قصة أحبك يا بنت عمى البارت السادس 6 بقلم مجهول


قصة أحبك يا بنت عمى
البارت السادس 6 
بقلم مجهول



أسامة :  يا مازن مش كدة مش مستهالة يا أخي 
مازن : مش مستهالة ازاى دى بوظت البدلة الغبية دى و حضرتك ناسي أن عندنا اجتماع مهم بعد ساعة مع عملاء أجانب
أسامة : صح دا انا نسيت ، طب هتعمل اية دلوقتي 
مازن : هروح البيت طبعا أغير هدومي 
أسامة : تمام بس متتاخرش 
مازن : أوك 
خرج مازن من الشركة وركب عربيتة وراح البيت 
مي كانت بتتمشى وكانت سرحانة في مامتها ولسة هتعدي الشارع عشان تروح حديقة الأطفال ، عربية توووووووت فوقتها وهي فنص الشارع ، نزل مازن من العربية متعصب هو يوم باين من أوله 
مازن : انتي عامية 
مي : التفتت لمازن ربنا يسامحك 
مازن : ركز شوية في مي ، هو انتى 
مي : نعم انت تعرفني 
مازن : عز المعرفة ، انتي نفس الغبية إلى كانت سرحانة وهي  بتعدي شارع في اسكندرية 
مى : ركزت في مازن وافتكرت الموقف وقالت لو سمحت متقولش غبية 
مازن : لا غبية وستين غبية وعامية كمان
مي : متحترم نفسك ، آية قلة الذوق دى 
مازن : لولا اني متاخر على الشغل كنت عرفتك قلة الذوق على اوصلها 
مي : مريض 
مازن : دخل العربية وساقها بسرعة وراح الفيلا غير البدلة وبعدين رجع الشركة تاني 
مي : راحت حديقة الطفل ولعبت مع الأطفال شوية وبعدين رجعت البيت على الساعة 4 العصر الكل كان متجمع على الغدا ومستنين مازن إلى طلع يغير هدومة 
على السفرة 
محمد : ها يامي اخبارك اية 
مي : الحمد لله يا عمو 
محمد : انتي اتعرفتي على العيلة باقى مازن شوية ونازل ، أهو نزل أهو 
مي : رفعت عينيها على السلم لقيتة نفس الولد إلى اتخانق معاها وسكتت من المفاجأة 
مازن اول ما شاف مي : اية إلى جاب البت دى هنا 
محمد : ولد دى مي بنت عمك 
مي : هو دة مازن 
محمد : انتوا تعرفوا بعض ولا اية
مازن : لا موقف قديم كدة 
ليلى : كانت متغاظة من جواها 
محمد : طب يلا نتغدا 
مي من جوا نفسها : هو دة بقي ابن عمى يادي المصيبة دة مغرور و رخم أوي 
مازن لنفسة : جيتي لقضاكي انا هعرفك المريض إلى انتي بتقولى علية هيعمل فيكي اية 
بعد الغدا 
محمد : آخر الاسبوع هنعمل حفلة كبيرة في الفيلا 
ليلى : اية المناسبة 
محمد : رجوع مي لينا طبعا 
ليلى : سكتت من الصدمة 
مازن : ولية التكاليف دى يابابا 
مي : معاه حق يا عمى لية التكاليف دى 
مازن : بص لمي واستغرب رد فعلها 
محمد : انا مش باخد رأيكم انا ببلغكم 
مازن : إلى تامر بية يا بابا 
ليلى : دة يا دوب أجهز نفسي 
محمد : اه قوم يا مازن فسح مي شوية 
مازن : نعن افسح مين 
محمد : قوم فسح مي 
مازن : انا تعبان وعندي شغل بكرة 
مي : مفيش داعى يا عمو انا نزلت خرجت  اتمشيت شوية الصبح 
محمد : مازن انا قولت اية 
مازن : حاضر هطلع أغير هدومي وطلع مازن
محمد : اطلعي انتي كمان يا مي أجهزى وممكن علشان خاطرى تلبسي حاجة غير الأسود 
مي : حاضر يا عمو 
طلعت مي
ليلى : انت ناوي على أية 
محمد : كل خير 
ليلى : قصدك اية 
محمد : بكرة تعرفى
نزل مازن وكان لابس قميص كروهات ورافع الكوم ولابس بنطلون كافية 
مازن : فين الهانم
محمد : ولد اتكلم عن بنت عمك كويس وإياك تزعلها ومازن بيتكلم مي جت وقفت وراه وقالت انا جاهزة 
محمد : اية القمر دة 
مازن : التفت بقرف لقي مى فوشه وقعد يبص عليها وانبهر من جمالها 
مى كانت لابسة فستان أزرق قصير وعاملة شعرها ديل حصان وحاطة ميك اب خفيف 
محمد : اية يا مازن سرحت فين
مازن : مسرحتش ولا حاجة ممكن نمشي 
مي : أوك 
مازن مشي قبل مي وركب العربية وبعدين مى طلعت وراة وركبت جمبة 
مازن : تحبي تروحي يا هانم 
مي : ايه هانم دى وبعدين احنا طلعنا ولاد عم ، مفروض ننسا إلى فات وانا بعتذرلك يا سيدي على الكلام إلى قولتة 
مازن : انا مش معتبرك بنت عمى 
مى : اية 
مازن : زى ماسمعتي ، انا مليش اعمام ولا اني مبقدرش اقول لبابا لا وافقت اخرجك فياريت ومكملش كلامة 
مى نزلت من العربية 
مازن نزل وراها بسرعة رايحة فين 
مى : هدخل ومش هخرج مع واحد مش طايقني 
مازن : بقولك اية مش ناقصة بابا يتضايق منى اركبي العربية من سكات ولا انتي جاية تخربي بيتنا 
مي على قد ما كلام مازن جرحها ركبت معاه عشان تاكدلة أنها مش جاية تخرب بيتهم 
مازن : تحبي تروحي فين 
مى وهي بتبص من قزاز العربية أي حتة مش فارقة 
مازن : أوك ، أخدها على كافية هادى وطلب اتنين عصير وطول الوقت فاتح الموبايل ومش معبر مى ولا بيكلمها 
مى لنفسها : ياه انت مش زي عمو خالص يارب هعيش في بيت الأغلبية فية بيكرهوني 
مي حست بالملل وقالت مازن
مازن : نعم 
مى : ممكن نروح انا زهقت 
مازن : اوك 
وهما خارجين من الكافية 
مازن : اوه  استني هنا نسيت مفاتيحي جوا 
مى :  ماشي 
دخل مازن الكافية ومى كانت وقفة مستنياة فجأة جة شاب وابتدا يعاكس



                  البارت السابع من هنا 
تعليقات