخوج
سيف ساب وشهاوبقرف... انتي بتتزفتي بتقولي ايه
نور بخوف.. بلاش تضربتي في بوقي ولا وشي عشان في وبوقي خراج
سيف بصلها لقه عنيها بتلمع من دموع... وانتي سيبه الخراج ليه
نور...لسه مقبضش
سيف بصله مش مصدق انها لسه مش عايزه تاخد حاجه من حد...
سيف كان لسه مقرب منها وواقف مش عارفه تتحرك
نور بصتله وبعدها بصت حواليها عشان تدور انها تهرب منه
سيف... بطلي غباء بقا اناقصاده مش هتعرفي
نور بصتله بصدمه... انت عرفت ازاي اني عايزه اجري
سيف بصله...انتي بجد مش طبيعيه بجد هتشليني مش عارف امد ايدي عليكي ولا كفايه غباءك علي نفسك
نور بعياط...بطل تقولي انتي غبيه بطل تقلل مني انا مش بعمل كده ما انت ممكن تكون نهارده غبي لو كنت مقولتلكش علي اللي حصل كان ممكن توافق علي العرض وتقول مش مشكله هيجيلي بعدها مكسب صح ولا لا اقولك بقا انت غبي ولا مفروض تشكرني بس انت فالحه بس تكسرني وتحسسني انك احسن دايما مني مفروض انكر انك نجحت في كده بس انت فعلا بتنجح كل مره انك توجعني وتكسرني بتصرفاتك وكلامك معايا واول مره اكره حد انا بكرهك ياسيف بكرهك وزقته ودخلت الحمام
سيف واقف مكانه مش لقي كلام او رد...
نور فضلت تعيط...
سيف سمع صوت عياطها في الحمام خبط عليها...غلط العياط في الحمام وسب الاوضه ووطلع
نور سمعت صوت باب الاوضه اتقفل.طلعت وفضلت تمسح دموعه وترجع تعيط ونامت وهي اعده
سيف في اوضه
سيف مع نفسه... هو انا اضايقت ليه اول ما قالت انها بتكرهني عادي ما انا كمان
العقل.. بالعكس انت مش بتكرها
القلب... لو بتكرها مكنتش هتفرق معاك كلامها
العقل... معقول اكون كسرتها
القلب...انت فعلا كل مره بتقول كلام يزعل
العقل... وهي لسانها طويل
القلب... لي كل فعل رد فعل
العقل... انا مكانش قصدي ابدا اقلل منها
القلب... لي تاني مره نسمعها وهي موجوع فعلا من فعلك معاها مره تسيب البيت ودلوقتي كسرتها وحسستها انها قليل
العقل...الاول كنت بتقول عدم حبك.شك. من حب باباك ليها وتأكد ان حبو ليها عشان مامتك اللي انت ساعات بتسرح وتحسها هي وبعدها دلع فيها منهم ولما وجهتها بان انها عادي مجرد لماضه منها انت نفسك حبتها ومتنكرش انك حابب طريقتها
القلب... انت جيت عليهاكتير وهي عملت حاجه بسيطه وانت مقبلتش مجرد قطعت هدوم انت متاكد انها مش هتفرق معاك اما هي حياتها كانت هتروح وقبلها كسرت دراعها
سيف بضيق.. خلاص بقا هو في ايه من ساعات مدخلت البيت وانا عماله افكر فيها انا مالي
وقاعدومش عارف ينام
سيف مع نفسه....متكرهني فيها ايه وانا زعلان ليه عادي انشالله ما حبتني
سيف قاعد وفضل مسك الفون سمع صوت عياط طلع بيشوف مين بيعيط
كان البيت كله نايم
لقه نور قاعده علي سلم اللي جم اوضه وبتعيط
سيف بستغراب...في ايه
نور بصتله ومردتش وبتعيط مكانتش قادره تتكلم كانت اعصابه سيبه
سيف قرب منها لقه وشه مسحوب من دم .في ايه مالك
نور...
سيف بيحقق لقه ايديها مالينا دم بخضه...ايه دا من ايه
نور...
سيف... متردي انتي سكته ليه
نور بخوف وشهقه من العياط....اسفه بجد مكانش قصدي
سيف بعدم فاهم...ايه الدم دا
نور بخوف وبتحاول تقوم جسمها بيتنفض.... انا كنت دخل ادهولك واللهي
سيف مكانش فاهم حاجه... تعالي بس نوقف الدم دا وقرب
نور من الخوف بعدت...
سيف...في ايه
نور رفعت ايديها لقه جايزه كان واحد من شغلو
سيف جز علي اسنانه وعروق وشه برزت... انتي ايه اللي خالكي تمدي ايدك عليه
نور بعياط...واللهي ماكانش في بالي اخدها ابدا بس الشيطان خالني اخدها عشان اجيب حقي منك قولت هاخدهااخبيها تفضل تدور عليها وبعدها هدهالك بس بعد ما اتعركنا نمت وصحيت وصليت وقولت بلاش وجي احطهالك مره واحده دوخت ووقعت حولت متقعش من ايدي بس موقعتش لسه بتعدل وقعت تاني وتكسرت في ايدي بس ورحمه بابا مكان نيتي اكسرها او اخدها معرفش انا هببت ايه اسفه
سيف بصلها وساكت مكانش عارف يرد او بمعنا اصح شكلها كفيل انه ميعملش حاجه خوفها منه ومنظرها اكن طفل خايف من العقاب
سيف...وانتي منين شيلها ومنين طلع علي سلم
نور... كنت شيلها في جنينه تحت وجي احطهالك واللهي دوخت مكانش قصدي
سيف بيقرب منها نور كشت وخافت منه ومكانتش عندها اعصاب تقوم تجري
سيف بصلها وضايق انه حط في قلبها الخوف للدرجه دي
سيف...لزم نعمل حاجه عشان دم دا انتي عندك.سيوله ودا هيزود الدوخه اللي عندك
نور بصتله وبلعت ريقها...هتضربني واللهي ما كان قصدي انا اسفه
سيف... قومي بس نوقف الدم
نور جي تقوم مش قادره...
سيف...اثبتي وشالها ودخلها اوضه تعالي اغسل ايدك نشوف دم منين
نور... مش عارفه اقف
سيف بصلها...سندها ودخلها وغسل ايدها دي لزم تتخيط
نور.... لا بالله عليك عشان خاطري
سيف... لزم انتي عندك سيوله
نور... انا عارفه انك بتكرهني بس بالله عليك لا
سيف بغضب.. انا مش بكر هك انتي اللي بتكرهيني بطلي الكلمه دي
نوربصتله وعيطت...
سيف...بتعيطي ليه
نور... مش عايزه اتخيط
سيف بصلها بنفز صبر...ماشي يانور بطلي عياط
نور.... حاضر وبصتله انت اكيد مفكر اني قصدي اوجعك واكسر الجايزه صح
سيف بصلها بستغراب...
نور.. انت مش عشان بتعملني كده هردهالك
سيف بصلها بالا مبالاه وبص علي هدومه...
نور بصت بحراج... احم كنت متعصبه عشان قولتلي ام شخه واني غبيه عادي وقت عصبيه
سيف بصلها بغيظ...
نور... انا عارفه اني ردتهالك بس دا ولا حاجه من اللي بيجيلي من وراك بس الجايزه
دي استحاله اكسرها قصد لان دا تعبك ومجيش انا اكسرو يمكن ايدي اتعورت وربنا جبلك حقكك مع ان ربنا يعلم باللي جويا اني مكنتش لا هكسرها او اضيعها
سيف...مصدقك بس ايدك مش.بتبطل تنزف
نور رجعت عياطت...بالله عليك لا عشان خاطري
سيف... طيب بطلي زفت عياط بيعصبني
نور مسحت دموعها بطفوله.... مش هتخيط
سيف...مش هنتزفت تعالي اشوفلك اي حاجه توقف دا نور جي تمشي داخت
سيف.. مش هيجره حاجه وتبطلي عند وتسندي عليا جي يطلع برا الاوضه وسبها علي الكرسي
نور... انت هتروح فين
سيف.... هنزل اشوف اي حاجه
نور بصتله وخايفه منه....
سيف.. اكيد مش هروح اجيب دكتور دلوقتي يجي يخيطك بالعقل يعني اهدي
نور بعصبيه...وربنا هقوم احدفك بحاجه متزعقليش
سيف بصله... همسك وشك دا اشلفطو اخر ماازهق
نور..سيف عايزه اقولك حاجه
سيف...قديمه طز فيكي انتي ونزل يارب انت اللي عالم بيا وراح
بعد وقت دخل
نور كانت قاعده مسك الجايزه وبتعيط
سيف بضيق...الله ما طولك ياروح
نور...حسه ضيعت تعبك في الارض بسبب غبائي
سيف ضحك...
نور بصتله بستغراب... بتضحك
سيف...اصلك قولتي غبائي
نور مسحت دموعه وبصتله بقرف...تصدق اني غلطانه اني اتكلمت معاك
سيف ضحك...انا مالي انتي اللي قولتي
نور...برا غور برا
سيف ضحك...دي اوضي علي فكره
نور بغيظ...خاليهالك وجي تقوم
سيف بتحذير. اترزعي وشال ال مديل اللي علي ايديها قومي نغسل ايديكي بسرعه قبل متنزف اكتر قامت وراحت معا واعصابه رايحه منها كل ما هتقع تمسك في حاجه
سيف... انجزي وسندي عليا
نور سندت عليه وحولت تمسك اعصابه شويه سيف مسك قهوة وحطه علي ايديها. وضغط
نور صرخت....اهااااااااااا
سيف بصلها... استحملي شويه وضغط تاني وبعدها لفها عشان الدم.يقف وغسل ايدو وسندها وحطه علي الكرسي ونزل نور كانت بتعيط وبتحاول تمسك نفسها من صريخ
سيف رجع...امسكي دا اشربي
نور بشهقه من العياط...لا مش عايزه
سيف... انجزي لزم بسبب الدم اللي راح منك وكمل كلامه بخبث ياما هتتخيطي
نور اخدت وشربت العصير.. انا جعانه
سيف بصلها...اعملك ايه
نور... عايزه انزل اجيب اي حاجه اكولها عشان اخد علاج
سيف... طيب تاكلي ايه مش عارف
نور.... هنزل انا هاكل انا خلاص دوخه راحت وقامت سيف بصلها بستغراب
نور نزلت وكانت دايخه بس بتقوح اول مدخلت المطبخ قاعده ومسكت دماغها
سيف نزل يبص عليها لقه بالمنظر دا... احم انا جعان هعمل سندوتشات تاكلي
نور بصتله... ماشي
سيف عمل سندوتشات وجبلها عصير...امسكي
نور....
سيف... انتي امسكي
نور...
سيف ساب االاكل ولقها نامت اضايق لانها شكلها متبهدله وشها مسحوب منه دم
شلها وطلعها اوضتها وفتكر ان لزم تاخد علاج
سيف...نور نور
نور بصتله...ايه في ايه
سيف...قومي كولي عشان العلاج
نور بصتله وسكته فاهم انها لسه نايمه
سيف...نور فوقي
نور بتركز وبصت حواليها... انا طلعت زاي
سيف... مش مهم كولي بس
نور قاعدت واكلت واخدت علاج ...شكرا
سيف بصلها...العفو
نور جي تقوم ونزله
سيف... رايحه فين
نور...احم عايزه اكول تاني
سيف ابتسم... خليكي هجبلك
نور ...هجي معاك مش بحب اقاعد كده
سيف... انا مش هفضل اشيلك كل شويه
نور...علي فكره انا كنت دايخه بس دلوقتي فوقت وياسيدي كتر خيرك واوع كده ونزلت
سيف...يهد حيلك يابعيده
ونزلو هما الاتنين وسيف عمال سندوتشات لي هو نور كانت بتبص عليه
نور...انهي جبنه اللي ادتهالي
سيف بصلها... نعم
نور...عايزها اللي انت دتهولي فوق
سيف.. انا بخلط الجبن علي بعضها امسكي
نور ابتسمت بطفوله وشدت سندوتشات كلها... شكرا
سيف ضم حواجبه... انا اديتك سندوتش مش.كلهم
نور...تعبانه ايه خالي عندك دم
سيف...دا انتي بني ادمه
نور قطعته وبصتله...بلاش تشتم عشان مش هعرف اكل بجد هتكسف اكل وطلع انام وانا فعلا جعانه
سيف بصله....تعالي الطشيني قلم احسن
نور...واللهي بودي بس مش قادره
سيف...
نور بصتله وفضلت تاكل وهو سابها وراح يعمل لي نفسه
نور ... عايزه اسالك سوال
سيف...
نور...هعتبر انك رديت هو انت مش بطقني ليه
سيف...علي اساس انا اللي قولت بكرهك
نور.... انا مش بكرهك انا مش بعرف اكره اساس
سيف بصلها...نعم
نور.. اها بجد بكرهك.دي عشان كنت متعصبه منك وانك.دايما شايفني
سيف قطعها... انا مش قصدي اقلل منك بس انتي رغم ذكاءك ليكي تصرفات غبيه
نور بصتله بحزن سيف بصله لقه بوقها بيعمل زاي الطفل اللي بيحول يقوح وميعيطش
سيف.. احم.بلاش نقول غبيه تصرفاتك الغربيه دي انا مش فاهمك بجد انتي رغم النهارده في الاجتماع طريقتك معاهم وثقه اللي عندك انا نفسي اقتنعت وحبيت طريقتك واكنك عكس الشخص اللي قبليها ب عشر دقيق كان مش فاهم دي مهما ولا لا شخصيتك غريبه انا مش عارف افاهمك مش هنكر اني ندمان اني كسرت دراعك وانتي بعديها رفضي تأ ذيني رغم انها فرصه تجيبي حقك لان قولت كلام ليكي يوجع ورغم كده رفضي وبعدها برضو رفضي تقولي اني سبب في اللي حصلك عشان منزلش من نظرهم رغم انا مكنتش عمل حاجه واحده كويسه معاكي دايما بتخليني اندم رغم لسانك الطويل اللي ببقا عايز امسك ارنك علقه
نور بصله وسكت...
سيف...انتي بصلي كده ليه
نور...لما انت عارف انك.بتأذيني ليه مستمر في كده وبتزعقلي
سيف... علي اساس انك بتسكتي
نور...طبيعي هرد عليك انت مش بتقولي يا حلوه مثلاحتي لو بتقوله ههزقك مش بحب تلزيق
سيف...استغفرالله العظيم انتي عايزه ايه
نور...تبطل تقلل مني انت مش احسن مني ولا انا احسن منك ولو علي دلع
سيف...عارف مش دفع اني اتصرف كده
نور...طب ما انت فاهم اهو
سيف بتوتر وعصبيه... نور انا عارف اني عصبي وبزعقلك كتير وبحاول اتعمل معاكي كويس بس مش عارفه
نور...بتكرهني
سيف...استحاله احم لا عادي
نور...افاهم ايه هو ايه اللي لا عادي استحاله
سيف...مش بكرهك بس انتي بتعصبيني بتصرفاتك وبتعندي وانا مش بحب العند
نور...بعصبك انا اللي بعصبك
سيف...اها انتي زاي فستان دا اللي ضهرك كله كان بين
نور... اولا اسمو دريس و انا حره واعمل اللي عايزه تاني حاجه انت دايما شايف نفسك وشايف انك مش بتغلط واني انا اللي بعصبك اما انت فرشه بطير في القصر وانا مش بفاهم ومدلعه صح
سيف...اسلوبك.دا لواحده يعصب
نور...يبقا الحل اننا متعملش احسن
سيف...اها لكن سليم تتعاملي ما هو حبيب القلب
نور بستغراب...حبيب القلب ايه وزفت ايه سليم صحبي واخويا مش اكتر ولو حبيب القلب دا يضايقك في ايه دا انت مناخيرك كبرت جدا
سيف...نور همد ايدي
نور...شوحت ياشيخ اتهد بقا
سيف مسح ب ايدو علي وشها لقها سخنه... غوري اي دا
نور...يغبي
سيف بيقرب وبيحول يشوف ب ايدو الحراره نور بتبعد راسها... ايه ابعد ايدك
سيف...اثبتي بقا ومسك وشها لقها سخنه انتي اخدي اي
نور...في ايه
سيف..علاج
نور...مضاد حيوي
سيف...ياربي والسخنيه
نور... مش معاايا
سيف بصلها...هتشليني وسبها وطلع اوضه ونزل امسكي اشربي دا
نوربصله بشك...ايه دا
سيف...انتي اللي مدهولي علي فكره اشربي
نور بصله ومش فاكره بس اخدته..
سيف...اطلعي نامي كفايه كده
نور...لوونمت مش هقادره اروح الشغل
سيف...اجازه بكره
نور...لا عشان القبض ميقلش
سيف...اطلعي يا نور الله مطلعيش روحي انت دلوقتي صحبة شركه
نور... بس لسه سكرتيره في شركه تانيه
سيف.. اجازه ب مرتب اطلعي
نور بصتله... انا اللي مش فاهمك.بجد
سيف....قولتك اسلوبك اللي بيعصبني بس انتي مش مقتنع كمان اني عصبي حاولي تستحمليني
نور... ومتستحملنيش انت ليه علي راسك ريشه
سيف... بجد مشوفتش ولا هشوف زايك عينيكي بين عليها تعب ووشك وشكلك متبهدل ولسانك برضو شغال
نور.... الله اكبر خمسه
سيف... ياشيخه كتك القرف
نور...لما يقرفك
سيف جز علي اسنانه وسابها وطلع
نور جت تقوم مقدرتش فضلت قاعده مكانهاونامت
عده اليوم تاني يوم نورين دخلت تصحيها لقتها مش في الاوضه
هبه دخلت المطبخ لقتها نايمه... يخيبك بت حد ينام هنا وجي بتصحيها لقتها مولعه
هبه.... ينهار ابيض بت يا نور
نور...
فريده دخلت علي صوتها... في ايه
هبه... البنت مولعه
فريده بتشوف الحرار... يالهوي ونداهت علي ياسين جه
ياسين... صباح الخير
فريده...مش،وقته شيلها
ياسين بخضه... ايه مالها
هبه...سخنه
ياسين لقه نور ايديها ملفوفه بشاش... ايه دا
هبه وفريده... ايه دا
ادم دخل هو وامل ادم بهزار... انتم ملمومين كده ليه خير
امل بصت لقت نور ...في ايه
هبه...مافيش،سخنبه بسيطه
امل بصتله وقلبه وجعها شفتها لقتها مولعه... بنتي ينهار اسود
فريده...استغفر الله العظيم حرام شلها يا ابني وطلعها اوضتها
ادم...وسع انا هشلها
ياسين...احنا هنتعازم وشلها وطلعها في نفس الوقت سيف كان نزل لقه ياسين طلع بيها وامل عماله تعيط
سيف.... في ايه
ادم....نور لقوها نايم في المطبخ وحرارتها عاليه
سيف افتكر انه سابها امبارح
عملو كمادات وواخدت حقنه والحرار نزلت وسيف اضايق وفتكر لما كان مكانها مسبتهوش وحسه انه سبب دايما في أذاها عاصم استغرب من الجرح اللي في ايديها وسيف دخل بعد ما فاقت وحاول يطمن عليها
سيف.. عامله ايه دلوقتي
نور... الحمدالله
سيف... اسف
نور بصتله بستغراب ومش مصدقه...ايه
سيف... كان المفروض اطلعك اسف وعايز اتكلم في موضوع
نور... ودا من امتا الادب دا
سيف بصله بضيق... تصدقي اني غلطان
نور ضحكت...لا اول مره تعمل حاجه صح تعال اترزع
سيف...بجد انتي مستفزه
نور...زلومه تعال واهدا
سيف بصلها بضيق وجي يطلع...
نور... بطل العنره الكدابه دي وتعال اترزع
سيف دخل وقاعد وبصلها بقرف...
نور... ابهرني يا زلومه
سيف...علي فكره مش هيهمني تعبك وهقوم افتح دماغك
نور....لا اله الا الله انت عايز ايه
سيف بصله وسكت وتكلم مره واحده... عارف اني عصبي وخلقي دايق وبتعصب عليكي ومش بطول بالي ودبش واني بضايق لما بالقي بيهتمو بيكي
نور ضحكت.. وايه كمان
سيف بصلها.واتنهد... وانك.مالكيش ذنب بتفكري واسلوبي انا دخلت العسكريه عشان كنت عندي فرط الحركه وكلهم كانو بيضايقو مني ودي حاجه مكانتش ب ايدي وغصب عني كنت ساعات بحاول اتحكم في نفسي مش عارف بتعب قولت اريحهم واختار حاجه تبقا فيها حركه اطلع طاقه دي واريحهم مني دخلت مدراسه داخليه عشان ابطل اشوف نظرتهم انهم مضايقين مني من شقوتي امي وتيتا شمس اللي كانو بيستحملو قرفي لما كبرت عصبيتي بتزيد ولما شوفتهم معاكي غيرت ليه ماتعملوش كده معايا لي خالوني ابعد عنهم وانا حبابهم
نور.... مقولتلهمش ليه كنت وجهه
سيف.... اقولهم حبوني او استحملو شقاوه زياده عن لزوم انا نفسي مكنتش اعرف اني عندي فرط حركه
نور... اممم ودا سبب كرهك ليا
سيف بعصبيه زعيق مكتوم.... قولتلك مش بكرهك بطلي الكلمه دي انا مش بحبها ومش حببها تتقالي الكلمه دي سبب اللي انا في
نور بصدمه ومستغربه... هي اتقالتلك وانت صغير
سيف...اها يامه بسبب تصرفاتي مع صحابي وساعات هنا لما يجيبو اخرهم عشان كده بقيت حباب ابقا مع نفسي
نور... ومكنتش بتصاحب حد ودايما في حالك
سيف....كان الاحسن ليا قبل ليهم عشان مسمعش كلام مش ب ايدي
نور...اسف
سيف..تمام
نور بقرف... اسمها ولا يهمك. حصل خير يخربيت شكلك. قليل الازوق
سيف.... انا معرفش سكت علي طولت لسانك دي ليه
نور...عشان عارف انك قليل الادب وتستهل
سيف.... لا اله الا الله
نور.... سيدنا محمد رسول الله وسكتو شويه
نور... هحاول استحمل قرفك بس هقولك حاجه امي بتحبك وطنط هبه وفريد وخالو روحو فيك دايما يقولي ابني اللي مخلفتهوش وبابا مكرم دايما شايفك صاحبه رغم انكم دايما بتشدو مع بعض وتيتا دايما تقولي متاخديش علي كلامه هو عصبيه بس قلبه ابيض وتيتا شمس دي شايفك فارس الاحلام معرفش علي ايه كلهم بيحبوك بجد وبالنسبال وانت صغير كانت شقاوه وكان عندك حاجه هما ميعرفوش عنها صدقني لو كانو يعرفو كان هيساعدوك
سيف... بتكرهيني
نور... لامش بعرف اكره كلمه حبيت اضايقك بيها لانهاكلمه بتوجع قولت تجرب اللي بتعملو يمكن يعدلك اسفه خالينا نفتح صفحه جديده ونستحمل قرف بعض
سيف بضيق... مش هتستحمليني
نور... إذا عرف السبب بطل العجب
سيف بصلها بستغراب... ايه
نور... يعني انا عرفت سبب اسلوبك القذر دا مع ان مالهوش علاقه بفرط الحركه انت عصبي وقليل الازوق و
سيف بغيظ ... و انتي كده ايه هاا لما اقوم اضربك واحده في وشك
نور... عشان اقوم اديك واحده زايها
سيف... اقوم كسر مناخيرك دي اللي مش بينا
نور... الله اكبر قل أعوذ برب الفلق
سيف... حسدو القرع
نور بضحك ووشها احمر... احيه عيب انت قليل الادب وفضلت تضحك
سيف بصلها وضحك علي ضحك وتكلم ....ما انتي مستفزه تخرجي الواحد عن.شعوره
نور بضحك...وربنا من كرمو جي معايا بضحك لو كان فيا حيل كنت قومت ضربتك
سيف بضحك...اتهدي بقا
نور....بارد
سيف..رخمه
بصو لي بعض فضلو يضحكو
امل دخلت لقتهم بيضحكو...بسم الله الرحمن الرحيم من امتا
نور.... مش سيف طلع عندو
سيف بصلها انها متتكلمش مش حبب حد يعرف
نور.. احم
امل... عندو ايه
نور بتوتر....عندو اجتماع وضيعتو انا
سيف بصلها... انا هروح اشوف شغلي
امل... طيب يا روحي استنا هجبلك الكيك عملتهالك
نور بصتله ورفع شفتها... اين امي انا لا اراها
امل... بس ابت دا انتي طلعتي عيني ووجعتي قلبي عليكي لولا سيف نزل جابلك الابره كان حصلك حاجه
نور.... هو بيرد من اللي عليه انا عايزه كيكه انا اللي تعبانه مش هو
سيف.... وربنا ما هتاكلي منه حتي دي بتعتي
امل حضنته... يا حبيبي انا عملتهالك. انت محدش هياخدها
نور... ايه دا انا بنت علي فكره
امل.... هعمل بس دي بتعتو هو
نور بصتله بغيظ... لا مش عايزه خالص ويلا بقا عايزه انام
سيف اخد امل بالحضن... تعالي وسيبها دي. زاي القرد امل ضحكت وراحت معا
نور قامت وقفلت الباب سيف سمع صوت الباب ضحك
نور بزعل... خليهولك انبسط انت كمان ياسي زفت سيف
نور مسكت الفون لقت سليم لسه بيرن عليها من شويه طنشت ووبتفتح تشوف الفيس لقت بعد شويه سليم بيرن
نور... مش هرد عشان تزعق كويس
سليم بعت علي الوتس انك فاتحه يبقا ردي نور ضحكت رن عليها تاني
نور... الو عايز ايه في ايه
سليم...مش عيب لما مترديش
نور...لو سمحت مش انت زعقتلي خلاص لما تعرف تتكلم كويس معايا ييبقا اقولك عيب ولا مش عيب
سليم...من امتا بتكلميني كده
نور... انت اللي بداءت وانا قولتلك مش بحب حد.يزعقلي
سليم... ما يعني انتي
نور.. شفت مش لقي كلام باي
سليم...استني يا نور انتي كان ضهرك عريان وفستان مبين مش هينفع اتكلم بس مكانش ينفع تلبسي كده وبعدين من امتا بتلبسي كده هووانتي ناقصه حاجه تخليكي احلا من كده
نور بستغراب.. افندم
سليم... مش قصدي بس مكانش ينفع يعني تلبسي كده
نور...كان ممكن تقولي كده مش تزعق وتشخط فيا عشان اطلع
سليم...اسف
نور...ماشي
سليم...وبعدين عملتي نفسك نامتي وعديتها
نور ضحكت.... احمد ربنا اني منزلتش كنت هزعلك
سليم...بجد
نور...اهااا جدا نور لقت الباب بيخبط استنا في حدبيخبط
سليم....تمام
نور...مين
سيف...افتحي
نور...امشي بكرامتك بدل ما تمشي من غيرها
سيف بخبث... افتحي دا في مصيبه في شغل بسببك
نور فتحت.... حصل ايه انا معملتش حاجه
سيف مسك الكيكه... قسمتها بالنص عشان عينك فيها
نور ابتسمت ورجعت كشرت... خاليهالك
سيف...امسكي وبطلي العاند دا
نور مسكتها بطفوله وضحكت... ماشي وبصتله امال بتاعتك فين
سيف... ليه
نور... اكلتها ولا لسه
سيف بستغراب.. لسه
نور بحماس.. اشطا استنا متاكلهاش وانا هعمل نسكافيه وليك قهوة ونشتغل عشان معايا ملفات.نخلصه بدل القاعده دي
سيف ... تمام
نور... مسكت الفون وسليم كان سمع ومضايق الو ياسولم بقولك شويه وهكلمك
سيف جز علي اسنانه لما لقها بتتكلم معا..
سليم...هتغيبي
نور... لا لاساعتين كده وهكلمك اشطا
سليم بضيق... تمام
نور.. باي وبصت لي سيف امسك الكيكه واستناني في جنينه وانا هروح اجيب الاوراق واعملك النسكافيه والقهوه واجيلك اشطا
سيف...تمام
نور عملت كله وراحتله لقت قاعد مسك الفون وبصص علي صوره
نور... ينهار ابيض ايه دا
سيف.
لقراءة البارت الثامن عشر من هنا