رواية حياة قلبى الفصل الثاني والعشرون 22 والاخيره بقلم سلمى ابراهيم

رواية حياة قلبى الفصل الثاني والعشرون 22 والاخيره  بقلم سلمى ابراهيم

مروان سمع التسجيل وكان في منتهي صدمته ..انا عملت كدا فحبيبتي وحياة قلبي وسكت ٣ دقايق يفكر فيهم.....

مروان بهدوء شديد..بصي بقا يتالا...انتي هتعملي اللي انا هقولك عليه بالظبط.....مهو نا مش هسيبهم في حالهم....

تالا..ونا معاك في اي حاجه انت عاوزها مني...انا مستحيل اسكت عالحق....

مروان..ههه...هما بيلعبو مع ظابط شرطه....دا وقعتهم معايا سودا.........

عند حياة كانت قاعده بتعيط في المستشفى جامد....

نورهان..متزعليش بقا يحبيبتي.......والله هيجي وهيصللحك.....

حياة..مظنش......مروان خلاص مبقاش طايقني.......

نورهان..لي بس...هو اي حصل لكل دا......

حياة..لما يجي ابقي اساليه....دا لو جهه اصلا......

نورهان قامت اخدتها في حضنها..هو نتي زعلانه عالجنين اللي راح....

حياة عيونها دمعت..هو كدا كدا كان لازم ينزل...يمكن ربنا عمل كدا عشان ميعيش حياة وحشه لما يتولد ...اكيد ربنا عمل الأحسن....

نورهان..يعني مش زعلانه من مروان عشان عمل فيكي كدا.....

حياة..مروان...ربنا يكون معاه...شافني بطريقه...منها لله كارما..انا اتاكدت دلوقتي ان هي اللي عملت كل دا 

نورها ضمتها ليها اكتر وعيطت حياة اوي في حضنها.....

راحت تالا لكارما وبدأت تنفذ خطة مروان....

تالا..زي ما بقولك كدا طلقها..وخلصان عالآخر يعني لو انتي روحتيلو دلوقتي مش هياخد في ايدك ثواني وهيركعلك 

كارما بفرحه شديده..طيب.....انا هروحلو المكان دا....هطلع اغير هدومي بقا.......

تالا..بقولك اي....خدي معاكي الحش*يش والهير*وين هو اكيد هيحتاج عشان يكون معاكي خالص......

كارما..صح يبت...انتي بس متاكده من مكان الشقه دي.....

تالا..اه....انا سالت الخدامه اللي عندهم........

كارما..ماشي...وراحت لبست واخدت معاها الحاجه واتجهت لبيت مروان.......

محمود كان في الوقت دا قاعد في بيته...دخل عليه البوليس مره واحده واخدوه ومشيو.....

محمود أدام الظابط..انا معملتش حاجه يبيه......

الظابط..انت متهم بخط*ف واغتص*اب مدام حياة الرعد مرات حضرت الظابط مروان الرعد 

محمود..وفين الدليل بقا.........

الظابط..بس كدا...شغلو يبني الدليل..........وشغلوا تسجيل بتاع تالا وتم القبض عليه

في بيت مروان كان مستنيها في البيت ومعاه زمايله الظباط لكن مستخبيين في البيت......جات وراح فتحلها وهو ماسك في ايده ازازة خم*را كانو سكرا*ن ..اهلا تعالي يكارما.......

كارما..عامل اي يمروان.....

مروان بيمثل الحزن..انا حزين اوي يكارما بجد....شوفتي حياة عملت فيا اي

كارما حطت ايديها علي خده وكان هو مش طايقها..انا قولتلك يمروان ونت مسمعتش الكلام...

مروان بصلها..انا تعبان اوي...نفسي في حاجه تنسيني توديني دنيا تانيه.....

حياة قربت منو وبدأت تفتح أزرار قميصه..انا هنسيك كل حاجه دلوقتي 

قام وقف مروان لانو مش طايقها تلمسو..انا كدا كدا معاكي الليله دي..بس للاسف مش هقدر..الخم.را مش عامله مفعول...

كارما..انا معايا اللي هيوديك دنيا تانيه خالص.....وفتحت شنطتها طلعت الحاجه 

مروان..برافو عليكي يكارما بجد...ساعدتيني جامد اوي......

كارما اتخضت لانو مبقاش يتكلم وهو سكر.ان..مش فاهماك..هو في حاجه.......

مروان..ادخلو يرجاله............انتي مقبوض عليكي بتهمه المخد*رات.....

كارما برعب..ينهار اسود......

مروان..مشكلتك انك مش عارفه الداهية السوده اللي انتي كنتي واقعه فيها..بتلاعبي عيلة الرعد يبت....خدوها من هنا....

واخدوها وفضلت هي تصرخ لكن ولا حد سمعها واتحبست هي كمان........

بعدها بيومين........

تالا..كدا عاوز مني حاجه تاني......

مروان..اهم حاجه بقا........

تالا..اللي هي اي......

مروان..حياة هتخرج من المستشفى انهارده..ونا لو روحت صالحتها مش هتوافق فانا فكرت في فكره كدا......

تالا بضحكه..انت دماغك مش سهله...اي هي الفكره...

مروان بضحكه..انا هقولك.....

خرجت حياة من المستشفى وروحت البيت وكانت قاعده في اوضتها مستنيه ظهور مروان لكنو مختفي ومحدش من عيلته يعرف عنو حاجه غير جدو اللي شرحلو كل حاجه.........

كانت قاعده فجأه جالها رساله من رقم مجهول..جوزك في شقته ومعاه صاحبتك تالا ومقضينها في الشقه بتاعتو

حياة حطت ايديها علي قلبها بوجع شديد ودموعها نزلت اكتر..قامت بسرعه لبست وراحت وبتتمني انو ميكونش هناك........

راحت حياة وحطت ودنها عالباب وكان ساعتها عرف مروان انها وصلت من الكاميرات وشايف كل تحركاتها من الكاميرات.....

مروان..متجيبي بو.سه يتالا....

تالا بضحكه دلع..هيهييي....لا تعالي انت خدها......

مروان..خلاص..انا مش عارف كنتي بعيده عني ازاي..دا انتي جامده........تعالي هنا.....

حياة مقرتش تستحمل خبطت عالباب لقيتو اتفتح معاها

حياة داخله تقفشهم..اه يولاد ال.....وسكتت لما تصدمت

ولقت مروان واقف ومعاه هديه ماسكها في ايده وتالا بتصورهم بحب......

حياة..دا اي دا بقا.....

مروان قرب عليها..لو انتي زعلانه مني عشان شكيت فيكي...انتي كمان شكيتي فيا اهو بدليل انك كنتي جايه تقفشيني 

سكتت حياة وفضلت باصه في عينه بزعل......

مروان..ولو علي ولاد الكل.ب اللي فرقو بيني وبينك فانا طلعتلك عين امهم ودخلو السج.ن 

تالا..اي دا انت نسيتني خالص......

مروان..اه صح...وتالا هي اللي ساعدتني في كل دا..طلعت بنت جدعه اوي يحياة 

حياة وكانت مبسوطه اوي..انا مش عارفه اقول اي.....

مروان قرب منها وبا.سها من راسها بعمق وهي غمضت عيونها بمتعه..انا آسف يا اغلي حد عندي في دنيتي دي..انا غلطت يحبيبتي وعارف دا كويس لكن والله العظيم انا اتغيرت علي ايدك انتي يحياة.....غلطت اني شكيت فيكي يحبيبتي..آسف....ولو عالبيبي اللي راح ف الحاجه اللي خليتني عايش ان جدي قال انو كان المفروض ينزل لانو مشوه....واكيد ربنا عمل الحاجه الأحسن.. نجيب غيرو عادي يعني

حياة ابتسمت بحب..انا كمان آسفه...اسفه اني شكيت فيك تاني..اسفه اني كنت جبانه وخبيت عليك مع انك كنت اكيد هتساعدني..بس انا سيبت نفسي ليهم يوقعو بيني وبين جوزي حبيبيي.....

مروان بفرحه شديده..قولتي حبيبي.......

حياة..اه حبيبي.....ردني يمروان عشان انت مطلقني.....

مروان..رديتك يقلب مروان من جوه.....واخدها في حضنه اوي.....وعد عمري كلمه الطلاق دي ما هتيجي علي لساني تاني...بحبك....

حياة..ونا عمري ما هشك فيك تاني ولا هخبي عليك حاجه تاني..بحبك.....

كانت واقفه تالا ودموعها نزلت من فرحتها..ما خلاص بقا يجدعان هعيط والله............

ضحكو كلهم ........ومرت الايام والشهور وتالا وطارق اتعرفو علي بعض وحبو بعض وانهارده فرحهم.وحياه وتالا بقم اقرب من الاخوات ....

كانت حياة بطنها ادامها وحامل في التاسع ويوم الفرح

حياة بفرحه..شكلهم حلو اوي يمروان......

مروان بفرحه..اه....قمرات بجد......

حياة حطت ايديها علي بطنها بوجع..مروان..الحقني هولد......

مروان بهزار..امسكي نفسك شويه. 

حياة بصويت..هو نا بهزر...الحقوني........

جري طارق وتالا عليهم وفتح طارق الكاميرا...يلا يجامعه قولو بطيخ..لو ولد هنسميه طارق 

تالا..لا هي بنت وهنسميها تالا......

مروان..متقلقوش توأم ولد وبنت بس انا اللي هسميهم علي مزاجي.....

حياة بصتلهم بفرسه وصرخت.. اااااااه الحقوني..........

ووصلوا المستشفى وولدت حياة ولد وبنت وعاشت حياة سعيدة مع مروان ولقت نفسها مع صاحبتها تالا وبات الدنيا تضحك لهم وتعوضهم عن اللي فات


وايضا زورو قناتنا سما القاهرة للروايات 
من هنا علي التلجرام  لتشارك معنا لك
 كل جديد من لينك التلجرام الظاهر امامك



         لقراءة باقى الفصول من هنا 

تعليقات