قصة أحبك يا بنت عمى البارت السابع 7 بقلم مجهول


قصة أحبك يا بنت عمى
البارت السابع 7
بقلم مجهول 
 
                        
في القسم 
العسكرى دخل مازن والولد إلى اتخانق معاه عند الضابط
الضابط : ايه في اية
مازن طلع البطاقة بتاعته و أداها للضابط 
الضابط : اتفضل يا بشمهندس انت ابن المهندس  محمد القاضي
مازن : أة انا 
الضابط : اية إلى حصل 
مازن : الحيوان دة كان بيعاكس بنت عمي 
الضابط : و هي فين
العسكري : برا يا فندم 
الضابط : دخلها بسرعة
دخلت مى بسرعة على مازن 
مى : مازن انت كويس 
مازن : أة كويس
الضابط كان بيبص على مى نظرات غربية ومبهور  بجملها ومازن اتغاظ اوى من نظراتة 
مازن : اية يا فندم 
الضابط : ها اية إلى حصل يا انسة 
وحكتلة مى على إلى حصل 
الضابط : ممكن بطاقتك 
مازن : لية يعني حضرتك 
الضابط : عشان هفتح المحضر يا مازن باشا
مى أدت الضابط البطاقة 
الضابط : اسم حلو اوى 
مازن : نعم : في اية حضرتك 
الضابط : ها لالا مفيش حاجة يا عسكري خد الواد دة على السجن
مازن : ممكن نروح 
الضابط : أة أة طبعا بس امضلنا هنا ومضي مازن وخرجوا 
في العربية 
مازن : هو انا كل ما اشوفك تحصلى مصيبة 
مي : وانا مالى انت إلى دخلت وسبتني
والضابط الحيوان دة كنت هضربة كمان
مي : لية 
مازن : مش شايفة بيكلمك ازاى 
مي : ضحكت 
مازن : ممكن اعرف اية إلى بيضحك دلوقت 
مى : لأنك بتكرهني ومش بطقني ،  مستغربة ازاى دافعت عني كدة 
مازن : لأنك قدام الناس اسمك بنت عمي 
مي : يعني اية قدام الناس
مازن : يعني كلة عارف انك بنت عمي ومن عيلة القاضي ففي اى حاجة هتحصلك هتضر العيلة 
مي : أة انت بتحسب الشغل
مازن : أة طبعا بحسب الشغل أما خوف عليكي مثلا 
مي : ولية لا يعني 
مازن : لاني في الأول قولتلك اني مليش اعمام ومش معترف بيكي كبنت عمي فاهمة 
 مي : سكتت ودموعها نزلت وقعدت تبص من الشباك طول الطريق ساكتين 
وصلوا الفيلا وكل واحد طلع اوضتة وكانت اوضتهم جمب بعض 
مي كانت مخنوقة أوي ورنت على منار  وحكتلها إلى حصل منار قالت لها متزعليش وتنفض لمازن دة وتركز في دراستها و بس ، فقررت مي تسمع كلام منار 
الصبح 
الكل على السفرة بيفطر 
محمد : ها يامي انبسطي امبارح 
مي : لسة هتتكلم 
مازن : طبعا يابابا يعني معقول انا مش هبسطها ومحصلش اى حاجة خالص مش صح يا مي 
مي فهمت أن مازن مش عاوزها تحكي إلى حصل في القسم و افتكرت كلامة لما قالها انتي جاية  تخربي بيتنا ، فقررت متقولش حاجة عشان عمها مش يزعل من مازن 
مي : أة صح اتبسط أوي وابتسمت ابتسامة خفيفة 
مازن لنفسة : اووووف كويس أن الغبية دى مقالتش حاجة 
ليلى لنفسها : يا ترى بتخطط لأية يا محمد 
بعد الفطار 
جت واحدة من المساعدين بتوعها ومعاها فساتين 
ليلى : أهلا اهلا يا ميمي
ميمي : أهلا يا ليلى هانم جبتلك أحلى مجموعة عندي 
ليلى : طب كويس ، تعالى يا هبة اختاريلك فستان 
هبه : حاضر يا ماما 
محمد : قومي يا مى اختاريلك فستان 
مى : انا لالا لا يا عمو انا هلبس اى حاجة 
محمد : لا طبعا مش هتلبسي اى حاجة الحفلة دى عشانك ولازم تبقي أحلى واحدة
مي : بس يا عمو
محمد : مفيش بس 
مي : حاضر 
ليلى كانت متغاظة اوى ، وقعدت مي تبص على الفساتين معجبهاش حاجة لأن كلة كان عريان 
ليلى : اية مش عجبك حاجة
مي : أصل كلة مكشوف أوي مقدرش البسة 
ليلى بخبث : خلاص البسي أي حاجة من عندك 
مي : طيب و مشيت تقعد مع عمها ومازن 
محمد : ها اختارتي حاجة 
مي : لا 
محمد : لية معجبكيش حاجة
مي : بصراحة كلة مكشوف وانا مقدرش البس عريان كدة اتكسف 
مازن : ساب الموبايل وبص على مي باستغراب وقال تتكسفى 
مي : أة بتكسف ، الفساتين كلها عريانة اوى و كاشفة الجسم كلة وانا مش بحب اكشف جسمي كدة 
محمد : شئ طبيعي لأنك مش اى وحدة
مازن : كان مستغرب اوى وقال فنفسة ، معقول فية بنت بتتكسف ، لا جدعة يا مي 
محمد : خلاص قومي مازن هيوديكي لأحسن محل اختارى إلى يعجبك
مى : لا لالا لالا مازن لالا لا لالا مش عاوزة حاجة 
محمد : هو فية اية هو ضايقك امبارح 
مى : ها لالا ابدا خالص
محمد : آمال مالك فية اية 
مي : أصل دة يوم اجازتة ، حرام يا عمو اتعبة 
مازن : فعلا يابابا دة يوم إجازتي 
محمد : ملكيش دعوة بتعبة وانت يا مازن دى كلها كام ساعة يعني 
مازن : بس يابابا
محمد بشدة : مااااااازن 
مازن : حاضر يابابا هطلع أغير هدومي 
مي لنفسها يا دى المصيبة دة ممكن يموتني  
محمد : سرحتي فين
مى : ها لا مفيش يا عمو 
محمد : طب قومي أجهزى 
مي : حاضر يا عمو 
مي لبست جينز و تيشيرت ابيض قصير وعملت شعرها اللفة المفضلة ديل حصان بخيط بمبة خفيف ولبست صندل وشنطة بمبة وكانت زي القمر وهي طالعة من اوضتها كان مازن طالع وكان بيبص عليها وقال لنفسة يخربيت جمالك وبعدين قال لنفسة اية إلى انا بقولة دة دى واحدة غبية 
مي : انا جهزت 
مازن : يلا يا نحس 
مي : لوسمحت متقولش الكلمة دى انا اصلا مش عاوز أخرج معاك 
مازن : هو انتي تطولى اصلا
مي : مش عاوزة أطول يا اخى
مازن : طيب يلا يلا قدامي 
خرجوا وركبوا العربية ومشيوا 
هبه : ماما ماما الحقيني 
ليلى : في اية 
هبه : مازن خرج هو و مي 



                   البارت الثامن من هنا 
تعليقات