قصة احببت مجنونة
البارت الاربعون 40
بقلم الاء
عاصم... ايه رايك موافقه
نور بغضب... ازاي لا طبعا استحاله
عاصم... وايه سبب رفضك يانور
نور... ياجدو انا مش عايزه انا مابحبهوش وانا شوفته مره واحده
عاصم... انتي رفضه الجواز اساس
نور... لا
عاصم... اومال ايه حد. تاني في حياتك
نور. بتوتر وكسوف.... لا يعني بس
عاصم ضحك... مين
نور.. لا يا جدو في ايه بقا انت مصمم
عاصم... لا عارفك في حد بس مين مش عارف بس حطي في دماغك لو مش مننا هيكون ردي لا
نور... لا اطمن مننا
عاصم ضحك... يعني في حد
نور تنحت.... هاا
عاصم... هاا ايه بس مين يا لمضه
نور... انا قولت كده انا مقولتش كده انا بس انا بتكلم فيما بعد
عاصم.. بت انتي قولتي اطمن مننا مش اطمن هيكون مننا
نور... مش و هيكون دي اللي مزعلك خلاص بقا ياجدو
عاصم ضحك.. اها
نور...خلاص اطمن باذن الله يكون مننا
عاصم...مكان بقا وخلاص
نور... جدو بقا خلاص لو سمحت
عاصم... بت قولي
نور وشها احمر... جدو هو مننا خلاص بقا عشان خاطري ووعد هبقا اقولك
عاصم ضحك... لسانك قد كده و ايه وبتتكسفي ماشي وانا وثق فيكي
نور... ماشي وباسته من خدو بحبك اوووي ومشيت
في نفس الوقت
سيف كان قاعد وبصص للمكتب ومستني نور..
احمد بضحك وبيجري... ياشيخة اتهدي بقا
شهد بغضب... عجباك كده يا سيف
سيف بصلها... ايه
شهد... بيقول مناخيري كبيره
احمد ضحك... ما انتي قولتيلي بتحشر في لي ماليش في
سيف... معلش ياشهد
احمد... يخربيت الضلال ياض هي اللي بدات
سيف بصله... اسكت وبعدين ايه اللي جابك
احمد.. ايه كمية قلة الذوق اللي عندكم دي جي عشان اقولك صحبك مامتش وطلع عايش
سيف بصله بفرح... احلف
احمد... اها واللهى بس دراعو متصاب وراجلو وسال عليك وطمنته
سيف بفرح... بتتكلم جد
احمد... اها وربنا متقرفنيش بقا
سيف... هو لسه في المستشفي
احمد بتريق... لا راح البيت ينام اكيد يا سيف
شهد... في ايه
احمد بصله.. كبرت اووي يابنتي هتاكلي منها بعد كده
شهدبصتله بغيظ وحدفته بالكتاب اللي كان قدمها... وربنا ما هسيبك
احمد مسك الكتاب قبل ما يجي في... تسلمي
سيف ضحك ومسك شهد... اهدي
احمد. ضحك.... ياعم سبها دي بوقه
نور طلع من المكتب لقت سيف حضن شهد بصت لي سيف بغيظ
احمد... نور ازايك. يابت كنت عايزك. صحيح
سيف بص لقها بصلو بغضب استغرب ولقهابصه علي انه حضن شهد بعد. شهد بسرعه عنو
نور مردتش علي احمد. وراحت علي المطبخ
احمد... ايه دا مالها
شهد فاهمت لما لقت سيف بعد. عنها بهمس... غرت اجري صالحه
سيف ابتسم وراح ورا نور
احمد بستغراب... في ايه
شهد غمزة... نور بتغير مني علي سيف
احمد... وانتي مش نويه تحسي
شهد بعدم فاهم... ايه
احمد...امم شكلك هطولي
نور كانت واقفه ومسك الطبق وبتهبد في الحاجات ومن جوها عايزه تطلع تضربو هو وشهد
سيف ضحك وحضنها من ضهرها...بتغيري
نور اتفجعت وبصتلو وضمت حواجبه بغضب... ايه الهبل دا ابعد
سيف ضحك... تؤتؤتؤ
نور بغضب وبتجز علي اسنانه... قولتلك ابعدبدل ماامد ايدي
سيف... اهون وبعدين هوقولتك قبل كده انك زاي القمر وانتي متعصبه
نور بتجز علي اسنانه... سيف اقسم بربي هديكي واحد. براسي في مناخيرك ابعد
سيف بهمس... بحبك يامجنونتي
نور بصتلو بطفوله. وغضب... انت مسك. فيها اكنك روحك مش اختك وعمال تضحك
سيف ضحك.. وربنا كنت بضحك عشان شهد عماله بتتعارك هي واحمد
نورلفت وهو لسه حضنه... اها فعلا وضبك قد كده ومسخسخ ومسك فيها ليه ما كنت مسكت في احمد ولا مش بنت عشان تحضنها وتمسك فيها كده
سيف ضحك... وربنا اختي
نور... ياسلام ما اميرة اهي مش بتحضنها ليه
سيف... ياشيخه اتقي لله دي اميره علطول معايا يا مع ادم
نور ضربته في كتفه بضهر ايدها .... واللهي تمام براحتك احضنها بقا
سيف بضحك... بجد انتي مش طيقها ليه
نور.... بقولك ايه ابعد. كده لو سمحت
سيف بحب ونزل لي مستوه طولها.... حقكك عليا
نوربنفز صبر... ابعد عني يا سيف احسن ليك عشان مزعلكش
سيف غمز... مش بزعل منك
نور بصتله وابتسمت... بجد
سيف هز راسه بمعنا اها...
نور ضربت براس... ابعد
سيف ضحك ومسك راسو... يخربت شكلك
نور... احسن عشان تقرب ليا تاني وتضحك وتهزر معاها حلو وتحضن كويس يا بتاع شهد
سيف... وربنا مجنونة
فريده... سيف ياحبيبي انت جيت امتا
سيف بص ورا... ازايك يا خالتو جيت امبارح علي الفجر
فريده... مافطارتش معانا ليه طيب ولقت نور قدامو يخربيتك مش بينا يابت هتختفي عماله ايه دلوقتي
نور... الحمد الله يا خالتو
سيف. ضحك... عماله تخس الجزمه
فريده... هي مش بتاكل يرضيك ياسيف
سيف لعب في شعرها.. انا هاكلها يا خالتو
فريده... ياريت يا حبيبي دا ياسين ومازن غلبو معهاعموما امك هتعمل بشامل اللي بتحبوها
سيف... تمام وانا عقبال ما الغدا يجهز هاخد. نور ونتمشا شويه
نور... مش رايحه في حته
سيف.. مش هنتاخر يا خالتو ومسك ايدها وشدها ومشي
نور... اوع ياعم انت
فريده ضحكت علي شكلهم... ربنا يهديكم
نورين... ياسين هو انت كنت هطلقني فعلا
ياسين بصله... هاي هرمونات ايه يا حجه لا طبعا وبعدين ايه اللي فكرك
نورين... لا بس انت قولت وقتها انتي يعني كنت هتقولي انتي طلقه اكيد
ياسين... لا مكنتش قول كده لان بموتي لو حصلت انتي بتعتي ومراتي استحاله اقبل تكوني لي غير انتي فاهمه
نورين ابتسمت بحب... وانت اتعصبت ليه دلوقتي
ياسين... عشان مش متخيل انك في يوم لي غيري مثلا
نورين... وانا استحاله اوفق بكده
ياسين... فعلا كل ما يحصل حاجه طلقني
نورين... بشوف غلوتك ان عايزني وكده
ياسين... انا بشوفها انك مش همك اللي بنا
نورين.. ابدا وربنا انت عارف اني مقدرش ابعد. عنك
ياسين... المشكله اني عارف
نورين حضنه... بحبك اوي
ياسين... مش فهم
سليم.. الو عامله ايه يانون
نور.. الحمد الله وانت اخبارك ايه
سليم.... دايما الحمد الله وانتي مالك صوتك
نور.... مافيش هي هدير فين
سليم... اهي دي هي اللي قالتلي اكلمك
نور... اممم يا واطي البت طلعت اصيله عنك معرفش بتحبك ليه
سليم ضحك... يخربيت شكلك نفس مره تتكلمي معايا من غير دبشك
سيف بيغير... بيكلمك ليه
نور بصتله ومن جوها... وربنا اردهالك يا بوظ الفيل انت
نور... بيطمن عليا انت مالك
سليم... مين جمبك سيف
نور... ربنا يخليك. متحرمش منك يارب اكيد انا كنت كده كده هكلمك
سليم.... ايه انتي بتقولي ايه في ايه
هدير... في ايه
سليم فتح الاسبيكر... في ايه يبنتي
نور ضحكت بدلع...عارفه عارفه عادي تتعوض اكيد هشوفك
سيف بيجزعلي اسنانه ... يشافو عزرائيل
هدير ضحكت... دي نور بجد
سليم ضحك... يا حجه انتي معايا ولا مع مين ولا مع الاسف
نور... معاك طبعا ياسطا انت
سيف بزعيق... نور متتكلمي عدل بدل مطين عشتك انتي وزفت دا
سليم وهدير سمعو سيف ضحكو وفاهمو...
هدير بضحك.... بت احنا بعيد انتي اللي جمبه هينفخك
سليم بهمس لي هدير... هي بتحبه ولا ايه
هدير غمز ة بمعنا اها... جدا
نور ضحكت لما سمعت هدير... قلبي وربنا وحشني الكلام معاك
هدير.. يخربيتك شكلك يبت اتلمي
سيف ضرب نور في دراعها...ايه ياما دا هو انا ار"يل وشد الفون قسم بربي ما سيبك يازفت
سليم بضحك... ياعم انا مالي
هدير بضحك... عامل ايه ياصحبي وحشتوني والله
سليم بصله. همس.. نعم
سيف...هدير وبص لي نور وفاهم ان نور كانت بتغيظو
سيف... عاملين ايه
نور بصت لي سيف ومشيت
سليم... تمام وانت
سيف... تمام هبقا اكلمكم تاني
سليم... براحه ياسيف انت فاهمني
سيف... تمام باي
هدير بصت في سقف العربيه... تحف بجد
سليم... كيس جوفه انا ايه وحشتوني دي انتي هتتهبلي
هدير... واللهي خاني تعبير بس فعلا وحشني شاكلهم وهما بيتعاركو وكده مش بمعنا التاني
سليم...
هدير.... خلاص بقا وبعدين انت لسه موصي صحبك علي نور مش هتتوصه بيا انت دا انا حتي بنوتك
سليم... تمام
هدير بخبث.... خلاص بقا دا انا كنت هوافق نتجوز الشهر اللي جي كده يبقا زاي ما احنا اخر السنه
سليم بفرح.... بجد
هدير.... لا بقا خلاص مش انت مش راضي تكلمني
سليم باسها من خدها.... بحبك
هدير ضحكت... اتلم
سيف جري وراها ومسك من دراعها... رايحه فين
نور بغضب... اوع كده بقا عشان بجد انا جي في دماغي اصوت ولم ناس عليك واقول بتتحرش
سيف... نفسي
نور بصدمه... ايه
سيف ضحك... طيب يا هبله شهد واختي اما سليم ايه افرض كنت روحت ضربته
نور.... ليه وكالة
سيف... تعالي معايا عشان اشوف صاحبي
نور...لا بخاف مش هروح مقابر انا بتاع بابا بروحه وببقا خايفه بس بطمن اول ما بشوف لان من برا
سيف بفرح...لا هنروح مستشفي لسه عايش
نور بصتله بفرحه.... بجد ولا كده وكده
سيف ضحك.علي طريقته... بجد انا مبسوط اوي انتي معايا وصحبي الحمد الله ايه رايك نروح لي وبعدها انا وانتي نروح مكان انا بحبه
نور بفرحه ..اشطا وبعدها بصتلو لا انا مش بكلمك اساس اوع روحني
سيف باس راسها..خلاص بقا حقكك عليا
نور بصتله... ابعد ابعد كده وبتبعدوعلي فكره انا مش موافقه عليك اساس
سيف... يخربيت الانفصام اللي مبهدلك واللي مبهدلني معاكي
نور... انا عندي انفصام شكرا ياسيد عموما روحني عشان انا معرفش المكان دا فين
سيف بهزار... لا ما انا خطفتك
نور ...بتتكلم جد ولا بتهزر
سيف...هي الحاجات دي فيها هزار اصل انا كنت عارف اساس انتي كل شويه بكلمه
ومسك خدودها عشان كده قولت اخدك اخطفك
نورعنيها دمعة... بتتكلم جد ولا بتهزر
سيف.ضحك...ينهار اسود انتي هتعيطي بهزر يابنتي بطلي هبل وبعدين حتي لوفعلا خطفتك فيها ايه انتي مش بتحبيني
نور بصتله... عبوشكلك. طب علي فكره بقا هوافق علي العريس اللي جدو جيبه ومش عايزك
سيف ملامح وشه اتغيرت ومسكها من دراعها بغضب...نعم ياختي عريس مين دا انتي هتستهبلي
نور خافت...اها في ايه
سيف... دا انتي ليلتك سوده وربنا يا نور لو حصل لموتهولك ووريني اساس مين اللي يفكر يقرب ليكي وانا عايش
نور بخوف ودراعها وجعها... اوع دراعي ياعم انت
سيف بغضب وبيجز علي اسنانه.. مين دا اللي اتقدملك
نور.... انت بتتعامل معايا كده ليه وبعدين بتخوفني يعني عشان اخاف ورفضو بالعند. فيك هوافق ومش هتقدر تعمل حاجه
سيف بصلها وبزعيق كل اللي حواليهم بصو... انتي ايه ياشيخه ليه حبه تعذبيني كل دا عشان ايه عشان حبيتك كل ماده عمله توجعيني كل ما بقرب منك خطوه ترجعيني الف كل دا ليه واتاسفت مليون مره وبحاول ارضيكي ومافيش فايده وتقربي وتحسسيني ان خلاص بقيتي ليا وملكة الدنيا القيكي ترجعي تهبديني في الارض كل دا ليه عشان بحبك يلعن ابو الحب اللي يخليني ابقا خايف كده وضعيف
نور وشها اتسحب منه دم وكانت شايفه كله بصص ليهم ومش عارف ترد واساس لو ردت تقول ايه بس كل اللي بتتمنا انها تختفي وبصت في الارض
سيف.... بجد. اول مره اندم اني اديت حد حاجه مايستحقهاش انا حبيتك.بطريقه متستهلهش انتي حلال فيكي عمتك
نور بصتله ونصدمت وسحبت ايديها ومتكلمتش ومشيت
سيف لقها بصتله لي اول مره بصه مش فاهمه ومكانش فاهم. اللي قالو وبص لقه كله ببص ليهم
سيف بغضب... في ايه كل واحد. يروح لي حاله ورح وراها
سيف...نور استني
نور...
سيف جري ومسك من ايديها لقها بتتنفض...استني بقولك
نور مش بص لي..
سيف جي يرفع راسها بعدت وشها.... انا اسف بس انتي عصبتيني يانور
نور....
سيف...عارف اني كلامي مالهوش اي لزمه اسف وان مش كلمه اسف هتمسح.كل كلامي بس مش عارف اساس انا قولت كده ليه
نور من جوها كانت عايزه تمشي ومش عايزه تسمع صوته ....
سيف....طيب زعقي قولي ايه حاجه
نور سحبت ايدها ولقت تاكسي جي تركب سيف وقف قصادها
سيف...رايحه فين نور انتي
سيف مكانش لقي كلام يقوله...بصي اهدي طيب
التاكس..ايه ياانسه
نوربعدت سيف وركبت...
سيف...نور اسمعيني طيب
نور للتاكسي...اتحرك لوسمحت
سيف...لا انزلي
التاكسي... امشي ولا لا احنا ورانا شغل
سيف بضيق... فتح باب تاكسي وطلع نور...امشي السوق مشي
نور طلعت لان مكانش فيها اعصاب انها ترفض.. ابعد.عني
سيف...اسمعيني انا عارف كلامي زفت ومش عارف اقول ايه ولاقولت ايه اسف
نور بنبرة عياط...خلصت ابعد بجد.انا مش عايزه اشوفك قصادي
سيف طريقت كلامها وجعتو اكتر ما هو موجوع... طيب تعالي نروح مكان نتكلم
نور...مش.عايزه اتكلم عايزه اروح
سيف..طيب وجي يمسك ايديها بعدت طب امشي قدامي
نور...امشي منين
سيف...كده.
نور... حاضر
سيف بصلها لقه وشها مزرق بطريقه غريبه.. استني ووقف تاكسي اركبي
نور ركبت وهو ركب جمبها
سيف قرب من السوق وهمس انه يودي المستشيفي
وطول السك سيف بصص لي نور وخايف من جوه... غبي ايه اللي قولته دا هي كانت عمرها ما هتسمحك اكيد بتندم انها حبتني
السوق... اتفضلو سيف حاسب ونزلين
نور مره واحد اتنفضت ومسكت بوقها...
سيف...نور ومسكها فضلت ترجع لحد. ما اعصابها سابت شالها
نور بتعب..احنا فين
سيف...متخافيش نور ميلت راسها عليه ومسكت في
سيف ضمها لي...اسف بجد
نور بصتله وقفلت عنيها وسكتت
تسريع الاحداث
سيف راح كشف عليها وطلع ضغطها مش مظبوط اخدت محلول وفضلت نايمه ودكتور كتب ليها علي فيتامينات لانها ضعيف سيف راح شاف صحبو وبعدها رجع لي نور فضل قاعد جمبهاوبيملس علي شعرها بيحاول يفكر يعمل ايه يرضيها رغم.ان عارفها من اقل كلمه بتزعل وتتعب
نور بتفوق
سيف...نور
نور بصتله.. انافين
سيف...المستشفي
نور بتشد الحاجات اللي في ايديها
سيف...بس بس اهدي خلاص قربتي تخلصي المحلول
نور...ابعد عني عايزه اروح
سيف....ماشي اهدي طيب هنروح دلوقتي
نور...ابعد.ايدك عني يا سيف ولو سمحت انا مش عايزه اتعامل معاك.تاني والشركه اللي بنا مش عايزها هتنزل اي حد ياخدها وشوف واحده تانيه سكرتيره واعتبر اني ميته واكيد مش هتصحي ميت
سيف...بعد الشر ايه اللي بتقولي دا
نور....بجد.بس متهيقليي مش زاي اللي قولته وانا قولتك اني متعاملش ولا اتعشر انت اللي وبصتله وسكتت
نور.. خلاص كفايه انا مش زعلانه علي فكره من كلامك.عادي مش اول حد. يعني المهم عايزه امشي من هنا وانا مش رجع شغل تاني شوف حد. متهئلي شهد كانت عايزه شغل
سيف.... لا واهدي وبعدين نتكلم
نور بصريخ...انا مش عايزه اشوفكك افاهم مش طيقاك خلتني مش عارفه اعمل ايه امشي ولا اعمل ايه انت محبتنيش انت جوك مني كل دا انا مش فاكره ليك اي حاجه زعلتني عشان حبيتك اما انت لا يمكن عشان فيا شبه من مامتك مش اكتر ابعد عني انا بجد مش عايزك
سيف...كل دا محبتكيش يا نور دا انا كنت بحاول القي اي فرصها ماشي محبتكيش هغير ليه عليكي هتمنا اشوفك لو دقيقه ليه هفضل ادعي كل يوم انك تبقي ليه انا عمري ما كنت ضعيف قصاد.حد.بس قدامك ببقا اضعف شخص انا بحبك واللهي بحبك اقسم بالله العظيم بحبك ورحمة امي بحبك انا اسف واللهي يانور عارف ما فيش حاجه تخليكي تسامحيني اسف ورحمه ابوكي ردي حتي وزعقي بس متسيبنيش
نور بصتله وضايقت انه بيتحيل وعنيه مدمعه وشكله صعب عليها....انت بتبصلي كده ليه مترجع لي ورا وانا مش بحب كده ابعد
سيف مسح دموعه...طيب بصي اديني فرص ودي الاخير وانا وعدعمري ما هخليكي تندمي انك ادتيني فرص عشان خاطري يانور
نور بصتله ومن جوها... لا مش هسامحك.انا مش هبله
العقل....انتي هتقبلي كل شويه يهددك.بوجوده
القلب... ما انتي كذه مره تكسري حاجه ويسامحك في ايه
العقل... هوواتاسف وجابك هنا وماسبكيش الا لما يطمن
سيف مسك ايديها وباسها...اسف وعد.فرصه بس
نور قلبه دق جامد وبلعت ريقها...ايه ياعم انت انا قولتلك.كذه مره مش.بحب الاسلوب دا
سيف قرب منها ... اسف
نور...اوع طيب كده في ايه يعني مش هسمعك وانت بعيد.
سيف...موافقه طيب
نور...
سيف...طيب بصي تعالي نروح المكان اللي زعقتلك في و اتاسف قدمهم كلهم. ياستي نروح لي واحد واحد
نور بصتله وستغربتو انه مكانش يبتاسف... بجد
سيف...ورحمة امي جد.يلا نروح دلوقتي
نور... هتتاسف ليا قدمهم
سيف...اها وبينادي علي حد.يشيل اللي في ايد نور يلا. ونور بتقوم ومستغرابه وطلعو من المستشفي
سيف...يلا
نور.