قصة احببت مجنونة
البارت الرابع عشر 14
بقلم الاء
نور... جرب كده عشان اخلي وشك ملهوش ملامح
سيف جز علي اسنانه....بت انتي انا كل ما احاول افتح معاكي صفحه بتخليني اندم
نور بصتله من فوق لي تحت... لا واللهي وبتندم وضيقت عنيها وبتشب عشان تطوله ومتقولش ليه انك شخص متكبر وشايف نفسه وانك متتعاشرش
سيف... لما انا شخص متعاشرش انتي ايه هنوءدك
نور بصتله بعصبيه.. اصماله عليك وبعدين سكتت وضمت حواجبها ايه يعني ايه دي
سيف بقرف... هو ايه اللي يعني ايه
نور.... اللي انت قولته دي هنوءدك
سيف بصلها.... يعني ندفنك باذن الله
مكرم كان قاعد بيضحك...بعد الشر اتلم
نور.. ان شالله انت بس انت بطولك دا عايزلك قبرين بس خساره فيك يعجل
سيف مسكها من هدومه...بت انتي انا سكتلك
نور.... لا متسكتش وسيب هدومي
سيف فضل يوديها ويجبها... انتي هبله ابت ولا وقع علي دماغك وانتي صغيره سابها ومسح ايدو في وشها غوري
نور مسكت ايديه وعضتها....
سيف..... اهااا سيبي انتي مجنونه
نور رفضه تسيب....
سيف بيحاول يبعدها.... اووعي انتي ايه مش بتشوفي لحمه
نور....
سيف بوجع.. وربنا هرزعق قلم
نور...
مكرم عماله يضحك
سيف...بابا خليها تسيب
مكرم.بضحك...ابعدو عني وسابهم ومشي
نور...
سيف مش عارف يشد ايدو راح شدها من شعرها عضةاكتر.... اهااااا يابت المجن*ونه
نور....
سيف افتكر انه لما كان بيعمل كده كانو بيمسكو مناخيرو مسك مناخرها....
نور سبتو... انت متخلف كنت هتخنق
سيف بص علي ايدو لقها حبست دم وزرقت وجيب دم بصلها بغضب وبيجز علي اسنانه
سيف... دا انتي للتك سودا
نور... كل ما هضايقني هعضك واها من الاسبوع اللي جي هبقا اشتغل الاسبوع دا اجازه وصحيح طز فيك وسبته ومشيت
سيف واقف وشه ماليان غضب راح لحقها قبل ماتمشي ومسكها من دارعها.... انتي شكلك نسيتي انا مين وممكن اعمل فيكي ايه
نور بصتله بستهزء.... اقولك حاجه طز
سيف شد علي دراعها جامد....لا انتي شكلك عايزه علقه تربيكي من الاول
نور بوجع...دراعي سيب
سيف.... لا لما تتأسفي وتتعدلي
نور بعند...عند ام ترتر سيب
سيف بصصلها بغضب...
نور بصت علي ايدو اللي عضتها ومسكتها جامد....سيب
سيف....طز
نور ضغطت علي ايدو....سيب بقولك
سيف...طز اتاسفي
نور مكانتش قادره تستحمل ايدو.. مش هتاسف ياسيف سيب ايدي
سيف....براحتك خالينا كده
نور بصتله بعند... خالينا وعنيها دمعت لانها مكانتش قادره
سيف لقها عنيها لمعة من دموع... يكفيني دموعك دي وسبها ومشي كتك القرف
عاصم في مكتبه
عاصم... كانت عايزك في ايه
مكرم... عايزه تيجي معايا المستشفي عادي تتعرف علي ممرضه
عاصم...اوع تكون عايزه تمشي
مكرم... لا متخافش
عاصم... البينت دي غلبتني
مكرم...هي شقيه بس بسم الله ماشاء الله جدعه
عاصم... عايز اطمن عليها بخاف مش عارف ليه بقلق عليه دايما
مكرم...ربنا يطمن قلبك يا عمي صحيح هما جم عشان يفضو الشراكه
عاصم براحه... اه الحمد الله كنت شايل هم بسببهم
مكرم.....وخاله شمس
عاصم... شمس جدعه ومننا اما دوله عمري ماحسيت اهلي
مكرم... انا فكرتهم جاين عشان فرح العيال
عاصم.... لا ولما عرفو ماقالوش حتي الف مبروك
ياسين..افضلي قلبه وشك كده عليا وبرضو مش هوافق
نورين...ياسين عشان خاطري واللهي كلنا بنات
ياسين.. هاجي اخرجك انا ونتفسح
نورين..عايزه اكون مع صحابي
ياسين.. ماشي هاجي معاكي وهبقا واقف من بعيد واعملو اللي انتم عايزينو اهو اظن حلو كده
نورين... ياسين انت مش وثق فيا للدرجه دي
ياسين... لو مش وثق هحبك ليه مكنتش هفكر اساس فيكي
نورين... اومال ايه دا
ياسين بعصبيه... نورين انتي عارفه وفاهمه ان زفت مراد دا لزق فيكي كل ما تروحي مكان القي هو موجود انا لو مش عارف انتي ايه ووثق فيكي كنت شكيت انك بتقوليلو فا اكيد مش هوافق تروحي لي واحدك اكون معاكي عشان لو لقيتو وربنا المره دي هضربه لان انتي بتعتي ومش من حق حد غيري تمام
نورين بفرحه... انت بتغير عليا
ياسين بصله.. ومن اي حد يفكر يجي ناحيتك ودي مش قلة ثق فيا ولا فيكي انا بحبك وانتي عارفه انت بالنسبالي ايه فاكيد هغير ان شالله من خيالي
نورين مسكت خدوده....ياختش كميله ياناس
ياسين ضحك... ايه هنعمل ايه
نورين... نخرج انا وانت لي واحدنا
ياسين... وصحابك
نورين... احم لا بلاش
ياسين ضم حواجبه...ليه
نورين بصتله وبكسوف... ما بصراحه يعني صحابي بيفضلو يتغزلو فيك
ياسين ضحك....اممم عشان كده ما انا بقول برضو
نورين... بس بقا متندمنيش اني قولتلك
ياسين ضحك وغمز.... خلاص بتغيري اهو انتي كمان
نورين...بس يابابا ويلا هطلع انام تصبح علي خير
نور... الو ايه يابني ببعت مسدچ مش بترد
سليم...لا مخدش بالي
نور...انت بتعمل ايه
سليم.. كنت قاعد بقراء كتاب
نور..مالك
سليم...حصل مشكله في شغل مضايق شويه
نور...اممم ربنا يقويك
سليم...وانتي
نور... مافيش قرارت هقاعد في بيت مش همشي
سليم..بجد
نور.. وهشتغل مع زفت سيف برضو
سليم ضحك... وايه كمان
نور...ومع انك زعلان بفكر ان بعد مشوار بكر اخد نتمشا دا لو انت فاضي
سليم بفرح... بجد
نور....ههزر معاك ليه
سليم....بس هتروحي مشوار ايه
نور... هروح مع بابا مكرم للممرضه
سليم...بابا مكرم من امتا بابا دي
نور....بصراحه طلع شخصيه جميله بجد و حكتلو اللي حصل
سليم... عشان كده ربنا يديم المحبه انتي مبسوطه
نور....جدا
سليم... دايما طيب يلا نامي عشان ترتاحي وبكره تروحي مشوارك وبعدها نتمشا
نور.... اشطا باي
سليم... باي
تسريع الاحداث
كلهم نامو وعده اليوم وتاني يوم كلهم متجمعين علي الفطار
نورهمست... بابا انت هتاخدني زاي موعدتني
مكرم بصله ونصدم...ايه انتي قولتي ايه
عاصم...في ايه
ماجدة... تلاقي قلة ادبها
نور وشها هرب منه دم
امل بصتلها وبصت لي باباهاعاصم
عاصم بضيق وتعمد انه يدلعها... حصل ايه ينون
ماجدة بصتله بضيق...
نور بخوف.. واللهي معملت حاجه
مكرم بصلها بحب.وبص لي ماجدة وقالها بفرحه وفخر... بنتي نور متربيه استحاله تقول كلمه تقل من تربيتهاكفايه انها بنت طارق الله يرحمه
نور بصتله بفرحه عكس خوفها اللي كانت في...
ماجدة...هي بنت دي كلكم مدلعين فيها كده ليه
سيف بص لي نور وهمس... والبنت لما بتدلع بتبقا بارده زايك كده
نور بصتله....هوش اسكت
سيف بصلها وستغرب من رد فعلها كان مستني تتعصب ويتزعقلها
عاصم ضحك...هي قالتلك ايه طيب
مكرم بفرح... مافيش كانت بتتكلم اني منساش اني اخدها معايا
سيف.... نعم وشغل
مكرم بحاده... سيف نور محتاج ترتاح وانت فاهم
عاصم... وانا وقلتها تبداء شغل من الاسبوع اللي جي
سيف بنرفزه...هو انا اللي شغال عندها ولا هي
نور...لا تؤتؤتؤ.انا بساعدك وانت وبصت عليه من فوق لي تحت وانت مش صغير تقدر تساعد نفسك وغير كده انا من الاسبوع اللي جي شغال معاك مش عندك وهساعدك شويه في شركه القديمه
سيف بصلها...بت انتي مفكره نفسك ايه متتعدلي
ماجدة... الطشها بلقم يمكن تتعدل
نور بصتلها وبصت لي سيف وقربت منه وتكلمت ببرائه....وربنا لو مديت ايدك هدعي عليك ويبقا اخر كلام فعلا بني وبينك وتبقا تالت مره ومش هسامحك فيها
سيف بص علي طريقتها في كلام اكنها طفله وبتعاتب بتحذير...
ادم...في ايه يتيا مالك
ماجدة...اخرس دي عايزه تتربه
مازن بغيظ... اختي متربيه
سلمي... تيتا هما كده نقر ونقير مش بندخل ما بنهم
شمس...خلاص يا ماجدةمن تدخل فيما لايعنيه سمع ما لا يرضي مالناش في دوله اخوات مع بعض
ماجدة...قصدك ايه ياشمس انا بدخل في اللي ماليش في وانتي ياست سلمي تقصدي ايه
سلمي... احم مقصدش حاجه ياتيتا
هبه...سلمي بنتي نيتها خير يا خاله مش قصدها شر
فوزيه...تقصدي اختي قصدها شر
تهاني...اهدي يا فوزيه شويه
فوزيه..اخيرا اتكلمتي يا ختي شايفه احفادك
تهاني.. بسم الله ماشاء الله.احسن تربيه وتكلمت بفخر كفايه انهم احفادعاصم وتهاني وبصت لي عاصم فاكر مش كنا بنحلم بكده
عاصم ضحك..انتي في ايه ولا ايه
سيف ونور لسه بصين لي بعض سيف بهمس.. تقصدي ب ايه مش مسامحني لي تالت مره
نور بصتله.. مافيش
مكرم... يلا ينور وهمس انا هاكلك برا احلي من الفطار دا
نور بصت لي مكرم... اشطا
تسريع الاحداث
نور قامت هي ومكرم ومشيو في طريق
نور... هو انت كنت تبصلي كده ليه
مكرم... كن نفسي في بنت تكون شبه بسمه
نور فاهمة... خلاص هقولك من نهارده بابا يلا ياسيدي ولا تزعل
مكرم لعب في شعرها...ربنا يحفظك بس ليه قولتيها بعد رفضك انك تقوليها ليا
نور... بصراحه يعني انا لقيت فيك حاجات ياما من بابا بصراحه زايك مش بترضا تأذي حد مهما كان يكون او تقطع عيش حدالا لما تعرف طيب احكيلك حاجه مره واحد كان شغال مع بابا فا كان بيلعب في الميزان بابا اخد بالو وجه مره ومن ورا ضهرو قالو في قران الكريم (وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ) الراجل اتفجع وبصلو وتكسف بابا قالو سيدنا محمد.صلي الله عليه وسلم كان معروف بالصادق الأمين انت بتاكل حق ناس اللي ربنا حطها امانه في ايديك بتاكل حرام هل ترضا مراتك اللي في البيت تاكل اكل ناس
الراجل اتكسف واعتذر لي بابا راح بابا قالو انا عارف انك مش صغير عشان متكنش عارف الكلام دا اكيد انت عارف المهم متكرارش ممكن اقطع عيشك بس ربنا بيسامح اياك تكرارها ولو كرارتها متزعلش مني متجيش هنا تاني عايزه اقولك راجل دا من ساعتها معروف با الامانه وانه ايدو فيها الباركه وكله بيحبو وكل ماكان يشوفني يقولي ابوكي دا نصحني وكانت احلي نصيحه وربنا كرمني حستك انت امبارح اوووي زاي بابا
مكرم.... الله يرحمه
نور.... يارب ويغفرله
مكرم...تاكلي بيتزا ولا اكلت سمك علي البحر تفتح النفس
نور كشرت...سمك لا طبعا ليه كده
مكرم...انتي زاي الموكوسه اميرة مبتحبيش السمك
نور... انا معرفش انتم بتحبو السمك ليه
مكرم ضحك... دي بس بس اش فاهمك انتي
نور ضحكت.. الحمد الله اني مش بفاهم.
مكرم ضحك... يبقا بيتزا يلا بينا
نور باسته من خدو...
مكرم ضحك..
تسريع الاحداث نور ومكرم راحو اكلو وطلعو علي المستشفي
ونور راحت للممرضه واعتذرت ليها وعزمتها في مكان وكلمت سليم يجي يقبلها هناك بعدها سليم راح وتكلمو مع الممرضه واكنهم التالته صاحب وبعد وقت الممرضه استاذنك انها تروح لي شغلها وسليم ونور راحو يتمشو شويه
نور هما مشين... سليم انت لو مكنتش دكتور كنت هتبقا ايه
سليم.... شيف
نور بصتله... بجد
سليم ضحك بتبصلي كده ليه اها شيف عادي
نور ضحكت... شيف سليم ال وبصتله اسمك ايه صحيح سليم ايه
سليم ضحك... هتتريقي لا
نور بصتله بطفوله... لا لا قول يلا
سليم ضحك... انتي بطريقتك دي اتاكد هتتريقي
نور بضحك... عشان خاطري
سليم.... سليم سليم سلامة
نور بضحك... انت اسمك. سليم سليم سلامة يعني ولا سليم سليم سليم سلامة
سليم بصلها... هتتتريقي وتقولي انت علقت والجوه دا همشي وسيبك
نور ضحكت... بتكلم جد
سليم... اسمي سليم سليم سلامة
نور... اممم طيب وديرت وشها
سليم راح واقف قصادها مد راسه قصاد وشها... انتي عايز تضحكي
نورلقت وشه بقا في وشها فضلت تضحك... علي فكره عادي بس انت ضحكتني وربنا
سليم فضل ضحك علي ضحكها.... ماشي
نور بضحك... انا عايزه اكول ايس كريم
سليم... حاضر عده الوقت
نور.. انا لزم اروح عشان متهزقش
سليم... تمام اكلم جدو لو قطعته نور
نور... لا مش لزم يلا
سليم... طيب يلا اوصلك
نور...لا هاخد تاكسي
سليم... عشان ابقا مطمن وبطلي غلبه يلا
نور...هو انت بتزعقليي
سليم بصلها...نور مش عليا هوصلك يعني هوصلك
نور ضحكت.... ايه دا انت اخد بالك
سليم...اها اخد ويلا ينون يالمضه
وصلها لقتهم كلهم في البيت
نور...احم السلام عليكم
ماجدة ضحكت بستهزء.... وعليكم السلام لسه بدري
نور... بجد طيب كويس
ياسين...بت نور شوفتي الفيلم بتاع اطلع اوضتك
نور بصتله بستغراب...ايه
سلمي بصتلها ووبعنيها شاورت انها تطلع عشان ماجده مضايقهاش... يبت فيلم بتاع اطلع اوضك دا انتي اللي كنتي قولتي عليه
نور برضو مكانتش فاهمه...في ايه انا مجبتش سيره عن الفيلم دا
دام بضحك..تعالي افرجك عليه واخدها وطلعو
اميرة... استنو هاجي معاكم
ماجدة بتجز علي اسنانه وبصت لي امل...عجباك كده يا امل بنتك بكلمها تسيبني
امل....مالها البت طلعت اوضتها معملتش حاجه
شمس بصت لي ماجدة بنفز صبر وراحت وجهه كلامها لي امل... اعملي قهوة دماغي هتنفجر
امل... بعد الشر من عيني
سيف كان قاعد مسك الفون
ماجدة بصت...انت مسك الفون دا ومش محترم اني قاعده
سيف مكانش وخد بالو
ماجدة.. مش عجبك كلامي يا سي سيف
فوزية... هقولك ايه ابن بسمه
سيف ركز لما سمع اسم ولدته
سيف بصلهم... امي مالها
فوزيه ديرت وشها خافت..
ماجدة رفعه حاجبه وبصله بقرف... مش عيب لما تمسك التلفون واحنا قاعدين
سيف... هو انا مسك سجاره ولا حاجه حرام
ماجدة...ولد احترم نفسك
تهاني... عيب يا سيف
سيف بص لي تهاني... ثانيه بس يا تيتا وبص لي ماجدة هو حضرتك في حاجه مضايقكي لما اقاعد امسك الفون
ماجدة...اها دا عدم احترام المفروض تقاعد تتكلم معايا
سيف... هو انا هتكلم مع حضرتك في ايه معلش
ماجدة.... انت بتكلمني بقرف وبتعالي صوتك عليا
سيف... لا بقا انتي شكلك حب تتعاركي وانا مصدع وقام وسابها
فوزية... هو ايه ياختي دا كل ما حد.يكلمهم يسبونا
ماجدة...البيت دا كلهم معرفوش يربو عيالهم
تهاني.... صحيح يا فوزيه ابنك سمعت انه ساب البلد.بسبب انه طلق مراته بسبب و لما حب يرجعها هو اللي سابلك البيت عشان بيتو ميتخربش تاني واخدها وسافرولا بنتك اللي سمعت قالتلك بلاش تيجي عندي جوزي هيطلقتي بسببك
وبصت لي سعاد.صحيح يا سعاد انتي ابنك اللي حلف ما دخلك بيت ولا انتي تدخليلو بسبب اخر مره كنتي هتخلي مراته تنتحر بسببك وبصت لي ماجدة اما انتي يا ماجدة بسم الله ماشاء الله عيالك كلهم ما فيهم حد عدل واللي كويس سيبلك البلد بحالها بسم الله ماشاء الله عليكم
ماجدة.. عاجبك كده يا عاصم
عاصم....
ماجدة... يعني عجباك
فوزيه...دا بدل متقوم تضربها
عاصم...
سعاد... والله لو ما جبت حقنا لا نسيب البيت ونسافر الصعيد
عاصم... تنقطع ايدي قبل ما امدها علي ست ناس
فريده وهبه ضحكو...
ماجدة بغضب...يلا ياسعاد انتي فوزيه وانتي ياشمس
شمس بصت ليهم
عاصم... شمس دا بيت اخوكي اقاعدي
شمس... ومين قالك هقوم انا مستني بنتك تعمل القهوة وبصوت عالي بت يا امل فين القهوة
ماجدة وفوزيه وسعاد بصو لي بعض واخدو بعدهم وجاين يطلعو
عاصم...الصبح سافرو دلوقتي
ماجدة...مالكش في
عاصم بزعيق يهز القصر... كلمتي تتنفذ
طلعو سكتو
سيف كان رايح لي اميرة مالقهاش في اوضتها سمع صوتها في عند نور دخل
اميرة... راح ادم زعق الناس كلهم رجعو مكانهم بجد كان شكله جامد
ادم بيعدل ياقة القميص...اقل حاجه عندي
نور بصتلها وبصتلو... دا جامد وانت دي اقل حاجه عندك يبت دا مره انا وهو اتعاركنا علي مصاصه وعضني واخدها انتي مخدوع في
سيف.
لقراءة البارت الخامس عشر من هنا