رواية وقعت في حب خادمتى
الفصل الثامن 8الجزء الثاني
بقلم فرح القصاص
قمر: ألاه بقول الي سمعته اكدب يعني؟
يزن: بيضحكو ازاي
قمر: معرفش بس لمه كانت لميس بتكلمني كنت سامعه صوت تضحك سما وكان في واحد اصلا مش بعيد تكون بتحور ولا ف مستشفى ولا حاجه وقالت لي لميس تقول كدا وخلاص
حامد بشخط: قمرررررر
يزن وشه بيحمر من العصبيه وبياخد مفتاح عربيه وبيمشي
حامد: يزن... يزن استني.. وبيوجه كلامه لي قمر.. انا عرفت دلوقتي ربنا منعك من الخلفه لي وبينده علي الخادمه.. اعمليلي فنجان قهوه هاتي علي مكتبي
ياسين: انتي مش هتتغيري ابدا؟؟؟
قمر بدموع: هو انا عملت اي يعني لكل ده
ياسين بيمسكها من دراعها بعصبيه: عملتي اي؟؟؟ قولي معملتيش اي ده ممكن يطلقو دلوقتي بسببك انا نفسي افهم سما عاملتلك اي لكل ده لي الحقد ليي؟؟؟
قمر: انت كل مره تقف في صفهم مع ان هما الي بيهنوني وانت تكمل عليا عمرك مابدافع عني زي مااخوك بيعمل مع سما
ياسين بزعيق: عشان انتي غلط كل علي بعضك غلط مبتسبيش حاجه وإلا تمسكيها علي سما و دلوقتي سخنتي يزن عليها وانتي عارفه ومتاكده ان يزن عصبي ود*مه حامي وممكن يطلق سما فيها
قمر: انا كنت بقول الي سمعته
ياسين: انتي كداابه يقمر كدابه مش مصدقك ويارب يزن يكون مصدقك هو كمان
قمر: هو انت خايف عليها كدا ليكون وبيقاطعها
ياسين: انتي عارفه لو حصل وسما ويزن اطلقو محدش هيعاني غيرك
قمر بدون فهم: قصدك اي؟
ياسين: قصدي اني ممكن ارجع احب سما تاني و و وقتها هتخسري كل حاجه حتي ممكن تخسريني يقمر
قمر بدموع وصدمه: انت بتقول اي ياياسين انت عمرك متعمل كدا انت وعدني
ياسين: انا وعدك بس انتي وبسبب تصرفاته الي ملهاش اي معني او سبب انك تعملي كدا غير انك غيرانه منها وهتخليني اعمل
قمر: اغير منها؟؟ انا اغير من واحده كانت خدا... وبيقاطعها بشخط
ياسين: كفاااايه بقاااا كفاااايه انا مليت بجد زهقت من كل شويه تحطيني في موقف بايخ مع يزن بسببك
قمر: يعني انا دلوقتي السبب في كل حاجه
ياسين: اهه السبب ولو مبطلتيش الي بتعملي ده.. وبتقاطعه
قمر: هتعمل اي؟
ياسين: هعمل الي انتي خايفه منه يقمر.. وبابا معاه حق انا عرفت لي ربنا مخلكيش تجيبي اطفال عشان عارف ان احنا مش هنكمل سوا
قمر دموعها بتنزل: ياسين انت بتقول اي؟
ياسين: الي سمعتيه وبيسبها ويطلع بره القصر
مازن: انا مش عارف اشكرك ازاي بجد علي الي عاملتي معايا
سما بإبتسامة: ده واجبي انا معملتش حاجه زياده
لميس: مامي هنروح لجدو امتي بقا
سما: خلاص رايحين دلوقتي ياليلو
مازن بيمد ايدو: فرصه سعيده يا استاذه سما
سما بتسلم عليه: ميرسي
علي دخلت يزن
يزن عروقه بتبرز في وجهه من العصبيه وبيروح لعندهم وبيمسك مازن من التيشيرت بتاعه بع*نف
سما بخضه وتفاجأ: يززن
يزن بغضب: انت ازاي تتجرأ وتقرب علي سما
سما بدون فهم: يزن سيبه يايزن
يزن بيشخط فيها بعصبيه:اسكتييييييي انتيييييي خاااالصصص لدرجه سما ارتعبت منه وميسان حضنتها بخوف
الممرضه: لو سمحت مينفعش كدا احنا في مستشفى
مازن: انت الي ازاي تشخط فيها كدا وكمان تته*جم عليا انت عارف لو اشتكيت عليك هتاخد كام سنه سجن
يزن بغضب وبيضمن ايدو يضربه سما بتمسك ايدو وبتبعدو عن مازن
سما بعصبيه: انت بتعمل اييي يايزن هو في اي وكمان عايز تضر*به؟؟
يزن: سما ابعدي عن وشي عشان انتي حسابك جاي
سما بدون فهم: حسابي جي هو في بظبط
يزن بيفتكر كلام قمر ولمه دخل لقه سما بتسلم عليه بيتعصب اكتر
سما: انت ساكت لي ممكن افهم في اي؟
يزن بزعيق: سماااا وبيرفع ايدو كان هيضربها مازن بيشد سما لي ورا ويقف هو قدامه
مازن: انت مين عشان ترفع ايدك عليها؟؟
يزن بينظر لي سما ويرجع ينظر لمازن بغل وغيرها زياده: انت ازاي تشد مراتي وراك؟؟
مازن: حتي لو مراتك ازاي تسمح لنفسك ترفع ايدك عليها قدام كل الناس؟؟؟
يزن بعصبيه زعيق: وانت مين انت عشان تعلمني اتعامل مع مراتي ازايييي ورايح يسحب سما من ورا ضهره
مازن بيقف قدامه: لمه هي تقول انها هتروح معاك
يزن: انت شكلك ناوي علي مو*تك انهارده
مازن: معنديش مانع بس برضو مش هتقرب منها غير لمه هي تقول انها موافقه
سما: لو سمحت يمازن متدخلش بينا
يزن: اظن سمعتها
مازن: تمام بس انا حابب اوضحلك حاجه بسيطه لتكون فاهم غلط سما خبطتني بالعربيه وهي جبتني علي المستشفى عشان تعالج الجر*ح والدليل راسي قدامك اهي والمستشفي اهي اسال وكمان احنا في المستشفى
سما بتمسح دموعها وبتمسك ايد لميس وبتمشي
يزن بيطلع وراها
سما: والله لو جيت جنبي ولا قربت مني يايزن لي هلم الناس عليك ومش هقول انك جوزي وانا مجنونه وهعملها والله
يزن: خلاص اهدي بس.. وقبل مايكمل كلامه بتركب لميس عربيتها وبتركب هب وبتسوق تمشي
يزن بيخبط ايدو علي العربيه بتاعته بندم
يزن وبيحرك ايدو علي شعرو بضيق: ماشي يقمر وبيركب العربيه وبيمشي
في القصر بتدخل سما و في ايدها لميس
حامد: سما بنتي حمدالله علي سلامه كونتي فين يبنتي
وبيدخل يزن
سما: لميس اطلعي علي اوضتك قولي للداده تلم هدومك اعقبال ما الم هدومي انا كمان
لميس: لي يمامي؟
سما: مش انتي كنتي عايزه تقعدي عند جدو كتير
لميس: اه
سما: احنا نقعد هناك
لميس: هيييي وبتطلع علي طول
حامد: خير يسما هدوم اي وهو في اي يبنتي فهميني
سما: اسال ابنك يعمي
يزن: مفيش طلوع من البيت يسما
سما بعصبيه: يزن اقسم بالله انا علي اخري تمام
يزن: طب اسمعيني الاول
سما بصوت عالي: اسمع اي اسمع انك كنت هتضر*بني في قدام الناس
علي نزلت قمر ودخلت ياسين
حامد بتفاجا: اي الي سمعته ده يايزن؟ انت كنت هتضر*ب سما
يزن: انا رفعت ايدي بعصبيه بس مش اكتر
سما: انت كمان بتكدب ده لولا مازن وقف قدامك كنت ضر*بنتي
ياسين: اي الي سما بتقولو ده يا يزن؟
يزن بيلاحظ قمر واقفه بعيد شويه
يزن: كويس ان نزلتي يقمر
قمر: لي خير
يزن: انا مليش كلام معاكي وبينظر لي ياسين
ياسين: في حاجه يايزن
يزن: اه في ياسين بعد اذنك قمر ملهاش قعده في القصر من دلوقتي
ياسين: قصدك اي
يزن: قصدي تاخد قمر وتطلعو من البيت