رواية لكنكى قدرى الفصل التاسع 9 بقلم رحمه محمد

رواية لكنكى قدرى 

الفصل التاسع 9

بقلم رحمه محمد


خديجه ببتسامه شر.يره: هفضل اخو.فها منه لحد ما تسيبه 

ابتسام ضحكت: تربية امك افضلي وراها بقا 

خديجه بتفكير: طب ي ماما حتي لو ملك كانت عايزه تسيبه خالي محسن مش هيوافق 

ابتسام: خالك دا خلي عليا دلوقتي المهم نكره ملك في رحيم وتبعد عنه ويتجوزك انتي 

: وانا هساعدكم 

خديجه وابتسام بصو لاتجاه الصوت بصد.مه وكان.... 


رحيم: قولي ي ملك انا هسمعك 

ملك كانت لسه هتتكلم وتحكيلو افتكرت كلام خديجه قامت وقفت وبعدت عنه بخطوطين: قالتلك مفيش حاجه 

رحيم: بس نظ.... 

ملك بغ.ضب: انا بس مبحبوش وبعدين انت مالك خليك في نفسك 

رحيم اضا.يق من طريقتها وحاول يتمالك غ.ضبه: انا كنت بسال عشان شفتك خا.يفه 

ملك: لا بعد كدا متسال في حاجه متخصكش 

رحيم جز علي سنانه: فعلا عندك حق 

وخرج من الاوضه لقي شريف مقابله وخبط في كتفه 

شريف با.لم : اي ي عم قطر ماشي (رحيم كان باين عليه الض.يق) مالك 

رحيم بغ.ضب مكتوم: مليش 

شريف: هتفضل طول عمرك كدا كتوم ومش بتحكي الي جواك اتكلم ي رحيم وعرفني مالك انا اه اخوكي الصغير(وغمزله) بس عندي قلب كبير وصدر حنين ممكن اخدك حضن مثلا 

رحيم بصله بقر.ف: حضن يعععع 

شريف: يععع!!! ماشي ي عم انا غلطان مالك بقا 

رحيم: مليش(شريف لسه هيتكلم تاني) مش فاضيلك عندي شغل


مشي رحيم وهو بيقول كلام 

شريف بصله وهو عارف انه زعلان وباين عليه اتنهد بحز.ن: هتفضل طول عمرك كدا 

ولسه هيمشي مياده قبلته: احممم راحه فين ي شابه 

مياده ببتسامه: راحه اجيب شويه حاجات لامك 

شريف: امك اسمها امك..طب امشي قدامي اوصلك يختي 

مياده بسرعه: بجد.. احمم قصدي يعني انا هروح 

شريف: خلاص ماشي سلام 


مياده: طب حتي امسك فيه ي عم دا انت ند.ل اخر حاجه 

شريف ضحك: هي كلمه واحده هتيجي ولا لا

مياده وهي بتعمل نفسها تقيله شويه: احمم ما انا مش قادره امشي في خدني بقا في طريقك وخلاص يلا قدامي 

شريف ضحك: طب يلا 

اول ما شريف لف عشان يمشي مياده نطت من الفرحه ومشيت وراه وهي مبسوطه 


سناء بملل: عايزه اي مني ي بسمه ومجرجراني وراكي كدا لي

بسمه وهي بتشدها: تعالي بس هقولك

سناء: متقوليلي جوا في البيت لازم نطلع برا البيت والشحططه دي 

وكانو طلعو قدام البيت بسمه نف.خت بضيق: خدي ي عم الرغايه بتاعتك اهي 

سناء بستغراب: هو مين دا 

: انا 

سناء بصت قدامها لاتجاه الصوت لقتو اشرف ابتسمت بفرحه (اشرف كان مسافر): اشرف انت رجعت امتي 

اشرف قرب منها واداها بوكي الورد الي كان معاه: وحشتيني 

سناء خدت الورد وبصت لبسمه بكسو.ف 

بسمه ضحكت: طب هخلع انا بقا واسبكم تخدو راحتكم 

وفعلا جريت ورجعت البيت وسايتهم 

اشرف: امم اهي مشيت مفيش كلمه كدا ولا كدا 

سناء بصت في الارض بكسو.ف: وانت كمان وحشتني اوي 

اشرف قرب خطوه منها: واي كمان 

سناء بكسوف: ومبسوطه انك رجعت وشوفتك 

اشرف ابتسم اكتر وقرب خطوه كمان: واي كمان

سناء اتكسفت اكتر اشرف رفع وشها ليه بايده: اااه علي عيونك الي كانو وحشني دول

سناء ابتسمت وتكسفت


اشرف: وبعدين بقا في الكسوف لا فكي كدا دا انا حتي هبقي جوزك في المستقبل 

سناء لقتو قريب اوي منها: اشرف ارجع شويه لحد يشوفنا 

اشرف: تؤتؤ 

سناء يتو.تر: والله ممكن حد يشوفنا تعالي ندخل جوا ولا اقولك امشي من هنا 

اشرف ضحك: امشي بقا!! اول مقابله لينا بعد السفر وتطرديني 

سناء ضحكت ولسه هترد


في خروج شريف ومياده من البيت وشاف اشرف وهو قريب من سناء اوي (هما كانو واقفين بعيد عن البيت شويه) 

شريف بغ.ضب: سناااااااء 

سناء بصت وراها بخو.ف: ينهار ابيض 


خديجه وابتسامه بصو لعادل بستغراب: تساعدنا في ايه

عادل بصلهم وش.ر بيطلع من عيونه: تخلو ملك تسيب رحيم 

خديجه وابتسام بصو لبعض ووووو.... 


                 الفصل العاشر من هنا 

تعليقات